Heerenveen hoopt op winters vertrek: 'Snap dat ze geld aan mij willen verdienen'

Heerenveen hoopt op winters vertrek: 'Snap dat ze geld aan mij willen verdienen'

Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 16:52za 12-01-2019 om 16:52

SC Heerenveen hoopt alsnog een slaatje te slaan uit het vertrek van Morten Thorsby. De Noorse middenvelder heeft met Sampdoria afgesproken dat hij na het huidige seizoen de overstap maakt naar de Serie A, maar de Friezen doen Thorsby het liefst nu al van de hand. 

Na het huidige seizoen loopt het contract van de 22-jarige spelverdeler namelijk af, wat zou betekenen dat Heerenveen geen transfersom ontvangt van Sampdoria. Als de Italianen Thorsby nu al overnemen, kunnen de Friezen een kleine transfersom vragen. "Een verkoop in januari is nog steeds een optie", zegt technisch manager Gerry Hamstra tegen de Leeuwarder Courant

Mocht Thorsby nog een halfjaar blijven, dan is het onduidelijk of Heerenveen nog gebruik wil maken van de diensten van de Noor. "Daar wil ik nu nog niks over zeggen. Ik ga daar maandag met Morten over praten", zegt Hamstra over het sportieve perspectief van de vertrekkende Thorsby.

"Ik zou ook best nu al naar Italië willen", zegt Thorsby zelf. "Maar een extra halfjaar bij Heerenveen is absoluut geen straf. Ik heb me hier altijd goed gevoeld. Mijn focus ligt nu dan ook bij Heerenveen. Ik ben klaar om het seizoen goed af te maken. Al weet je nooit wat er gebeurt. Ik begrijp ook wel dat Heerenveen deze maand nog geld aan mij wil verdienen."

Plaats een reactie

zaterdag 12 januari 2019 om 16:59
Natuurlijk NU !!! verkopen wanneer dat kan, Heerenveen speelt toch een verloren seizoen onder deze trainer
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:00
Thorsby speelt best aardig bij de Friezen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:01
Maar toch kunnen we hem wel missen. We zitten riant in de middenvelders dus als we er nog een paar ton voor kunnen vangen moeten we die kans niet laten lopen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:03
Klopt hoor. Vlap ben ik fan van.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:56
Bel M.Netto, 60 miljoen !
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 13:53
een van de beste bij Heerenveen maar niet tegen Ajax hoop ik!
Vind ik leuk
Sheepdog +26
zaterdag 12 januari 2019 om 19:52
Onder welke trainer niet?? 😄

Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 21:33
Nou ik kan er geen systeem in ontdekken. De ene week aanvoerder, de andere week mag je vertrekken..🤔
Vind ik leuk
Koekie1970 +3218
zaterdag 12 januari 2019 om 17:06
Heerenveen zou zichzelf in de voet schieten als ze hem nog een half jaar houden.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:15
Ja, Voor beide standpunten valt wel wat te zeggen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:18
Hoezo ? Altijd dat geld pakken !
Vind ik leuk
Humberto01 +716
zaterdag 12 januari 2019 om 17:20
Wat een soap dit. Wat moet je met een speler waarvan je weet dat hij over 6 maanden vertrokken is! Waarvan je weet dat hij en zijn zaakwaarnemer hun zakken gevuld hebben omdat hij transfervrij kan komen! De club krijgt geen rooie cent! Je kan wel nagaan wat de TD van Heerenveen straks gaat zeggen. Jij komt op de bank vriend en ga je minuten maar bij jong Heerenveen maken. Al is het alleen maar uit frustratie omdat hij gratis de poort uit loopt. Of is deze situatie nu de schuld van de club zelf?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 17:21]
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 17:23
Ik weet niet wat er bij Heerenveen aan de hand, het was een club waar dit soort "zaakjes" nooit voor kwamen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:00
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/824698/middenvelder-mikt-op-vertrek-bij-heerenveen-kijk-naar-kans-om-stap-te-zetten-.html

Hij wou niet verlengen. Had om Heerenveen wel gekund.
Uiteindelijk is dat wel zijn goed recht en had hij gewoon afgelopen zomer verkocht moeten worden. Toen is tenslotte Rienstra gehaald als vervanging.
Nu is het resultaat dat we een overdosis middenvelders hebben, geen capabele verdediging en één van ons beste middenvelders loopt gratis de deur uit. Dus het is ook wel degelijk de schuld van Heerenveen zelf.
Vind ik leuk
Humberto01 +716
zaterdag 12 januari 2019 om 18:06
Niet bijtekenen moet betekenen plaats op de bank innemen! Belangen voor een club zoals Heerenveen zijn veel te groot. Clubs moeten het van transfer inkomsten hebben en dan kan het niet gebeuren dat een stakeholder binnen de selectie gratis de poort uit loopt.
Vind ik leuk
Hupfean +4687
zondag 13 januari 2019 om 14:02
Eens.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:19
IDD
Vind ik leuk
Hupfean +4687
zondag 13 januari 2019 om 14:01
Dat is de schuld van Hamstra. Hij had nooit toestemming moeten geven om te onderhandelen terwijl je weet dat ie pas in de zomer vertrekt en dan transfer vrij is.
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:42
Warme club dat Heerenveen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 januari 2019 om 18:58
Is niet echt een toegevoegde waarde.

Misschien iets voor Overmars.
Vind ik leuk
Hupfean +4687
zondag 13 januari 2019 om 13:59
Gewoon waardeloos gehandeld. Je laat een speler toch niet nu onderhandelen met een andere club als je weet dat ie pas in de zomer vertrekt en dan transfer vrij is? Nu beland Thorsby op de bank, ik zou m iig niet meer opstellen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws