Van Persie de grote man in oefenduel Feyenoord: Duitsers met 4-2 verslagen

Van Persie de grote man in oefenduel Feyenoord: Duitsers met 4-2 verslagen

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 14:00za 12-01-2019 om 14:00

Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 14:39za 12-01-2019 om 14:39

Feyenoord heeft het trainingskamp in het Spaanse Marbella besloten met een 4-2 oefenzege op het Duitse Karlsruher SC. Robin van Persie excelleerde aan de zijde van de Rotterdammers met twee goals.

De 35-jarige aanvaller, die aan het einde van het seizoen stopt, opende binnen tien minuten de score. Hij wist randje buitenspel binnen te tikken. Nog geen minuut later sloeg ook Luis Sinisterra toe. De Colombiaan schoof binnen na een combinatie met Van Persie. Nadat Karsruher voor de aansluitingstreffer had getekend, sloeg Van Persie weer toe. Ditmaal tikte hij een voorzet binnen bij de tweede paal.

Nog voor rust kwamen de Duitsers opnieuw terug in de wedstrijd, maar na de pauze zorgde Mo El Hankouri definitief voor de beslissing door een strafschop te verzilveren. Feyenoord kan daardoor met een goed gevoel terugkijken op het trainingskamp. Vrijdag werd slechts nipt verloren van Bundesliga-koploper Borussia Dortmund (2-1). Een andere opsteker was de rentree van Ridgeciano Haps tegen Karlsruher.

Feyenoord hervat de Eredivisie volgende week zaterdag met een uitwedstrijd tegen PEC Zwolle. Vier dagen later staat de bekerclash met Fortuna Sittard op het programma, gevolgd door de Klassieker tegen Ajax. Die beide duels zijn in De Kuip.

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 14:08
De mannen zijn klaar voor Pec Zwolle. Laten ze de beker maar pakken en derde worden. Maximaal resultaat met deze selectie.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 14:54
Laat ze maar verliezen en ook de beker niet pakken, in europa presteren ze toch niets laat dan een ander het maar proberen.
Vind ik leuk
Nuance +10723
zaterdag 12 januari 2019 om 14:57
Bedankt voor deze frisse kijk op de zaken. Als je in Rotterdam bent, ben je van harte uitgenodigd van de Hef te springen, droeftoeter.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:55
Is het hard voor je om de waarheid te horen.
Vind ik leuk
Nuance +10723
zaterdag 12 januari 2019 om 19:00
Oh jij hebt ook een glazen bol? Ga lekker samen met Wimpie droeftoeteren over je eigen club en laat ons lekker mer rust joh.
Vind ik leuk
Horas +574
zaterdag 12 januari 2019 om 23:19
Je gevoel voor humor is net zo slecht ontwikkeld als je IQ.
Vind ik leuk
Sytz +4137
zaterdag 12 januari 2019 om 15:01
Trencin was een enorm debacle inderdaad. CL vorig jaar was een ijzersterke poule. Ongeslagen City, toenmalig nummer 1 van Italie Napoli en het sterke Shakhtar. Van die laatste had thuis wel gewonnen moeten worden. Jaar ervoor ook een goede poule met United en Fener. Jaar daarvoor overwinterden we wel en hadden we ook pech met de loting (Roma).

Tuurlijk presteert Feyenoord matig Europees gezien maar we hebben ook wel pech gehad. Toen Vites vorig jaar Europa in ging ging het ook niet zo goed. Daarbij, als je derde wordt en de beker wint verdien je het gewoon om Europa in te gaan.
Vind ik leuk
RWA040 +708
zaterdag 12 januari 2019 om 16:09
100% eens.
Wat blijft RvP trouwens toch ook een leuke speler om naar te kijken hè... Klasse spat er nog steeds vanaf!
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
Als jouw vrouw net zo over jou zou denken dan stond je allang bij het grof vuil. Soms moet je ook gewoon tevreden zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:28
Want die presteren wel in de el? Kansloze opmerking van je.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:28
pannekoek 59
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 19:07
Die gaan ook niet presteren in europa
Feijenoord is toch de beste optie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 19:08]
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 19:50
Hahaha😅😅😅😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
redknap +1185
zaterdag 12 januari 2019 om 21:09
Karlsruher SC is wel 3e Bundesliga, dus niet teveel waarde aan de overwinning hechten .
Vind ik leuk
Op afstand +1337
zondag 13 januari 2019 om 09:46
Inderdaad, weer hossana om niks
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:10
Ze zijn lekker bezig daar in marbella. Nu meenemen de competitie in
Vind ik leuk
Dr_HeverLee +1646
zaterdag 12 januari 2019 om 14:25
Tegen een ploeg uit de 3de BundesLiga lijkt me toch niet zo moeilijk.
Vind ik leuk
Lekkere pot! +2417
zaterdag 12 januari 2019 om 15:10
Toch is het reserveteam beter dan de laatste jaren! PSV en Ajax hebben het met hun b team ook moeilijk of verliezen van kkd clubs. Dit team doet daar zeker niet voor onder!
Vind ik leuk
gerard.. +869
zaterdag 12 januari 2019 om 14:48
Ha ha ja opsteker voor feyenoord. Zondag verliezen van Pec. En dan .........
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:56
Dan zijn ze klaar voor de keukenkampioen competitie
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:31
Hey de pratende reet is ook wakker.
Vind ik leuk
gerard.. +869
zaterdag 12 januari 2019 om 18:48
wie bedoel je
Vind ik leuk
buddha +10865
zaterdag 12 januari 2019 om 17:45
en dan gewoon naar de volgende pot.
Vind ik leuk
gerard.. +869
zaterdag 12 januari 2019 om 18:49
Ja meer blijft er niet over voor de slechte achterhoede en zeer matige trainer.
Vind ik leuk
buddha +10865
zondag 13 januari 2019 om 02:48
matig misschien. maar wel succesvol.
Vind ik leuk
gerard.. +869
zondag 13 januari 2019 om 11:00
Soms heb je als trainer geluk dat het kwartje precies valt en dan kun je als trainer de grote meneer uit hangen. Dat is met Gio gebeurt en krijg je de uitspraken van hem " Mijn spelers mijn keeper"enz enz. Nog comedy ook.
Vind ik leuk
buddha +10865
zondag 13 januari 2019 om 13:14
je hebt geluk als je in een gespreid bedje terecht komt zoals ten hag. met zo'n elftal kan iedere trainer prijzen pakken, je kan niet zeggen dat je 5 prijzen pakt dat het allemaal geluk is. en dat van mijn spelers enz.. dat doet iedere trainer. op van gaal na natuurlijk.
Vind ik leuk
Nuance +10723
zaterdag 12 januari 2019 om 18:59
Ga jij lekker met Wim59 de Hef op...
Vind ik leuk
gerard.. +869
zaterdag 12 januari 2019 om 21:13
Wat is de hef op
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:13
Nu nog effe bij Psv en Ajax aansluiten en we zijn er weer........;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
Ben benieuwd. Zet hem op!
Vind ik leuk
Garrie +3811
zaterdag 12 januari 2019 om 14:22
Zou mooi zijn, lijkt mij echter een illusie
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:24
Denk er maar om dat je niet bij Utrecht aansluit.
Vind ik leuk
Echt? +5243
zaterdag 12 januari 2019 om 15:22
Maak je om ons geen zorgen Henkie, zorgen zijn er genoeg in Friesland zelf vermoed ik.
Vind ik leuk
Degier +1777
zaterdag 12 januari 2019 om 21:50
Daar kunnen ze in Heerenveen alleen van dromen. Als die Thorsby ook nog verkocht wordt staan er helemaal elf slappe zakken op het veld daar.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:56
Volgens van Geel zijn ze op de goede weg. Er is nog. ...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:56
Met de lunch aansluiten?
Vind ik leuk
Barry Engels +32297
zaterdag 12 januari 2019 om 14:16
Oefenpotje... boeien....
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 14:17
Knappe overwinning op een 3e liga club.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 14:22
Ja, dan is afgelopen zomer verliezen van een League One club een stuk knapper.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:33
Die het zo serieus namen dat ze 2 gele kaarten pakten. Inderdaad.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:10
met een veredeld jong Feyenoord, maar dat feit is niet interessant natuurlijk
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 16:01
Jij bedoelt die toptalenten die van van Bronckhorst nooit een kans krijgen omdat ze zo goed zijn, aangevuld met de beste voetballer van Feyenoord ooit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:01
Dat zeg ik, verdedeld jong feyenoord
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 18:20
Precies dan moeten ze een derde klasser toch zonder tegen doelpunten oprollen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:24
Ik bekijk het liever positief, het veldspel was goed, er werden kansen gecreeërd en mooie goals gemaakt. En ja ook te makkelijk goals weggegeven
Vind ik leuk
Hast58 +914
zaterdag 12 januari 2019 om 19:03
Nu nog tegen echte tegenstanders.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:26
Knappe typefout ? Bedoel je niet krappe overwinning
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zaterdag 12 januari 2019 om 14:25
2 tegen goals tegen een 3e liga club?? 😜 😜 😜 😜
Vind ik leuk
Echt? +5243
zaterdag 12 januari 2019 om 15:23
Nul prijzen met miljoenen geïnvesteerd?? Zulke opmerkingen zijn zo makkelijk.
Vind ik leuk
Chebaisit +1417
zaterdag 12 januari 2019 om 18:00
Jonge wordt je niet moe om zovele andere na te praten met je Nul prijzen en miljoenen?
Blijk van angst voor Ajax.
Geeft niks hoor, wij zijn dat gewend.
Vind ik leuk
Echt? +5243
zaterdag 12 januari 2019 om 19:51
Angst voor Ajax😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
zaterdag 12 januari 2019 om 19:03
https://int.soccerway.com/matches/2018/07/19/world/club-friendlies/walsall-fc/afc-ajax/2790389/
Vind ik leuk
BenikBen +117
zaterdag 12 januari 2019 om 14:39
Mensen deze tegenstander speelt in liga 3 !!!!!
Vind ik leuk
RWA040 +708
zaterdag 12 januari 2019 om 16:11
Nou en? B-elftal van Feyenoord. Gewoon een knappe overwinning met een geweldige speler die nogmaals laat zien het voetballen niet verleerd te zijn.
Mijn club verloor van RKC met een B-elftal... Zo kan het ook gaan.
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zaterdag 12 januari 2019 om 14:51
Het lek is boven! GIO mag blijven! Alle feyenoorders denken dat ze weer kampioen gaan worden
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:58
In de keukenkampioen divisie?
Vind ik leuk
Horas +574
zaterdag 12 januari 2019 om 23:21
Als je nou niks zinnigs te melden hebt, hou dan gewoon ff je graftakkenmuil. Als je geen leven hebt, zoek dan een hoer ipv hier te zitten spammen.
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 10:48
Ach arm klein zielig pubertje
Vind ik leuk
Horas +574
zondag 13 januari 2019 om 12:36
Het lukt je echt niet hè.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:04
Karlsruhe ? Is toch derde klasse, moeten ze daar nou zo blij mee zijn ?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 15:04]
Vind ik leuk
Harrie82 +4327
zaterdag 12 januari 2019 om 15:08
Tegenstander niveau onderaan eredivisie, als ze dat al halen. 3e niveau in Duitsland. Maar ja het heeft voor weer wat vertrouwen gezorgd. Maar een 4-2 overwinning op zo’n team zegt erg weinig. Dan is Pec Zwolle toch echt een pittigere tegenstander.
Vind ik leuk
DrDeef +2351
zaterdag 12 januari 2019 om 15:18
Nu wel inderdaad. Hadden ze schip laten zitten had t spel van Zwolle ongeveer op t zelfde niveau gezeten.
Vind ik leuk
Wim59 +646
zaterdag 12 januari 2019 om 15:23
En hoeveel weken rust heeft van Persie nu weer nodig?
Vind ik leuk
HanV +5460
zaterdag 12 januari 2019 om 18:14
Of Malacia, die schijnt uitgevallen te zijn.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
zaterdag 12 januari 2019 om 16:12
Gaat over Karlsruhe ik dacht Dortmund😂
Vind ik leuk
buddha +10865
zaterdag 12 januari 2019 om 17:47
Jij dacht whahahaha,
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10134
zaterdag 12 januari 2019 om 19:10
Ja ik dacht Dortmund en vond het erg knap! Maaaaar het is derde divisionist Karlsruhe dat is met 2 doelpunten tegen toch wel erg slecht vind je niet!

Dus eigenlijk idd whahahahaha
Vind ik leuk
Dj Storm +400
zaterdag 12 januari 2019 om 16:37
Derde Liga, en dan twee doelpunten incasseren 😱
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 16:55
3e Bundesliga is niet echt best
Vind ik leuk
zondag 13 januari 2019 om 00:20
Oefenwedstrijden was niet heel bijzonder van Feyenoord. Tegen een b elftal van Borussia verliezen en dan hosanna tegen een 3de liga club nou nou we gaan het zaterdag mee maken tegen Pec Zwolle hoe goed Feyenoord is.
Vind ik leuk
gerard.. +869
zondag 13 januari 2019 om 14:51
nee dat doen maar weinig trainers hoor de meeste zeggen DE spelers.Hij heeft geluk gehad met zijn spelersgroep en Kuyt
Vind ik leuk
ritje +636