'Barça zet opnieuw zinnen op Willian en denkt aan spelersruil met Chelsea'

'Barça zet opnieuw zinnen op Willian en denkt aan spelersruil met Chelsea'

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 22:14do 10-01-2019 om 22:14

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 22:22do 10-01-2019 om 22:22

FC Barcelona wil in januari opnieuw een poging wagen voor Chelsea-aanvaller Willian. Dat melden Sky Sports en The Daily Mail donderdagavond. Afgelopen zomer slaagden de Catalanen er niet in om de Braziliaan los te weken in Londen.

Chelsea sloeg destijds tot drie keer toe een voorstel van Barça af. Het ultieme bod van ongeveer 68 miljoen euro bleek niet genoeg om The Blues te vermurwen. De Spaanse kampioen schakelde vervolgens door naar Malcom. De 21-jarige vleugelaanvaller werd voor de neus van AS Roma weggekaapt en kwam voor 41 miljoen euro naar Camp Nou.

Daar heeft Malcom echter nog niet kunnen overtuigen. Barça wil hem nu dan ook als ruilmiddel inzetten voor de 30-jarige Willian. Dat en het feit dat Chelsea zich al verzekerde van de komst van Christian Pulisic van Borussia Dortmund moet de komst van Willian mogelijk maken. Volgens The Daily Mail heeft Barcelona nu 55 miljoen over voor de 64-voudig Braziliaans international.

Poll

Doet Barça goed aan een ruildeal tussen Willian en Malcom?

(969 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 10 januari 2019 om 22:21
Ik denk dat dat wel een intressante optie is voor zowel chelsea als barcelona zou wel willen zien hoe goed malcom is
Vind ik leuk
Adje80 +9494
donderdag 10 januari 2019 om 22:29
Mwa voor Barcelona niet..ik vind malcolm niet goed genoeg maar willian is al 30,die kan nog hooguit 1-2 seizoenen goed mee. Zou het erg vreemd vinden..
Vind ik leuk
power +6482
donderdag 10 januari 2019 om 22:37
Malcom is goed genoeg voor Barca als hij aan spelen komt. Ik vind Willian geen speler voor Barca.
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
donderdag 10 januari 2019 om 23:34
Willian is ook voor Barca een aanwinst.

In mijn ogen 1 van de beste spelers ter wereld.
Vind ik leuk
Lebeast*AZ* +1547
vrijdag 11 januari 2019 om 01:12
Goh, ben ik het toch nog een keer met je eens 😁
Vind ik leuk
Adje80 +9494
vrijdag 11 januari 2019 om 02:36
Voor 1 of 2 seizoenen wel ja.. Maar tegen die tijd is busquets klaar, suarez, messi en piqué en wat dan?
Vind ik leuk
Barry Engels +31953
vrijdag 11 januari 2019 om 17:49
Na 2 kampioenschappen en een Europa Cup 1 maakt ze dat vast geen reet uit in Catalonië...
Vind ik leuk
Futre +3676
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
Ik heb altijd het gevoel dat Willian een baas zou zijn wanneer hij vlak voor de verdediging zou spelen. Zoals Pirlo daar speelde.
Vind ik leuk
Adje80 +9494
vrijdag 11 januari 2019 om 18:31
Ik niet daar heeft hij de rust en het overzicht niet voor
Vind ik leuk
Oyias +18
donderdag 10 januari 2019 om 22:44
Hallo Barcelona? Wakker worden 50Miljoen op onze Bergwijn en Malcom 40% korting alleen vandaag mis de actie niet!!!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:23
Is al in de 30 en lijkt mij niet een speler die nog heel lang top kan presteren, 55 miljoen is overdreven. Ik snap sowieso al niet waarom ze weer een vleugelaanvaller willen hebben. Ze moeten toch juist gezien de laatste maanden inzien dat ze teveel buitenspelers hebben. Een 2de spits is veeeeeel meer belangrijker dan dit
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:25
Leeftijd zegt niets. Ronaldo 33 jaar->100 miljoen->4jarig contract
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Ga je Ronaldo met Willian vergelijken? Ronaldo is iemand die een veeeeeeeel beter lichaam heeft dan willian en daardoor het ook langer kan volhouden op het hoogste niveau. Die man is continu bezig met zijn lichaam waardoor die optimaal kan blijven presteren
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:28
Wie zegt dat Willian daar niet contstant mee bezig is?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:31
Je gaat mij nu echt niet wijsmaken dat willian zo een fantastische fysiek heeft als Ronaldo. En je vergelijkt een 5-voudige goudenbal winnaar met een speler die vorig seizoen geen cruciale rol had bij chelsea. Appels met peren vergelijken noem je dat
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:34
Over dat fysiek heb je helemaal gelijk. Maar je kunt niet zomaar zeggen dat Willian niet bezig is met zn lichaam.
Vind ik leuk
Roeptoeter +9002
donderdag 10 januari 2019 om 22:47
Ronaldo brengt een hoop commercie met zich mee. Allen al aan de shirt verkoop verdien je een deel terug.
Die Willian is geen superster. Wel een goede voetballer.
55 plus 15 miljoen salaris voor een speler die geen restwaarde heeft? Ik vind het onverstandig.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:23
Maar ik zeg dat ook nergens? Ik zeg alleen dat Ronaldo fysiek veel en veel beter js. Tuurlijk is willian wel met zijn lichaam bezig

55 miljoen vind ik gewoon teveel voor iemand als hem. Ronaldo heeft een enorm grote naam en daarom kostte hij onder andere ook zoveel. Hij is een speler die veel inkomsten met zich meebrengt en dat is bij willian niet echt het geval
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:19]
Vind ik leuk
power +6482
donderdag 10 januari 2019 om 22:41
Er zijn heel weinig spelers die kan je vergelijken met Ronaldo...
Vind ik leuk
Oyias +18
donderdag 10 januari 2019 om 22:41
Maar dat is Ronaldo 😀😀
Vind ik leuk
pvdsmissen +943
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Helemaal mee eens, na Suarez is het niks op die positie
Vind ik leuk
Roeptoeter +9002
donderdag 10 januari 2019 om 22:24
Ik vind die Willian wel een onderschatte speler. Maar zoveel geld voor een 30-jarige? Niet doen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28390
donderdag 10 januari 2019 om 22:25
30? Beetje oud om naar Barca te gaan!
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
En anders kan Barca altijd nog Sinisterra kopen.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:26
Een 2e spits? Wat dacht je ervan om die achterhoede eens aan te pakken?😅
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:30
Heeft niets van een spits en er ook vrijwel nooit gespeeld, Willian is een winger.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:31
Nee ik reageer op de comment hierboven waarbij iemand zegt dat barva ipv willian beter op zoek kan gaan naar een 2e spits😉
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:34
Heb ik niet gelezen en zag je ook niemand quoten verder, vandaar.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 22:37
Klopt, dacht dat ik reageerde onder zijn reactie maar ging niet helemaal goed blijkbaar haha👍🏻
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Hahaha ik denk dat je het dan over mij hebt. En Barca is toch al bezig om de achterhoede aan te pakken? Met Murillo hebben ze een hele sterke verdediger binnengehaald en wanneer Vermaelen ook weer fit is heb je hele goede opties achter de rug. Het een sluit de ander niet uit, als je met de defensie bezig bent, betekent het niet dat je helemaal niks anders moet halen. Het was gister tegen Levante wederom duidelijk te zien dat er een 2de spits nodig was, want het was weer een drama voorin. Geen enkele speler met een echte killerinstinct. Je zag het, niemand kon een bal vasthouden of zorgen voor de nodige loopacties. Grote kansen werden niet afgemaakt. Het is echt duidelijk dat er een 2de spits nodig is
Vind ik leuk
stratumseind +185941
donderdag 10 januari 2019 om 22:27
William : Si al Barca
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 22:27]
Vind ik leuk
BT410 +256
donderdag 10 januari 2019 om 22:29
Vermurwen........
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
donderdag 10 januari 2019 om 22:29
Vind wel dat barca nog een aanvallen versterking nodig heeft na messi, Suarez, dembele, malcolm, coutinho en ws nog wel een paar aardige jeugdspelers.
Vind ik leuk
Nr14always +180
donderdag 10 januari 2019 om 22:41
Feit is dat de hoogtijdagen voorbij zijn in Spanje is ook een geld kwestie een derdewereld land dat met Euro Geld wordt rechtgehouden
Vind ik leuk
Argento8523 +6892
donderdag 10 januari 2019 om 22:49
Dit zou wel een domme move van Barça zijn

Een potentiële topper ruilen voor een speler van 30 die het voornamelijk van snelheid moet hebben

Ga dan voor een Insigne of zo
Die is ook 27

Vind ik leuk
pvdsmissen +943
vrijdag 11 januari 2019 om 08:22
Lijkt me uiteindelijk ook niet de juiste man voor Barca
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:56
Waarom zou je Willian kopen als je Messi, Dembele, Coutinho en Malcom op die positie hebt? Zijn ze niet goed genoeg? Voor 40 zou ik 't misschien wel doen maar zeker niet voor bijna 70 miljoen. Dat geld kunnen ze beter investeren voor een nieuwe verdediger bijvoorbeeld, tenzij Murillo het zo goed doet dat ze hem permanent overnemen. Want dan heb je zeker een goeie verdediger in huis. Of anders voor een vervanger voor Suarez (mocht ie weggaan of als ie het niet meer heeft).
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws