Bosz versus Stam: Bayer Leverkusen veel te sterk voor PEC Zwolle

Bosz versus Stam: Bayer Leverkusen veel te sterk voor PEC Zwolle

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 15:55vr 11-01-2019 om 15:55

Het Bayer Leverkusen van Peter Bosz heeft ook de tweede oefenwedstrijd tegen een Nederlandse club winnend afgesloten. PEC Zwolle was vrijdagmiddag een maatje te klein voor de Duitse club: 3-1.

Leverkusen versloeg FC Twente dinsdag met 4-0 en voegde daar drie dagen later een ruime zege op PEC aan toe. In de rust keken de Zwollenaren al tegen een 2-0 achterstand aan. Kevin Volland en Leon Bailey maakten de doelpunten. PEC zette daar kansen voor Lennart Thy en Vito van Crooij tegenover, maar scoorde niet.

In de tweede helft had PEC niets meer te vertellen. Doelman Mickey van der Hart hield zijn ploeg in grote delen van de wedstrijd op de been, maar moest het antwoord schuldig blijven op een poging van Bailey. Het was zijn tweede treffer van de dag. In de slotfase redde Stanley Elbers nog de eer namens PEC: 3-1.

De oefenwedstrijd tegen Leverkusen was voor de ploeg van trainer Jaap Stam de generale repetitie voor de competitiehervatting tegen Feyenoord op zaterdag 19 januari. Bosz beleeft op dezelfde dag zijn vuurdoop bij Leverkusen, dat het opneemt tegen Borussia Mönchengladbach.

Plaats een reactie

Dirkiedirk +152
vrijdag 11 januari 2019 om 16:00
als het echt alleen stam tegen bosz was geweest dan was de score anders geweest :-)
Vind ik leuk
Guntherr +1487
vrijdag 11 januari 2019 om 16:34
Als mijn moeder een man was, zou het mijn vader zijn geweest.
Vind ik leuk
Fritske01 +3953
vrijdag 11 januari 2019 om 17:07
En dan waar degai er nie gewist menneke.
Vind ik leuk
Joep Oud +19
zaterdag 12 januari 2019 om 09:10
Dat weet je niet, misschien was die niet zo stom om kinderen te nemen
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:00
Een bosz is altijd beter dan slechts één stam.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:00]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:14
Ja een Bosz is altijd beter dan één boomStam !
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 16:15]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:16
Jij snapt hem.
Goedzo.
En bedankt voor de extra uitleg.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 16:19
Herhaling leidt tot bewustwording !
Vind ik leuk
mcmodd +25006
vrijdag 11 januari 2019 om 16:04
Een reële uitslag voor PEC, waarmee ze best verder kunnen. Ik heb niets van de wedstrijd gezien, maar bovenstaand verhaal geeft een mijns inziens redelijk beeld qua verhoudingen.
Vind ik leuk
Peany +457
vrijdag 11 januari 2019 om 16:12
PEC begon sterk, 2 tot 3 hele aardige momenten om op voorsprong te komen in de eerste 15 minuten. Ligeon gaf de bal weg bij de 1-0, was niet nodig. 2-0 een prima counter... En tja dan is het wel gespeeld.

Goed om te zien dat de ploeg de kop niet liet hangen zoals voorheen vaak al bij de eerst tegen goal!

Komt wel goed met PEC
Vind ik leuk
zwollie +8626
vrijdag 11 januari 2019 om 16:20
En wat dacht je van de 2-0, wat een blunders van hamer. Eerste werd afgekeurd, tweede zat er in. Als er zo verdedigd word, verlies je nog alles. Prioriteit nummer1 ervaren verdediger halen.
Vind ik leuk
Peany +457
vrijdag 11 januari 2019 om 19:23
Hamer is geen verdediger, en het is wel duidelijk dat het met Ligeon niets wordt dus ik had hem ook geprobeerd op die plek.....

Ik zou misschien zelfs wel neigen naar v Polen, v.d. berg, lam en Paal tegen Feyenoord.
Vind ik leuk
mcmodd +25006
vrijdag 11 januari 2019 om 16:27
OK man, dank voor je toevoeging.
Vind ik leuk
HanV +4855
vrijdag 11 januari 2019 om 16:31
Ehizibue is geschorst de eerste competitiewedstrijd daarom probeerde hij natuurlijk Ligeon even uit, maar die gaf wel zo de 1-0 weg en had 5 minuten later nog een keer balverlies. Daarna speelde Hamer ook nog even op de plek van Ehizibue.
Vind ik leuk
ruud wubbers +18820
vrijdag 11 januari 2019 om 16:09
3-1 verliezen van het eerste van Bayer is geen schande, wedstrijd helaas niet kunnen zien.
Vind ik leuk
zwollie +8626
vrijdag 11 januari 2019 om 16:20
Wat een blunders weer in de verdediging. Zat het op pec.tv
Vind ik leuk
ruud wubbers +18820
vrijdag 11 januari 2019 om 16:23
Het scheelt dat alle spelers van Bayer beter zijn dan spelers uit de Eredivisie. En een extra verdediger komt er nog wel.
Vind ik leuk
mazu +3122
vrijdag 11 januari 2019 om 17:35
Ik ben benieuwd wie, ik dacht dat Joost van Aken rond was. Inmiddels gaat de voor Pec niet haalbare Tapia waarschijnlijk naar Willem II.......
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 11 januari 2019 om 16:10
De dappere David gaat het gevecht aan met de bijna drie meter grote kampvechter Goliath. David wint de strijd door een goed gerichte steen van zijn slinger. De getroffen reus valt voorover en is door David overwonnen. Door het verhaal te lezen als een allegorie wordt het een universeel verhaal, waarin bijna iedereen zich kan identificeren. Elk mens heeft in zijn of haar leven wel strijd met een Goliath te leveren, of dit nu een ziekte, een persoon of een systeem is. Deze allegorische uitleg van het verhaal heeft sterke en zwakke kanten.
Vind ik leuk
Dirkiedirk +152
vrijdag 11 januari 2019 om 16:13
WOW, alleen wow
Vind ik leuk
HanV +4855
vrijdag 11 januari 2019 om 16:34
Ik mis de link met deze wedstrijd, niet dat de uitslag van belang is, maar Goliath heeft gewonnen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12132
vrijdag 11 januari 2019 om 20:15
Laat David nu verliezen met 3-1
Vind ik leuk
Gewoon Bas +2117
vrijdag 11 januari 2019 om 16:14
Het verschil viel wel mee, zeker in de openingsfase.

Maar als Ligeon dan zo knullig de 1-0 weggeeft en het daarna snel 2-0 wordt uit een counter van een corner is het wel klaar, zeker tegen een club als Leverkusen
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 11 januari 2019 om 16:22
Toch 1 doelpunt mee snoepen is best wel knap
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 16:30
3-1 valt nog mee.
Vind ik leuk
Aihlre +321
vrijdag 11 januari 2019 om 17:03
Ja vind ik ook. Biedt perspectief tegen Feyenoord 😉
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 18:17
😂😂
Vind ik leuk
Cultheld +17
vrijdag 11 januari 2019 om 17:07
Veel te sterk,dan verwacht je een uitslag van 5-0 of iets dergelijks. Wedstrijdbeeld kan zijn geweest dat Leverkusen veel beter was maar de uitslag valt me reuze mee. Echt dus weer zo’n VP tekst
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 17:12]
Vind ik leuk
Ramon89 +668
vrijdag 11 januari 2019 om 17:54
Ik ben het met je eens hoor, maar de betere ploeg is niet altijd de gene die wint. Ik noem bijvoorbeeld een psv in de afgelopen seizoenen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws