Koeman verrast met onaangekondigd bezoek aan Weghorst: 'Ook over Oranje gepraat'

Koeman verrast met onaangekondigd bezoek aan Weghorst: 'Ook over Oranje gepraat'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 09:14vr 11-01-2019 om 09:14

Ronald Koeman bracht onlangs een onaangekondigd bezoek aan Wout Weghorst. De spits van VfL Wolfsburg ontbrak in de laatste selectie van het Nederlands elftal, maar is zeker niet uit beeld bij Koeman.

Weghorst is met Wolfsburg op trainingskamp in Portugal. Koeman, die daar een huis heeft, bezocht een Duitse training in Almancil en sprak na afloop een paar minuten met de spits. "Het was geweldig dat hij langskwam", vertelt Weghorst aan het Duitse Kicker. "We hebben ook over het Nederlands elftal gepraat."

Koeman heeft Weghorst nieuwe hoop gegeven. De drievoudig Oranje-international blijft in beeld voor de nationale ploeg. "Ik moet hetzelfde pad bewandelen als eerst." Koeman is blij dat Weghorst basisspeler is bij Wolfsburg. "Ik speel alle wedstrijden, dat is goed voor mijn ontwikkeling." 

"Het gaat beter en beter", zegt Weghorst over zijn ontwikkeling. "Ik hoop dat er een nieuwe kans komt en dat ik mezelf weer kan laten zien bij Oranje."

Poll

Hoort Weghorst in Oranje?

(1521 stemmen)

Plaats een reactie

Midden-Noord +95476
vrijdag 11 januari 2019 om 09:17
Best logisch en speelt ook leuk. Er is geen spits momenteel waar je niet omheen kan.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4656
vrijdag 11 januari 2019 om 09:20
Depay?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 11 januari 2019 om 09:23
Die zie ik toch liever van links komen. Bij gebrek aan beter is Depay ook de eerste spits maar het is geen echte spits.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4656
vrijdag 11 januari 2019 om 09:27
Snap ik, maar op het moment kan Koeman echt niet om hem heen in de spits.. ze zouden afscheid moeten nemen van Promes..
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Promes kan je erbij hebben maar nu ook even laten voor wat het is. Is nog niet in zijn vorm maar ook dat is lastig. Het loopt daar bij Sevilla en de speler op zijn positie speelt goed. Lastig om in een goedlopend elftal je plek te veroveren. Ik schrijf hem zelf nog niet af. Buiten dat is het ook geen spits, Promes speelt het best in een vrije rol op 10.
Vind ik leuk
Futre +4909
vrijdag 11 januari 2019 om 10:58
En van Luuk de Jong.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4656
vrijdag 11 januari 2019 om 11:00
Wat wil je nou pikkie?
Vind ik leuk
Futre +4909
vrijdag 11 januari 2019 om 18:35
Dat Luuk de Jong niet meer wordt geselecteerd.
Vind ik leuk
HierDieTitel +4656
maandag 14 januari 2019 om 09:11
Zucht..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:33
Niet persé een spits je kan hem overal voorin zetten. Op dit moment onze beste aanvaller.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 11 januari 2019 om 09:37
Zekers te weten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:34
Zeker doet het toch beter dan ik had verwacht. Ik gun het wout wel, lijkt me een prima speler om erbij te hebben.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
Zultkop +6613
vrijdag 11 januari 2019 om 09:50
1 ding is zeker, Wout gaat niet bij psv voetballen, in Brabant zijn ze niet zo dol op Wouten.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
vrijdag 11 januari 2019 om 09:51
In Den Haag zijn ze er ook niet dol op. Maar Wout als speler had ik graag ooit bij ons zien spelen met zijn werklust. Daar houden wij als Hagenezen wel weer van. Hard werken met het mes tussen de tanden!
Vind ik leuk
Visser89 +101
vrijdag 11 januari 2019 om 09:24
Toch kun je een Weghorst prima gebruiken, uiteraard nu niet als een basisspeler. Maar zoals hij een keer eerder zei, gewoon pure oorlog maken. Zo voor de laatste 20minuten laten rammen denk ik niet eens dat hij onbruikbaar is. En zolang er nog niet echt een extra topspits is voor bij Depay ernaast...
Vind ik leuk
WED +283
vrijdag 11 januari 2019 om 09:36
Er is maar 1 echte nederlandse spits die ook nog eens regelmatig scoort...BAS DOST!!!
Vind ik leuk
Pazto +348
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
Getuige zijn ene doelpunt in 18 interlands..
Vind ik leuk
WED +283
vrijdag 11 januari 2019 om 10:59
Wellicht iets te maken.met de speelwijze?
Vind ik leuk
Couto76 +1117
vrijdag 11 januari 2019 om 09:38
In de Jan Vennegoor of Hesselink rol kan die zeker zijn waarde hebben, al hebben we daar met bijvoorbeeld Luuk de Jong ook andere opties voor. Maar Weghorst doet het gewoon goed in Duitsland, Altijd basis, altijd hardwerkend en regelmatig een doelpuntje meepikkend.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:46
Je zou moeten kiezen, of Luuk de jong die een goed jaar draait in de Eredivisie, of Weghorst die het liet zien in de Eredivisie, maar nu ook in de Bundisliga. Ik zou voor Weghorst kiezen. Hij is jonger, en niet minder dan Luuk de jong. Hoe dan ook, deze 2 zullen nooit gaan spelen. Geef het nog 2a3 jaar en dan staat Venema in het Nederlands elftal. Daarachter heb je met Zirkzee, Redan, Brobbey allemaal jongens die eraan zitten te komen. Nog 2a3 jaar geduld en we hebben weer potentiele toppers in de spits.
Vind ik leuk
Stom +647
vrijdag 11 januari 2019 om 10:13
Waarom is leeftijd een doorslaggevend criterium voor een pinchhitter?

Je hebt gelijk: de keuze is tussen Luuk de Jong of Wout Weghorst als traditionele spits in de selectie. Aangezien de vaste keuze is voor een dynamische voorhoede met 3 spelers als Depay, Babel, Kluivert, Promes, Groeneveld of Bergwijn is die traditionele spits de stormram - de pinchhitter. Kan je er maar één van meenemen en pak dan de beste.

Ze doen niet heel veel voor elkaar onder. Weghorst doet het prima in de BL. De Jong is bepalend in de ED en was een van de betere voor PSV in de CL. Vechten en verdedigers bezig houden kunnen ze beide goed, maar vind De Jong een beter aanspeelpunten en kopper, wat natuurlijk wel handig is als je die pinchhitter inbrengt. Dan ga je dat keepersgebied namelijk al omsingelen en met veel oranje spelers in die 16 staan.
Vind ik leuk
Obl93 +2739
vrijdag 11 januari 2019 om 09:46
Prima pinchitter in een wedstrijd zoals tegen Duitsland, en tegen bepaalde teams een prima targetman.
Vind ik leuk
Smithsonian +43273
vrijdag 11 januari 2019 om 09:51
We moeten gauw eens een fatsoenlijke spits opleiden, en snel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 09:53
Oei,oei nu is Johan wéér op zijn teentjes getrapt 😎

Dik verdiend Wout !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 09:53]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:07
Alleen al op basis van mentaliteit en inzet een toegevoegde waarde voor een selectie.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:08
Liever Bast dost dan Weghorst. En liever de Jong dan weghorst.
Dat is zo'n speler die met rood van het veld gestuurd gaat worden na 2min in t veld te zijn gekomen
Vind ik leuk
Itsese +6206
vrijdag 11 januari 2019 om 10:10
Locadia maar is een kans geven in de spits, Depay dan op links. Of onze Luuk natuurlijk!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:16]
Vind ik leuk
Donnygo +4940
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
Toch wel grappig, gaat het nooit redden bij Heracles, gaat het nooit redden bij AZ, en gaat het al helemaal niet redden bij Wolfsburg en zie hij doet het wel, perfect als er nood is bij Oranje.

Als ik zou moeten kiezen tussen hem en L de Jong voor de rol bij Oranje zou ik voor Weghorst kiezen omdat hij meer te weeg brengt met zijn strijd en gesleep dan L de Jong imo.

Vind ik leuk
Jopi1982 +890
vrijdag 11 januari 2019 om 11:39
Inderdaad een verassing!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:45
Als je een spits als Weghorst of Dost die dan gestopt is, in stelling kan brengen kan ie veel doelpunten maken. Het probleem is alleen dat de buitenspelers nauwelijks ballen geven dus dan zul je vrij weinig aan Weghorst hebben.
Vind ik leuk
Hupfean +5315
vrijdag 11 januari 2019 om 14:21
Je was net zo goed bezig Ronald, maar dit is weer een brevet van onvermogen mocht je Weghorst weer selecteren.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:48
misschien als doel paal