'Enthousiast' over Wöber-transfer: 'Maar dat kun je niet van hem vragen'

'Enthousiast' over Wöber-transfer: 'Maar dat kun je niet van hem vragen'

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 20:14vr 11-01-2019 om 20:14

Laatste update: vrijdag 11 januari 2019 om 20:26vr 11-01-2019 om 20:26

Anton Polster geeft zijn goedkeuring voor de transfer van Maximilian Wöber van Ajax naar Sevilla. Polster is een landgenoot van Wöber die drie jaar onder contract heeft gestaan bij Sevilla.

Polster (54) denkt dat Wöber bij de Spaanse club past. "Ik ben erg enthousiast, ondanks dat hij geen doelpunten maakt", lacht de oud-spits in gesprek met Sevilla ABC. "Ik ken hem erg goed. Hij speelde bij Rapid Wien en was toen al international. Iedereen in Oostenrijk heeft vertrouwen in zijn kwaliteiten. Hij is nog maar twintig jaar oud."

Polster vindt echter dat Sevilla geduldig moet zijn met Wöber. "Het is nog maar een jongen, maar hij is wel erg talentvol. Hij weet wanneer hij moet ingrijpen, is goed aan de bal en sterk in de lucht. Tot dusver neemt hij de benodigde stappen. Je moet geduldig met hem zijn. Hij vertrok anderhalf jaar geleden uit Oostenrijk en wordt nu een echte voetballer. Je kunt niet van hem vragen om plots de leider te zijn van de defensie. Dat moet stap voor stap gaan."

"Hij moet een aantal aspecten van het voetbal leren. Dat is normaal voor een jonge speler."

Het is zo goed als zeker dat Wöber de overstap maakt naar Sevilla. De verdediger heeft het trainingskamp van Ajax donderdag verlaten om zijn transfer naar Spanje af te ronden. Naar verluidt is er ongeveer twaalf miljoen euro met de transfer gemoeid. 

Lees ook: 'Exit bij Ajax: Wöber neemt afscheid van ploeggenoten en vertrekt naar Spanje'

Poll

Gaat Wöber slagen in Spanje?

(4335 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +195108
vrijdag 11 januari 2019 om 20:18
Het was een mooie eerste helft met wobertje.....
Vind ik leuk
pietprecies +11729
vrijdag 11 januari 2019 om 20:37
Wees blij dat jij deze ster straks van dichterbij kan bewonderen straat
Vind ik leuk
stratumseind +195108
zaterdag 12 januari 2019 om 00:14
ik heb ginne skrik dat word zitvlees kweken voor wobertje
Vind ik leuk
j-roen11 +2134
vrijdag 11 januari 2019 om 20:45
Ik verdenk je er toch van stiekem ajacied te zijn aangezien ik bij vrijwel ieder ajax-topic een reactie van je aantref. Los daarvan prima club voor max.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:45
Anton Polster? Natuurlijk beter bekend als Toni Polster. Prima spits , een van de grootheden van het Oostenrijkse voetbal. Heeft ook nog bij Köln gespeeld, herinner ik me.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17168
vrijdag 11 januari 2019 om 20:20
Max heeft het prima gedaan bij Ajax.
Nu lekker ballen in de Spaanse competitie.

Succes max.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 11 januari 2019 om 20:22
En hoe gaat het nu verder in Amsterdam?
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:24
In Amsterdam gaat het uitstekend, hoe gaat het in Enschede?
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 11 januari 2019 om 20:39
Dat was m'n vraag niet hoe het ging in Amsterdam ik vroeg hoe nu verder in Amsterdam
Hahaha kijk dan meteen heb je likes de naam Enschede valt lol 👍
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 20:41]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:41
Het zelfde als in Enschede binnenkort weer beginnen met de competitie!
Vind ik leuk
Jan ref +1638
vrijdag 11 januari 2019 om 20:54
Dat gaat in Enschede goed komen 😉
Vind ik leuk
1313 +8755
vrijdag 11 januari 2019 om 21:29
Ja joh lekker thuis verliezen van Top Oss. Het gaat zeker goed in Enschede ja. Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 09:40
Ach kerel let maar op dat het goed komt maar daar gaat het hier niet over dus ik laat het hierbij
Vind ik leuk
1313 +8755
zaterdag 12 januari 2019 om 12:39
Dat geloof ik graag. En ik zie Twente ook liever terug in de ED. Maar om nou te zeggen dat het zo goed gaat? Dat gaat me een brug te ver eigenlijk.😜
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Ik zeg ook niet dat het zooo goed gaat moet veel gebeuren dat weet ik ook wel maar komt goed ik heb er vertrouwen in
Vind ik leuk
1313 +8755
zaterdag 12 januari 2019 om 12:59
Ik hoop het ook, dat jullie dit seizoen gewoon weer promoveren!
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 13:00
Dank je kerel
Vind ik leuk
1313 +8755
zaterdag 12 januari 2019 om 13:12
Geen dank, morgen naar Maastricht toe?
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 16:12
Idd
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 21:50
Doorgaan met wedstrijden winnen, Neres behouden of tweede optie op het lijstje achter Lainez halen en daarna prijzen winnen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 12 januari 2019 om 01:07
Daar hoef jij je niet druk over te maken, Wöber speelde bij Ajax 1 en niet bij Jong Ajax dus....
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 09:43
Had ik het over jong ajax dan?
En druk maak ik me helemaal niet hoor ik stelde gewoon een vraag waar ik netjes antwoord op kreeg van Forza Ajax Amsterdam
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 12 januari 2019 om 09:47
Had je dat zelf ook niet kunnen verzinnen dan?
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 12:06
Ik hou niet van dingen verzinnen jij blijkbaar wel
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 12 januari 2019 om 12:39
Nee hoor, maar vraag me af of Forza zn antwoord nou echt hetgene is dat jij wou weten. Lijkt mij dat je snugger genoeg bent om dit zelf ook wel te weten, maar blijkbaar ben je dat dus niet.
Vind ik leuk
Jan ref +1638
zaterdag 12 januari 2019 om 12:47
Nee jij bent snugger pffff en wat jij je afvraagt maakt mij niet uit ik vind z'n reactie prima en ging er verder niet op door dus wie is er nu snugger? Jij blijft doorgaan maar doe wat je wil ik ben er klaar mee fijne dag nog
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
zaterdag 12 januari 2019 om 15:28
Fijne dag nog pik...
Vind ik leuk
Leedz +7643
vrijdag 11 januari 2019 om 20:22
Die gaat het gewoon goed doen, een 2de Escude
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:24
Voor alle partijen prima. Max heeft een mooi transfer naar een mooie club. Ajax pakt 4 miljoen winst en heeft tevens zijn gewenste vervanger. Niks mis mee!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:25
Volgens de Spaanse media is er 15 miljoen mee gemoeid!
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:26
Ja las ik net ook. Nog beter. Perfecte deal!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4194
vrijdag 11 januari 2019 om 20:25
We gaan hem missen.
Vind ik leuk
HJR +9009
vrijdag 11 januari 2019 om 20:25
Lekker toch naar Sevilla. Meer geld verdienen, mooi weer.
Hij is lang, blond en heeft geld, dus ik zou me best doen op trainen en lekker gaan tinderen, voor gezelligheid in de avonden ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:27
En daar lopen mooie vrouwen daar in Andalusie, mama mia!
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 11 januari 2019 om 20:32
Het ga je goed Wöber. zon, zee, Tapas en bier...wat wil je nog meer.
Vind ik leuk
Bizzy +23379
vrijdag 11 januari 2019 om 20:50
Een seizoenkaart bij Sevilla ?
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 11 januari 2019 om 20:53
Ik mag aannemen dat dat gewoon voor elkaar is gekomen :-)
Vind ik leuk
Bizzy +23379
vrijdag 11 januari 2019 om 21:01
Zal deze overstap nooit begrijpen. Voor Ajax was Wober een prima breedte versterking. Hij had in de lengte der jaren in Amsterdam kunnen blijven.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 11 januari 2019 om 21:05
Ik heb ook geen idee Bizzy. Wellicht wilde die jongen zelf wel meer en kwam dit gewoon op zijn pad. Ik gun hem het beste.
Vind ik leuk
Bizzy +23379
vrijdag 11 januari 2019 om 21:29
Probleem is ze willen allemaal een basisplaats. Helaas kunnen er maar 11 spelen. Ook de zaakwn speelt een rol. Die verdiend natuurlijk aan zo'n transfer. Een integere zaakwn had deze transfer nooit geadviseerd. Een overgang naar Salzburg had ik nog begrepen. Echt jammer dit
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
vrijdag 11 januari 2019 om 21:37
Zelf zou ik het helemaal niet erg hebben gevonden als ie had gebleven en ik geloof ook wel dat de zaakwaarnemer een bijzondere rol heeft in het geheel. Anderzijds is Ajax er ogenschijnlijk niet echt gaan voorleggen.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
vrijdag 11 januari 2019 om 20:35
Geen woord van Polster over Ajax en zijn ontwikkeling de laatste 1,5 jaar..
Vind ik leuk
Bizzy +23379
vrijdag 11 januari 2019 om 20:49
Een reserve speler van Ajax gaat aan de slag bij de meervoudige EL winnaar en de nr 3 van Spanje op dit moment. Hoe groot is de kans dat Wober zich in de basis speelt ?
Vind ik leuk
Kayak +3
vrijdag 11 januari 2019 om 20:57
100% kans
Vind ik leuk
psvfan1913 +7644
vrijdag 11 januari 2019 om 21:22
Echt belachrlijk beleid van sevilla.
Vind ik leuk
Mad Max +1129
vrijdag 11 januari 2019 om 21:27
Nul?
Vind ik leuk
Bizzy +23379
vrijdag 11 januari 2019 om 21:30
Hoop het van niet. En dat meen ik uit de grond van mijn hart. Is Raiola de zaakwn van Wober soms ?
Vind ik leuk
FcG4Ever +1232
vrijdag 11 januari 2019 om 20:51
Mwha die Kjaer bakt er daar ook niet heel veel van. Kan me niet voorstellen dat hij die niet uit de basis gaat spelen.
Vind ik leuk
Kayak +3
vrijdag 11 januari 2019 om 20:56
Hier gaat ajax
Heel veel spijt van krijgen
Vind ik leuk
Stuiter +749
vrijdag 11 januari 2019 om 22:01
Ja dat denk ik dus ook. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling daar. Denk dat ajax zich over een jaar of 2 nog achter de oren krapt. We gaan het zien.
Vind ik leuk
Hertogtwan +531
vrijdag 11 januari 2019 om 22:15
Eens, nog 1 jaar Schone en dan gaat Blind op die positie spelen. Kon Wöber mooi LCV spelen!! Tja wel jammer, te jong om al te vertrekken. Had nog jaartje kunnen rijpen!!
Vind ik leuk
Mad Max +1129
vrijdag 11 januari 2019 om 21:27
Daar horen we nooit meer wat van
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 21:52
Zal over paar jaar wel bin PSV tekenen, net als veel spelers die voor Ajax niet goed genoeg zijn.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
vrijdag 11 januari 2019 om 21:52
*bij
Vind ik leuk
Mad Max +1129
vrijdag 11 januari 2019 om 21:57
Bin daar niet van overtuigd.
Vind ik leuk
Stuiter +749
vrijdag 11 januari 2019 om 22:02
Ik denk het tegenovergestelde. Ik denk dat hij zich prima ontwikkeld wanneer hij daar zijn wedsteijden maakt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws