Vrees voor Champions League-kansen City: 'Want ze kunnen echt niet verdedigen'

Vrees voor Champions League-kansen City: 'Want ze kunnen echt niet verdedigen'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 14:22za 12-01-2019 om 14:22

Wim Kieft steekt de loftrompet over Pep Guardiola, die ook bij Manchester City áltijd vasthoudt aan zijn spelopvatting. Tegelijkertijd vreest de oud-spits dat het de Champions Leauge-ambities van The Citizens wel eens de das kan omdoen.

'Respect voor Guardiola dat hij totaal geen concessies doet aan zijn voetbalfilosofie: hij wil het mooiste voetbal spelen, gebaseerd op balbezit, met offensieve intenties in hoog tempo en zo het publiek vermaken', schrijft Kieft in zijn column in De Telegraaf.

'Het lukt City bijna altijd op hun manier, maar je houdt regelmatig je hart vast want ze kunnen echt niet verdedigen. Toen Liverpool druk ging zetten op jacht naar de gelijkmaker, raakte City totaal de weg kwijt en wist alleen Fernandinho nog wat te doen. Een fantastische middenvelder, die als Braziliaan natuurlijk goed kan voetballen, maar altijd controlerend blijft spelen, denken en vooruit verdedigt in een onvoorstelbaar hoog tempo.'

Kieft vreest voor de kansen van City in de Champions League. 'Eén slechte dag, een speler van Manchester City, die in balbezit minder uit de verf komt, kan de ploeg noodlottig worden. Ze zijn zo countergevoelig. Niet voor niets is het Guardiola na FC Barcelona niet meer gelukt de Europa Cup I te winnen of zelfs de finale te halen.'

'Mooi dat hij toch blijft vasthouden aan zijn visie en al het beschikbare kapitaal aanwendt voor een mooi voetbalproduct, een elftal dat een lust voor het oog is als je het ziet spelen. Voor die houding verdient hij veel respect en hopelijk ook prijzen.'

Poll

Gaat Guardiola de CL winnen met City?

(750 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 14:27
Alleen maar kopen, maar resultaat ontbreekt nog echt, gezien de hoeveelheid aankopen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:30
Hoezo? City is gewoon regerend landskampioen in de zwaarste competitie ter wereld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:33
Dat wel, maar ze laten toch nog wel te veel punten liggen
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:44
21 gespeeld
16 gewonnen

Zo slecht gaat het daar nou ook weer niet. De CL wordt moeilijk maar ja, dat wordt het voor iedereen.
Zijn zo 4 à 5 clubs die elkaar nauwelijks ontlopen dus moeilijk wordt het voor ze allemaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:56
Maar gezien de hoeveelheid aankopen zou het best beter mogen toch??
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 15:31
Waarom? De rest van de ploegen heeft toch ook aankopen gedaan en dus ook niet stilgezeten.. Daarnaast is er iets van een WK geweest waar een flink aantal internationals aan meegedaan hebben.. Dit alles heeft zijn weerslag.
Daarnaast: er moet iets te wensen over blijven he ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:46
City speelt constant tegen de kleintjes. Zodra er een tegenstander van formaat komt in de CL liggen ze eruit.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:49
Jij hebt even gemist dat ze vorige week nog van Liverpool wonnen?
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 22:00
Hij/zijzegt ook ‘in de CL’. Hij/zijheeft het niet over de competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:35
Winnaar van de PL vorig seizoen. Ik weet niet wat jij als resultaten ziet?
Vind ik leuk
Gu3rilla +15942
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
Vorig jaar met 100 punten kampioen, maar oké resultaat ontbreekt.
Vind ik leuk
MedusAZ +4156
zaterdag 12 januari 2019 om 19:02
Nou ja, het artikel gaat over de CL. En daar ontbreekt het resultaat wel......
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:27
City zal CL niet gaat winnen
Vind ik leuk
Raptor +180
zaterdag 12 januari 2019 om 14:34
Ik geef Juventus of PSG meer kans.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:41
Goeie analyse van Kieft.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 14:57
Kunnen niet verdedigen? Ik vind de verdediging helemaal niet verkeerd! Komt idd als je aanvallend speelt dat er veel ruimtes komen, maar counters worden heel vaak gewoon goed voorkomen.

Maar uiteindelijk kan er natuurlijk, maar 1 ploeg winnen en dat wordt natuurlijk Spurs!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 14:58]
Vind ik leuk
pos +8997
zaterdag 12 januari 2019 om 15:16
Verdediging heeft slechts zo'n 350 miljoen gekost. Dan mag je ook niet meer verwachten dan dat ze hun best doen.
Vind ik leuk
Gu3rilla +15942
zaterdag 12 januari 2019 om 16:16
"Toen Liverpool druk ging zetten op jacht naar de gelijkmaker, raakte City totaal de weg kwijt en wist alleen Fernandinho nog wat te doen. Een fantastische middenvelder, die als Braziliaan natuurlijk goed kan voetballen, maar altijd controlerend blijft spelen, denken en vooruit verdedigt in een onvoorstelbaar hoog tempo.'

Eindelijk krijgt Fernandinho eens de waardering die hij verdient
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws