Mundo Deportivo: Transfer van De Ligt naar FC Barcelona gaat definitief niet door

Mundo Deportivo: Transfer van De Ligt naar FC Barcelona gaat definitief niet door

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 07:57vr 11-01-2019 om 07:57

Matthijs de Ligt vertrekt definitief niet naar FC Barcelona. Dat schrijft het Spaanse Mundo Deportivo vrijdag. De club gaf de komst op de negentienjarige Ajacied al op vanwege de exorbitante eisen van zaakwaarnemer Mino Raiola, maar na de komst van Jean-Clair Todibo is het boek definitief dicht.

Barcelona haalde deze week Todibo op bij Toulouse. De negentienjarige Fransman speelt op dezelfde positie als De Ligt en is even oud, maar ook een stuk goedkoper. Door de komst van Todibo kan er een streep gezet worden door de naam van De Ligt. De Ajacied moet naar verluidt 75 miljoen euro opbrengen. Raiola wil zijn cliënt stallen bij de hoogste bieder, zo klonk het eerder. Barcelona doet niet mee aan dat spel en schakelde over naar andere spelers.

Met dat De Ligt niet naar Barcelona komt, werd in Spanje al rekening gehouden, maar volgens Mundo Deportivo hoopte de Ajacied tot het laatste moment op een Spaanse transfer. Naar verluidt wilde de Ajax-aanvoerder graag met Lionel Messi en Frenkie de Jong spelen, die volgens Spaanse media wél op weg is naar Catalonië. 

Mundo Deportivo schreef afgelopen zomer bijna dagelijks over De Ligt, maar daar lijkt nu een einde aan te komen. Daar heeft de komst van Todibo voor gezorgd. 

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 08:02
Laat hem maar lekker blijven ajax. En als hij dan toch weggaat hoop ik dat hij naar Liverpool gaat en samen met van Dijk een beesten duo gaat worden
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4390
vrijdag 11 januari 2019 om 08:11
Ik zie dat liever niet eigenlijk met t oog op het EK 2020. Joe Gomez speelt de ligt er exht niet zomaar uit en dan zie k m toch liever bij een team waar hij sowieso in de basis komt. Ik zou Bayern wel tof vinden en denk dat hij daar meer kans heeft basisspeler te worden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:37
Gomez is inderdaad ook een groot talent. Hij kan ook op rb uit de voeten trouwens.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:10
Daar heb je al Alexander-Arnold, ook een groot talent.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:14
Is inderdaad ook een groot talent. Vind persoonlijk Gomez en de Ligt wel beter.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:37
Het is meer dat ik hoop dat van Dijk en de Ligt aan elkaar wennen en een super Nederlands duo worden 😅
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
Gerro +8849
vrijdag 11 januari 2019 om 08:43
Idd ben ook blij dat Barça afhaakt die willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, eerst speler lekker maken en dan zien in het duo met hoge korting te krijgen. Maar zie de Jong er ook niet geen gaan, denk dat die 2 samen ergens naar toe willen.
Vind ik leuk
b-wared +54
vrijdag 11 januari 2019 om 22:02
Als je een beetje goed leest is niet Barcelona iedereen lekker aan het maken. Ze willen graag een deal maken maar we weten hoe Raiola is. Dat is net pappa Neymar sr
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:49
Kan hij voor ideale aanvoer naar Lainez zorgen. Die twee zullen elkaar blindelings gaan vinden
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Ik geef je een duimpje voor de moeite 👍
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:56
Af en toe moeten we toch een beetje kunnen auwehoeren? Ik vrees dat de Ligt niet te houden is. Wat een gigant!!!! En fantastische, nuchtere jongen. Zou een PSV'er kunnen zijn :-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:00
Haha inderdaad, beetje irriteren onderling moet kunnen zolang het niet te ver gaat. De ligt is voor mij de enige ajacied waarvan ik echt ben overtuigt naar welke club die ook heengaat dat hij het wel gaat redden. En ik hou ook van dat nuchtere bij voetballers, Wijnaldum is daar ook een goed voorbeeld van 😉
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:05
De broertjes de Jong (Siem en Luuk) ook fantastische jongens wat mij betreft. Frenkie de Jong ook een goede kop erop.
Vind ik leuk
Jopi1982 +888
vrijdag 11 januari 2019 om 11:46
Wijnaldum? haha die laat zijn moeder nog verhongeren!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:01
Krijg je ervan als je zo'n dikke rat als zakenwaarnemer hebt. Dan kom je niet terecht bij de club waar je echt naartoe wil maar de hoogste bieder die de zakken van die hebberige rat het meest vult. Bah, zulke zakenwaarnemers maken het voetbal kapot !
Vind ik leuk
Jopi1982 +888
vrijdag 11 januari 2019 om 11:45
Liverpool heeft Hoever en dus de Ligt niet nodig!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:28
Idd, en als hij slim is zet ie die dikke rat aan de kant, gaat hem anders meer mooie clubs kosten. Die gozer kijkt alleen naar zijn eigen portemonnee
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:03
Dus de Ligt wilde het liefst naar Barca, maar door de belachelijke eisen van Raiola gaat het niet door? Goede keus Matthijs!

Ik hoop voor hem dat Juve hem nog wel wil, anders blijft er nog maar weinig echte top over..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:13]
Vind ik leuk
MojoRisin +15010
vrijdag 11 januari 2019 om 08:36
Hij mag van mij ook nog wel een jaartje blijven..
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:44
Van mij ook hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:44
Dat zou inderdaad het mooiste zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:39
Komt ook omdat Barca dat talent uit Frankrijk transfervrij heeft kunnen binnenhalen. Die zullen nu weer andere prioriteiten hebben kwa spelers. Er zal nog steeds genoeg vraag zijn voor de Ligt. Real madrid, City, Chelsea, Bayern, Juve zullen allemaal binnenkort achterin weer moeten verjongen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:42]
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:44
Dat zal ook wel meespelen ja.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 11 januari 2019 om 08:41
Dit is natuurlijk onzin. Zaakwaarnemers doen wat hun client wil. Als die naar Barca wil dan gaat dat ook gebeuren.

Alleen de club kan een aanbod weigeren als dat veel te laag is. Zaakwaarnemers kunnen dat alleen als hun klant het ermee eens is.
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:47
Denk je echt dat dat altijd zo is? En denk je ook dat als een speler naar club A wil die 10 miljoen biedt, maar club B biedt 30 miljoen, dat de speler ook naar club A gaat?
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 11 januari 2019 om 08:50
Als zijn huidige club met de 10 miljoen akkoord gaat wel ja. Maar ik denk dat ajax daar niet mee akkoord zou gaan.

Maar als de ligt naar club a wil en ajax vindt het best, dan is mino niet in staat om nee te zeggen: Want een zaakwaarnemer kun je gewoon ontslaan he.
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:56
10 miljoen was meer als voorbeeld, en wat als Ajax liever die 30 miljoen wil?
En ik hoop dat je gelijk hebt hoor.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10301
vrijdag 11 januari 2019 om 10:27
Als ajax die 30 wil dan wijzen ze die 10 af en mag de speler en zijn zaakwaarnemer niet onderhandelen.

Dan zijn er altijd andere opties maar die zijn niet netjes...
Dus daarover zijn we het eens. Ik zeg alleen dat de zaakwaarnemer altijd doet wat de speler wil. Doet hij dat niet dan is het snel einde oefening.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6960
vrijdag 11 januari 2019 om 08:42
Ja je hoopt dan toch dat hij die vent aan de kant zet.
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:48
Als dat echt zo is wel ja.
Vind ik leuk
Laliga +2745
vrijdag 11 januari 2019 om 10:11
Nouja zo werkt het niet helemaal... stel barca bied 60 en juve ofzo 75 en hij wilt echt perse naar barca zou dat eventueel kunnen , het enigste is dat dat in goed overleg met ajax moet dan want die lopen natuurlijk 15 mil mis op dat moment. Wat je dan kan doen is afzien van je eigen 10% waar je recht op hebt als speler bijvoorbeeld. Waar een wil is is een weg en uitiendelijk werkt een zaakwaarnemer altijd voor de speler en niet andersom
Vind ik leuk
Spunk +66
vrijdag 11 januari 2019 om 08:04
Vindt het toch knap dat Barcelona een van de weinigen is die niet met Raiola in zee gaan. Benieuwt hoeveel hij bij de transfer hij in eigen zak wil steken. 25 miljoen naast de transfersom? Was het niet 30miljoen bij Pogba?
Vind ik leuk
AllAdIn +24526
vrijdag 11 januari 2019 om 08:12
Zou goed zijn als andere clubs Barca volgen, dan is het hopelijk snel gedaan met die invloedrijke makelaars die vooral ook hun eigen zakken willen vullen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
Absoluut ben ik met je eens. Deze man heeft dictatoriale neigingen en denkt totaal niet in het belang van de speler. Zo heeft hij de carrière van Kluivert om zeep geholpen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:41
Wie heeft de carrière van Kluivert om zeep geholpen?

Kluivert zelf denk ik, meent dat hij de nieuwe Messi is, terwijl hij de kwaliteiten van Mathias Pogba heeft.

Barça heeft gewoon niet zoveel centjes meer, het echte gooien met geld is daar ook wel gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:10
De carriere van Kluivert om zeep geholpen? De beste jongen doet het daar hartstikke prima. En ik kan je vertellen, zijn bankrekening is niet om zeep geholpen. Je kan Raiola haten, maar 1 ding is zeker, hij haalt er alles voor je uit.

Daarnaast vergeten jullie voor de formaliteit maar even wat Raiola allemaal doet voor zijn spelers. En vergeten jullie voor de formaliteit wat de clubs (de grootste criminelen) verdienen aan hun spelers. Als je dat ziet, zijn de vergoedingen voor spelers en zaakwaarnemers lachwekkend.

Lees het boek van Zlatan en claim nog een keer dat Raiola een zakkenvuller is. Jullie roepen om het roepen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:00
En kan je ook voorbeelden noemen van spelers die door Raiola begeleid en totaal mislukt zijn ? Ik kan ze opnoemen hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:20
Waarom zou ik? Heeft Raiola in de hand hoe een speler presteerd? Nee.

Zijn taak is om een speler de best mogelijke contractopties te geven, niet om ze in het veld te laten slagen. Dat hebben ze toch echt zelf in de hand.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:37
Nou dan vind ik persoonlijk Roma geen club om je als speler te verbeteren.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
vrijdag 11 januari 2019 om 08:31
ging om 10 miljoen die raiola zelf wilde ontvangen voor de transfer
Vind ik leuk
ritje +628
vrijdag 11 januari 2019 om 08:06
hallo ik heb het al eerder gezegt! De Ligt gaat naar Bayern en Frenkie de Jong naar Barselona! let maar op, dat is allang geregelt mvg ritje
Vind ik leuk
Midden-Noord +95458
vrijdag 11 januari 2019 om 08:36
Vanavond bij rtl boulevard aanschuiven?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:15
De hoogste bieder zal wel in China wonen. Ik mag hopen dat de Ligt zelf uitmaakt waar hij wil spelen.
Vind ik leuk
Nightcrawler +6160
vrijdag 11 januari 2019 om 08:16
Gaat vast naar Betis onze Matthijs
Vind ik leuk
Harrie82 +4321
vrijdag 11 januari 2019 om 08:17
Raiola heeft wel meer carrières van talentvolle spelers naar de knoppen geholpen door zijn achterlijke bedragen. Msnap niet waarom talenten met hem in zee gaan. De Ligt zou met een andere zaakwaarnemer ook overal aan de bak kunnen.
Maar zal het bij de Ligt dan stiekum toch om het geld gaan. Wat ik overigens niet van hem zou verwachten.
Zijn 3 clubs waar ik hem graag zou zien, maar of hij zeker is van een basisspeler ligt aan hem zelf, Liverpool, Bayern of Juventus.
Vind ik leuk
Riszh +478
vrijdag 11 januari 2019 om 08:17
Als dit echt waar is dan vind ik het ook minder dat de Ligt meespelt met dit spelletje van Raiola en niet zelf duidelijk maakt waar hij graag wil spelen
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 08:18
Raken ze aan de straatstenen nog niet kwijt. ;)
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
vrijdag 11 januari 2019 om 08:20
Wie gaat deze belachelijke bedragen betalen?
Vind ik leuk
UpOne +1049
vrijdag 11 januari 2019 om 09:03
Niemand, maar ze weten niet beter!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:21
voor de ligt en zijn ontwikkeling is het beste ,om nog 1 jaar bij ajax te blijven en dan de stap te makken ,naar bv spurs ,net als sanches ,en daarna na de top van Europa gaan
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:31
Spurs zal dan met heel veel geld (€75 miljoen) over de brug moeten komen. Gaat ze niet lukken.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29679
vrijdag 11 januari 2019 om 08:25
Barcelona laat zich niet opnaaien door Raiola. Mooi! Schakelen gewoon verder. Het zal blijken of dat verstandig is. Afwachten hoe goed die Tordibo is!
Vind ik leuk
Nielsk +2374
vrijdag 11 januari 2019 om 08:40
Dat krijg je met Raiola als zaakwaarnemer, dan wordt je een mooie transfer door de neus geboord. Dat Ajax 75 miljoen vraagt lijkt mij ook onzin
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:28
Hou toch op met die De Ligt. Het idee alleen al De Ligt naar Barcelona wat een grap. Dat kereltje is niet eens goed genoeg voor de absolute top. Bovendien is ie zwaar overhypt. Goed voor Ajax maar of ie echt veel beter wordt is nog maar afwachten. Leuk voor clups als Southhampton of Betis maar meer niet. Nederlanders kunnen gewoon niet verdedigen. Van Dijk is hierop een uitzondering.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:30]
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 11 januari 2019 om 10:32
HAHAHAHAHAH
Vind ik leuk
1+1= +311
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
Beste Leon ik zie jou de "spurs"noemen als opstap.
Heb jij je wel verdiept de laatste jaren in deze club(eigenaar)
Deze betaald het laagste loon in Engeland van de top clubs en als je daar een Kontrakt tekent dan hangen ze net als in Spanje zo'n prijs om je nek dat daar niet meer wegkomt.
Dus ik zeg als je toekomst er beter uitziet als niveau "Spurs" niet daarheen gaan .
Vind ik leuk
Midden-Noord +95458
vrijdag 11 januari 2019 om 08:34
En over twee dagen heeft hij weer getekend. Ze schrijven maar lekker, het is te veel geworden en daardoor zakt 't geloofwaardigheidsniveau.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:34]
Vind ik leuk
Smithsonian +43114
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
Dom van barca
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:35
Die gaat gewoon naar juve,weet ik allang
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
Nielsk +2374
vrijdag 11 januari 2019 om 08:38
Raiola weer hoor
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 08:38
Die gaat gewoon naar juve,weet ik allang,en de perfecte ploeg voor hem,en waar verdedigers nog belangrijker zijn dan wie dan ook:verdedigen is een ware kunst bij die prachtige oude dame👏👊💪
Vind ik leuk
Midden-Noord +95458
vrijdag 11 januari 2019 om 09:18
Helemaal mee eens, Romano. Na Den Haag de allermooiste club ter wereld.
Vind ik leuk
ritje +628
vrijdag 11 januari 2019 om 08:39
hallo Als het werkelijk aan Raiola is de grootste boef! En Barselona wil al heel lang geen zaken met hem doen! Ik denk dat de Ligt naar Bayern gaat! Met een ruil voor die jonge middenvelder die Ajax wil hebben! Alle partijen tevreden! mvg ritje
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:15
Barselona... echt ?
Vind ik leuk
danny1974 +1921
vrijdag 11 januari 2019 om 08:42
Na Wolverhampton, verliest het Bayern van de Lage Landen het wederom nu van het nietige Real Betis ..#lachgarantie
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 11 januari 2019 om 08:55
Zien ze het licht?
Vind ik leuk
HardSchot +82
vrijdag 11 januari 2019 om 10:57
Nee, DE Ligt!
Vind ik leuk
Mari +12400
vrijdag 11 januari 2019 om 09:08
Met dank aan Riola
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:14
09:14 uur UPDATE - misschien wel
Vind ik leuk
stratumseind +195079
vrijdag 11 januari 2019 om 09:14
Ze zitten daar wel in de hoek waar de klappen vallen zeg....
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:15
Maar daar zijn ze wel aan gewend toch ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:17
09:17 uur UPDATE - misschien toch niet
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1585
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
Mino de geldwolf.
Verziekt weer eens een mooie voetballoopbaan....
Kan de FIFA daar niet eens wat aan doen?....
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Barcelona kon niet voldoen aan de persoonlijke eisen van Raiola.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
vrijdag 11 januari 2019 om 09:39
Juve, Bayern of Man. City zijn ook geen verkeerde clubs voor De Ligt.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 11 januari 2019 om 10:36
Keuze 19 jarige voor 0 of een 19 jarige voor 75 mln is de keuze financieel niet zo moeilijk.

Ken die Tobido niet dus weet ook niet hoe goed of slecht die zal zijn. Dat Raiola altijd heel hoog in de boom gaat zitten is bekend zowel bij verlengen als nieuwe contracten en vind het goed dat een club als Barcelona ook zegt tot hier en niet verder, vraag is hoelang zullen ze dat volhouden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:40
kan suarez wel weer terug naar Ajax
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:37
Barcelona is nooit echt een optie geweest voor de Ligt. Mino Raiola was toch nooit voornemens om zijn klanten bij de Catalanen te stallen. Wat natuurlijk doodzonde is. Want de Ligt paste perfect in het profiel.
Toch heeft de Ligt over interesse niet te klagen. Er zijn zat andere topclubs die gebruik willen maken van zijn talenten. Juventus, Bayern, Liverpool name it. Maar op de een of andere manier vind ik Manchester United goed bij hem passen. Dat team kampt al jaren met defensieve problemen en met hem achterin zijn ze daar in 1 klap van af. Jaap Stam 2.0
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:43
Hamas hamas joden aan het gas
Vind ik leuk
JanTa48 +8050
vrijdag 11 januari 2019 om 12:38
Je moeder is nog steeds boos dat je vaders kapotje gesprongen is.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:49
De Ligt zelf kan er weinig aan doen maar de eisen van Raiola slaan ook werkelijk nergens op. 75 miljoen is dan een mooi bedrag maar 12 miljoen op jaarbasis voor salaris slaat volkomen nergens op. Dus heel slim van Barca dat ze hier niet in mee gaan. Juventus of Bayern zijn nog altijd hele mooie clubs voor hem, al zullen die ook niet 12 miljoen gaan betalen voor salaris.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3751
vrijdag 11 januari 2019 om 14:16
de Ligt kan er wel wat aan doen want als de Ligt naar een club wil heeft Raiola alleen maar te doen wat de Ligt zegt
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:49
Ja das waar, best dom dat ie dat niet doen
Vind ik leuk
Pagan1964 +3751
zondag 13 januari 2019 om 19:42
Misschien is de Ligt het gewoon eens met wat Raiola doet. Misschien hoeft de Ligt niet per se naar Barcelona.
Vind ik leuk
Yass +138
vrijdag 11 januari 2019 om 14:41
Die geld wolf riola verpest alles met zijn bluf acties...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:30
Aaah, wat een prachtfoto.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws