Sterke slotfase bezorgt wisselvallig Ajax 'vriendschappelijke' zege op Sao Paulo

    Sterke slotfase bezorgt wisselvallig Ajax 'vriendschappelijke' zege op Sao Paulo

    Gepubliceerd: zaterdag 12 januari 2019 om 20:56za 12-01-2019 om 20:56

    Laatste update: zaterdag 12 januari 2019 om 20:58za 12-01-2019 om 20:58

    Ajax heeft in Orlando het oefenduel met Sao Paulo winnend afgesloten. Onder een warme Amerikaanse zon zegevierden de Amsterdammers met 4-2. Donny van de Beek, Dusan Tadic, Kasper Dolberg en David Neres scoorden voor Ajax.

    Ajax had het beste van het spel in de eerste helft, maar het waren de Brazilianen die brutaal de leiding namen. Na matig wegkoppen van Blind vond Hernanes de bal voor zijn voeten. De voormalig middenvelder van Internazionale en Juventus bedacht zich geen moment en vuurde hard binnen: 1-0.

    Ook na de treffer van Sao Paulo bleven de Ajacieden de bovenliggende partij, maar veel spannende momenten leverde dat niet op. Het duel kenmerkte zich vooral door een aantal harde overtredingen van de Brazilianen, die het duel niet als vriendschappelijk op leken te vatten.

    Pas na de rust schakelde Ajax echt naar een hogere versnelling en toen was het ook meteen raak. De ingevallen Rasmus Kristensen legde knap terug vanaf de achterlijn, waarna Donny van de Beek de 1-1 aantekende.

    Even later keek Ajax toch weer tegen een achterstand aan. De Braziliaan Brenner verschalkte Onana voor de 2-1, maar het leek wel alsof dat een extra stimulans was voor de Amsterdammers. Twintig minuten voor tijd benutte Dusan Tadic een penalty (2-2), waarna Kasper Dolberg en David Neres in de slotfase van het duel het verschil maakten.

    Plaats een reactie

    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:58
    Wij zijn Ajax en hoppaaaaaaaaaaa 2-4 tegen die Braziliaantjes :)
    Vind ik leuk
    Mino Rioolrat +13235
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:59
    Wat een schopploeg dat Sao Paulo ...
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:02
    En wanneer je wat terug doet worden ze boos :)
    Vind ik leuk
    Gerro +7911
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:13
    Ja dan hebben ze direct een minderwaardigheidscomplex. Maar met A Ploeg mooi gewonnen van Sao Paulo dus prima.
    Vind ik leuk
    Jurm +823
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:24
    Hahaha prachtig hierboven...tja als je zoooo lang niet meer kampioen bent geworden, krijg je dit soort reacties.
    Vind ik leuk
    Kees Bman12 +1227
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:30
    En dat zowel blijven.
    Vind ik leuk
    karnisse +319
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:47
    Opzouten Kees
    Vind ik leuk
    Snapje? +7893
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:33
    Genieten van je eigen club zou jij ook eens moeten doen!
    Vind ik leuk
    Jurm +823
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:37
    Bijna jaarlijks op het stadhuisplein in Eindhoven héérlijk. En jij?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:13
    Meer valt er niet te genieten in Eindhoven. Stellen in Europa geen ruk voor. Die 2 beschamende puntjes in de CL. Het is om te janken.
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:27
    Teren op winst tegen ruk ploegen en tegen een bayern totaal uit vorm niet kunnen winnen hou op man tegen real eruit over en sluiten
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:29
    Sowieso wel verder gekomen dan een bepaalde andere club.
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:30
    Geweldig waneer word er gehuldig9
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:03
    Een huldiging is niet noodzakelijk om de prestatie beter te maken dan uitschakeling in de poulefase.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:06
    Leidseplein in mei. Jij bent niet welkom, trolletje
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zondag 13 januari 2019 om 00:41
    Je bedoelt p2 jullie willen ze niet in de stad hebben vuilnis
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:29
    Dom gelul
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:48
    Alleen jaarlijks dus.. wauw, wat een nep supporter ben je dan zeg.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1598
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:00
    Gelukkig nooit op dat plein van jou..
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 16:07
    Das ook de enige dag per jaar dat er wat te genieten valt. Voor het voetbal zelf hoef je niet te kijken naar Psv met hun cattanacio 😂
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 16:09]
    Vind ik leuk
    Snapje? +7893
    zondag 13 januari 2019 om 21:17
    Ik elke wedstrijd die Ajax speelt. Ook Europees en jij?
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:58
    Die beide infantiele keuterboeren Jurm en Kees hebben een minderwaardigheidscomplex, een kleine piemel waar ze aan trekken en aan een lege tiet van moeder zuigen in de hoop dat dit reactie geeft...
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 14:22]
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:28
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    markie +1728
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:52
    En weeeer op een Ajax topic...
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:55
    Jij zal ongetwijfeld nog even aan je piemeltje trekken al zuigend aan moeders tiet.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:58
    Oe, dat klinkt wel lekker😍 Hoe oud is je moeder?
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 14:01
    Als jij geil wordt van een 87 jarige succes ermee.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    zondag 13 januari 2019 om 15:07
    Niet echt, vandaar dus de vraag.

    Aangezien jij je als een kleuter gedraagt vermoedde ik een jonge moeder🙈
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 15:08]
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 15:12
    Ik heb zo van die momenten, aanpassen op het forum heet dat☺
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:31
    Wat een taalgebruik man. IQ van 73?
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 14:04
    Heb jij weleens iemand ontmoet met een IQ van 73? Nou niet snel in de spiegel en kijken en zeggen verrek die ken ik😁
    Vind ik leuk
    maandag 14 januari 2019 om 01:59
    Ben ber gekomen met mijn IQ. Ik ga nog even lekker een uurtje zonnen
    Vind ik leuk
    Brijk +915
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:22
    Inderdaad, iets wat continu terug kwam.. dat Soa Paulo
    Vind ik leuk
    Mosquito +17699
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:02
    Was een leuke wedstrijd.
    Wel een schwalbe van Dolberg met een penalty als gevolg.
    Derde goal van ajax was wel mooi vanuit de omschakeling, netjes ingewerkt door Dolberg.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:04
    Was zeker een leuke wedstrijd, toch jammer dat er op zo'n toernooi weinig supporters komen, dat was vorig jaar toen PSV speelde ook het geval, en het voetbal zou erg in opmars zijn in Amerika?
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:07
    Leuke open wedstrijd gezien. En Zuid Amerikanen raken weleens wat anders dan een bal. Weten we alvast wat ons te wachten staat tegen ene ramos..
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:09
    Was zeker een leuke wedstrijd :)
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
    Ik weet niet waar jullie naar gekeken hebben maar er was geen bal aan. Een zeer geflatteerde overwinning van een heel matig Ajax.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:13
    Verwacht je een hoogstaand spektakelstuk bij een oefenwedstrijd dan?
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:24
    Ja, waarom niet? Waarom kunnen die Brazilianen wel met pit spelen?
    Ajax wint pas in de tweede helft wanneer Sao Paulo met het tweede team speelt.
    Aan de eerste helft hecht ik waarde. Ajax had niets in te brengen en dat stelt me teleur.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Jammer dat het team niet aan je verwachtingen voldeed. En daar heb je ook wel gelijk in. Persoonlijk had ik geen ajax verwacht die het gas vol op zou trekken. Blijft een soort van campingvoetbal..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Dit dus,
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:32
    ik denk omdat ajax na meer dingen moet kijken met de strijd om de titel en cl kunnen ze natuurlijk niet met blesures na huis gaan en als je zonder pit na achterstanden wint kun je alleen maar respect tonen als psv zoals je hier beweerd zwak speelt en toch met 2-4van ajax wint hoor je mij niet klagen
    Vind ik leuk
    plein19 +2508
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:37
    Als je in 3 competities speelt ben je voorzichtig. Onnodig om blessures op te lopen
    Vind ik leuk
    Twanno17 +108
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:39
    Niets in te brengen zeg je? Tegen stel Brazilianen die alles leken te geven waren we gewoon de bovenliggende partij en je komt toevallig achter door een foutje van Blind, wat ook precies de enige kans van Sao Paulo was. Nou wat hadden we weinig in te brengen...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:40]
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:58
    Dan heb je niet de hele wedstrijd gezien. Sao Paulo heeft in ieder geval nog twee opgelegde kansen gehad: een lobje, net niet hoog genoeg om Onana te verschalken en een krullend schot dat door Onana met een geweldige save werd verwerkt. Hadden beiden doelpunten moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Twanno17 +108
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:16
    Dat was de 2e helft kneus.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:32
    Oh, en de tweede helft telt niet mee? Dus eigenlijk heeft Ajax met 1-0 verloren.
    Overigens begrijp ik niet waarom je het woord ‘kneus’ gebruikt. Heb ik je iets misdaan of zo. Gedraag je in ieder geval. VP is een forum waarop iedereen z’n mening mag geven. En dat graag op een fatsoenlijke manier. Alstublieft.
    Vind ik leuk
    Twanno17 +108
    zondag 13 januari 2019 om 04:01
    We gaan toch in op die comment hier helemaal boven waar word gezegd dat Ajax 1 veel minder zou zijn dan het 1e van Sao Paulo dat dus eerste helft speelde. Dus lees eens goed. Dus dat ik je een kneus noem komt van dat je gewoon niet onthoud waar we over praten.
    Vind ik leuk
    hollister +249
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:50
    Ajax had niets in te brengen.. sukkeltje.. ze zijn 2 x in de 16 m geweest en 2 x gescoord.. wat een luizeploeg is dat zeg.. en dan nog schoppen ook.. Maar jouw cluppie had hier wel dik van verloren .. dat klopt
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:08
    Niet zo kinderachtig joh
    Vind ik leuk
    Snapje? +7893
    zondag 13 januari 2019 om 21:20
    Geniet maar van je eigen clubje, Ajax maakte het spel de eerste helft ook dus zeur lekker verder met je haat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:21
    Je naam zegt genoeg. Beetje trollen ?
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:25
    Ik ben neutraal en hoop altijd dat een Nederlandse club goed speelt en wint. Ajax speelde gewoon zwak.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:45
    Speelde Ajax zwak, of vond jij dat ze zwak speelden?
    Want dat is ook belangrijk.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:59
    Beide.
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:18
    Ik vond ze wel ok spelen namelijk, voor een oefenwedstrijd was het zeer vermakelijk.
    Ik weet natuurlijk niet waar jij iedere week voetbal kijkt. Of wat je gewend bent. Maar dit was wel goed.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:34
    Ik heb vrijwel het hele seizoen wel genoten van Ajax en uitstekend voetbal gezien. Vooral in de CL.
    Vandaag was het niet goed. Dat kan toch?
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
    Vond jij.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:37
    Nee Feyenoord speelde lekker hun oefen wedstrijdjes?
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
    Wat heeft Feyenoord hier mee te maken?
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 07:44
    Ben het niet helemaal met je eens. Maar dat mag toch ?
    Vind ik leuk
    Jozef +40816
    zondag 13 januari 2019 om 13:31
    Heb niet gekeken, maar als een zwak Ajax dit soort potjes al 'gewoon' wint met 4-2, dan belooft dit veel als ze ook nog eens goed gaan spelen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Hij trolt totaal niet. Weet je zelf ook hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Volkomen eens. Het optimisme van redelijk wat personen wekt mij ten zeerste verbazing. Spaanse pepers in hun reet, dat hebben ze nodig. Michels had dit niet gepikt hoor, dat extreem lamlendige.
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:47
    Juist door dat lamlendige spel verhoog je de kans op blessures. De Jong en Ziyech mochten van geluk spreken dat ze niet zwaar geblesseerd raakten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:50
    Helemaal eens. Idd, die twee hebben bijzonder veel geluk gehad. Dat Ten Hag ze klaarblijkelijk niet op wijst is minimaal zo idioot. Kan gewoon echt niet. Stelletje assholes, mentaliteit bitte. De goeie wel te verstaan.
    Vind ik leuk
    Twiniepsv +111
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:30
    Jammer heel jammer
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:32
    Allemaal succes supporters van Ajax hier die zelden rationeel zijn
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
    Is Ramos Zuid Amerikaan geworden?
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
    Nee...doet dat ertoe?
    Vind ik leuk
    RenW +2031
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:12
    Ja want Ramos is een Spanjaard, en een schopper.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
    Lees mijn reactie ff opnieuw.

    Ramos is een schopper net als die Brazilianen...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +37359
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:13
    Hij denkt zelf van wel.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:25
    Ramos is geen Zuid-Amerikaan, maar snap wat je bedoelt. Zo’n type is het wel.
    Vind ik leuk
    Echt? +4506
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:59
    Ramos is geen Zuid Amerikaan.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1269
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:51
    Echt wel...
    Vind ik leuk
    Paulhuynh +614
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:16
    Ramos zuid Amerikaan??
    Vind ik leuk
    Pimman +7590
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:26
    Niels idd..Groot mooi stadion met misschien drieduizend fans. Werkt ook niet motiverend lijkt mij.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:27]
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Dat is toch jammer :(
    Vind ik leuk
    Stranger +5796
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:55
    Ga jij naar vriendschappelijke wedstrijden kijken van buitenlandse clubs, terwijl je lekker met een drankje op het terras kunt zitten met vrouw, vriendin . Minnares ?*
    * kruis aan wat van toepassing is😊
    Vind ik leuk
    Mesut Özil +4949
    zondag 13 januari 2019 om 01:09
    Dat van die schwalbe dacht ik dus ook ja, maar die commentator zei er niks van. Raar, leek mij geen penalty.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:32
    Gisteren was je niet zo blij
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:06
    Gefeliciteerd!!!
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +8914
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:58
    Neres is weer 5 miljoen duurder door die goal.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:04
    loopt volgend jaar de deur uit voor 10 miljoen
    Vind ik leuk
    Roeptoeter +8914
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:08
    Je bent met Lozano in de war.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:10
    Haha! Burn fritsje de trol
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
    Aan dit commentaar is goed te zien dan het Eindhovense veel moeite heeft met de realiteit. Aan de andere kant begrijp ik het ook wel beetje: Ajax kan voor honderden miljoenen verkopen. En dat steekt toch schril af met die psv-ertjes
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:17
    Ze beginnen hem steeds harder te knijpen nu het einde voor hun nadert. Die reacties worden steeds vijandiger.
    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:20
    Ga toch ergens anders Trollen klein kind.
    Vind ik leuk
    Pimman +7590
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:29
    Mooie pass van Ekkelenkamp..goede loopaktie Neres gaat er wel wat gelukkig in via been Braziliaan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:34
    nou nou 5 mil is wel veel 🤣😂🤣maar zat r goed in
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:59
    Op naar een mooie 2e seizoenshelft met aan het eind de titel en schaal nr 34!
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +8213
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:08
    Als ze zo voetballen de 2e seizoenshelft gaat die schaal wederom naar Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:18
    Ach ik keek naar PSV - Brugge , 2-1 PSV, was je daar wel van onder de indruk?
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Met 4-2 van SP winnen. De beentjes heel houden. En straks vol voor de 34-ste gaan!
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:59
    Jeetje wat een gemakzuchtig Ajax heb ik gezien zeg!
    Vind ik leuk
    Bo3007 +351
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:00
    En dan nog 4-2 winnen.
    Vind ik leuk
    Gerro +7911
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:16
    Kun je nagaan als ze hun best doen maar mooi een beetje zand in de ogen gestrooid van Madrid
    Vind ik leuk
    fritsie +612
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:52
    Laten we hopen dat dat de intentie was. Want zo kan je competitiewedstrijden niet ingaan. Dat gaat ons opbreken. Ik vond de wissels wel heel gretig. En dat ging een stuk beter!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 20:59
    Hoppaaaaaa!
    Klaar voor de 2e seizoenshelft.
    Lekker dat Neres ook nog weet te scoren.
    Op naar het kampioensschap!
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1523
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
    Ja leuk voor hem tegen zijn oude club!
    Vind ik leuk
    -40 +1079
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:00
    Ajax is en blijft de beste Nederlandse club met veruit de meeste voetbalwaarde voor de echte liefhebber.
    Vind ik leuk
    Sabau +1218
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:09
    Wat is voetbalwaarde?
    Vind ik leuk
    -40 +1079
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
    Beetje je fantasie gebruiken Sabau(?).
    Vind ik leuk
    Sabau +1218
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:15
    Heb ik niet. Je hebt het over een niet bestaand woord en nog een hoop mensen die het ermee eens zijn ook.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:15]
    Vind ik leuk
    -40 +1079
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:21
    Zonder fantasie leef je niet echt, bovendien zit je zit hier op een simpel brood en spelen voetbalforum Sabau. De inhoud van een reactie moet je soms kneden ook al is het taalkundig niet helemaal juist, dat heet inleven (maar ja zonder fantasie...).
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 12 januari 2019 om 21:23]
    Vind ik leuk
    Sabau +1218
    zondag 13 januari 2019 om 09:08
    goed verhaal, ik zal maar niet vragen wat je met ‘brood en spelen voetbalforum’ bedoelt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 10:04]
    Vind ik leuk
    -40 +1079
    zondag 13 januari 2019 om 10:04
    Heel verstandig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:28
    Je begrijpt jezelf knap!!
    Vind ik leuk
    Leozao +5840
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:19
    Ik als Ajacied begrijp dat meteen. Maar toch: jij had dat ook moeten begrijpen met de naam Sabau... Ik als Ajacied vond dat een prachtspelertje. Had veel meer bij Ajax gepast. Maar in R'dam zien ze liever werkers/bikkelaars.
    Vind ik leuk
    Sytz +3701
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:43
    Valt mee hoor. De beste Feyenoorders van nu zijn toch Samba, Berghuis en RVP. Vilhena sluit daar als bikkelaartje inderdaad wel bij aan.

    Feyenoord is de eerste Nederlandse ploeg die hard voetbal kon toevoegen aan mooi voetbal eind jaren ‘60. Ook Feyenoord speelde een Happel variant van totaal voetbal. Echter was Ajax technisch en tactisch sterker dus beslooot Feyenoord om harder te gaan spelen om zo Ajax onder druk te zetten, wat overigens wel hielp.

    Sindsdien is er niet meer echt sprake van keihard voetbal als tactiek. Daarnaast zien we in Rdam het liefst de beste voetballers, of dit nou werkers of technici zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:14
    Je verhaal rammelt. Ajax liet het midden jaren ‘60 dat al zien.
    Vind ik leuk
    Sytz +3701
    zondag 13 januari 2019 om 09:37
    Zeker niet, Ajax speelde ook midden jaren ‘60 het totaal voetbal maar kon geen hard voetbal toevoegen wat zorgde voor een gebrek aan Europese successen. Dit deed Feyenoord wel en dus wonnen ze in 1970 wél de finale van de Europa cup 1 waar Ajax het jaar ervoor was afgetroefd door Milan op Italiaanse harde wijze.

    Uiteindelijk stond er een gouden generatie op bij Ajax waardoor hard voetbal niet nodig was. Dit allemaal onder Michels natuurlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:00
    Ach, oefenpotjes, die gaan nergens om. Ik vond het allemaal niet zo best. Er zl ongetwijfeld pittig getraind zijn de afgelopen dagen. Volgende week Heerenveen thuis, dat is veel belangrijker. Dan moeten de boys weer scherp zijn.
    Vind ik leuk
    Clutchy +1019
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:02
    2 maal!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:02
    Wie ons wil verslaan, moet van goede huize komen. Prettige avond.
    Vind ik leuk
    Foarut +45
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:04
    Vind Kristensen ook steeds beter worden.
    Vind ik leuk
    Ove +654
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:29
    Slechter kan niet
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:05
    Natuurlijk ontbreekt de echte scherpte nog maar 2de helft veel goede dingen weer gezien, weer goede uitgespeelde goals! Dolberg word steeds beter, Gravenbergh viel echt weer goed in.
    En ben wel blij met Kristensen bijna elke keer als hij invalt zorgt hij voor een assist.
    4-2 netjes, op naar de competitie!
    Vind ik leuk
    Niels92 +30398
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:10
    Gravenbergh gaat er wel komen, groot talent, de zoveelste bij Ajax :)
    Vind ik leuk
    Biennie +214
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:11
    En als hij het net niet gaat redden bij Ajax kan hij alsnog naar Ajax 3 gaan, Philips Sport Vereniging....
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:12
    Ja hij komt er echt aan! Pas 16jaar, en het niveau wat hij nu al laat zien, ja indrukwekkend!
    Er komt weer genoeg aan!😉
    Vind ik leuk
    fr1963 +3643
    zondag 13 januari 2019 om 00:44
    Minsten 30 miljoen waard nu al!
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:10
    Toch komt kristensen verdedigend te kort. Wat is de vent log...
    Vind ik leuk
    Jordaan +1153
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
    Hij heeft idd zijn verbeterpunten maar als Ajax nog meer op de aanval moet gaan spelen is het niet om hem in te kunnen brengen want aanvallend vind ik hem wel goed, goed overzicht rustig in de 16 meter, zorgt voor veel goede assists.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:15
    Daar ontbreekt het niet aan. Maar zie er meer een rechter middenvelder in dan een verdediger.

    Vind ik leuk
    Chebaisit +1420
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    Ben ik met je eens ben ook geen fan van Kristensen.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +20476
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
    Lalalalaaaaa
    Vind ik leuk
    Wim59 +449
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:14
    Lekker hoor en nu terug naar het kikkerlandje hier.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:17
    Goed gedaan 👍
    Vind ik leuk
    Muscles +1038
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:21
    Sterke tegenstanders en goede resultaten....laat de tweede seizoenshelft maar komen💫
    Vind ik leuk
    Kuip +9070
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:21
    Frenkie de Jong
    Ik maak me zorgen over Frenkie de Jong. Ik ben een enorme bewonderaar van hem, maar.....
    Hij speelt niet meer zoals Frenkie tot aan de wedstrijd van Oranje tegen Frankrijk speelde. Vanaf dat moment speelt hij als een spelverdeler uit de jaren ‘80 van de vorige eeuw.
    Hij speelt in een tempo
    Hij speelt vooral tikkies breed ( afgezien van de briljante pass waaruit gescoord werd)
    Hij wandelt en blijft wandelen, ook als hij de bal heeft
    Hij lokt blessures uit en die gaat hij binnenkort krijgen ook
    Hij speelt als een linksachter op een plek in het veld waarop hij geen kwaad kan doen

    Als hij zo doorgaat kan hij absoluut niet naar de wereldtop. Dan zit hij heel snel op de bank.
    Bij Frenkie moet er een schepje bovenop. Stop er meer energie in, speel vooral veel meer naar voren en ik wil weer dribbels en versnellingen zien. Speel je man uit, kom voor de goal om te scoren en breng tempo in de wedstrijd. Allez, ik heb je gewaarschuwd!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:23
    Ik kan het niet beter verwoorden. Het is niet normaal met wat voor een air hij speelt.
    Vind ik leuk
    Ove +654
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:31
    Frenkie tikkie breed tikkie terug
    Vind ik leuk
    stratumseind +184662
    zondag 13 januari 2019 om 00:05
    Jantje Peters 2.0
    Vind ik leuk
    Ove +654
    zondag 13 januari 2019 om 00:56
    inderdaad frenkie peters,de meest overschatte voetballer van de wereld
    Vind ik leuk
    S-i-em +3
    zondag 13 januari 2019 om 01:52
    Ik vond hem anders op sommige momenten uitstekend spelen. Hij speelt welisaar niet meer zo 'speels' als eerst maar hij legt net als vorige wedstrijd wel resultaat neer door perfecte voorzetten/assists te geven op de juiste moment.
    Vind ik leuk
    Nbl +700
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:21
    Was aardig schoppartijtje . Verder weinig over te zeggen . Vindt t zeer matige wedstrijd . Wel gewonnen dat dan weer wel .
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:22
    4 goals gemaakt is uiteraard goed. Maar de manier hoé Ajax kansen weggeeft, is zéér bedenkelijk. Kan gewoon echt niet. Het lijkt wel of ‘dit’ er extreem diep ingeworteld zit. De te softe en zachte balletjes, het denken ‘we doen het wel ffe’ en ‘op 80 % inzet lukt het ook wel’. Denk toch eens na heren voetballers. Ajax herstelde zich wel enigzins en aanvallend werden er soms leuke dingen gedaan (de pass van Ekkelenkamp op de 4-2 van Neres was héérlijk) dus dat was mooi om te zien. Maar verdedigend (en dan niet alleen betreft de verdediging) moét echt beter. Hopelijk beseffen de heren voetballers dat er 90 minuten lang élke wedstrijd geknokt moet worden om tot resultaat te komen. ‘Ja, maar dit was maar een oefenwedstrijdje’ hoor ik mensen al zeggen. Dat kan zo zijn, maar dan nog.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:36
    Het moet feller pittiger en sneller..

    Het seizoen gaat eigeljjk nu pas beginnen..
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:39
    Dat lamlendige moét er echt uit. Anders kan het wel eens zijn dat eind januari het seizoen in Eredivisie voorbij is. Kan gewoon niet, spelers denken dat ze heel wat zijn. Het seizoen kan dan wel volgende week beginnen, maar komop zeg. Vriendschappelijk of niet, het zegt wel het een en ander. Waarom doet Tagliafico wél altijd zijn best en vele van zijn ploegmaats niet? Dat ergert me verschrikkelijk.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:44
    Zuid Amerikaan..die hebben altijd gif in hun reet....Sao Paulo speelde ook alsof er een prijs aanhing.

    Oefenwedstrijden op halve kracht is typisch iets nederlands. Liever zie je dat ze helemaal klaar zijn voor de competitie, maar voor de meeste was het gewoon vakantie.

    Als ze er staan volgende week is het ze vergeven!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:48
    Tsja, typisch Nederlands. Ja, dat is wel zo. Ik begrijp dat nooit hoor. Precies, liever zie je idd dat ze ready zijn. We weten het gewoon totaal niet bij Ajax.
    Ok, als ze er staan is het wel vergeven. Maar wat Ajax ook gaat doen tegen Heerenveen, ik wil 90 minuten lang inzet zien. Het minimale wat we mogen verwachten. Wij werken toch ook hard op ons werk?
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:05
    Over het algemeen wel..
    .Al heb ik ook weleens een dagje aanwezig en toch afwezig 😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:09
    Jups, over het algemeen idd. Tsja die dagjes zitten er tussen klopt. Maar bij de heren voetballers Ajacieden merk ik vaker dan eens dat ze niet 100% inzet tonen. Was het maar een keertje.
    Vind ik leuk
    chicken +12964
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:12
    Blijft een aandachtspuntje...eerste wedstrijd heb ik niet gezien. Hoe was de instelling toen?
    Vind ik leuk
    74ratje +168
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:25
    Knappe overwinning.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:27
    had niks minder verwacht en ben tevrede en zeer netjes dat je toch weet de rug te rechten ik schat ajax hoger in dan sao maar terug komen na 2 x een achter stand is niet makkelijk wij als suporters weten niet hoe zwaar dat is ik weet uit mijn tijd dat het echt slopend was alles geven en toch de tegen goal krijgen mijn complimenten 020 al zeg ik t niet graag 👌😉
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22521
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:30
    Toch leuk.
    Vind ik leuk
    hantayo +1158
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:36
    Tagliofica is voornamelijk lomp, te matig. En Ziyeck, wisselvallig, vanavond onvoldoende. Neres toch veel aantrekkelijker dan vd Beek, en bij Blind hou je je hart vast, en Schöne opbouwend goed maar verdedigend te traag. De Ligt........ben nog niet overtuigd........stond stil bij doelpunten. De Jong, kan wat meer voorin spelen, moet meer uit kunnen komen, Tadic mag af en toe klooien, met afstand de beste, Dolberg toch weer nuttig, de rechtsback linksachter.............?? Gravenberg leuk! Ben weer erg kritisch.........tegen Real zal het beter moeten, vooral achterin. Zet die nieuwe er maar in ipv Blind.
    Vind ik leuk
    Ajax.nl +307
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:37
    Was een slechte wedstrijd van onze kant, tempo nog te laag. Sao Paulo speelde zoals psv speet snel in de omschakeling en dan zijn we jammer genoeg niet goed genoeg. Ik hoop dat het gewoon te maken heeft met de pittige trainingen van deze weken en dat ze nu gewoon 90 min kn de benen hebben en nu rustig toewerken naar Heerenveen. Niemand meer laten gaan en gewoon knallen, maand januarie en februarie zijn belangrijk, komen we daar zonder kleerscheuren doorheen dan worden we kampioen. Kom op jongens!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:41
    Ajax zorgde toch echt zélf dat Sao Paulo gevaarlijk kon worden. Dat extreem lakse spel, dat voelt een tegenstander hoor. Als je dan ook nog eens hakjes gaat doen en ballen verliest waar het totaal niet kan, houdt alles gewoon op. Ja, allicht dat Sao Paulo dan gevaarlijk kan worden met hun snelle spelers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:39
    Dàhhàg, ik ben van de Duivis...
    Vind ik leuk
    Het Brein +4528
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:39
    David Neres tegen zijn oude club, nice.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +2207
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:46
    Jammer voor Lainez, had z'n eerste winst met Ajax kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:49
    2 helft was prima.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:53
    Goh wat geweldig was het .
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:54
    Haha. Het was idd bepaald niét geweldig.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 21:55
    Ik wordt er niet vrolijk van .
    😏
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:10
    word
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:38
    Blind weer dramatisch bij de 1-0
    Vind ik leuk
    Nr14always +158
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
    Ik word doodziek van die btabo varkensfokkers met hun calimero complex en die provincie club die totaal geen uitstraling heeft allemaal oprotten voor als het nog niet duidelijk zou zijn het is over en uit Ajax heerst en dat blijft zo.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +3800
    zaterdag 12 januari 2019 om 22:43
    Heb het niet gezien. Maar als ik de herhaling kijk van de 2-3 lijkt het wel buitenspel van Neres?

    Vind ik leuk
    JurBen +10
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:17
    Boeiend nieuws weer
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:19
    Redelijk terug gekomen naar enorme blunder van Blind.

    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:36
    Maar maar wat een zaad wedstrijd, leek psv wel
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 januari 2019 om 23:56
    Had de VAR die penalty geregeld ?
    Vind ik leuk
    zondag 13 januari 2019 om 19:37
    Traduzi alguns comentarios e tive que rir hahahaha.
    O campeonato brasileiro terminou no início de novembro, jogadores estavam de féria e retornaram "apenas no dia 04/01/2019". O Ajax está em meio de temporada, teoricamente voando e conseguiram perder para o São Paulo no primeiro tempo. Só conseguiram ganhar na etapa final (segundo tempo), quando, no intervalo, o São Paulo trocou o Time inteiro. O Ajax ganhou do time reserva do Sâo Paulo e cheio de garotos da base.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 januari 2019 om 19:44]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws