Van Bronckhorst haalt geen vervanger: Zijn vertrek kunnen we intern oplossen

Van Bronckhorst haalt geen vervanger: "Zijn vertrek kunnen we intern oplossen"

Gepubliceerd: vrijdag 11 januari 2019 om 20:25vr 11-01-2019 om 20:25

Renato Tapia meldt zich na het trainingskamp van Feyenoord bij de selectie van Willem ll, meldt Voetbal International. De Peruviaan maakt het seizoen op huurbasis af in Tilburg. 

Giovanni van Bronckhorst vindt het een goede zaak dat Tapia van club verandert. Bij Feyenoord kwam hij nauwelijks aan speelminuten toe. "Dat is voor alle partijen het beste", vertelt Van Bronckhorst aan Voetbal International. "Bij ons krijgt hij weinig minuten, daar waarschijnlijk wel."

Het is de vraag of Tapia de enige speler is die (tijdelijk) vertrekt bij Feyenoord. VI verwacht van niet. "We zoeken naar oplossingen voor spelers die weinig aan bod komen, maar verder verwacht ik weinig. Zelf zullen we voor Renato geen vervanger halen. Zijn vertrek kunnen we intern oplossen."

Tapia maakte in de winter van 2016 de transfer naar Feyenoord. Hij kwam voor 3,5 miljoen euro over van FC Twente. 

Poll

Is Willem ll een goede club voor Tapia?

(3675 stemmen)

Plaats een reactie

Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 20:26
Logisch want Feyenoord heeft dat niet nodig?!?
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
Die paar competitiewedstrijden en hooguit drie bekerpotjes?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 20:51
Publiek vermaken is het aller belangrijkste ... die verdienen echt wel beter!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 20:52]
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 20:55
Dus om het publiek te vermaken moet je een vervanger halen? Een controlerende middenvelder die het publiek vermaakt?
Vind ik leuk
firewire2 +633
vrijdag 11 januari 2019 om 20:57
ja zo een als Frenkie de Jong ;)
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 20:58
Punt voor jou :-)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 20:58
Pfff ... waar zeg ik dat?
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:00
"Publiek vermaken is het aller belangrijkste ... die verdienen echt wel beter! "
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 21:05
Ja ... je toeschouwers moet je goed voetbal laten zien. Dat hoort het doel te zijn van een voetbalclub.

Ik zeg toch niks over een controlerende middenvelder halen? Dat maak jij er van ...
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:07
Dan snap ik je eerste reactie niet. Ik stel: Feyenoord heeft geen vervanger nodig voor Tapia vanwege het kleine aantal potjes nog dit seizoen.

Jij reageert: "Publiek vermaken is het aller belangrijkste ... die verdienen echt wel beter!"
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 21:13
Ok ... wat ik bedoel:
Volgens mij word het publiek niet echt vermaakt dit seizoen bij Feyenoord. Wellicht hebben we hier een geschilpunt ... zeg maar ...

Deze ploeg dient m.i. grondig gerenoveerd te worden zodat er meer kwaliteit op het veld komt te staan.

Als Gio dan zegt we halen geen vervanger dan denk ik dat Feyenoord het publiek ook niet moet vergeten, ook al zijn het nog maar een paar potjes.

Die mensen hebben wel een seizoenskaart gekocht en willen leuke potten voetbal zien. Daar mag Feyenoord toch ook rekening mee houden?
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:16
"Volgens mij word het publiek niet echt vermaakt dit seizoen bij Feyenoord. Wellicht hebben we hier een geschilpunt ... zeg maar ..."

Hier hebben we geen verschil van inzicht ;-)

Ik denk alleen niet dat je prio moet zijn om een vervanger voor Tapia te halen. Maar dat je vooral achterin moet beginnen. Een goede rechtsback en twee goede centrale verdedigers.

En als je nu transfers doet krijg je óf de afdankers óf de spelers die je echt wil voor een te hoge prijs.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 21:23
Maar haal dan een goede verdediger ... zorg dat je de aansluiting met psv en ajax probeert te maken.

Tapia weg betekent een transfersom en minder salaris.

Daar valt toch wel wat te halen? Moet echt wel kunnen!
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:25
Eens. Ik zou die Hoedt wel graag zien komen. Waarschijnlijk te prijzig. Anders Kik Pierie. En blijf het zonde vinden dat men toen niet voor Van Drongelen ging (na het kampioensjaar).

Daarnaast mogen ze van mij ook vast die Dervisoglu oppikken bij Sparta.
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 21:30
Eens ... niets doen is echt stilstaan en de concurrentie gaat echt wel door.

Die Vrienden van Feyenoord moeten gewoon weer helpen zodat Feyenoord aansluiting krijgt.

Twee topclubs is te weinig ... 😉
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:31
Mwoah, afhankelijk zijn van Vrienden moet je niet willen. Hogere eisen stellen intern (commercieel vlak) en aan de ontwikkeling van jong talent bij de hoofdselectie. Begin daar maar eens bij Feyenoord. Dan zul je zien dat je "opeens" meer geld binnen krijgt ;-)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 21:35
Ook goed .. maar niks doen kan je niet maken vind ik!
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:36
Mwoah, een besluit om niet verder te gaan met Van Bronckhorst vind ik voor dit seizoen al prima ;-)
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +13515
vrijdag 11 januari 2019 om 21:48
Hahaha ...
Vind ik leuk
Scf1984 +184
zaterdag 12 januari 2019 om 06:53
Tsjah dat zou relax zijn, denk alleen niet dat ze in Tilburg een transfersom nee leggen voor een huurspeler. En die salaris kosten krijg je volgend jaar wel weer terug. Enige voordeel hieruit is dat Renato wel aan het ballen komt.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:26
Je hebt kokcu en ayoub nog ..
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
Wehrmann en Burger.
Vind ik leuk
Romo +1104
vrijdag 11 januari 2019 om 21:25
Uhhh ook die krijgen bij Gio geen kans
Ja 10 min in 10 wedstrijden
Vind ik leuk
Monnikehuize +1437
vrijdag 11 januari 2019 om 20:26
buitenkansje voor willem 2
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:27
Ja je kan beter een kleedje op de bank leggen om die warm te houden. Dat is een stuk goedkoper.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 20:27
Houdoe renato. Nou gio nog.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:55
Je vergeet er eentje.......die van Geel kan ook vertrekken.
Vind ik leuk
Smithsonian +37613
vrijdag 11 januari 2019 om 21:01
Mee eens
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:31
Wedden dat ze niet eens weten wie ze zouden móeten aantrekken ! 😎
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 20:32
Is goed. Ik zeg van wel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:14
Nou vertel.
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 21:16
Nee, het ging om het aangaan van de weddenschap. Lezen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:44
Moet je wel het bewijs leveren Lees !
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 22:47
"Wedden dat ze niet eens weten"

Zie daar het woordje "ze". In goed Nederlands: een verwijzing naar anderen. Oftewel, de technische leiding van Feyenoord.

Niet Il Gordo.

Nog eenmaal voor jou: ik wed dat de technische leiding van Feyenoord wel vervangers op het oog heeft voor Tapia.

Is het nu duidelijk?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:47]
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:50
Nee je kan alleen maar wedden met succes wanneer je kunt bewijzen dat je gelijk hebt !

Snappie !
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 22:50
Nee, dat snap ik niet.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:55
Ik begrijp hem wel ! Ligt het misschien toch aan jou 😎
Vind ik leuk
Il Gordo +14627
vrijdag 11 januari 2019 om 22:57
Oh, dat zou zomaar kunnen. Maar na zoveel onzin haak ik af ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:35
👍klopt👍
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 20:33
Als je aan het spelen toekomt is het altijd beter .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 21:04]
Vind ik leuk
Friend +257
vrijdag 11 januari 2019 om 21:23
Hij speelde nooit dus wat moet je vervangen dan !
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 21:33
El Ahmadi was te goed voor Tapia, en na 3 jaar bank zitten, is het wel klaar. Gelijk heeft hij.
Nette jongen en keurig gedragen. Nooit gemopperd. Klasse.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
Het Brein +4532
vrijdag 11 januari 2019 om 21:58
Ik ben benieuwd wanneer Feyenoord eens gaat beginnen, met wat de Duitsers een 'Umbruch' noemen...

Na het kampioenschap is er verschrik-ke-lijk gehandeld op de transfermarkt! Tenenkrommend slecht...

Het feit dat Vermeer, Botteghin, Van der Heijden en Toornstra nog steeds onder contract staan bij Feyenoord is ongelooflijk amateuristisch te noemen! Deze spelers leveren nu niks meer op en gaan richting de dertig (of zijn dat al)..

Dat zijn dus spelers die de groei van je club negatief beïnvloeden! Die hadden na het kampioenschap direct (lees: direct) verkocht moeten worden! Toen deden ze het goed en waren ze interessant voor de markt..

Ook spelers als Clasie en Van Persie maken doorgroeien onmogelijk en dan te bedenken dat ze met het geld wat ze hadden (statiegeld voor topclubs) spelers als Tapia, Ayoub, Gustafson, Vejinovic en Sinisterra gehaald hebben!

Goed bezig hoor Van Geel! Mijn complimenten! De selectie zit nu bomvol waardeloze spelers, geen hond wil ze hebben...Vilhena is de enigste, mag je ook blij zijn als die nog 10 á 12 miljoen oplevert...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 januari 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
Gyrosregime +2550
vrijdag 11 januari 2019 om 22:16
Heel vreemd.. een speler die meer klasse heeft dan Vilhena, Toornstra en Clasie op huurbasis laten spelen bij Willem2.. nog even en Willem 2 is echt een vooruitgang..
Vind ik leuk
kees ee +681
vrijdag 11 januari 2019 om 22:26
. . hij moet zich met de kwaliteiten die hij schijnt te hebben, daar wel kunnen onderscheiden, . . een tijdje boven het gemiddelde kunnen functioneren kan goed werken !?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +2936
vrijdag 11 januari 2019 om 22:44
Die transfersom die Feyenoord voor Tapia betaald zou hebben wordt met de dag hoger hier.

Transfermarkt houdt het op 1,5 miljoen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 22:46
Jammer dat het interview over de wedstrijd met Gio, er niet tussen staat op VP.
Nu gaat het meer over de randzaken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 23:50
is toch jammer dat hij t niet heeft kunnen laten zien hij is tot slot wel een international waar hij best goede dingen heeft laten zien
Vind ik leuk
Guzzi +518
zaterdag 12 januari 2019 om 07:13
Feyenoord haalt geen vervanger,logisch zat altijd op de bank daar kan je mijn ook wel wegzetten.
Vind ik leuk
Uitvak030 +323
zaterdag 12 januari 2019 om 09:46
Goede aanwinst voor willem2. Maar er moet toch een wel wat gebeuren aan die selectie van Feyenoord. Wat een armoede voor een topclub.

Kom er maar in...........
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:47
Tapia had beter voor buitenlands avontuur kunnen kiezen.

Hij maakt Willem 2 wel sterker.
Vind ik leuk
repeP +1512
zaterdag 12 januari 2019 om 16:49
Voorzie dat Joris Mathijsen op termijn echt wel de opvolger van van Geel zal gaan worden bij Feyenoord.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws