Gerbrands kijkt niet naar Ajax: 'Ze hadden al meer dan honderd miljoen op de bank'

Gerbrands kijkt niet naar Ajax: 'Ze hadden al meer dan honderd miljoen op de bank'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 07:57za 12-01-2019 om 07:57

De fans van PSV hoeven in tegenstelling tot die van Ajax geen vuurwerk te verwachten op de transfermarkt in januari. Volgens algemeen directeur Toon Gerbrands is de deur van het Philips Stadion gesloten. Alleen Bart Ramselaar mag nog vertrekken.

"Wat er ondertussen bij ons allemaal speelt aan transferzaken? Nou...da's helder, niks", zegt Gerbrands in het Algemeen Dagblad. Dat is niet omdat er geen interesse is voor sterspelers zoals Hirving Lozano. "Maar omdat men weet: ze zeggen bij PSV nu toch 'nee' op alles. Die strategie is bewust. En zelf halen we ook niks erbij."

Gerbrands maakt zich geen zorgen om Ajax, dat komende zomer de bankrekening flink lijkt te gaan spekken. "Ze hadden al meer dan honderd miljoen euro op de bank. Wij houden ons alleen met onszelf bezig en volgen de trends. We willen een pot met tientallen miljoenen vormen en hebben daar nog wel een paar goede transfers voor nodig", laat hij weten in het Eindhovens Dagblad.

"We hebben de afgelopen jaren naast alle sportieve prestaties tientallen miljoenen aan schulden weggewerkt, onze basis is verbeterd. Toch willen we een pot vormen om in de toekomst nog beter op zaken te kunnen anticiperen", verklaart Gerbrands. "Dat de transferbedragen vanuit de Eredivisie hoger lijken te worden, vind ik goed nieuws."

Poll

Kan PSV de eerste plek behouden en de Eredivisie-titel winnen?

(5932 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 08:11
Makkelijk praten als je weet dat er geen hond om je spelers komt...
Vind ik leuk
Bertus +6717
zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
Onzin natuurlijk, het gaat niet om de absurde bedragen die bij Ajax momenteel worden genoemd maar ook voor PSV spelers zal altijd interesse zijn en blijven. Vergeet niet dat het altijd PSV was die de grootste klappers wist te maken. Gullit, Romario, Ronaldo, Robben, Stam, van Nistelrooij, Memphis. Allemaal transfersommen die records braken in Nederland. Nu gaan de Jong en de Ligt hier dik overheen walsen maar ga nu niet direct naast je schoentjes lopen.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:13
Als Psv ook nog in Europa zat, zou ik zeggen ga vol voor bijvb Alvarez
Schwaab-Viergever heel eerlijk ik vind het in potentie dat duo niet voldoende voor Psv maar ik zeg er gelijk bij dat ze me wel hebben verrast de complimenten! Maar daarachter is het dunbezet, ook omdat Isimat nu weg is.

Meningen van Psvers?
Moet Psv eigenlijk nog voor een verdediger gaan? Of pas in de zomer?
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 08:25
Selectie is in orde. Verdediging dun bezet ben ik het mee eens. Maar ik hoop dat Obispo minuten gaat maken. Wil nu wel eens zien wat die kan. Daarbij kan Hendrix nog een linie terug.
Plek 2 is al zo goed als zeker en je speelt alleen nog maar in competitie. Dus prima zo.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:28
Hendrix is toch opgeleid als CV?
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 08:31
Ja klopt, toen samen met Bazoer. Maar die wilde iets anders
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
Dat zou misschien wel een optie zijn voor hem in de toekomst om naar CV te verhuizen
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:29
Volgens jou beter in de zomer verder kijken dus.
Wellicht idd was het anders geweest als Psv ook nog in Europa zat. En Obispo ik weet het niet van wat ik heb gezien, aanvallend staan er wel grotere talenten klaar via Jong Psv
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 08:32
Aanvallend is goed wat er door gaat komen. Maar verdedigers is vaak probleem in Eindhoven.

Prijzen nu vaak ook hoger dan wat ze in de zomer zullen zijn.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:40
Je ziet iig wel dat Psv haar opleiding flink een stap heeft gemaakt laatste jaren. Jong elftal is daar ook een reden toe, je ziet het bijvb bij Feyenoord stagneren geen Jong elftal in de KKD geen toeval. Via O17 en 019 komt er nu wel wat door bij Feyenoord, maar bij Psv ook vooral 019
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 09:29
Ja daar gaan Ajax, PSV, Az en Utrecht de komende jaren de vruchten van plukken. Dat is een gemiste kans van Feyenoord en kan in de toekomst nadelig uitvallen. Daarom zie ik Az en Utrecht de druk op plek 3 nog meer vergroten. En hoop ik voor Feyenoord dat ze het snel op de rit krijgen. Thuis spelen ze goed, maar uit is het vaak niet al te best. De 12e man is daar zo belangrijk.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 09:35
Ja de reden was geld volgens vGeel, maar een misrekening want uiteindelijk lopen ze daardoor o.a geld mis.

Spelers als Hankouri, Vente, Malacia enz zouden verder zijn als ze 20+ wedstrijden op een redelijk niveau in hun benen hebben in het seizoen inplaats van soms in Feyenoord1 en dan weer wedstrijden niet. En dat geldt voor vele talenten, ook voor de Colombiaan. Is gewoon een misrekening geweest
Vind ik leuk
Knollie +443
zaterdag 12 januari 2019 om 08:39
Ben van mening dat de selectie best goed in elkaar zit voor het geld dat PSV te besteden heeft.
Met name omdat er behoorlijk talent achter zit.
Ik denk dat van Bommel wel een aankoop zou willen zien centraal achterin, maar dat er simpelweg geen geld bij ons is om dit te kunnen doen voor de kwaliteitsinjectie die je dan ambiëert.
Als je een hoger niveau niet kan halen en talent de kans wil geven is dit de beste oplossing.
Om een oorlogsbudget te creëren moeten ze van Ajax leren en jeugd de kans geven mits ze dit verdienen.
Viergever en Schwaab zijn top in de Eredivisie. Erbuiten komen ze tekort.
Als Obispo volgens van Bommel het gat kan invullen dan gaat dat zo zijn.
Net als Sadilek en Rosario voor de leeuwen ermee.
Soms kunnen we van Ajax iets leren.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:47
De talenten zijn er nu idd wel om ze de kans te geven. Obispo ik wil het wel zien bij Psv1 maar hij heeft nog niet echt laten zien constant ook bij Jong Psv niet wat hem word toegedicht.
Opzich gaat er nu wel veel geld binnen komen met de CL en spelers als Lozano, Bergwijn enz vertegenwoordigen nu wel een waarde. Financieel moet er wel meer ruimte komen.
Vind ik leuk
Knollie +443
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
Inderdaad.
Moet ook nog zien of Obispo het kan brengen.
Maar wellicht naast Vierge er of Schwaab dat het kan.
Ervaring ernaast. Niet zelf de meest ervaren zijn, maar doen wat je moet doen. Verdedigen en je man uitschakelen.

Er gaat veel geld binnenkomen inderdaad.
Bergwijn, Lozano o. A. Zijn idd niet te houden natuurlijk.
Maar momenteel is het geld er nog niet.

PSV is in de schulden geraakt mede door dit beleid met Harry van Raaij.
Ambitieus als voorzitter.
Maar liep te veel op de miljoenen vooruit.
Dan liever op deze manier, tenzij echt een buitenkansje zich voordoet.

Fijne reacties overigens.
Top. Zoals jij reageert is gezond voor VP.
Meer van dit en VP kan nog eens wat worden ipv al het getreiter. Bedankt voor je bijdrage.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 08:59
Ja dat klopt, weet niet goed hoe de financiële status is bij Psv door die schulden maar de toekomst ziet er dan wel goed uit vooral op dat aspect omdat het geld gaat binnenkomen.

Thx jij ook! word gewaardeerd!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:00]
Vind ik leuk
Harrie82 +3863
zaterdag 12 januari 2019 om 09:03
Ja beter dat er een keer normaal gereageerd wordt. Is het verschil denk ik tussen voetballiefhebbers en clubmensen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:04
Kunnen altijd van elkaar leren. Al word dat natuurlijk nooit "aangeboden".
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zaterdag 12 januari 2019 om 08:51
Alvarez is nu niet nodig. Maar potentie hebben we ook niet nodig in ons huidige duo. Komend seizoen moet er minimaal 1 hele goede centrale bij. Obispo zal verhuurd gaan worden en schwaab gaat hoogstwaarschijnlijk verlengen. Daarnaast zal Alvarez komen te staan denken ze. Al zie ik PSV ook nog wel Hoedt of Bruma binnen halen en uiteindelijk 2 goede centrale halen. Dan wordt de concurrentie groter en spelers beter en scherper.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:05
Eens. Ik denk ook dat PSV nu niets doet ómdat het alleen nog de competitie heeft. De huidige ploeg, met een incidentele aanvulling uit Jong PSV, moet die klus kunnen klaren. Van de nr. 3 t/m laatst moet je ook de tweede seizoenshelft kunnen winnen. En dan blijft alleen die ene wedstrijd in Amsterdam over. Of ju nu wel of niet € 30 miljoen in nieuwe spelers steekt: die wedstrijd kan altijd alle kanten op.

De focus zal heel erg liggen op het bekijken van de opties voor de zomer, wanneer er een forse uitstroom op de loer ligt: Bergwijn, Lozano, De Jong, Pereiro, Zoet, Schwaab en Angelino schat ik in als de kanshebbers op een vertrek. De een wat meer dan de ander, maar het risico is er.

En ondertussen, zoals Gerbrands aangeeft, zijn ze nog niet helemaal vrij van de schuldenlast. Dus zal PSV ook de komende periode nog verstandig en slim moeten zijn bij het aantrekken van versterkingen.
Vind ik leuk
Jordaan +1371
zaterdag 12 januari 2019 om 09:11
Duidelijk verhaal👍
Vind ik leuk
Voetbal@com +1693
zaterdag 12 januari 2019 om 09:23
Ik zou Hoedt trachten te huren, met optie tot koop.

Bruma komt helaas niet maar Hoedt lijkt me ook prima.

Daarnaast zou ik Guus Til alvast contacteren voor volgend seizoen.

Qua aanvallers is de vraag of Romero nog fit wordt. Maar goed ook hier trachten de PSV jeugd kans te geven.

Naast Hoedt en Guus Til zou ik verder alleen de selectie nog aanvullen met jong PSV talenten.

Heb wel gezien dat Australische internationals er niets van kunnen dus waarom houden en maandelijks "buiten eu salaris" ellende betalen.

Geef dat maar aan een 4 of 5 tal jonge talenten.

Bergwijn, Lozano, Zoet verwacht ik dat ze mogen vertrekken.

Behich, Sainsbury, Room, mogen van mij gratis gaan..euh niet mogen...maar moeten...

Ik zal trachten realistisch te zijn in de opbrengst van Bergwijn, Lozano en Zoet, circa 80 tot 95 miljoen samen.

Ook al vind ik ze zelf samen veel meer waard, met name Bergwijn en Lozano.

[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:29]
Vind ik leuk
HanV +4879
zaterdag 12 januari 2019 om 09:40
Sainsbury heeft ook bij PEC gespeeld hij heeft net als Thomas ook de Engelse nationaliteit, dat niet-EU-salaris is dus helemaal geen punt.
Vind ik leuk
dezink +1160
zaterdag 12 januari 2019 om 09:54
Guus Til ? Denk je serieus dat hij PSV naar een hoger niveau kan brengen ?
Vind ik leuk
Romarioo +493
zaterdag 12 januari 2019 om 09:29
Jawel nog 1 verdediger nu isimat weg is, je hebt geen garantie dat er niemand geblesseerd, daarentegen heb je obispo en de vraag is kan hij het aan
Vind ik leuk
ludoboy +48
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
De fans van psv zijn sowieso al gewend om geen vuurwerk te zien dus die overleven dit nieuwsbericht wel.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5502
zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
Nee die zijn gewend schalen te zien
Vind ik leuk
ludoboy +48
zaterdag 12 januari 2019 om 10:07
Voor een schaal komen ze idd uit hun winterslaap.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:31
24 pas.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:42
Hoera hij kan tot 25 tellen
Vind ik leuk
ludoboy +48
zaterdag 12 januari 2019 om 13:24
24 keer gejuicht toen de speaker er om vroeg. Voor de rest stilzwijgend in de stoel gezeten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
Zat sneijder daar ook bij, die gaat tog niet naar psv.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:15
Is alleen maar goed dat PSV financiën op orde wil hebben zou iedere club moeten doen ook buiten Nederland.
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
Is al op orde maar ze willen een pot richting de 100 miljoen zien te bewerkstelligen zodat ze eventueel meer en sneller kunnen kopen en niet afhankelijk zijn van vertrek van dure spelers. Maar na dit seizoen ‘als’ we kampioen worden zie ik Lozano 50mln, Bergwijn 45 mln, Hendriks 17 mln, Luuk 12 mln, zoet 10 mln etc etc en die vervangers zullen allemaal Max 5 tot 10 kosten per speler dus dan gaan we er financieel hard op voorruit en zitten we al snel aan de 100 zeker met hetgeen we al hebben wat de meeste hier niet weten;-)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zaterdag 12 januari 2019 om 11:34
Wat een bedragen😂 Lozano zal 30-35 opleveren, Bergwijn 35-40, Hendrix 5-8, Luuk 10-12, Zoet 10-12.

Als je vervangers haalt van 5-10 dan weten we dat PSV komende jaren geen prijzen meer gaat halen🤣 Je zal ook meerdere 10-15 spelers moeten halen en dan is het geld snel op. Een potje van 100 miljoen zal PSV nooit krijgen, zeker aangezien PSV transferopbrengsten ook gebruikt om schulden af te lossen.
Vind ik leuk
Maan88 +5822
zondag 13 januari 2019 om 14:28
Schulden zijn al bijna afgelost, wel het verhaal lezen i.p.v. alleen haten en blaten! Ik schat toch echt dat ze rond de prijzen op gaan brengen wat ik eerder zei, zeker als we dit jaar weer kampioen worden. En wij hoeven geen 10-15 miljoen transfers te maken. Die zijn leuk, maar spelers als Angelino, dumfries, Arias, Malen, allemaal types die je met een goede scouting eerder en goedkoper kan halen. En kwaliteit zal komende jaren bij PSV enkel maar beter worden. Prijzen blijven naar Eindhoven toe stromen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6010
zondag 13 januari 2019 om 14:51
Nee hoor, Bergwijn en Lozano gaan weg en dan ben je al voor de helft zwakker.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:57
Hmm denk niet dat je veel kwaliteit kan terug halen tussen de 5 a 10 miljoen tegenwoordig goede scouting kan het wel helpen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:01]
Vind ik leuk
Janzijnvader +16204
zaterdag 12 januari 2019 om 08:16
ToonGerbrandsprimeur.nl
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:19
Transferwaarde is slechts een optische illusie en de thermometer van opportunisme.

Het is bizar dat men aan zoiets leegs clubtrots ontleent. Alsof het een eigen verdienste betreft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:37
Nogal simplistisch dit, met je illusie en opportunisme.

Een donkerbruin vermoeden dat jij die man met dat overjarige woordenboek bent.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
'Nogal simplistisch' is een rake typering van mijn 24-karaatse waarneming. Fierheid op de clubkas prevaleert als de nieuwe heilige graal en hoofdprijs. Hoe armoedig...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:38
Generaliseren is ook armoedig.
Vind ik leuk
HanV +4879
zaterdag 12 januari 2019 om 10:21
Je lijkt wel teleurgesteld dat je geen woordenboek in enige vorm nodig hebt bij de bovenstaande convinctie. Zelfs met de omissie van potentieel ijdele benutting van laborieus gefabriceerde zinnen blijkt dat de identificatie van de scribent ondanks zijn vlinderachtige nomenclatuur geen moment een ostentatief vraagstuk is. Uit je reactie kon ik deduceren dat je zat te wachten op een dergelijke respons.
Een inhoudelijke opmerking is dat het natuurlijk best apart is dat fans over hun club lijken te praten alsof het eigen prestaties van de fan zijn. Het doel is niet alleen sportief maar ook financieel.
Het artikel zou je kunnen samenvatten met: "vermoedelijk geen transfers deze transferperiode bij PSV". Een invitatie om mogelijke transfers te verzinnen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:42
Haha, deze ‘scribent’ meen ik te herkennen als iemand die schrijft als in De eerste helft van jouw tekst.

Inhoudelijk, dat is zeker vreemd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:13
Je observatie is spot on.

Vlinderachtige Nomenclatuur. Een heerlijke trouvaille.

Enchanté!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:43
Toon opletten. Het verschil tussen ajax en psv wordt wel heel groot.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 08:45
 Wij houden ons alleen met onszelf bezig en volgen de trends.

Jahaa.......
Vind ik leuk
Jesper Olsen +1442
zaterdag 12 januari 2019 om 08:55
En maar wijzen naar Ajax :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:01
Pure jaloezie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:08]
Vind ik leuk
pietprecies +9496
zaterdag 12 januari 2019 om 09:52
We kijken niet naar Ajax, maar we doen het toch
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:09
Zoek de 100 miljoen op de bank.

https://jaarverslag.ajax.nl/xmlpages/resources/TXP/ajax/pdf/Ajax_jaarverslag_2017_2018.pdf
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:51
Op 2 december 2018 hebben zij die titel bij Feijenoord verloren!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:01
ajax wordt kampioen van nederland
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:05
Antwoord op de poll: alles kan!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 12:44
Ajax komt voorbij
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 13:04
Het is nu toch wel een keer duidelijk Ajax wordt kampioen
Vind ik leuk
Miller +41
zaterdag 12 januari 2019 om 13:44
Je moet ook vooral op je eigen selectie richten en die goed in tact houden. Ajax speelt mogelijk met vuur door toch wat transfers toe te laten. Het kan goed uitpakken, maar PSV heeft mogelijk het voordeel de selectie in tact te houden op een speler of twee na wie geen belangrijke inbreng kennen dit seizoen.
Vind ik leuk
Ray01 +109
zaterdag 12 januari 2019 om 17:21
Goede en verstandige man.. De successen van PSV de afgelopen jaren zijn deels zeker aan hem te danken..!
Vind ik leuk
Vooruit +147
zaterdag 12 januari 2019 om 17:33
Het financiële gat van PSV met Ajax wordt steeds groter. Sportief is het een ander verhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
Wijze woorden, beterschap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws