Barça geeft sterren rust en krijgt deksel op de neus: nederlaag in bekertoernooi

Barça geeft sterren rust en krijgt deksel op de neus: nederlaag in bekertoernooi

Gepubliceerd: donderdag 10 januari 2019 om 23:17do 10-01-2019 om 23:17

Laatste update: donderdag 10 januari 2019 om 23:41do 10-01-2019 om 23:41

FC Barcelona heeft het eerste duel in de achtste finales van de Copa del Rey verrassend met 2-1 verloren van Levante. De keuze van trainer Ernesto Valverde om de nodige sterren rust te gunnen pakte niet goed uit.

Barça trad onder meer aan zonder Lionel Messi, Luis Suarez en Gerard Pique. De steunpilaren werden node gemist in Valencia. Al na drie minuten moest 'bekerkeeper' Jasper Cillessen vissen doordat Erick Cabaco raak kopte. De Oranje-international twijfelde bij een vrije trap en ook zijn verdedigers grepen niet overtuigend in: 1-0. Een kwartier later was het opnieuw raak. Real Madrid-huurling Borja Mayoral schoot diagonaal raak.

Die valse start kwam Barcelona niet meer te boven. De Catalanen ontsnapten zelfs aan een grotere achterstand. Mayoral en Emmanuel Boateng bezorgden de Barça-defensie nog benauwde momenten, maar mede dankzij Cillessen bleef verder leed bespaard. Pas in de slotfase deden de bezoekers iets terug toen Denis Suarez werd gevloerd en Philippe Coutinho een strafschop benutte: 2-1.

Barça blijft door de tegentreffer in de race voor een plek in de kwartfinale van het bekertoernooi. De return in Camp Nou is volgende week.

Met Quincy Promes in de basis verschafte Sevilla zich een goede uitgangspositie tegen Athletic Bilbao. In Baskenland werd met 1-3 gewonnen. Nolito was met de openingstreffer en een assist op de 2-1 van André Silva de grote man. Wissam Ben Yedder maakte het derde doelpunt.

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3674
donderdag 10 januari 2019 om 23:29
Leuk toch die bekerstuntjes
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
donderdag 10 januari 2019 om 23:35
Toch vooral in een bekerfinale ;)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:36
Dat was geen stunt dat was een masterclass
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:54
Je ziet wel dat echte topteams niet meer mee doen in de beker. PSG ook al...
Vind ik leuk
tannat +16556
vrijdag 11 januari 2019 om 10:11
precies.
De beker is alleen interessant voor clubs die minder vaak kamioen worden
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3674
vrijdag 11 januari 2019 om 06:34
Haha zeker weten tegen ene ajax 😬
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:29
Komt wel goed tijdens de return!
Vind ik leuk
ReneAjax +10099
vrijdag 11 januari 2019 om 02:03
Foutje van Cillessen, bij het eerste doelpunt had ie z'n goal uit moeten komen en de bal wegboksen. Nu was ie kansloos.
Laten we het er maar op houden dat als je af en toe eens een bekerpotje mag keepen, dat je dan niet erg scherp meer bent.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:30
Ze komen nog goed weg met hun v bommel act , Levante had de 3-0 moeten maken
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 23:30]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 03:01
Valverde heeft niks geleerd van Van Bommel...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:25
Niemand leert wat van van Bommel
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:52
Zijn strategie tegen Ajax thuis was toch een goede les...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:11
Beginners geluk
Vind ik leuk
tannat +16556
vrijdag 11 januari 2019 om 10:13
Opvallend hoe iedereen bij PSV beginnersgeluk lijkt te hebben...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:37
Vooral romero...
Vind ik leuk
tannat +16556
vrijdag 11 januari 2019 om 12:07
Stel dat die ook nog geluk had gehad: hoe ver zouden ze dan wel niet voor staan op Ajax?
Vind ik leuk
Laliga +2745
donderdag 10 januari 2019 om 23:31
Achja spanje uit en thuis ... wel leuk voor levante! Zat er afgelopen vrijdag leuke club en leuke mensen
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:31
Gaat goed met Real en barca. ;p
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:18
Ach barca zet volgende keer de sterren er weer in en dan komt het allemaal goed.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:31
Dramatische wedstrijd... barca stelt weinig voor zonder messi en suarez.
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:32
er blijft verdomd weinig over inderdaad
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:34
Benieuwd hoe barca er over een aantal jaar voorstaat als messi ermee stopt 😐
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:35
die gaan tegen hetzelfde probleem aan lopen als nu bij real het geval is
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
donderdag 10 januari 2019 om 23:37
Vooral als Messi een keer besluit te stoppen met voetbal :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:38
ik hoop eigenlijk dat ie dat nooit gaat doen maar ja.....
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11895
donderdag 10 januari 2019 om 23:40
Hij wordt ook eens een dagje ouder he 🎅kerstman Messi met ze kadootjes elke week op een dag met pensioen 😉
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:42
ik wil er nog ff niet aan denken , mijn hart bloed nog steeds om iniesta
Vind ik leuk
ronniever +267
vrijdag 11 januari 2019 om 02:01
beetje dramatisch he ,plak een nieuwe pleister en ga gewoon door met je leven ,genoeg goede jonge voetballers om naar uit te kijken
Vind ik leuk
stratumseind +195099
vrijdag 11 januari 2019 om 11:57
nee hoor , ik moet ze nog zien of ze het niveau xavi iniesta messi ronaldo aan gaan tikken.
De enige van wie ik vind dat ie ook daadwerkelijk boven de rest uit stijgt voetbalt helaas in frankrijk en niet hier, mbapke
Vind ik leuk
M.de jong +212
vrijdag 11 januari 2019 om 07:28
En puyol. Wat een spelers he. Wie hebben we er nu echt voor terug,met die status en voetballend vermogen? Geen Dembélé of couthino. Ik kan zo snel niet bedenken wie.
Vind ik leuk
Mosquito +21773
vrijdag 11 januari 2019 om 00:15
Messi gaat nog prijzen pakken. Wees maar niet bang.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:37
Daar lijkt het wel op inderdaad..
Vind ik leuk
M.de jong +212
vrijdag 11 januari 2019 om 07:26
Ja helemaal mee eens. We praten alsof zij God zijn, maar zij hebben toch meer impact op het collectief, dan ik had kunnen voorspellen. Zie real. Die Ronaldo zal af en toe wel met een glim terug naar zijn oude team kijken
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:36
Dan hebben ze toch Frenkie die Messi binnen 1 seizoen doet vergeten. Als ik de verhalen hier mag geloven is Frenkie de Messias.
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:38
hahaha
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:36
De "oh zo" geprezen jeugd van Barça stelt ook weinig voor toch?
Vind ik leuk
stratumseind +195099
donderdag 10 januari 2019 om 23:39
tis nie veul inderdaad, tenminste ik zie er geen nieuwe messi xavi iniesta in rond lopen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 00:20
We hebben onze Nederlandse vriend daar rondlopen, die al een tijdje met Iniesta wordt vergeleken. Maar dat duurt nog wel een paar jaar
Vind ik leuk
stratumseind +195099
vrijdag 11 januari 2019 om 00:22
ik heb de tijd
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 01:06
Tijd voor je kinderen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:14
Beter kijken dan!! Ze hebben weer een Xavi: Xavi Simons!
Vind ik leuk
stratumseind +195099
vrijdag 11 januari 2019 om 11:54
weet ik maar ik moet het eerst nog zien op het hoogste niveau met dat ventje , ballen kan ie wel
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:07
Een Xavi is een Xavi... :)
Vind ik leuk
stratumseind +195099
vrijdag 11 januari 2019 om 13:42
haha qua naam wel inderdaad, eens kijken hoe ver het ventje gaat komen
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
vrijdag 11 januari 2019 om 16:37
Is dat niet zo met elke club als de sterren er niet bij zijn????
Kan er onmiddellijk 3a4 opnoemen !
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 23:34
Ongelofelijk. Wederom Levante met hun enorme druk waaruit Barca 9/10x niet eruit kwam. Miranda speelde echt weer zo ontzettend slecht en hij is ook echt een speler die de barca DNA niet in zich heeft. Je ziet aan hem dat die de bal juist niet wilt krijgen, dat die bang is om weer foute ballen te geven. Jammer dat Wague vandaag niet mocht spelen

Hoewel het een slechte wedstrijd was, heb ik wel echt kunnen genieten van Murillo, hij zat er zovaak zo goed tussen. Ook Vidal speelde een hele sterke wedstrijd, hij bleef maar gaan als een paard. Denis ijzersterk ingevallen en heeft ons waarschijnlijk in de beker gehouden met zijn prachtige actie waaruit die penalty ontstond. Het is nu maar 1 doelpunt verschil gelukkig

Die Boateng speelt elke keer zo goed tegen ons, ik snap niet waarom Barca hem niet haalt als 2de spits. Hij is natuurlijk wel wat jong om als 2de spits te spelen, maar hij zou zo goed passen. Heeft een hele goede dribbel, is goed in kleine ruimtes, kan goed mee in combinaties en is zo sterk aan de bal. Niet te vergeten dat die onwijs snel is. Dit lijkt mij echt de perfecte 2de spits die ook niet teveel gaat kosten
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
Mee eens, boateng zouden ze goed kunnen gebruiken met zijn dreiging naar voren en een lekker goedkope optie inderdaad.
Miranda was echt slecht! Goed dat die eruit ging
Ik had ook veeeel meer verwacht van Coutinho, die gast speelt zo slecht he en is echt geen schim meer van de speler die hij bij Liverpool was. Geen dreiging naar voren, iedere keer de bal onder zijn voet houden en dan de bal kwijtraken. Had echt veel meer van hem verwacht!
Je ziet ook dat Dembele en Malcolm het spel niet kunnen maken helaas
Was weer echt een slecht potje :(
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:18
Hahaha ik blijf ook maar denken aan die fantastische panna die boateng gaf aan Chumi, waarna Chumi hem gewoon neerhaalde. Het doet pijn als je die zo tegen krijgt

Ik vind het ook echt jammer om Coutinho zo te zien worstelen met zijn vorm. Hij presteert zelfs veel slechter dan dat die vorig seizoen presteerde. Ik hoop dat die zich herpakt, want zo gaat het in de champions league wel heel moeilijk worden
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
vrijdag 11 januari 2019 om 16:44
Coutinho is zijn zelfvertrouwen helemaal kwijt, speelt onzichtbaar, zo zonde want ik vond en vind hem nog steeds een frivole speler.
Valverde geeft hem ook geen basisplaats meer , zou het daar het schoentje knellen?
Spijtig !
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:51
Is ook echt aan zijn gezicht te zien dat die het moeilijk heeft. Dat die amper in de basis begint helpt ook niet natuurlijk, vooral als iemand als Dembele meer tijd krijgt dan hem. Valverde kiest natuurlijk ook wel een hele moeilijke wedstrijd uit om hem weer in de basis te stoppen. Coutinho zou zichzelf eerder terugvinden als die met Messi en Suarez zou spelen en niet met Dembele en malcom tegen een heel goede tegenstander
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
vrijdag 11 januari 2019 om 19:30
Hij moet Coutinho ook als middenvelder opstellen en niet als flankspeler, dan vind ik hem veel beter
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:32
Hij speelt daar inderdaad ook heel goed, maar helaas is onze middenveld wel echt overbezet nu en met coutinho erbij zou het nog veel moeilijker worden voor speeltijd. Ik zie liever arthur busquets en rakitic blijven spelen op het middenveld of Vidal want die is laatste tijd ook goed bezig
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
zaterdag 12 januari 2019 om 13:09
Ja dat is ook zo, daarom valt hij ook buiten de boot en zit hij op de bank denk ik want op de flank heb je toch meer aan Dembele als aan Coutinho
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:58
Dembeles snelheid komt vaak echt goed van pas inderdaad, maar hij heeft mij nog verre van overtuigd. Als coutinho zijn vorm herpakt en weer hele mooie combinaties aan kan gaan dat leidt tot veel doelpunten, zie ik hem liever terug. Dembele doet heel af en toe mooie dingen, maar raakt de bal ook zovaak kwijt en verpest zoveel aanvallen
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
zaterdag 12 januari 2019 om 17:00
Mee eens, laat soms aardige dingen zien maar is eigenlijk op dit moment ook niet goed genoeg. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen
Vind ik leuk
AFP +2896
vrijdag 11 januari 2019 om 04:46
Een "Bommeltje" en een slechte Cillessen.
Vind ik leuk
Itsese +6205
vrijdag 11 januari 2019 om 05:55
Gewoon een kutkeeper.
Vind ik leuk
Smithsonian +43144
vrijdag 11 januari 2019 om 06:29
Mooi zo
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 07:43
Even geen Messi en Suarez en er is meteen chaos daar. Dan verwacht je toch wel dat iemand als Coutinho zich laat zien in zo'n wedstrijd (al heeft ie gescoord dan). Dan gaat het toch nog iets worden straks als Messi z'n voetbalschoenen een keer ophangt.
Vind ik leuk
pvdsmissen +1018
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
Coutinho speelt echt dramatisch de laatste tijd, gisteren ook weer. Allemaal zo langdradig de bal vasthouden, geen dreiging naar voren en ook echt super veel de bal kwijtgeraakt
Vind ik leuk