Gerbrands kijkt niet naar Ajax: 'Ze hadden al meer dan honderd miljoen op de bank'

Gerbrands kijkt niet naar Ajax: 'Ze hadden al meer dan honderd miljoen op de bank'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:57za 12-01-2019 om 07:57

De fans van PSV hoeven in tegenstelling tot die van Ajax geen vuurwerk te verwachten op de transfermarkt in januari. Volgens algemeen directeur Toon Gerbrands is de deur van het Philips Stadion gesloten. Alleen Bart Ramselaar mag nog vertrekken.

"Wat er ondertussen bij ons allemaal speelt aan transferzaken? Nou...da's helder, niks", zegt Gerbrands in het Algemeen Dagblad. Dat is niet omdat er geen interesse is voor sterspelers zoals Hirving Lozano. "Maar omdat men weet: ze zeggen bij PSV nu toch 'nee' op alles. Die strategie is bewust. En zelf halen we ook niks erbij."

Gerbrands maakt zich geen zorgen om Ajax, dat komende zomer de bankrekening flink lijkt te gaan spekken. "Ze hadden al meer dan honderd miljoen euro op de bank. Wij houden ons alleen met onszelf bezig en volgen de trends. We willen een pot met tientallen miljoenen vormen en hebben daar nog wel een paar goede transfers voor nodig", laat hij weten in het Eindhovens Dagblad.

"We hebben de afgelopen jaren naast alle sportieve prestaties tientallen miljoenen aan schulden weggewerkt, onze basis is verbeterd. Toch willen we een pot vormen om in de toekomst nog beter op zaken te kunnen anticiperen", verklaart Gerbrands. "Dat de transferbedragen vanuit de Eredivisie hoger lijken te worden, vind ik goed nieuws."

Poll

Kan PSV de eerste plek behouden en de Eredivisie-titel winnen?

(5932 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 08:11
Makkelijk praten als je weet dat er geen hond om je spelers komt...
Vind ik leuk
Bertus +7507
zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
Onzin natuurlijk, het gaat niet om de absurde bedragen die bij Ajax momenteel worden genoemd maar ook voor PSV spelers zal altijd interesse zijn en blijven. Vergeet niet dat het altijd PSV was die de grootste klappers wist te maken. Gullit, Romario, Ronaldo, Robben, Stam, van Nistelrooij, Memphis. Allemaal transfersommen die records braken in Nederland. Nu gaan de Jong en de Ligt hier dik overheen walsen maar ga nu niet direct naast je schoentjes lopen.
Vind ik leuk
ludoboy +636
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
De fans van psv zijn sowieso al gewend om geen vuurwerk te zien dus die overleven dit nieuwsbericht wel.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6898
zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
Nee die zijn gewend schalen te zien
Vind ik leuk
ludoboy +636
zaterdag 12 januari 2019 om 10:07
Voor een schaal komen ze idd uit hun winterslaap.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
24 pas.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Hoera hij kan tot 25 tellen
Vind ik leuk
ludoboy +636
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
24 keer gejuicht toen de speaker er om vroeg. Voor de rest stilzwijgend in de stoel gezeten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
Is alleen maar goed dat PSV financiën op orde wil hebben zou iedere club moeten doen ook buiten Nederland.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
Is al op orde maar ze willen een pot richting de 100 miljoen zien te bewerkstelligen zodat ze eventueel meer en sneller kunnen kopen en niet afhankelijk zijn van vertrek van dure spelers. Maar na dit seizoen ‘als’ we kampioen worden zie ik Lozano 50mln, Bergwijn 45 mln, Hendriks 17 mln, Luuk 12 mln, zoet 10 mln etc etc en die vervangers zullen allemaal Max 5 tot 10 kosten per speler dus dan gaan we er financieel hard op voorruit en zitten we al snel aan de 100 zeker met hetgeen we al hebben wat de meeste hier niet weten;-)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
Wat een bedragen😂 Lozano zal 30-35 opleveren, Bergwijn 35-40, Hendrix 5-8, Luuk 10-12, Zoet 10-12.

Als je vervangers haalt van 5-10 dan weten we dat PSV komende jaren geen prijzen meer gaat halen🤣 Je zal ook meerdere 10-15 spelers moeten halen en dan is het geld snel op. Een potje van 100 miljoen zal PSV nooit krijgen, zeker aangezien PSV transferopbrengsten ook gebruikt om schulden af te lossen.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zondag 13 januari 2019 om 14:28
Schulden zijn al bijna afgelost, wel het verhaal lezen i.p.v. alleen haten en blaten! Ik schat toch echt dat ze rond de prijzen op gaan brengen wat ik eerder zei, zeker als we dit jaar weer kampioen worden. En wij hoeven geen 10-15 miljoen transfers te maken. Die zijn leuk, maar spelers als Angelino, dumfries, Arias, Malen, allemaal types die je met een goede scouting eerder en goedkoper kan halen. En kwaliteit zal komende jaren bij PSV enkel maar beter worden. Prijzen blijven naar Eindhoven toe stromen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6421
zondag 13 januari 2019 om 14:51
Nee hoor, Bergwijn en Lozano gaan weg en dan ben je al voor de helft zwakker.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:57
Hmm denk niet dat je veel kwaliteit kan terug halen tussen de 5 a 10 miljoen tegenwoordig goede scouting kan het wel helpen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
Janzijnvader +17458
zaterdag 12 januari 2019 om 08:16
ToonGerbrandsprimeur.nl
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
Transferwaarde is slechts een optische illusie en de thermometer van opportunisme.

Het is bizar dat men aan zoiets leegs clubtrots ontleent. Alsof het een eigen verdienste betreft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:37
Nogal simplistisch dit, met je illusie en opportunisme.

Een donkerbruin vermoeden dat jij die man met dat overjarige woordenboek bent.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
'Nogal simplistisch' is een rake typering van mijn 24-karaatse waarneming. Fierheid op de clubkas prevaleert als de nieuwe heilige graal en hoofdprijs. Hoe armoedig...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:38
Generaliseren is ook armoedig.
Vind ik leuk
HanV +5460
zaterdag 12 januari 2019 om 10:21
Je lijkt wel teleurgesteld dat je geen woordenboek in enige vorm nodig hebt bij de bovenstaande convinctie. Zelfs met de omissie van potentieel ijdele benutting van laborieus gefabriceerde zinnen blijkt dat de identificatie van de scribent ondanks zijn vlinderachtige nomenclatuur geen moment een ostentatief vraagstuk is. Uit je reactie kon ik deduceren dat je zat te wachten op een dergelijke respons.
Een inhoudelijke opmerking is dat het natuurlijk best apart is dat fans over hun club lijken te praten alsof het eigen prestaties van de fan zijn. Het doel is niet alleen sportief maar ook financieel.
Het artikel zou je kunnen samenvatten met: "vermoedelijk geen transfers deze transferperiode bij PSV". Een invitatie om mogelijke transfers te verzinnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:42
Haha, deze ‘scribent’ meen ik te herkennen als iemand die schrijft als in De eerste helft van jouw tekst.

Inhoudelijk, dat is zeker vreemd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Je observatie is spot on.

Vlinderachtige Nomenclatuur. Een heerlijke trouvaille.

Enchanté!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
Toon opletten. Het verschil tussen ajax en psv wordt wel heel groot.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
 Wij houden ons alleen met onszelf bezig en volgen de trends.

Jahaa.......
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
En maar wijzen naar Ajax :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
Pure jaloezie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
pietprecies +11697
zaterdag 12 januari 2019 om 09:52
We kijken niet naar Ajax, maar we doen het toch
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:09
Zoek de 100 miljoen op de bank.

https://jaarverslag.ajax.nl/xmlpages/resources/TXP/ajax/pdf/Ajax_jaarverslag_2017_2018.pdf
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Op 2 december 2018 hebben zij die titel bij Feijenoord verloren!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:01
ajax wordt kampioen van nederland
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:05
Antwoord op de poll: alles kan!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Ajax komt voorbij
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:04
Het is nu toch wel een keer duidelijk Ajax wordt kampioen
Vind ik leuk
Miller +46
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Je moet ook vooral op je eigen selectie richten en die goed in tact houden. Ajax speelt mogelijk met vuur door toch wat transfers toe te laten. Het kan goed uitpakken, maar PSV heeft mogelijk het voordeel de selectie in tact te houden op een speler of twee na wie geen belangrijke inbreng kennen dit seizoen.
Vind ik leuk
Ray01 +143
zaterdag 12 januari 2019 om 17:21
Goede en verstandige man.. De successen van PSV de afgelopen jaren zijn deels zeker aan hem te danken..!
Vind ik leuk
Vooruit +228
zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
Het financiële gat van PSV met Ajax wordt steeds groter. Sportief is het een ander verhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
Wijze woorden, beterschap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws