Van Bommel geeft toe: 'Het is de realiteit, financieel worden verschillen groter'

Van Bommel geeft toe: 'Het is de realiteit, financieel worden verschillen groter'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 10:49vr 11-01-2019 om 10:49

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 10:59vr 11-01-2019 om 10:59

Mark van Bommel vindt dat de titelstrijd tussen PSV en Ajax raar verloopt. "We hebben zestien van de zeventien wedstrijden gewonnen en staan toch maar twee punten boven Ajax."

"En in Amsterdam zeggen ze: hoe kan het dat PSV bovenaan staat? Aan een scenario dat wij geen kampioen worden, moeten wij helemaal niet denken", zegt Van Bommel in gesprek met De Telegraaf.

Van Bommel blijft bij zijn standpunt als het over de topclubs gaat. In de zomer kreeg hij de vraag welke selectie de meeste kwaliteit heeft. "Toen zei ik hetzelfde als nu: Ajax heeft nog steeds meer geïnvesteerd dan wij. Zij zijn favoriet, maar de favoriet wordt niet altijd kampioen."

Het verschil qua financiën tussen Ajax en PSV wordt ook steeds groter. "Maar Ajax heeft altijd meer te besteden gehad dan PSV. Dat kunnen wij moeilijk veranderen. Maar het past ook bij PSV. Kijk maar naar het aantal titels sinds 2000."

Plaats een reactie

windforce11 +3416
vrijdag 11 januari 2019 om 10:50
Kunnen ze niet weer beginnen met voetballen....ben dat gelul nu wel een beetje zat.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:53
Ja inderdaad en ik hoop dat ze beide alles blijven winnen tot de confrontatie in de arena in maart..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:12
Ik hoop het niet voor je, want dan is PSV de lul
Vind ik leuk
dhrwobo +43506
vrijdag 11 januari 2019 om 11:55
Ach, als we toch realistisch blijven.. Ajax moet kampioen worden. Met dit Ajax en deze investeringen zou PSV eind van het seizoen op de tweede plek moeten eindigen. Gelukkig zijn we goed in het smeden van een team in Eindhoven, dus wie weet gebeurt er een wondertje.
Vind ik leuk
Bizzy +23353
vrijdag 11 januari 2019 om 11:59
Precies ! Ajax moet met deze selectei kampioen worden. De druk ligt in Amsterdam
Vind ik leuk
dhrwobo +43506
vrijdag 11 januari 2019 om 12:08
Nou, de druk ligt bij beide teams, want beiden willen de achterban niet teleurstellen, en bij PSV ligt weer meer druk om dat ze met kampioenschappen en CL voetbal financieel kunnen blijven aanhaken bij Ajax.

Maar de druk ligt met name wel bij Overmars, omdat hij giga heeft mogen investeren en er nog geen prijs mee gepakt heeft.
Vind ik leuk
Laliga +2745
vrijdag 11 januari 2019 om 12:38
Vind niet echt dat de druk bij overmars ligt , hij heeft immers zelf ook voor dat kapitaal gezorgd , plus het is zijn taak een goede selectie neer te zetten en dat doet hij. Als ze geen kampioen worden ligt dat niet aan slecht beleid in mijn ogen
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 12:43
Precies dit.
Ajax heeft nu eenmaal meer te besteden en dat doen ze nu dan ook eindelijk met verstand.

Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:27
Zolang ze spelers als Magallan en bande blijven halen komt het helemaal goed voor psv.
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 13:32
Dat wil ik nog wel eens zien.
Als PSV geen andere keus heeft dan het kaliber Behich en Sainsbury dan hoeft Ajax zich absoluut geen zorgen te maken de komende jaren :)
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:35
Gelukkig spelen die niet haha
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 13:41
Bid dan maar dat ze geen blessures krijgen in de verdediging.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:24
Wij hebben top jeugd om dat op te vangen.
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 19:33
Dat moet nog blijken.
Vind ik leuk
Bertus +7470
vrijdag 11 januari 2019 om 12:44
Kapitaal telt niet bij de supporters, die willen prijzen pakken.
Vind ik leuk
dhrwobo +43506
vrijdag 11 januari 2019 om 13:15
Ja hij heeft zelf ook wel voor kapitaal gezorgd, complimenten, maar hij heeft nog niet voor prijzen gezorgd. En als we even terug gaan naar de kern van voetbal, dan gaat het om het winnen van wedstrijden en het winnen van prijzen. Niet enkel om geld.
Vind ik leuk
Laliga +2745
vrijdag 11 januari 2019 om 13:25
Ja uiteraard dat zeg ik ook niet maar overmars kan er niet zoveel aan doen als ze geen kampioen worden. Hij stelt een kampioenswaardig elftal samen en dat heeft hij naar behoren gedaan. Verder is het aan de spelers en trainer
Vind ik leuk
Always PSV +16876
vrijdag 11 januari 2019 om 13:07
Voor de CL maakt een eerste if tweede plaats niets uit, spelen beide voorronde. De nr 2 stroom lager in en moet dus vroeg beginnen, net als Ajax dit jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:11
Wat dus wel flink uitmaakt omdat je dan middenin de transfers zit en je meteen al tegen zeperds aan kan lopen en dus geld gaat missen. Het is beter als de nummer twee een kwalificatieronde speelt en de nummer één direct meedoet. Beter voor de financien en beter voor het NL voetbal.
Vind ik leuk
dhrwobo +43506
vrijdag 11 januari 2019 om 13:16
Exact, de poulefase is dichterbij wanneer je kampioen wordt dan wanneer je tweede wordt.
Vind ik leuk
Always PSV +16876
vrijdag 11 januari 2019 om 13:20
Ja dat klopt dan weer wel, je zit midden in de voorbereiding met de nodige transfers, zal voor de tegenstanders ook zo zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:44
Gaat ook niet hè als er nog geen prijs verdeeld is sinds de investeringen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:09
Dat maakt het ook zo'n tof seizoen. PSV haalt het maximale uit het team wat ze hebben en kunnen zich volledig focussen op de ED, Ajax doet op drie vlakken mee, maar heeft een bredere selectie. Kortom, spannend tot zeker eind maart, maar eigenlijk tot de laatste pot. Ook Ajax moet nog naar Rotterdam en daar kan het flink spoken.
Vind ik leuk
Mass +5863
vrijdag 11 januari 2019 om 13:19
Idd , zo zie ik het ook. Ajax mag het zichzelf aanrekenen als ze geen kampioentje worden.
Vind ik leuk
Gilze +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 17:55
Je zegt t verkeerd
PSV moet kampioen worden om financieel bij te blijven
Vind ik leuk
3Bier +14269
vrijdag 11 januari 2019 om 10:53
En dit wordt weer zo'n heerlijk Ajax versus PSV topic.
Bij VP wrijven ze zich alweer in de handjes...
Vind ik leuk
Nvd88 +6901
vrijdag 11 januari 2019 om 12:06
Toen ik de kop zag dacht ik meteen dat er wel een paar gekken los zouden gaan. Tot nu toe valt het nog mee vind ik !
Vind ik leuk
RGB +1223
vrijdag 11 januari 2019 om 12:36
Nou ja, ik vind de uitspraken van Van Bommel tamelijk reëel dus ik heb geen behoefte om uit de startblokken te schieten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:00
Nog ff volhouden man, competitie begint bijna weer 😁
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:51
Ik vind ook dat Ajax iets meer individuele kwaliteiten heeft, maar Psv heeft ook gewoon een sterke selectie. Kan beide kanten opvallen. Hopelijk word Ajax weer kampioen!
Vind ik leuk
dhrwobo +43506
vrijdag 11 januari 2019 om 12:19
weer?
Vind ik leuk
RGB +1223
vrijdag 11 januari 2019 om 12:36
Ja, we zijn al 33 keer eerder kampioen geweest, vandaar weer.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:14
Die 33 is niet allemaal in het betaalde voetbal geweest.
Vind ik leuk
RGB +1223
vrijdag 11 januari 2019 om 13:26
Nee, maar zal ik dan ook de keren meetellen dat we kampioen van Europa waren?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:35
Zoveel is dat ook niet.
Vind ik leuk
RGB +1223
vrijdag 11 januari 2019 om 14:05
Toch is Ajax daarin ook Rekordmeister in NL.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 15:19
Je zal er maar een harde plassen van krijgen van die cijfers
Vind ik leuk
RGB +1223
vrijdag 11 januari 2019 om 20:29
Nee, niet van de cijfers. Maar een strakke plasser van het spel van PSV zal ik zeker nooit krijgen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:44
Ik ben niet voor PSV. Maar vind ze op moment juist wel mooi voetbal spelen. Onder van Bommel is het veel aanvallender geworden. En ook Ajax speelt mooi voetbal op moment. Ajax en PSV hebben dit jaar geluk met de spelers die ze aangetrokken hebben. Ze dit jaar behouden kunnen worden in de winter en zomer stop. Staat er volgend jaar mooi voor met Europees voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:41
Sinds '96 is Ajax pas 7x kampioen geweest. Best weinig. Waarom '96. Toen was de arena klaar en Ajax was sindsdien de rijkste club van Nederland.
Vind ik leuk
Babelagtig +2374
vrijdag 11 januari 2019 om 17:26
Nee je kiest 96 omdat dat je beter uitkomt...voor 96 was ajax namelijk 3x op rij kampioen, maar dan klopt je bewering niet meer..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 17:40
En toen was PSV rijker maar slechter. Ajax was goud toen. Maar keek ff vanaf het moment Ajax de rijkste club met afstand was
Vind ik leuk
JoeyC +3963
vrijdag 11 januari 2019 om 12:46
Eindelijk weer een keer
Vind ik leuk
Bertjes +1517
vrijdag 11 januari 2019 om 10:51
Het is net als bij het kopen van een auto..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 10:53]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
Haha zo slecht
Vind ik leuk
voebtalie +2238
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Pak je een automaat?
Vind ik leuk
Bertjes +1517
vrijdag 11 januari 2019 om 11:54
In ieder geval lederen bekleding, moet er nog budget zijn ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:52
Ik heb geschreven in de Telegraaf dat Feyenoord kampioen wordt, sportpagina 7 rechts boven........
Vind ik leuk
windforce11 +3416
vrijdag 11 januari 2019 om 10:53
Met pen in je eigen krant?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13401
vrijdag 11 januari 2019 om 11:16
Ja dat is die rubriek: "De mop van de dag"
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:30
Zou toch geweldig zijn haha. Al die psv en Ajax bullshit en dan moet Feyenoord ervandoor gaan met de titel .
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:32
Dan nodig ik jou uit om samen met mij naar de Coolsingel te gaan. Deal?
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:34
Absoluut.
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:37
Dan niet aan iedereen vertellen dat ik voor psv ben he haha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:47
Nee tuurlijk niet, je krijgt dan van mij wel een Feyenoord shirt.........;-)
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:57
Dat gaat me iets te ver. Een nl shirt met van persie wil ik wel doen haha
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:58
Regel ik voor je, maatje XL misschien?
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 14:01
Haha nee , Ltje Is prima
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:08
Hou hij in de gaten dan, want als het nieuwe stadion er staat gaan we weer volop mee doen. En?, t,is toch veel leuker als Feyenoord ook weer meedoet met Psv en Ajax?
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 14:13
Ik hoop het , Zou super zijn als Feyenoord weer aansluit.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 11 januari 2019 om 10:54
Je staat bovenaan, maar Ajax is favoriet? Altijd dat opzichtig in de underdog positie kruipen. Ugh.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:01
Het is maar hoe je het lezen wilt. Ze staan 2 punten voor, de confrontatie in de Arena moet nog komen, er zijn nog 17 wedstrijden te gaan en Ajax heeft inderdaad meer geïnvesteerd. Op basis daarvan zijn ze nog steeds de favoriet, maar zoals hij ook al aangeeft wordt de favoriet niet altijd kampioen. Heeft niks met in een underdog positie kruipen te maken naar mijn idee, maar gewoon realisme.
Vind ik leuk
3Bier +14269
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Ajax heeft nog bekerwedstrijden en CL wedstrijden te spelen. PSV kan rustig toeleven naar elk weekend. Gezien deze feiten zou ik zeggen fifty-fifty.
Wat Van Bommel doet is de druk bij Ajax leggen. Erg doorzichtig natuurlijk en onnodig. Ajax heeft zichzelf die druk al opgelegd.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 11 januari 2019 om 11:32
Jawel. Van Bommel zegt dit om de druk op Ajax te leggen. Ik ken Van Bommel (en PSV) langer dan vandaag.

En dan ook nog "Ajax heeft altijd meer te besteden gehad. Dat kunnen wij moeilijk veranderen. Maar het past ook bij PSV. Kijk maar naar het aantal titels sinds 2000."

PSV had begin deze eeuw toch echt meer financiële mogelijkheden.

Hij had ook kunnen zeggen dat PSV favoriet is, want ze staan na een competitiehelft bovenaan. Hebben legendarische seizoensstart gehad. De concurrent vernederd met 3-0. En dat allemaal ondanks dat Ajax meer te besteden heeft. Het is maar net waar de nadruk op wilt hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:00
Dat had hij ook kunnen zeggen, maar dat doet hij niet. Is zijn mening, dat mag. Wil niet gelijk zeggen dat hij in de underdog positie kruipt.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 11 januari 2019 om 12:03
Jawel. Dat is ook hoe zo'n medium werkt. Hetzelfde met Ten Hag die zegt dat PSV bang is voor Ajax. Zijn gewoon opzichtige pogingen tot psychologische oorlogsvoering.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:12
Dus ten Hag gaat nu in de kleedkamer deze uitspraak van van Bommel ophangen, zoals van Bommel dat met die uitspraak van ten Hag deed? En dan tegen de spelers: die van Bommel denkt dat wij favoriet zijn?! We zullen ze eens laten zien dat we dat absoluut niet zijn! Lijkt me heerlijk :) Maar ik snap je punt hoor.
Vind ik leuk
Op afstand +1337
vrijdag 11 januari 2019 om 12:02
En kijk eens hoeveel titels Ajax sinds 1970 heeft gewonnen, wat goedkoop van die van Bommel, typisch PSV gelul
Vind ik leuk
Elohim +1425
vrijdag 11 januari 2019 om 12:28
Psv werkte 2 seizoenen geleden (3de plek) zelfs nog met een hogere begroting.
Mark doet weer alsof hij weet waar hij het over heeft, meer niet.
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:31
Die arrogante teksten laat hij aan schöne over.
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 11 januari 2019 om 13:34
Eerder aan het merendeel van de PSV-supporters hier op VP :)
Vind ik leuk
Ik zlatan +378
vrijdag 11 januari 2019 om 11:19
Is toch zo, hebben financieel veel meer kunnen doen, dan ben je favoriet
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 11 januari 2019 om 11:23
Ik zeg niet dat Ajax geen favoriet is. Ik bedoel dat Van Bommel dit alleen maar zegt om druk op Ajax te zetten, en van PSV af te halen.
Vind ik leuk
Ik zlatan +378
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Is toch slim? Hij doet alles om te winnen
Vind ik leuk
appeltje +3539
vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
Toch wel apart. Omdat hij zo graag wil winnen, zegt Van Bommel dat Ajax meest waarschijnlijk gaat winnen.

Ik zeg niet dat het niet slim is. Misschien is het zeuren bij de vierde official ook wel heel slim. Betekent niet dat ik het er mee eens ben of wat dan ook.
Vind ik leuk
Ik zlatan +378
vrijdag 11 januari 2019 om 11:39
Klopt, is jou mening, ik zeg wat ik er van vind en jij het jouwe.
Vind ik leuk
Itsese +6203
vrijdag 11 januari 2019 om 10:59
Het gaat zeker spannend worden, ik heb er alle vertrouwen in dat PSV kampioen wordt. Het trainingskamp in Doha ziet er ook goed uit! Ik denk dat we vanaf volgend weekend pas echt de hand van Mark gaan zien in het elftal.
Vind ik leuk
voebtalie +2238
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
Dus de resultaten dit seizoen komen nog niet door van Bommel?
Vind ik leuk
Itsese +6203
vrijdag 11 januari 2019 om 14:20
Mwah, zeker wel. Maar het zal nog beter gaan. Dit is de 1e keer dat ze echt diep en tactisch rustig kunnen trainen voor een lange tijd.
Vind ik leuk
voebtalie +2238
vrijdag 11 januari 2019 om 14:36
Aha in de zomer in dat niet omdat..
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 10:59
Inderdaad, geld rolt weliswaar, maar om kampioen te worden moet de bal rollen, niet het geld.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:01
Ajax heeft altijd meer te besteden gehad? Hoe kom je erbij? Jarenlang heeft de gemeente het handje boven het hoofd van PSV gehouden.

Ajax heeft juist jarenlang de hand op de knip gehouden om te staan waar we nu staan. Allemaal zelf verdiend. Als de gemeente Amsterdam zich er ook nog mee ging bemoeien, hadden ze PSV net zo goed gelijk kunnen opdoeken.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:01]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:05
Jarenlang? Toe maar. Maar goed dat de gemeente Amsterdam ook zoveel geld heeft gestoken in die veredelde evenementenhal van jullie, anders hadden jullie nu ook een stuk minder te besteden gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Zo kortzichtig weer. Arena heeft gemeente Amsterdam meer geld opgeleverd. Daarbuiten is dat Guus Meeuwis stadion ook niet echt gezellig.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:25
En de deal tussen PSV en de gemeente heeft de gemeente Eindhoven ook veel geld opgeleverd. En ja, het Phillips stadion heeft veel meer sfeer en uitstraling dan die betonbak in Zuid-Oost. Dat ziet iedereen die niet een betonnen blok op zijn hoofd heeft gekregen. En over kortzichtig gesproken, moet je niet nog even melden dat PSV de afgelopen 10 jaar maar 3 keer kampioen is geworden tegenover Ajax 4?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:38
Haha PSV fans mogen nooit, maar dan ook nooit iets tegen anderen zeggen over sfeer. Ga toch weg man in dat saaie stadion gebeurt nooit iets spannends. 3 keer 30 seconde come on Psv en voor de resterende 88:30 minuten is het stil.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:56
Je bent er duidelijk nog nooit geweest. Houden maar zo, op mensen zonder realiteitszin zitten we niet te wachten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:58
Jullie staan er echt niet om bekend hoor. Niemand is onder de indruk van het Philips stadion. Kom op dat weet jij ook.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 12:01
Ik zeg ook nergens dat wij de beste sfeer hebben, maar vind hem altijd nog beter dan in de Arena. En nu kan ik ook wel zeggen, kom op dat weet jij ook, maar ik ben bang van niet.
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 11 januari 2019 om 12:21
laat gaan, laatste jaren niet in het stadion geweest.
Tegenwoordig is er veel sfeer en zelfs de spurs waren onder de indruk..
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 12:54
Maar we blijven allemaal zitten tot het einde, dan kan van jullie niet zeggen in die beton blok
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:03
Hebben we gezien tijdens meerderen wedstrijden😂
Vind ik leuk
jesseee +904
vrijdag 11 januari 2019 om 16:36
Je vergeet het moeilijk bedachte boeruuuh boeruuuh. Xd
Vind ik leuk
Wilex +2679
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
Misschien had Ajax nu wel beter af geweest als ze met het beursgeld de Meer helemaal vernieuwd en uitgebreid hadden.
Niemand weet dat.
Wat iedereen wel weet is dat zonder de steun van hun gemeente Psv nu het FC Twente van Brabant had geweest.
Vind ik leuk
Senn +8096
vrijdag 11 januari 2019 om 11:34
Heeft ajax nooit steun gekregen?
Vind ik leuk
Korm +39890
vrijdag 11 januari 2019 om 12:21
zelfs dat weet je niet :)
Vind ik leuk
michelhx +4539
vrijdag 11 januari 2019 om 12:10
De gemeente Amsterdam heeft zich er wel degelijk mee bemoeid. Anders had je nu nog in De Meer gespeeld.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
vrijdag 11 januari 2019 om 11:01
Ik las net dat mark netto geen spelers kan vinden. Hij weet ze ook niet over te halen. Maar goed geld maakt gelukkig toch amsterdammertjes?😂
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:03
We hebben net 2 aankopen gepresenteerd, wijsneus.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:07
In deze gewoon echt benieuwd: wie dan?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:08
Traore, Magallan.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:09
Die waren van de zomer toch al gekomen? Dacht dat je met *net* 2 aankopen gepresenteerd in de winterstop bedoelde.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:12
Serieus? Ga je inlezen kerel. Ik heb het niet over Bertrand Traore he.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:20
Me inlezen in Ajax heb ik niet zoveel behoeft aan. Was gewoon benieuwd zoals ik al zei. Bedankt voor de info.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Haha dan heb ik je verkeerd begrepen. Als je niet zo'n behoefte aan Ajax-nieuws hebt, geef ik je een tip. Er zijn sites waar ze minder Ajax berichten plaatsen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
O vast wel. Maar dit artikel gaat toch echt over PSV. En wil niet zeggen dat ik me helemaal afsluit voor Ajax, alleen ga er niet naar op zoek.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
Snap ik ;-)

Ik doe het andersom ook niet.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 12:57
Waar is jullie jeugd .......kopen kopen kopen net als Man City in het begin spelers kopen maar geen prijzen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:04
Waar is jullie jeugd? Ohja, die komen van ons.

Maar om even op je simpele opmerking in het te haken. De Ligt, vd Beek, Blind, Veltman, Dolberg, Mazraoui om er zo maar een paar op te noemen.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 21:09
Dolberg mmmm. Dan komt lozano ook uit onze jeugd haha
Wie is er hier simpel......... Simpele ziel






Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 12:56
Ja vandaar dat spelers op laatste moment toch voor een ander club kiezen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 14:35
Frenkie de Jong zou bij PSV tekenen totdat Overmars belde☺️
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:08
Daar is autist vinnie weer
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
vrijdag 11 januari 2019 om 11:06
Tja Bommel is niet in zijn eerste onwaarheid gestikt. Hij speelt voordurend met de waarheid. Ten tijde dat PSV nog daadwerkelijk Phillips Sportverening was, was PSV veel financieel krachtiger dan Ajax, en won Ajax 4x de CL, EU2 Cup en de UEFAcup, plus diverse schalen.
Dus nu niet lullen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:08
Bron?
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
vrijdag 11 januari 2019 om 11:20
VP
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:26
Link naar artikel? Ben wel benieuwd.
Vind ik leuk
3Bier +14269
vrijdag 11 januari 2019 om 12:20
Artikel? Jij bent toch PSV supporter? Neem aan dat je dit toch wel weet. Of je bent misschien heel jong.
Ga je maar even verdiepen in de geschiedenis van je club.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:08
Om dit te onderzoeken moet ik me ook verdiepen in de geschiedenis van jouw club, en daar heb ik niet zoveel zin in. Maar als iemand die wat roept en dat ook kan staven met bewijzen wil ik dat best lezen. Maar zolang die bewijzen niet geleverd worden blijft het bij roepen.
Vind ik leuk
UpOne +1049
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Dat jij die tijden überhaupt vergelijkt met anno 2019, zegt meer dan genoeg over jezelf.. dus nu niet lullen Mokum
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
vrijdag 11 januari 2019 om 11:21
Hoezo? Bommel zegt toch dat Ajax ALTIJD al het meeste geld had!!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1585
vrijdag 11 januari 2019 om 11:46
Is toch ook zo?
De begrotingen van Ajax zijn echt al tijden hoger dan die van PSV....denk zelfs altijd al.
Maar geb de gegevens zo ff niet bij de hand, dat zeg ik er gelijk bij.
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 11 januari 2019 om 11:47
Nog geen 3 seizoenen geleden was de begroting van PSV nog hoger dan die van Ajax. Dus ook dat klopt niet.
Vind ik leuk
UpOne +1049
vrijdag 11 januari 2019 om 11:49
Bron?
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 11 januari 2019 om 11:53
VI.nl
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1585
vrijdag 11 januari 2019 om 11:59
Als het zo is, mijn nederige excuses...
Vind ik leuk
2cents +61664
vrijdag 11 januari 2019 om 11:46
Ook in de tijd die Van Bommel benoemt, vanaf 2000, gaf PSV 10 van de 19 seizoenen meer geld uit aan aankopen dan Ajax. Ga je kijken vóór 2000 gaat dat alleen maar oplopen.

En pas in 2016-17 ging Ajax PSV voorbij in totale uitgaven sinds 2000.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 12:59
Dit noemen ze ook wel oude koeien uit de sloot halen
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
vrijdag 11 januari 2019 om 13:17
Nee, dat noemen ze spelen met de waarheid door Bommeltje.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 13:34
Nee dat noemen realisme en geen arrogantie
Vind ik leuk
MOKUM*** +2119
vrijdag 11 januari 2019 om 13:52
PSV en geen arrogantie????? Lees eens ff de reacties van je mede callimero's. De platter kar rijdt al volgens hen.
Vind ik leuk
Mad Max +1123
vrijdag 11 januari 2019 om 11:14
PSV is favoriet, hebben tenslotte verreweg de beste trainer.
Vind ik leuk
RenW +3989
vrijdag 11 januari 2019 om 11:52
Dat je dat kan zeggen na 6 maanden verbaast me.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 13:02
Ja dat kan,

Als je verlies van je concurrent en je leg de schuld bij een speler neer en niet bij jezelf zou je nooit een goede trainer worden
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:03]
Vind ik leuk
RenW +3989
vrijdag 11 januari 2019 om 15:26
Nu zeg je, hij kan een goede trainer worden.
Dat bedoel ik ook, het zou kunnen.
Maar heeft nog niets bewezen.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
vrijdag 11 januari 2019 om 11:14
Investering wil niet altijd zeggen meer kwaliteit. Gezien de kwaliteit in de breedte is Ajax idd wel verder.

Zoals Van Bommel ook zegt als je 16 van 17 wint en maar 2 punten voor staat geeft dat beide gewoon een heel goed seizoen draaien alleen PSV heeft buiten de competitie iets te weinig laten zien en dat is jammer.
Vind ik leuk
Jopi1982 +888
vrijdag 11 januari 2019 om 11:38
Het orakel is ook weer wakker?
Vind ik leuk
El Cazador +8887
vrijdag 11 januari 2019 om 12:46
De on-liner over het aantal kampioenschappen na 2000 is in Eindhoven waanzinnig populair!!! Dat bevestigd alleen maar het calimero gedrag van deze kleine stad onder de rivieren. Je bent pas echt een topclub als je een historie hebt a la Bayern of dichter bij huis Ajax.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 13:31
De manier hoe jij reageert is juist calimero gedrag
Vind ik leuk
El Cazador +8887
vrijdag 11 januari 2019 om 14:06
Ook deze hak-in-het-zand opmerking typeert de zuidelijke mentaliteit.
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 14:11
Hoe weet jij nu dat ik uit het zuiden kom dan want ik woon het westen
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 14:49]
Vind ik leuk
El Cazador +8887
vrijdag 11 januari 2019 om 14:13
komt???
Nee, dat weet ik niet en het interesseert mij ook geen ene hol. Je jankt als een zuiderling en dat zegt me genoeg!!!
Vind ik leuk
LOZGUTI +1064
vrijdag 11 januari 2019 om 14:53
Kruip jij nu maar in het holletje van je vriendje EL Calimero
Vind ik leuk
Gilze +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 18:07
Pas op
Zo meteen gaan ze weer aangifte doen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 18:09
Haha inderdaad, grappig dat die van bommel ook al met dit soort onzinreacties komt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:21
Grappig want volgens mij heeft Philips de afgelopen decennia aardig bijgespijker op financieel vlak om spelers te kunnen halen vooral met een Ajax verleden. Dus dat Ajax altijd meer te besteden heeft gehad kan ook weer van tafel. In de gouden periode van PSV werden volgens mij een hoop Ajax spelers gehaald.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 13:22]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:23
Dit artikel rammelt aan alle kanten:

1) "de titelstrijd tussen PSV en Ajax verloopt raar, we staan maar 2 punten voor"
Hoezo dat dan? Ajax heeft aan het begin van het seizoen eindelijk eens gericht ingekocht met o.a. Tadic, Tagliafico en Blind zodat er een mix is van jeugd en ervaring. Bovendien is er met ten Hag een trainer die goed een team kan smeden (zie Utrecht).

2) "Ajax heeft altijd meer te besteden gehad dan PSV"
Ha, Ha, Ha! Een paar voorbeelden: Gullit, Ronald Koeman, Romario, Ronaldo. Gevestigde namen, die (idd met behulp van Philips, bedragen nooit openbaar gemaakt) naar Eindhoven kwamen. Ajax moest het doen met o.a. Lerby, Arnesen en Suarez, spelers op jonge leeftijd, die het nog moesten maken, dus verre van hoge uitgaven, uitgezonderd Sulejmani (16 miljoen). Pas de laatste jaren wordt er ook door ons spelers aangetrokken die prijzig zijn tevens dankzij CL inkomsten.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:12
Geld, geld geld. Zekers, Psv heeft een stuk minder. Psv laat alleen wel zien dat ze ook gewoon goed kunnen ballen. Iemand voor veel geld kopen doet altijd hoge verwachtingen hebben. Maar het is niet dat als de een meer geld heeft, die dan automatisch favoriet is.
Vind ik leuk
Miller +46
vrijdag 11 januari 2019 om 21:27
Ajax begon stroef aan het seizoen en ging steeds meer opbloeien. PSV begon gelijk heel sterk en dominant aan het seizoen en zag haar voorsprong ten opzichte van Ajax verkleinen tot twee punten, ondanks voorheen overtuigend van Ajax gewonnen te hebben; wat overigens een wedstrijd is waar Ajax (Ten Hag) van geleerd heeft.

Ik snap wel dat Van Bommel Ajax als favoriet aanwijst, ook zonder de underdogpositie in te willen kruipen. Ikzelf zou het niet durven te zeggen. Deze twee clubs gaan naar mijn verwachting ook rest van het seizoen de Eredivisie domineren en nagenoeg alles winnen. PSV en Ajax zijn wel echt heel erg sterk en dominant geworden. Goed nieuws voor PSV dat Lozano sowieso tot einde van seizoen blijft. Het gaat erom spannen... elk slordig en/of ongelukkig puntverlies kan cruciaal zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws