Kieft kritisch op Klopp, maar prijst Van Dijk: 'Zo rustig omdat hij alles ziet'

Kieft kritisch op Klopp, maar prijst Van Dijk: 'Zo rustig omdat hij alles ziet'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 08:41za 12-01-2019 om 08:41

Wim Kieft genoot vorige week intens van de Premier League-kraker tussen Manchester City en Liverpool. Hoewel The Reds met 2-1 verloren, is de oud-international lovend over Oranje-aanvoerder Virgil van Dijk.

'Liverpool heeft inmiddels ook een eigen gezicht onder Jürgen Klopp, maar toch paste hij zijn ploeg aan tegen City door te kiezen voor Milner, Henderson en Wijnaldum op het middenveld. De creativiteit ontbrak volledig in de middenlinie', schrijft Kieft in De Telegraaf. 'Die drie voorin met Salah, Firmino en Mané zijn wel creatief en sterk in de omschakeling, maar brachten te weinig.'

'In tegenstelling tot Virgil van Dijk. Wat een rust straalt hij uit', aldus Kieft. 'Hij is alle situaties de baas, schat ze allemaal goed in, weet waar hij moet staan en waar de bal valt. Omdat hij het zo goed ziet, blijft hij rustig en is hij altijd op tijd. Daarbij is hij in de lucht niet te kloppen, heeft hij een geweldige uitstraling, met een blik dat hij alles in de hand heeft. Wat wel klopt. Intussen streept hij met zijn wreeftrap achteloos een bal over veertig meter.'

Poll

Is Virgil van Dijk de beste centrale verdediger in de Premier League?

(7402 stemmen)

Plaats een reactie

Come on Utreg +29692
zaterdag 12 januari 2019 om 08:49
Kieft en lyrisch. Dat maken we niet vaak mee!
Vind ik leuk
Spartan +7177
zaterdag 12 januari 2019 om 09:00
Nee, normaal wordt ie daar een beetje moe van.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 11:12
😂😂🤣
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 11:32
Kieft heeft spullen om die vermoeidheid te onderdrukken.
Vind ik leuk
Ale +5820
zaterdag 12 januari 2019 om 13:31
Kinderlijke humor.
Vind ik leuk
JanvdLisme +1054
zaterdag 12 januari 2019 om 23:33
Mij een zorg.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
zaterdag 12 januari 2019 om 08:50
Van Dijk is heel goed bezig en gaat er mede voor zorgen dat Oranje als een huis staat! Klopp is lekker bezig net Liverpool maar dat is voornamelijk te danken aan een sterk team momenteel en Klopp weet precies hoe hij met bepaalde spelers om niet gaan buiten het veld. Ben benieuwd hoe het straks gaat als Man C dichterbij komt! Ben bang dat we dan een nerveuze Klopp gaan zien waar het team onder gaat lijden.
Vind ik leuk
Knollie +665
zaterdag 12 januari 2019 om 08:59
"Daarbij is hij in de lucht niet te KLOPPen"
Vind ik leuk
Romarioo +700
zaterdag 12 januari 2019 om 09:05
Klopt helemaal nadat fabinio erin kwam werd er gevoetbald op het middenveld
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 09:45
Oplossing voor aanvallers die tegen van Dijk spelen is dus: vlak bij hem/ tegen hem aan staand in de voet aangespeeld worden, schijnbeweging maken/ snel wegdraaien. Ondanks alle lof lijkt hij mij toch niet de wendbaarste.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 09:45]
Vind ik leuk
Foarut +86
zaterdag 12 januari 2019 om 09:50
Virgil van Dijk is een prachtige speler om te zien. Wat een uitstraling en charisma. Ook voetballend nog steeds groeiende. Gullit straalde dat vroeger ook zo uit.
Vind ik leuk
HardSchot +82
zaterdag 12 januari 2019 om 11:51
Ja geweldig. Goede voetballer, aantrekkelijke uitstraling
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 10:06
v Dijk is zelfd de beste verdediger in Engeland, wat mij betreft.
Vind ik leuk
Tenno +87
zaterdag 12 januari 2019 om 10:12
Wordt echt moe van die Kieft. Niks is goed. Vorige week een geweldige topper gezien, Man City- Liverpool. Commentaar: Ach kan beter. Zou Ziggo sieren om hem geen commentator meer te laten zijn bij de wedstrijden. Wordt er zo moe van.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
zaterdag 12 januari 2019 om 10:50
Sierd de Vos
Vind ik leuk
Tenno +87
zaterdag 12 januari 2019 om 12:26
Kieft zat in de studio en El Sierd gaf gelukkig het commentaar
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
zaterdag 12 januari 2019 om 13:07
Wist ik niet👍🏼😁
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 10:17
Nou wat was van Dijk rustig hij ramde elke bal rücksichtslos de tribunes in. Vooral de eerste helft was dit het geval.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:08
Beste verdediger ter wereld.

Nu Dumfries nog naar de Reds en ze worden onverslaanbaar.
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 19:17
Van Peppen er nog bij en Beugels dijk.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 20:19
Erg benieuwd wie die 11% dan wel de beste vd EPL vinden...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws