Karatetrap kost Müller twee Champions League-wedstrijden, ook Wöber geschorst

Karatetrap kost Müller twee Champions League-wedstrijden, ook Wöber geschorst

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 10:56vr 11-01-2019 om 10:56

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 11:15vr 11-01-2019 om 11:15

Maximilian Wöber en Thomas Müller hebben een schorsing van twee wedstrijden gekregen naar aanleiding van hun rode kaarten tijdens Ajax - Bayern München (3-3). Dat meldt de UEFA.

De tuchtcommissie van de UEFA schorst zowel Wöber als Müller voor twee wedstrijden. De Oostenrijkse verdediger van Ajax kreeg een rode kaart na een overtreding op Leon Goretzka. Hij zal zijn straf waarschijnlijk uitzitten bij Sevilla, waarmee Ajax een akkoord heeft bereikt over een transfer. In Spanje ligt een vierjarig contract voor hem klaar.

Müller ging over de schreef met een karatetrap in het gezicht van Tagliafico. Door zijn schorsing mist hij beide wedstrijden in de achtste finale van de Champions League tegen Liverpool. 'Slachtoffer' Tagliafico wist ondanks de hoofdwond in de blessuretijd nog de 3-3 te maken tegen Bayern München. Bayern is in beroep gegaan tegen de straf van Müller.

Poll

Verdient Müller twee wedstrijden schorsing?

(2069 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 11 januari 2019 om 11:00
Müller had best wat langer geschorst mogen worden.
Vind ik leuk
3Bier +14361
vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
Strafvermindering omdat hij het niet bewust zo bedoelde, hij zag Nico niet aankomen.
Hij nam natuurlijk wel een enorm risico. Twee wedstrijden lijkt me prima.
Dit was geen karatetrap ála Nigel de Jong.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
vrijdag 11 januari 2019 om 11:09
Toch knap dat hij iemand niet ziet terwijl hij duidelijk kijkt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:09]
Vind ik leuk
3Bier +14361
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Pas op het laatste moment als hij al in de lucht hangt. Dan is er geen weg meer terug
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:39
Toen hij uit de middencirkel richting Nico rende zag hij deze wel degelijk. Hij kijkt dan paar stappen naar bal om vervolgens vGaal te imiteren met zn karatetrap.
2 wedstrijden dus lachertje.
Vind ik leuk
Markieee +1131
vrijdag 11 januari 2019 om 14:22
Wat zo mooi is aan benen, is dat je ze kunt buigen..
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 12:51
Had die hem wel iets harder mogen raken. Tagliafici is namelijk de grootste lompe schopperd van de eredivisie
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 13:53
Stoer hoor!
Ben blij dat de beste links back van de competitie bij ajax voetbalt
Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 13:58
Hahaha. Angelino is echt veel en veel beter kereltje.
Vind ik leuk
3Bier +14361
vrijdag 11 januari 2019 om 14:38
Heinnie je bent echt een aanwinst voor de site.

Vind ik leuk
Heinnie +345
vrijdag 11 januari 2019 om 14:54
Dankje maatje!!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
Hij is verziend.
Vind ik leuk
pietprecies +11827
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Dat zal inderdaad de strekking wel zijn al nam hij wel bewust het risico dat dit zou gebeuren, heeft geen moment voor zich gekeken waar hij zn noppen heen ging sturen.
Vind ik leuk
3Bier +14361
vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Ja inderdaad. Onbesuisd inkomen maar niet met de intentie om iemand te blesseren. Domme actie en 2 wedstrijden lijkt me terecht.
Vind ik leuk
power +7723
vrijdag 11 januari 2019 om 12:58
Kijk nog eens de video van zijn overtreding lijkt mij duidelijk langere schorsing dan 2 wedstrijden.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:10
Wöber ook wel hoor. Denk dat de overtreding van Wöber een ernstigere blessure op had kunnen leveren dan die van Müller.
Vind ik leuk
j-roen11 +2132
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Ja inderdaad kop van de romp of been kwijt. Nee zonder gekheid die van Wober was op zich misschien wel vuiler.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:13
Ik denk niet vuiler, maar (onbewust) gevaarlijker. Je schedel kan wel tegen een tikkie. Je enkelbanden zijn daar iets minder van gediend.
Vind ik leuk
Dionisius +107
vrijdag 11 januari 2019 om 12:56
klopt, maar de reden dat je schedel wat meer kan hebben komt omdat het ook wat belangrijkere dingen moet beschermen natuurlijk.

Die van Wöber was wel vuiler omdat die bewuster was. Ik geloof namelijk niet dat Müller dit bewust deed. Maar bewust of niet, het was een gewoon een ontzettend gevaarlijke charge en ik vind het daarom ook absurd dat Bayern hier tegen in beroep gaat.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:12
Vind twee wedstrijden voor Muller persoonlijk prima, ongelukkig en totaal niet zijn intentie als je het mij vraagt...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:01
Wat een lachertje, maar 2 wedstrijden schording voor Müller. Hij had er op zijn minst het dubbele moeten hebben. Blijkt maar weer dat de uefa uefamafia heet.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
vrijdag 11 januari 2019 om 11:15
het was pas mafia als er 1 of geen straf uit zou komen en wober 3 wedstrijden had gekregen. je opmerking vind ik vreemd. niks geen gekke straf. gewoon gepast
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
Wober is 2 wedsttijden goed en Müller had 4 wedstrijden moeten krijgen voor die karatetrap op achterhoofd van Tagliafico.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
vrijdag 11 januari 2019 om 11:30
De intentie tot een rode kaart zat er bij wober meer in dan dat bij muller sprake van intentie was. Muller timed verkeerd en heeft nico gewoon niet gezien.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:42
En toch is het gewoon 4 wedstrijden, zo hoor je gewoon niet in te komen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
2 wedstrijden maar??? belachelijk.....
Vind ik leuk
AFCAlex +2016
vrijdag 11 januari 2019 om 11:02
Schorsing Wöber terecht, schorsing Müller lachwekkend.. had minstens het dubbele moeten zijn
Vind ik leuk
HierDieTitel +4659
vrijdag 11 januari 2019 om 11:03
Ongekende overtreding maar zit geen enkele intentie achter.. terechte straf dus beide 2 wedstrijden!!
Vind ik leuk
frhoi +1830
vrijdag 11 januari 2019 om 11:03
Gunstig voor Liverpool. al missen zij de eerste wedstrijd weer van Dijk
Vind ik leuk
wil +1323
vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
Müller komt goed weg met deze schorsing. Ik had wel een hogere schorsing verwacht met zo'n karatetrap.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95412
vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
Karatetrap in het gezicht van Tagliafico? Heeft hij ogen in zijn achterhoofd? :)

Was op z'n achterhoofd. Hij komt er denk wel goed mee weg, had erger kunnen aflopen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
Wichie +108
vrijdag 11 januari 2019 om 11:04
Allebei prima schorsing, Müller was gewoon te veel met de bal bezig dus is dat een ongeluk. Wöber is totaal niet met de bal bezig, maar geen erge overtreding, dus ook wel prima schorsing.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:06]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:07
Terechte straf wel hoor voor beide. Ik denk dat Müller het niet bewust deed, en de verklaring van Nico die dat ook zei ook meetelt.

Wöber maakt niet meer uit nu die toch weg gaat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
Gerro +9036
vrijdag 11 januari 2019 om 11:11
Schorsing Wober hebben we in ieder geval geen last meer van.
Vind ik leuk
pietprecies +11827
vrijdag 11 januari 2019 om 11:12
Je ziet die Sule ook nog zo van: gast waarom doe je dat??
Vind ik leuk
Dirkiedirk +244
vrijdag 11 januari 2019 om 11:14
prima schorsing. hij heeft nooit eerder zo'n onbesuisde actie uitgehaald. liet meteen op het veld merken dat het geen intentie was om zo te eindigen. waarom zou je er dan zo raar over doen en hem perse 4 wedstrijden willen geven? ik vind het een gepaste straf
Vind ik leuk
Jelmer038 +226
vrijdag 11 januari 2019 om 11:16
2 wedstrijden is prima straf, was geen echte bewussie
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 11:17]
Vind ik leuk
Budazonen +470
vrijdag 11 januari 2019 om 11:16
O ja overtreding is een overtreding. Gaan ze nog in beroep. Man man let maar op gaat ze nog lukken ook
Vind ik leuk
Donnygo +4967
vrijdag 11 januari 2019 om 11:22
Terechte straf Wober, Muller komt wel goed weg met 2 hadden er makkelijk meer kunnen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:24
Terechte schorsing voor allebei waarom bayern dan in beroep gaat?of haalt Müller dan de eerste wedstrijd
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 11:28
Roel Janssen van VVV krijgt 4 wedstrijden voor het in zijn ballen schoppen van een tegenstander, terwijl hij deze tegenstander ook niet had gezien en Müller krijgt (maar) 2 wedstrijden. De UEFA en KNVB zitten duidelijk niet op 1 lijn
Vind ik leuk
Cappie +7871
vrijdag 11 januari 2019 om 11:29
Laag koppen van Tagli.
Vind ik leuk
keesje s +941
vrijdag 11 januari 2019 om 11:35
Als je goed kijkt, zie je dat het geen opzet is... Dus prima zo
Vind ik leuk
Koenbres +2009
vrijdag 11 januari 2019 om 11:41
Prima straffen als je het mij vraagt. Lees veel dat Muller een ergere straf had moeten krijgen maar ik blijf er bij dat het gewoon een ongeluk is geweest.
Vind ik leuk
stratumseind +195648
vrijdag 11 januari 2019 om 12:07
Muller word veel te zwaar bestraft
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 12:29
Wat is dit nou weer een droevige reactie?
Is je bier op of zo dat je met zo'n reactie komt of ben je altijd zo'n droef toeter?
Vind ik leuk
stratumseind +195648
vrijdag 11 januari 2019 om 12:32
was gewoon een ongelukkige botsing , meer niet .
1 potje was meer dan zat geweet, dit heeft niets met een bewuste overtreding te maken
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 12:38
Je ziet hem tot 2x toe kijken waar Nico is en dan nog zo in komen.
Dan weet je dat je een risico loopt dat je hem aan zijn hoofd kan raken als je zo hoog springt.
Vind ik leuk
stratumseind +195648
vrijdag 11 januari 2019 om 12:40
hij heeft m totaal niet gezien

onbesuist ? Ja Opzet? nee
1 potje is zat
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 12:41]
Vind ik leuk
Bo3007 +429
vrijdag 11 januari 2019 om 13:01
Opzet kun je ook over discussiëren.
Wöber zijn opzet was ook niet om de speler te raken maar de bal. Misschien keek Wöber ook alleen naar de bal en niet naar de speler. Ik ben van mening dat je er minimaal 2 wedstrijden voor moet geven. Puur om andere overtredingen te rechtvaardigen in aantal wedstrijden. Bij een elleboog kun je ook niet zeggen dat je een speler niet zag omdat je met je rug naar de tegenstander staat, dat is ook gewoon min. 2 wedstrijden of meer.
Vind ik leuk
Meljai +8
vrijdag 11 januari 2019 om 16:52
Had je dan anders verwacht van hem? Hij loopt altijd op Ajax te zeiken.
Vind ik leuk
Meljai +8
vrijdag 11 januari 2019 om 16:52
Jou zouden ze ook wel is op je achterhoofd mogen trappen.
Vind ik leuk
stratumseind +195648
vrijdag 11 januari 2019 om 16:54
och jee toch al weer een nieuw lid en alweer met zoveel opgekropte frustratie naar een volslagen vreemde op een internet forum.....

je zal er maar last van hebben .
Sterkte knul
Vind ik leuk
JoeyC +4120
vrijdag 11 januari 2019 om 12:55
Zag er lomp uit, maar toch ook wel ongelukkig. Echter nam Müller wel een risico. Terecht rood en terechte schorsing.
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 11 januari 2019 om 13:10
Ja en? Wober gaat toch weg, met winst nota bene. Wie had dat verwacht voor iemand die het niveau niet aankan. Weg met die loser.
Vind ik leuk
Jorg Vde +360
vrijdag 11 januari 2019 om 13:18
Alleen bij (gedeeltelijke) onthoofding 3 wedstrijden of meer.
Vind ik leuk
Birdiemann +467
vrijdag 11 januari 2019 om 14:20
Belachelijk dat Bayern München tegen de straf van Müller in beroep gaat . Het hadden minstens 6 wedstrijden moeten zijn .
Vind ik leuk
MoSalah +160
vrijdag 11 januari 2019 om 15:09
Onzin dit....2wedstrijden voor mullerz? Hou op! Wober 2 oke...had 3 kunnenzijn maar muller 2? Verdiend tenminste 4... niet je tegenstander zien maar wel je been zo hoog is sowieso niet erg verstandig... draait nico zn hoofd.... kotm muller in zn gezicht en is het klaar met nico
Vind ik leuk
hefbrug38 +535