Gerbrands kijkt niet naar Ajax: 'Ze hadden al meer dan honderd miljoen op de bank'

    Gerbrands kijkt niet naar Ajax: 'Ze hadden al meer dan honderd miljoen op de bank'

    Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:57za 12-01-2019 om 07:57

    De fans van PSV hoeven in tegenstelling tot die van Ajax geen vuurwerk te verwachten op de transfermarkt in januari. Volgens algemeen directeur Toon Gerbrands is de deur van het Philips Stadion gesloten. Alleen Bart Ramselaar mag nog vertrekken.

    "Wat er ondertussen bij ons allemaal speelt aan transferzaken? Nou...da's helder, niks", zegt Gerbrands in het Algemeen Dagblad. Dat is niet omdat er geen interesse is voor sterspelers zoals Hirving Lozano. "Maar omdat men weet: ze zeggen bij PSV nu toch 'nee' op alles. Die strategie is bewust. En zelf halen we ook niks erbij."

    Gerbrands maakt zich geen zorgen om Ajax, dat komende zomer de bankrekening flink lijkt te gaan spekken. "Ze hadden al meer dan honderd miljoen euro op de bank. Wij houden ons alleen met onszelf bezig en volgen de trends. We willen een pot met tientallen miljoenen vormen en hebben daar nog wel een paar goede transfers voor nodig", laat hij weten in het Eindhovens Dagblad.

    "We hebben de afgelopen jaren naast alle sportieve prestaties tientallen miljoenen aan schulden weggewerkt, onze basis is verbeterd. Toch willen we een pot vormen om in de toekomst nog beter op zaken te kunnen anticiperen", verklaart Gerbrands. "Dat de transferbedragen vanuit de Eredivisie hoger lijken te worden, vind ik goed nieuws."

    Poll

    Kan PSV de eerste plek behouden en de Eredivisie-titel winnen?

    (5928 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jurm +850
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:10
    80 miljoen voor Lozano moet jij eens kijken hoe snel ie weg is. Bij elke club hetzelfde natuurlijk, krijg je een gruwelijk bod, dan gaat ie. Grappig dat VP titels geregeld wijzigt, het was in eerste instantie ' Ze zeggen bij PSV nu toch 'nee' op alles'.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:29]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:13
    Dat bied echt niemand, en ook niet de helft!
    Als hij een seizoen lang eens probeert om enigsinds een beetje normaal te doen, dan zie ik hem inderdaad wel een keer een transfer maken
    Vind ik leuk
    Jurm +850
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
    Enigszins...Ik corrigeer niet snel iemand, maar dit doet pijn aan onze ogen. En het was natuurlijk een overdreven bedrag, maar je snapt mijn punt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:21]
    Vind ik leuk
    Adje80 +9493
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:27
    Je corrigeert een woord maar ik vind jouw reactie dommer 80 miljoen voor lozano dat heeft niks met een punt te maken. 50 miljoen is al de absolute hoofdprijs waarvoor ze hem laten gaan.

    Die poll is echt zo dom..kan psv de eerste plaats behouden en kampioen worden..iemand die nee stemt zou een ban moeten krijgen.. Ook al zou iemand de kans klein vinden het kan altijd hahah
    Vind ik leuk
    Jurm +850
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:35
    Ben jij die Adje die bij Paul de Leeuw in het programma zat? Ik zeg toch al zelf dat het een overdreven bedrag is.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:36]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:48
    die vraag krijgt ie vaker..
    Vind ik leuk
    Maan88 +5689
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:49
    Al die ajaciedtjes zijn bang dat je serieus bent. Spelers van ons PSV zijn niks waard in hun ogen. Ondanks dat ze prijs op prijs pakken en ajax alweer vernederd hebben en op ramkoers liggen voor wederom de titel!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
    Niet bang hoor. Maar ( en hier bedoel ik niets mee, is alleen een constatering) het is toch apart dat Psv al jaaaaaren kampioen worden in de E.D maar bij Ajax de spelers voor meer verkocht worden. Zeg dus niet dat dat te recht is, maar gebeurt dus wel. En ik zou Lozano ook niet voor minder dan 45 miljoen laten gaan. Maar je weet hoe het werkt. Moet nog zien dat Neres blijft als hij en zijn zaakwaarnemer moeilijk gaan doen. Prettig weekend.
    Vind ik leuk
    Maan88 +5689
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:05
    Hetzelfde
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:09
    Dat is niet apart dat heeft met de grote van de club te maken. Ik vind het aparter dat Ajax al jaren meer geld uitgeeft en toch al jaren geen enkele prijs weet te pakken.
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:54
    Dat heeft niet alleen te maken dat Ajax een grotere club is maar ook dat Ajax al jaren meer presenteert in Europa dan psv
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:59
    Mag ook wel als je een grotere club bent. Blijft het apart dat ze geen prijzen pakken de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:04
    Ja ach dat kan eens een aantal jaren gebeuren het wordt wel weer eens tijd.

    Het mooie vindt ik daar wel van dat ze in die vier jaar wel een vermogen hebben opgebouwd waar nu steeds meer vruchten van geplukt worden.

    Iedere grotere club heeft daar wel eens last van. (dat ze meerdere jaren geen kampioen worden) feyenoord en psv ook
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 14:21
    Wel vruchten worden er geplukt dan? Jij zegt dat ze de afgelopen vier jaar een vermogen hebben opgebouwd en dat de vruchten geplukt worden, maar ik zie anders nog geen enkele prijs bij Ajax de afgelopen vier seizoenen.

    Het wordt eens tijd dat de vruchten geplukt gaan worden, want zoveel geld uitgeven en geen enkele prijs pakken is echt Ajax onwaardig.

    Iedere grote club heeft daar last van, maar daarom is PSV ook zo'n veel mooiere club. De derde grootste club van Nederland en toch telkens meedoen om de prijzen getuigd gewoon van een veel beter beleid!
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:06
    Ik denk dat die er de komende seizoenen wel aan komen (die vruchten).
    Het vermogen hebben ze vooral opgebouwd de afgelopen 4 jaar. Vooral door verkoop en Europa.

    PSV stond een aantal jaren geleden ook lang zonder landskampioenschap (oa. ajax 4x achter elkaar)

    Jij mag uiteraard psv een mooiere club vinden je bent een psv supporter dus zou gek zijn.

    Ajax gaat echt wel goed komen ben ik dan weer overtuigd van. o.a. Dankzij Europees voetbal en in en verkoop van spelers is er een goede basis gelegd nu dat dat geld ook uitgegen mag worden zal het alleen maar beter worden.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:16
    Vermogen hebben ze inderdaad genoeg in Amsterdam, maar de prijzen ontbreekt het de afgelopen jaren aan.

    PSV doet het super als 3e grootste club van Nederland. Nogmaals PSV is een veel kleinere club (Amsterdam is ruim 4x zo groot) en PSV heeft een veel kleinere achterban. Net zo min als je van HSV, Gent, Tottenham, Lille etc kan verwachten dat ze jaarlijks kampioen worden. Dat zijn gewoon veel kleinere clubs.

    Echter van een Bayern, Madrid, Juve, Paris etc mag je wel verwachten dat ze tenminste eens in de drie jaren kampioen worden en zo mag je dat ook van Ajax verwachten.

    Echter gebeurd dat niet en dat is zeer opmerkelijk. Geld is er inderdaad genoeg, maar de prijzen de afgelopen jaren... Echt schrijnend.

    Vind ik leuk
    alffie +1895
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:37
    Lees je wel wat ik schrijf of wil je gewoon niet objectief zijn?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:57
    Tjah, jij gaat er niet inhoudelijk op in. Hoe kan het dat de grootste club van Nederland met verreweg de grootste supporterschare en de grootste stad al vier jaren droog staat?

    dan zeg jij ja PSV stond ook jaren droog, maar PSV is ook een veel kleinere club, stad, supporterschare etc. etc.

    Jij bent degene die er niet inhoudelijk op ingaat ;)
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    zaterdag 12 januari 2019 om 17:34
    Volgens mij ga ik er wel op in.
    Jij roept alleen maar al vier jaar niets.

    Ik zeg juist van wel ja idd geen landskampioen maar wel een stabiele financiële situatie, geen schulden. In Europa wat neergezet.

    En die situatie gaat zich wel uitbetalen en wie weet misschien al dit jaar. Ajax doet nog op drie fronten mee.

    En natuurlijk hadden ze al prijzen moeten pakken de afgelopen jaren maar goed dat is niet gebeurd maar gaat zeker goed komen.

    Zelfs psv zegt dat ze schulden moeten wegwerken en een potje moeten maken. Ook psv is op de goede weg hierin. Maar europees....

    Oja

    En er gaat gewoon iets gruwelijks mis in eindhoven alleen waar ligt het aan? Lastig de vinger op zere plek te leggen in Eindhoven . Psvers kunnen het tot op heden ook nog niet inhoudelijk vertellen wat er mis is in Eindhoven. Dat er spelers vertrekken is natuurlijk geen argument, want dat gebeurd bij elke club:)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 18:10
    Wederom heb je niets inhoudelijks te melden. Jammer dat discussiëren met vele Ajacieden hier (wellicht door hun beperkte intellectuele vermogen) niet te doen is. Succes/sterkte ermee man.
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:24
    Haha en weer meld je totaal niets.
    En dat heb je het over een discussie.

    Gelukkig is je intelligentie rijkelijk aanwezig, niet dus.

    Het enige wat jij roept is vier jaar niets en dat is het.

    Jammer dat je met objectief1 totaal geen discussie kunt voeren.

    Prettige avond en een fijn leven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:42
    Vergeleken met Ajax gaat er helemaal niet zo veel mis met PSV in de Champions league.
    Af en toe met een gunstige loting kan een Nederlandse club de 2 de ronde halen. PSV heeft dit jaar pech gehad en Ajax een beetje geluk met de loting. In 2016 had PSV dat geluk. Zo goed zijn wij in Nederland niet ook al denken ze daar bij Ajax naar 13 jaar proberen heel anders over.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:13
    Denk dat je gelijk hebt dat de EU voetbal financieel succes heeft gebracht. Daarnaast gaat opkomst NL elftal ook helpen. Volgens mij zie je ook dat jonge spelers bij Ajax snel bepalend zijn en in potentie meer waard zijn dan ervaren spelers waar de sucessen van PSV veel op gebaseerd waren. Ben bang dat dit ook aan te veranderen is en dat spelers als Bergwijn, Dumfries, Malen, Rosario, Gakpo en angelino binnen nu en 2 jaar 150 tot 200 mln aan de kas gaan toevoegen.
    Vind ik leuk
    alffie +1895
    maandag 14 januari 2019 om 10:02
    Voor het Nederland voetbal zou het goed zijn als spelers van psv, feyenoord, Willem II of welke club dan ook meer op gaan brengen.

    Alleen heft dit idd ook met de optredens in Europa en evt Nederlands elftal te maken.

    Bergwijn, angelino en Dumfries gaan idd denk ik veel opleveren. Die anderen moet je maar afwachten hebben nog niet veel laten zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 14 januari 2019 om 10:04]
    Vind ik leuk
    Oyias +18
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:12
    zijn jullie niet 2x thuis met 3-0 geknald 😉
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:28
    Ajax geeft weliswaar steeds meer uit, maar ontvangt al jaren ook steeds meer voor zijn spelers. Het vervelende voor Nederlandse ploegen is helaas dat je met de opbrengst niet dezelfde kwaliteit kunt terugkopen, waardoor de alleenheerschappij voor Ajax binnen Nederland niet vanzelfsprekend zal zijn. Dat gezever over die prijzen is betrekkelijk. Die komen er heus wel weer.

    Dit lijkt me een aardig objectieve waarneming...
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 14:23
    Ow.. dus Ziyech, Tadic, Blind, Neres etc.etc etc. is geen kwaliteit die ze hebben gekocht? Jij maakt het wel heel bond.

    Juist Ajax heeft enorm veel kwaliteit gekocht de laatste jaren en daar zou je toch iets meer prijzen tegenover verwachten.

    Dat is een aardige objectieve waarneming van mij inderdaad.

    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 14:50
    Ajax heeft jarenlang zijn betere spelers moeten laten gaan en heeft in die jaren zijn vermogen opgebouwd, ondanks de aankopen. Per saldo kwam er veel meer binnen dan dat er uit ging. Dan is het in Nederland een zekerheidje dat je niet sterker wordt. Tadic en Blind zijn dit jaar trouwens gekocht en jij weet net zo min als ik of er dit jaar geen prijs gewonnen zal worden. Ook Ajax heeft alles volledig in eigen hand wat dat aangaat. Objectief gezien dan...

    En als we dan even naar PSV kijken, dan kun je alleen maar zeggen dat ook zij het gewoon goed doen. Ook zij hebben kwaliteit aangekocht, dus dan is het logisch dat je het daar goed mee kunt doen in Nederland.

    PS. Het is me trouwens een raadsel hoe dat moet... het bond maken...😆😆😂😂😂🤣🤣😅🙄
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:57]
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:11
    Ziyech, Neres, Wobertje allemaal spelers die er al langer spelen, en voor vele miljoenen zijn gehaald, maar waar ze geen prijzen mee gepakt hebben. Dat is toch vreemd?

    PSV heeft inderdaad ook het nodige uitgegeven, maar lang niet zoveel als Ajax en PSV heeft er wel prijzen mee gepakt. Dat is dus een groot verschil.

    Ik begrijp gewoon niet dat als je zoveel MEER geld uitgeeft dan de rest je geen enkele prijs pakt. Bayern, Barcelona, Madrid, Juve, Paris allemaal clubs die in hun competitie ook veel meer geld uitgeven maar WEL prijzen pakken.

    Er gaat gewoon iets gruwelijks mis in Amsterdam alleen waar ligt het aan? Lastig de vinger op zere plek te leggen in Amsterdam. Ajacieden kunnen het tot op heden ook nog niet inhoudelijk vertellen wat er mis is in Amsterdam. Dat er spelers vertrekken is natuurlijk geen argument, want dat gebeurd bij elke club.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:30
    Hou vol joh.

    Ziyech, Neres en Wöber zijn gekocht uit een ruim budget dat is ontstaan uit de verkoop van andere sterkhouders. Dat lijkt me eenvoudig te begrijpen eigenlijk...

    De Europese topclubs die jij noemt geven jaarlijks veel meer uit dan dat ze ontvangen aan transfers. Aankopen zijn er bij die clubs op gericht om zich te versterken, bij verkopen gaat het meestal om spelers die tekort komen. Bij Ajax zijn aankopen om het wegvallen van spelers te compenseren. Maar goed, je lijkt het niet te (willen) snappen.

    Ajax versterkte zich dit seizoen voor het eerst sinds jaren ten opzichte van het jaar ervoor. Nu zie je ook gewoon dat het voetbal en de prestaties ook 'gewoon' veel beter zijn...

    In je laatste alinea laat je eens te meer blijken dat je er echt niks van (wilt) snappen. Er is helemaal niks mis met het huidige Ajax. Ook niet met dat van twee seizoenen terug. Ajax betaalde toen de tol voor het feit dat het veel energie stak het EL-toernooi, waarmee het weer veel nuttige Europese punten binnen hengelde voor andere Nederlandse clubs. In de beslissende fase van de competitie kwam het door alle beslommeringen net wat kracht tekort om de titel te pakken. Vergeten dat Ajax een slopende halve finale speelde op donderdag en zondag de belangrijke (en beslissende) wedstrijd tegen PSV moest? Ajacieden willen daar in de regel niet over zeuren, maar zo liggen de feiten wel...
    Dus om nou te zeggen dat er niks gepresteerd wordt... ik weet zeker dat Europa verbaasd is geweest over de EL prestatie van Ajax en dat daar meer waarde aan gehecht wordt dan aan een kampioenschap. Dat we weer kampioen willen worden is trouwens geen geheim. Inmiddels heeft Ajax weer alles in eigen hand....
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:56]
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2683
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:59
    Doe ik ook, maar geen één Ajacied kan vertellen hoe het kan dat de grootste club van het land al vier jaren droog staat. Vroeger (jaren 90) waren de supporters kritisch en waren er allang koppen gerold als er vier jaren niets gepakt werd.

    Geeft wel aan dat Ajax in een flinke neerwaartse spiraal zit sinds de jaren 90.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 16:07
    Je wilt bijdehand doen. Nou prima, maar doe het dan ook goed.

    Deze Ajacied legde uit hoe het komt dat twee jaar terug het kampioenschap gemist werd, dus er is er in ieder geval wél een.

    Vorig jaar was in alle opzichten een rampjaar en dat had alles te maken met de neerslachtige sfeer die er hing in heel de club na het dramatische gebeuren rondom Nouri, onze kleine clublieveling en held... Je wilt het vast niet horen, maar we waren er allen kapot van en ook de spelers. De impact op de sfeer en de prestaties was enorm.


    Je wilt een beetje dissen hier op een bashende manier...

    Volstrekt kansloos.

    Ajax gaat tot nu toe voor alle prijzen. Waarom zouden we nu in hemelsnaam kritisch moeten zijn? Dat waren we trouwens zeker wel na PSV-Ajax (de enige nederlaag dit seizoen....), waar Ten Hag een tactische blunder maakte om het gemis van De Ligt op te vangen. Ook na de 1-1 tegen Heracles kreeg Ten Hag genadeloze kritiek en terecht. Ook van mij trouwens....
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:10
    PSV had ook minder talenten en had afspraken gemaakt als ze nog een jaar langer zouden blijven.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:25
    Lozano is alweer 23 en eigenlijk zie ik hem niet meer vooruitgaan als voetballer. Het is een pittig spelertje die PSV duidelijk sterker maakt, maar ik vraag me oprecht af of hij een versterking is voor de Europese top en of die 45 miljoen een reëel bedrag is. Persoonlijk denk ik dat PSV met Bergwijn wel een speler heeft met die potentie, maar zie ik het met Lozano niet zo gauw gebeuren.
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:07
    Vind je je eigen reactie niet super triest? Wat wij "ajaciedjes" vinden over dat spelers niks waard zijn bij psv, is niet relevant. De m markt bepaald de prijs. Daarin kan worden vastgesteld dat spelers van ajax meer opleveren tav PSV spelers. Dit omdat ajax een veel betere positie heeft op de markt. Dat dit gegeven wordt gebruikt om psv te doen lijken als een kleine club, is misschien niet fair. Maar uitspraken als ajaciedjes en rampkoers?? Op de titel, lokt wel zulke uitspraken uit. Sterker nog, de ajaciedjes hebben feitelijk nog gelijk ook. Jij daarentegen helemaal niet. Want ajax staat niet op rampkoers, en heeft het in eigen hand net als PSV, ajax heeft de beker en ook de CL in eigen hand. Misschien niet realistisch maar het is wel een feit. Fijne dag nog Maan88
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
    Vind ik leuk
    Quareck +7226
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:16
    Ramkoers staat er, dat is geen sneer naar Ajax 🧐
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:18
    Top! Blijft de helft van mij verhaal nog staan. Dat ook ajax op ramkoers staat.
    Vind ik leuk
    Wilex +2091
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:18
    Psv staat op de Uefa clubranking inmiddels tussen voetbaldwergen als Praag, Krasnador en Pielzen.
    Daar kopen grote clubs ook geen spelers voor 50 miljoen ondanks dat ze in eigen land weleens wat winnen.
    Psv overwinterde de laatste 7 jaar 1x in een Europees toernooi, als je nagaat dat er elk jaar 48 clubs overwinteren in Europa en Psv daar bijna nooit tussen staat dan is gelijk duidelijk hoe goed Psv is op een andere schaal dan de Micky Mouse league.
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:21
    Dit is 1 factor waarom ajax op een betere positie staat internationaal, waardoor de prijzen omhoog gaan. Er zijn nog genoeg factoren op te noemen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +24959
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:59
    Nee, doe maar niet jongen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:59]
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:13
    Schreef ik dat ik het zou doen, of van plan was? Nee jongen, rustig aan. Kom gewoon met iets inhoudelijks, ipv stoer doen
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:09
    En hoe vaak overwinterde Ajax en PSV de afgelopen 13 jaar in de CL? Als je nagaat dat er 48 clubs overwinteren elk jaar. Ajax heeft geluk gehad met de loting met de nummers 4 van de Mickey Mouse competitie van Griekenland en Portugal. Wil je de voetbalprestaties van Ajax en PSV vergelijken met elkaar, dan moet je kijken naar de ED en de onderlinge wedstrijden. En niet naar de CL van de afgelopen 7 jaar.
    Vind ik leuk
    Wilex +2091
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:27
    Nogmaals buitenlandse clubs intreseert het niks hoe goed jij bent tegen Excelsior of Emmen.
    Europese wedstrijden zijn de standaard en daar laat Psv het de laatste jaren gewoon niet zien gezien zijn ranking.
    Bij Ajax heeft van het huidige team de helft nog in de EL finale gestaan en nu verliezen ze in de CL geen enkele wedstrijd tegen Bayern en Benfica, dat bepaald de waarde, of dat dit nou goed of slecht geloot was of die clubs nou wel of niet in vorm waren.
    Als Lozano of Bergwijn de wedstrijd tegen Inter en Tottenham hadden beslist dan kan je plus 20 miljoen opschrijven.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:49
    Nogmaals, het interesseert mij niets hoeveel euro's Ajax op de bank heeft staan. Ajax en PSV zijn voetbalclubs. En bij voetbalclubs gaat het om het winnen van sportieve prijzen (een finale verliezen is geen prijs) en niet om het hebben van de grootste portemonnee. En volgens mij denk jij er ook zo over, maar praat je nu alleen maar over euro's omdat Ajax al 4 jaar lang droog staat.
    PS Lozano scoorde 4 maal in de CL.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 13:58]
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +302
    zaterdag 12 januari 2019 om 14:12
    En die paar jaar daarvoor dan ? en die paar keer dat ajax geen kampioen werd scheelde het ook maar een punt of doelpunt
    Vind ik leuk
    Wilex +2091
    zaterdag 12 januari 2019 om 14:53
    De discussie was waarom de spelers van Ajax meer waard zijn.
    Ik heb 2x met argumenten proberen uit te leggen waarom ik denk dat dit zo is.
    In plaats van daar inhoudelijk op te reageren is het enigste wat jullie afspelen de dagelijkse Eindhovense grammofoonplaat van wij de prijzen jullie het geld.
    Als record winnaar van zo'n beetje alle prijzen in Nederland hoef je ons niet uit te leggen dat het uiteindelijk om prijzen gaat, dat het de laatste jaren telkens net niet goed viel weten we nu ook wel.
    Het heeft echter helemaal niks met de discussie te maken
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 16:04
    Jij lokt zelf reacties uit met je boodschap dat PSV en Ajax allebei maar 1 keet overwinterde de laatste 7 jaren en PSV bijna nooit overwintert in de CL. Dit met de wetenschap dat Ajax na 13 jaar nu eindelijk weer eens overwintert in de CL iets wat PSV 2 keer lukte de afgelopen 10 jaar. Daar reageerde ik op en niet op die onzinnige centenkwestie, waar de Ajacieden het hier dagelijks over hebben, van jou.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:05]
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 18:05
    Verliezen van de EL finale geen prijs? Voor ons ajax was de hele Europese competitie een prijs, waar ajax in Amsterdam de baas was tegen clubs als Lyon en Schalke. 2e worden is Europa is een succes, een groot succes voor ons kikkerlandje. Het was spannender en mooier dan de Mickey Mouse competitie. Voor mij betekent die 2e worden meer dan de landstitel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 18:33
    Voor mij betekent een tweede plek in het voetbal helemaal, maar dan ook helemaal niets. Laat Ajax dan maar altijd en overal tweede mee worden en PSV kampioen. Eens kijken of je dan ook nog zo praat......
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 18:45
    Het betekent bijv dat we zoals dit jaar ook van ajax kunnen genieten na de winter. In de beker en CL. Waardoor we tegen real mogen spelen. Je wilt je cluppie toch zo vaak mogelijk zien voetballen, en het liefst tegen de aller grootste? Blijf jij maar lekker juigen bij de 3-0 tegen Heracles op kunstgras;) wij hebben in 2jaar tijd de 2e prachtige Europese seizoen
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:01
    “Juigen” doe ik niet. Maar prima voorstel; PSV altijd kampioen en Ajax tweede in de Beker, competitie, EL of CL. Kan ik prima mee leven en gun dat Ajax en Ajacieden ook.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:01]
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 18:50
    PSV is tweede op de ranglijst van aantal kampioenschappen.

    Ik heb daar ook helemaal niets mee.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 18:59
    Ik ook niet. Ik heb liever dat PSV wat vaker kampioen wordt in de toekomst dan te teren op successen uit het (verre) verleden.
    Vind ik leuk
    M.de jong +172
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:17
    Je doet selectief omdat het je goed uitpakt, toch?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:53
    Natuurlijk zou zo’n deal mij goed uitkomen. Dus ja.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zondag 13 januari 2019 om 11:56
    Een er maar vast aan.

    En dan heb je nog mazzel dat we telkens onze belangrijkste krachten kwijt geraken, omdat het voetbalwereldje compleet knettergek is geworden.Ajax had de kaap van 50 kampioenschappen al geraakt als het niet telkens zijn sterren had moeten verkopen....
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:19
    Dat is de realiteit van vandaag de dag in het hedendaagse voetbal. Maar 50 kampioenschappen is rijkelijk overdreven.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zondag 13 januari 2019 om 12:39
    Nee hoor. Al in de jaren '70 stopten de Ajax-successen doordat de spelers voor het grote geld vertrokken. Met dat team alleen al waren zo 5 kampioenschappen meer te verdienen. Daarna kwam de tijd van Lerby en Arnesen, nog in combinatie met de toen geweldige Ruud Krol. In enkele jaren weg, dus ook weg meer kampioenschappen.
    Half jaren tachtig verloren we eerst Ronald Koeman (aan PSV voor wat stuivers meer...) en later Rijkaard en Van Basten, hetgeen ons toch wel wat kampioenschappen moet gekost hebben. Eind jaren '90 werd het superteam van 1995 compleet leeg geroofd, zowat tot en met de reserves, hetgeen kampioenschappenn kostte. Het team van 2003 verloor veel sterkhouders en daarna logischerwijs kampioenschappen. Mijn punt is dat er veel meer prijzen, nationaal en internationaal, waren gepakt als de beste spelers gemiddeld net zo trouw bij Ajax waren gebleven als dat ze dat deden bij de Europese topclubs.

    Natuurlijk is het koffiedik kijken, maar zeer aannemelijk is het wel dat de teams de latere wereldsterren hadden behouden, dat er dan veel meer gewonnen zou zijn. Dat lijkt me geen gewaagde stelling, maar het is nu eenmaal zo...
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 12:58
    PSV is pas echt gaan meedoen met het behalen van kampioenschappen in de ED vanaf 1975. En ook PSV verloor telkens haar beste spelers. Eind ‘70; van Beveren, Vd Kuijlen, Edstrom en R Vd Kerkhof. Half jaren ‘80 pakte PSV dit weer op maar ook eind jaren ‘80 vertrokken spelers als Koeman en Gullit bij PSV. In de jaren 90 vertrokken Romario en Ronaldo bij PSV. Het eerste deel van deze eeuw was PSV met name erg sterk maar ook hier verloor PSV vaak haar betere spelers zoals Cocu, Gezman, Alex, Gomes, Luuk Nilis, RvN, Cocu, M. Van Bommel, etc. Het probleem wat jij Ajax toedicht speelde / speelt ook bij PSV. Alleen de laatste 5 jaar wel wat minder dan daarvoor.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zondag 13 januari 2019 om 13:11
    Tuurlijk, het zal ook een rol gespeeld hebben, maar het gros van de namen die je opdist waren eerder aangekocht door PSV, dus een gevolg van het hedendaagse voetbalsysteem. Dat is bij Ajax toch minder het geval geweest. Ik noem gewoon wat namen die uit de schoot van de club kwamen, dan wel vanuit de jeugd naar het eerste kwamen en verder ontwikkelden tot ster: Cruijff, Neeskens, Krol, Lerby, Arnesen, Van Basten, Vanenburg, Rijkaard, Bergkamp, Jonk, Davids, Kluivert, vd Sar, de Boertjes, Winter, vd Vaart, Sneijder, N. de Jong, D. Blind en straks De Ligt....

    Ik had ze graag behouden en dan zou Ajax met zijn opleidingsinstituur en voetbalfilosofie het beter gedaan hebben, ondanks het in zo'n geval niet hebben van goed aankopen als Zlatan, Suarez, Ziyech, Sanchez.... In de regel is Ajax namelijk niet zo goed qua aankoopbeleid. Daar is PSV wel altijd stukken beter in geweest, ere wie ere toekomt.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 13:25
    Nu Ajax veel meer geld heeft dan PSV is Ajax voorbij gegaan op aankoopgebied. Ajax haalt spelers naar de ED die PSV niet kan betalen. Daarentegen moet PSV noodgewongen iets meer doorgebroken jeugdspelers inbrengen omdat PSV niet voor elke positie dure spelers kan aantrekken.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zondag 13 januari 2019 om 13:35
    Dat klopt gewoon en eerlijk is eerlijk: ik zou het liever anders zien.
    PSV gaat meer op Ajax lijken en andersom en dat vind ik eigenlijk wel jammer. Ajax (en Feyenoord nog veel erger trouwens) heeft er al zeker 10 jaar mee te maken dat toptalentjes als op jonge leeftijd worden weg geplukt. Ajax wapent zich daartegen op de door jou beschreven manier. Toch geniet ik meer van een jongen uit eigen schoot (De Ligt) dan van een gehaalde buitenlandse jeugdspeler.
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 14:25
    Mij maakt het eerlijk niet zoveel uit. Het is mooi dat er bij PSV wat meer jeugd doorstroomt, maar het elftal van vroeger met Vd Kuylen + van Beveren en daarna met RvN en Nilis vond ik de mooiste PSV-ploegen. Wat ik wel erg en ook jammer vind, is wanneer een team uit 8 -9 - 10 aangekochte buitenlandse voetballers bestaat. Een Vreemdelingenlegioen dus.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 14:25]
    Vind ik leuk
    Mass +5608
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
    Krijg je niet aan hun verstand gebracht...
    Vind ik leuk
    Summit +671
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:14
    En hoe vaak heeft Ajax de laatste 7 jaar de CL overwintert? Ook 1 keer
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 15:19
    Goed verwoord, prima onderbouwd.

    De positie die Ajax zich op de Europese ranglijkst verworven heeft komt mede door het feit dat Ajax in de laatste 7 jaar meen ik 1x NIET overwinterde in Europa...
    Vind ik leuk
    yuuup +9957
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:22
    Man man man.
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:45
    Ramkoers? Beide ploegen hebben het in eigen hand. Bovendien moet PSV in het onderlinge duel naar Ajax (met de Ligt) toe. PSV heeft dit seizoen een paar keer gewonnen op een weinig overtuigende manier. We zullen het dus nog wel zien!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:26
    Jij bent simpel zeg, Raiola kreeg Lozano niet verkocht voor 30 en jij denkt dat hij 70 miljoen oplevert...hoe simpel kun je zijn.

    Ajax wordt gewoon kampioen hoor daar hoeft niemand aan te twijfelen, Ajax heeft een betere selectie ook een bredere als de Jong of een Bergwijn een blessure heeft stort het spel al in.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:28
    PSV moet nog naar Amsterdam, daar gaan ze verliezen. PSV zal moeten hopen op puntenverlies van Ajax elders, anders ziet het er slecht uit.
    Vind ik leuk
    Jozef +40821
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:21
    PSV doet het uitstekend in de competitie, Maan.
    Ajax ook en beide ploegen hebben alles in eigen hand. PSV is verder op alle andere vlakken uitgeschakeld en dat zou een voordeel kunnen zijn. Niks meer en niks minder.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:09
    Aan zn stomme teksten zou het best kunnen dat hij die Adje uit Brabant is...
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:41
    Jii vind 80 miljoen voor lozano overdreven maar ik vind 75 miljoen voor de ligt en 70 voor frenkie nog erger. Ze hebben nog geen prijs gepakt in hun carriere...
    Vind ik leuk
    rinirat +2996
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:54
    Let maar eens op,je snapt er niet veel van.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:55
    Golden Boy award is niet niks. En daarbij ze laten het gewoon zien in de CL en bij het nederlands elftal
    Vind ik leuk
    Adje80 +9493
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:56
    Als je dat erger vind heb je geen inzicht..daarbij heb ik volgens mij niks gezegd over die prijzen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:13
    Ja joh.. nog ff..... of 220 miljoen voor Schwaab. You never know. ;)
    Vind ik leuk
    Obl93 +2633
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:46
    Dat wijzigen van titels is inderdaad redelijk amateuristisch, het kan een keer voorkomen, maar op VP gebeurt dit bij minimaal 10 artikelen per dag. Hierdoor komt het op de lezer over dat VP het nieuws niet zozeer belangrijk vindt, maar het vooral het scoren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:58
    Het is een bewuste strategie! Waarom begrijpen mensen dat niet?

    Nieuwe titel = kans op een extra click van mensen die al in het artikel zijn geweest. Extra clicks = extra geld verdienen.

    VP bestaat primair om geld te verdienen.
    Vind ik leuk
    Sabau +1224
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:22
    Het lijkt ajax wel..
    Vind ik leuk
    Babelagtig +986
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:33
    Yup..ook vp harkt het geld naar binnen
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:57
    Nee, het lijkt net een echt bedrijf. Met winstdoelstellingen.





    [zucht...kinderachtige reacties altijd]
    Vind ik leuk
    Summit +671
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:16
    Daarom ook de vergelijking met Ajax ;p. De reacties zijn idd vaak wat kinderachtig, maar ze zijn vaak wel grappig ;p
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:19
    Ik ben PSV supporter. Kan grapjes over mijn club en Ajax prima waarderen. Maar elke keer diezelfde flauwekul gaat vervelen.

    Zou mooi zijn als ze eens probeerden echt origineel te zijn.
    Vind ik leuk
    Sabau +1224
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:44
    Het is ook te makkelijk, maarja, ik lees hier al weken alleen maar juichberichten van mensen die klaarkomen op transferbedragen en prijzen daarom ondergeschikt vinden (maar wel continu wijzen naar prijzen in het verleden).
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:58
    Ik snap die irritatie, maar dan nog kun je zelf best proberen iets origineler en meer gevat uit de hoek te komen dan die simplisten ;-)
    Vind ik leuk
    Sabau +1224
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:01
    Geen irritatie, juist niet. Geeft alleen maar weer aan waarom ik niks met die vereniging heb.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2633
    zaterdag 12 januari 2019 om 17:35
    Tuurlijk snap ik dat. Het is alleen foeilelijk.
    Vind ik leuk
    rinirat +2996
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:52
    Is echt geen 20 waard je zal het zien. hahahahah
    Man met de vallende ziektes ,dat kan hier ,maar niet in de grote competities.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:11
    Is dar dan ook de reden dat Tadic niet functioneerde in de PL en noodgewongen terug moest gaan naar de ED?
    Vind ik leuk
    Summit +671
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:18
    Sorry maar dit is wel een hele domme reactie xd. Zoek ff oo wie de duurste speler in voetbal op aarde is ;). Die lijdt ook aan de valziekte en aanstelleritus. En speelt ook gewoon bij een absolute topclub
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:23
    30/35 miljoen meer levert Lozano niet op, is te beperkt om bij elke club te slagen. Riaola probeerde hem afgelopen zomer voor 30 miljoen te verkopen maar er was totaal geen interesse in Lozano.
    Vind ik leuk
    Whatevaa +465
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:27
    De letters A J A X toegevoegd aan de titel om meer reageerders te laten klikken op het bericht. Kennelijk heeft een bericht minder aantrekkingskracht om te lezen als het niet over Ajax gaat. Wat zijn we toch een grote club man, zelfs onder de niet Ajax supporters.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:11
    Makkelijk praten als je weet dat er geen hond om je spelers komt...
    Vind ik leuk
    Bertus +6571
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
    Onzin natuurlijk, het gaat niet om de absurde bedragen die bij Ajax momenteel worden genoemd maar ook voor PSV spelers zal altijd interesse zijn en blijven. Vergeet niet dat het altijd PSV was die de grootste klappers wist te maken. Gullit, Romario, Ronaldo, Robben, Stam, van Nistelrooij, Memphis. Allemaal transfersommen die records braken in Nederland. Nu gaan de Jong en de Ligt hier dik overheen walsen maar ga nu niet direct naast je schoentjes lopen.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:13
    Als Psv ook nog in Europa zat, zou ik zeggen ga vol voor bijvb Alvarez
    Schwaab-Viergever heel eerlijk ik vind het in potentie dat duo niet voldoende voor Psv maar ik zeg er gelijk bij dat ze me wel hebben verrast de complimenten! Maar daarachter is het dunbezet, ook omdat Isimat nu weg is.

    Meningen van Psvers?
    Moet Psv eigenlijk nog voor een verdediger gaan? Of pas in de zomer?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:25
    Selectie is in orde. Verdediging dun bezet ben ik het mee eens. Maar ik hoop dat Obispo minuten gaat maken. Wil nu wel eens zien wat die kan. Daarbij kan Hendrix nog een linie terug.
    Plek 2 is al zo goed als zeker en je speelt alleen nog maar in competitie. Dus prima zo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:28
    Hendrix is toch opgeleid als CV?
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:31
    Ja klopt, toen samen met Bazoer. Maar die wilde iets anders
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
    Dat zou misschien wel een optie zijn voor hem in de toekomst om naar CV te verhuizen
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:29
    Volgens jou beter in de zomer verder kijken dus.
    Wellicht idd was het anders geweest als Psv ook nog in Europa zat. En Obispo ik weet het niet van wat ik heb gezien, aanvallend staan er wel grotere talenten klaar via Jong Psv
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:32
    Aanvallend is goed wat er door gaat komen. Maar verdedigers is vaak probleem in Eindhoven.

    Prijzen nu vaak ook hoger dan wat ze in de zomer zullen zijn.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:40
    Je ziet iig wel dat Psv haar opleiding flink een stap heeft gemaakt laatste jaren. Jong elftal is daar ook een reden toe, je ziet het bijvb bij Feyenoord stagneren geen Jong elftal in de KKD geen toeval. Via O17 en 019 komt er nu wel wat door bij Feyenoord, maar bij Psv ook vooral 019
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:29
    Ja daar gaan Ajax, PSV, Az en Utrecht de komende jaren de vruchten van plukken. Dat is een gemiste kans van Feyenoord en kan in de toekomst nadelig uitvallen. Daarom zie ik Az en Utrecht de druk op plek 3 nog meer vergroten. En hoop ik voor Feyenoord dat ze het snel op de rit krijgen. Thuis spelen ze goed, maar uit is het vaak niet al te best. De 12e man is daar zo belangrijk.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:35
    Ja de reden was geld volgens vGeel, maar een misrekening want uiteindelijk lopen ze daardoor o.a geld mis.

    Spelers als Hankouri, Vente, Malacia enz zouden verder zijn als ze 20+ wedstrijden op een redelijk niveau in hun benen hebben in het seizoen inplaats van soms in Feyenoord1 en dan weer wedstrijden niet. En dat geldt voor vele talenten, ook voor de Colombiaan. Is gewoon een misrekening geweest
    Vind ik leuk
    Knollie +442
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:39
    Ben van mening dat de selectie best goed in elkaar zit voor het geld dat PSV te besteden heeft.
    Met name omdat er behoorlijk talent achter zit.
    Ik denk dat van Bommel wel een aankoop zou willen zien centraal achterin, maar dat er simpelweg geen geld bij ons is om dit te kunnen doen voor de kwaliteitsinjectie die je dan ambiëert.
    Als je een hoger niveau niet kan halen en talent de kans wil geven is dit de beste oplossing.
    Om een oorlogsbudget te creëren moeten ze van Ajax leren en jeugd de kans geven mits ze dit verdienen.
    Viergever en Schwaab zijn top in de Eredivisie. Erbuiten komen ze tekort.
    Als Obispo volgens van Bommel het gat kan invullen dan gaat dat zo zijn.
    Net als Sadilek en Rosario voor de leeuwen ermee.
    Soms kunnen we van Ajax iets leren.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:47
    De talenten zijn er nu idd wel om ze de kans te geven. Obispo ik wil het wel zien bij Psv1 maar hij heeft nog niet echt laten zien constant ook bij Jong Psv niet wat hem word toegedicht.
    Opzich gaat er nu wel veel geld binnen komen met de CL en spelers als Lozano, Bergwijn enz vertegenwoordigen nu wel een waarde. Financieel moet er wel meer ruimte komen.
    Vind ik leuk
    Knollie +442
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
    Inderdaad.
    Moet ook nog zien of Obispo het kan brengen.
    Maar wellicht naast Vierge er of Schwaab dat het kan.
    Ervaring ernaast. Niet zelf de meest ervaren zijn, maar doen wat je moet doen. Verdedigen en je man uitschakelen.

    Er gaat veel geld binnenkomen inderdaad.
    Bergwijn, Lozano o. A. Zijn idd niet te houden natuurlijk.
    Maar momenteel is het geld er nog niet.

    PSV is in de schulden geraakt mede door dit beleid met Harry van Raaij.
    Ambitieus als voorzitter.
    Maar liep te veel op de miljoenen vooruit.
    Dan liever op deze manier, tenzij echt een buitenkansje zich voordoet.

    Fijne reacties overigens.
    Top. Zoals jij reageert is gezond voor VP.
    Meer van dit en VP kan nog eens wat worden ipv al het getreiter. Bedankt voor je bijdrage.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:59
    Ja dat klopt, weet niet goed hoe de financiële status is bij Psv door die schulden maar de toekomst ziet er dan wel goed uit vooral op dat aspect omdat het geld gaat binnenkomen.

    Thx jij ook! word gewaardeerd!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:00]
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3802
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:03
    Ja beter dat er een keer normaal gereageerd wordt. Is het verschil denk ik tussen voetballiefhebbers en clubmensen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:04
    Kunnen altijd van elkaar leren. Al word dat natuurlijk nooit "aangeboden".
    Vind ik leuk
    Maan88 +5689
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:51
    Alvarez is nu niet nodig. Maar potentie hebben we ook niet nodig in ons huidige duo. Komend seizoen moet er minimaal 1 hele goede centrale bij. Obispo zal verhuurd gaan worden en schwaab gaat hoogstwaarschijnlijk verlengen. Daarnaast zal Alvarez komen te staan denken ze. Al zie ik PSV ook nog wel Hoedt of Bruma binnen halen en uiteindelijk 2 goede centrale halen. Dan wordt de concurrentie groter en spelers beter en scherper.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:05
    Eens. Ik denk ook dat PSV nu niets doet ómdat het alleen nog de competitie heeft. De huidige ploeg, met een incidentele aanvulling uit Jong PSV, moet die klus kunnen klaren. Van de nr. 3 t/m laatst moet je ook de tweede seizoenshelft kunnen winnen. En dan blijft alleen die ene wedstrijd in Amsterdam over. Of ju nu wel of niet € 30 miljoen in nieuwe spelers steekt: die wedstrijd kan altijd alle kanten op.

    De focus zal heel erg liggen op het bekijken van de opties voor de zomer, wanneer er een forse uitstroom op de loer ligt: Bergwijn, Lozano, De Jong, Pereiro, Zoet, Schwaab en Angelino schat ik in als de kanshebbers op een vertrek. De een wat meer dan de ander, maar het risico is er.

    En ondertussen, zoals Gerbrands aangeeft, zijn ze nog niet helemaal vrij van de schuldenlast. Dus zal PSV ook de komende periode nog verstandig en slim moeten zijn bij het aantrekken van versterkingen.
    Vind ik leuk
    Jordaan +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:11
    Duidelijk verhaal👍
    Vind ik leuk
    Voetbal@com +1535
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:23
    Ik zou Hoedt trachten te huren, met optie tot koop.

    Bruma komt helaas niet maar Hoedt lijkt me ook prima.

    Daarnaast zou ik Guus Til alvast contacteren voor volgend seizoen.

    Qua aanvallers is de vraag of Romero nog fit wordt. Maar goed ook hier trachten de PSV jeugd kans te geven.

    Naast Hoedt en Guus Til zou ik verder alleen de selectie nog aanvullen met jong PSV talenten.

    Heb wel gezien dat Australische internationals er niets van kunnen dus waarom houden en maandelijks "buiten eu salaris" ellende betalen.

    Geef dat maar aan een 4 of 5 tal jonge talenten.

    Bergwijn, Lozano, Zoet verwacht ik dat ze mogen vertrekken.

    Behich, Sainsbury, Room, mogen van mij gratis gaan..euh niet mogen...maar moeten...

    Ik zal trachten realistisch te zijn in de opbrengst van Bergwijn, Lozano en Zoet, circa 80 tot 95 miljoen samen.

    Ook al vind ik ze zelf samen veel meer waard, met name Bergwijn en Lozano.

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:29]
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:40
    Sainsbury heeft ook bij PEC gespeeld hij heeft net als Thomas ook de Engelse nationaliteit, dat niet-EU-salaris is dus helemaal geen punt.
    Vind ik leuk
    dezink +1159
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:54
    Guus Til ? Denk je serieus dat hij PSV naar een hoger niveau kan brengen ?
    Vind ik leuk
    Romarioo +470
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:29
    Jawel nog 1 verdediger nu isimat weg is, je hebt geen garantie dat er niemand geblesseerd, daarentegen heb je obispo en de vraag is kan hij het aan
    Vind ik leuk
    ludoboy +47
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
    De fans van psv zijn sowieso al gewend om geen vuurwerk te zien dus die overleven dit nieuwsbericht wel.
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +5383
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
    Nee die zijn gewend schalen te zien
    Vind ik leuk
    ludoboy +47
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:07
    Voor een schaal komen ze idd uit hun winterslaap.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
    24 pas.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
    Hoera hij kan tot 25 tellen
    Vind ik leuk
    ludoboy +47
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
    24 keer gejuicht toen de speaker er om vroeg. Voor de rest stilzwijgend in de stoel gezeten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
    Zat sneijder daar ook bij, die gaat tog niet naar psv.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
    Is alleen maar goed dat PSV financiën op orde wil hebben zou iedere club moeten doen ook buiten Nederland.
    Vind ik leuk
    Maan88 +5689
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
    Is al op orde maar ze willen een pot richting de 100 miljoen zien te bewerkstelligen zodat ze eventueel meer en sneller kunnen kopen en niet afhankelijk zijn van vertrek van dure spelers. Maar na dit seizoen ‘als’ we kampioen worden zie ik Lozano 50mln, Bergwijn 45 mln, Hendriks 17 mln, Luuk 12 mln, zoet 10 mln etc etc en die vervangers zullen allemaal Max 5 tot 10 kosten per speler dus dan gaan we er financieel hard op voorruit en zitten we al snel aan de 100 zeker met hetgeen we al hebben wat de meeste hier niet weten;-)
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
    Wat een bedragen😂 Lozano zal 30-35 opleveren, Bergwijn 35-40, Hendrix 5-8, Luuk 10-12, Zoet 10-12.

    Als je vervangers haalt van 5-10 dan weten we dat PSV komende jaren geen prijzen meer gaat halen🤣 Je zal ook meerdere 10-15 spelers moeten halen en dan is het geld snel op. Een potje van 100 miljoen zal PSV nooit krijgen, zeker aangezien PSV transferopbrengsten ook gebruikt om schulden af te lossen.
    Vind ik leuk
    Maan88 +5689
    zondag 13 januari 2019 om 14:28
    Schulden zijn al bijna afgelost, wel het verhaal lezen i.p.v. alleen haten en blaten! Ik schat toch echt dat ze rond de prijzen op gaan brengen wat ik eerder zei, zeker als we dit jaar weer kampioen worden. En wij hoeven geen 10-15 miljoen transfers te maken. Die zijn leuk, maar spelers als Angelino, dumfries, Arias, Malen, allemaal types die je met een goede scouting eerder en goedkoper kan halen. En kwaliteit zal komende jaren bij PSV enkel maar beter worden. Prijzen blijven naar Eindhoven toe stromen.
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4958
    zondag 13 januari 2019 om 14:51
    Nee hoor, Bergwijn en Lozano gaan weg en dan ben je al voor de helft zwakker.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:57
    Hmm denk niet dat je veel kwaliteit kan terug halen tussen de 5 a 10 miljoen tegenwoordig goede scouting kan het wel helpen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:01]
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16186
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:16
    ToonGerbrandsprimeur.nl
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
    Transferwaarde is slechts een optische illusie en de thermometer van opportunisme.

    Het is bizar dat men aan zoiets leegs clubtrots ontleent. Alsof het een eigen verdienste betreft.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:22]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:37
    Nogal simplistisch dit, met je illusie en opportunisme.

    Een donkerbruin vermoeden dat jij die man met dat overjarige woordenboek bent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
    'Nogal simplistisch' is een rake typering van mijn 24-karaatse waarneming. Fierheid op de clubkas prevaleert als de nieuwe heilige graal en hoofdprijs. Hoe armoedig...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:38
    Generaliseren is ook armoedig.
    Vind ik leuk
    HanV +4842
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:21
    Je lijkt wel teleurgesteld dat je geen woordenboek in enige vorm nodig hebt bij de bovenstaande convinctie. Zelfs met de omissie van potentieel ijdele benutting van laborieus gefabriceerde zinnen blijkt dat de identificatie van de scribent ondanks zijn vlinderachtige nomenclatuur geen moment een ostentatief vraagstuk is. Uit je reactie kon ik deduceren dat je zat te wachten op een dergelijke respons.
    Een inhoudelijke opmerking is dat het natuurlijk best apart is dat fans over hun club lijken te praten alsof het eigen prestaties van de fan zijn. Het doel is niet alleen sportief maar ook financieel.
    Het artikel zou je kunnen samenvatten met: "vermoedelijk geen transfers deze transferperiode bij PSV". Een invitatie om mogelijke transfers te verzinnen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:42
    Haha, deze ‘scribent’ meen ik te herkennen als iemand die schrijft als in De eerste helft van jouw tekst.

    Inhoudelijk, dat is zeker vreemd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
    Je observatie is spot on.

    Vlinderachtige Nomenclatuur. Een heerlijke trouvaille.

    Enchanté!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
    Toon opletten. Het verschil tussen ajax en psv wordt wel heel groot.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
     Wij houden ons alleen met onszelf bezig en volgen de trends.

    Jahaa.......
    Vind ik leuk
    Jesper Olsen +1010
    zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
    En maar wijzen naar Ajax :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
    Pure jaloezie.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
    Vind ik leuk
    pietprecies +9370
    zaterdag 12 januari 2019 om 09:52
    We kijken niet naar Ajax, maar we doen het toch
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:09
    Zoek de 100 miljoen op de bank.

    https://jaarverslag.ajax.nl/xmlpages/resources/TXP/ajax/pdf/Ajax_jaarverslag_2017_2018.pdf
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
    Op 2 december 2018 hebben zij die titel bij Feijenoord verloren!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:01
    ajax wordt kampioen van nederland
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:05
    Antwoord op de poll: alles kan!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
    Ajax komt voorbij
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:04
    Het is nu toch wel een keer duidelijk Ajax wordt kampioen
    Vind ik leuk
    Miller +33
    zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
    Je moet ook vooral op je eigen selectie richten en die goed in tact houden. Ajax speelt mogelijk met vuur door toch wat transfers toe te laten. Het kan goed uitpakken, maar PSV heeft mogelijk het voordeel de selectie in tact te houden op een speler of twee na wie geen belangrijke inbreng kennen dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Ray01 +102
    zaterdag 12 januari 2019 om 17:21
    Goede en verstandige man.. De successen van PSV de afgelopen jaren zijn deels zeker aan hem te danken..!
    Vind ik leuk
    Vooruit +136
    zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
    Het financiële gat van PSV met Ajax wordt steeds groter. Sportief is het een ander verhaal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
    Wijze woorden, beterschap.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws