'Deal tussen Spurs en Eriksen onwaarschijnlijk: Deen wil naar Real Madrid'

'Deal tussen Spurs en Eriksen onwaarschijnlijk: Deen wil naar Real Madrid'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 10:42wo 16-01-2019 om 10:42

Real Madrid ziet het aantrekken van Christian Eriksen nog altijd als een reëele optie. De Deense middenvelder heeft bij Tottenham Hotspur nog een contract tot medio 2020, maar het tekenen van een nieuwe overeenkomst lijkt verder weg dan ooit.

Dat meldt het Spaanse AS, dat zich baseert op 'een bron dichtbij de speler'. Eriksen lijkt er niet al te happig op om in Londen zijn handtekening te zetten onder een nieuwe verbintenis. Club en speler zijn al enige tijd met elkaar in gesprek, maar er zit weinig schot in de zaak. Eriksen zou een overstap naar Madrid wel zien zitten.

AS meldt dat het 'heel, heel lastig' wordt voor Spurs om met Eriksen tot een akkoord te komen. Dat is volgens het medium gunstig voor Real Madrid. Zolang de oud-Ajacied geen nieuwe verbintenis tekent, biedt dat mogelijkheden voor De Koninklijke. Tottenham loopt dan namelijk het risico dat Eriksen over anderhalf jaar transfervrij de deur uitloopt. 

Toch is de kans dat het in januari al van een overgang komt volgens AS '0,1%'. De Deen zou wel oren hebben naar een overgang naar de Spaanse hoofdstad. Hij zou Real Madrid als 'een hele grote club' zien en zou het 'een grote eer' vinden voor De Koninklijke te spelen. Zijn zaakwaarnemer Martin Schoots wilde tegenover AS niet reageren. Volgens hem wil Eriksen zich 'focussen op het voetbal' en 'zullen we wel zien wat de toekomst brengt'. 

Poll

Moet Eriksen de overstap maken naar Real Madrid?

(3719 stemmen)

Plaats een reactie

Springbok +1412
woensdag 16 januari 2019 om 10:45
Slecht nieuws dus.
Vind ik leuk
MedusAZ +4456
woensdag 16 januari 2019 om 10:56
Super klote voor Spurs, mega aderlating. Maar vanuit de speler snap ik het wel. Spurs is een werkelijk prachtige club met een mega fanatieke achterban. Maar serieus meedoen om de prijzen is er gewoonweg net niet bij. City, Liverpool etc staan er net beter voor (financieel) en dus is het voor Eriksen bij Real ineens wel mogelijk om serieus voor de grote prijzen te spelen. Ik ga hem missen, dat wel.
Vind ik leuk
Springbok +1412
woensdag 16 januari 2019 om 10:59
Same here. Zal Winks wel gezien worden als alternatief. Denk dat Winks aanvallend beter uit de voeten komt dan controlerend.
Vind ik leuk
SjakieNYC +207
woensdag 16 januari 2019 om 19:57
Vergeet ook niet die magere salarissen die Spurs betaalt vergelen met de echte top.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:46
Vind hem meer een barca-speler eigenlijk!
Vind ik leuk
rexxo +11877
woensdag 16 januari 2019 om 11:31
Dit dus,

Vind Chris veel beter dan die Arthur die nu bij Barca speelt.

Dat middelveld van Barca mag ook goed gerenoveerd worden.

Valt Messi weg is Barca (op papier) minder dan Real M.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:47
"Hij zou Real Madrid als 'een hele grote club' zien "

Really? Hoe komt ie erbij?
Vind ik leuk
Smithsonian +43385
woensdag 16 januari 2019 om 10:51
Dat is het toch ook vent? Vergeleken met de spurs...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:59
Dat klopt inderdaad sherlock! Beetje cliché he.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:47
Liever in de zomer dan😉
Vind ik leuk
Smithsonian +43385
woensdag 16 januari 2019 om 10:50
Gelijk gaan, kan je eindelijk weer eens prijzen winnen.
Vind ik leuk
Gappievdb +37
woensdag 16 januari 2019 om 10:50
Dit was voorbestemd! Chris zou ook zo de stap van Ajax naar Real gezet kunnen hebben(mensen zullen het oneens met mij zijn). Hij is van de buitencatogerie. Heeft ze potentie meer dan waar gemaakt.
Vind ik leuk
Stuiter +749
woensdag 16 januari 2019 om 17:05
Ben ik met je eens. Een fantastische speler die het ook niet schuwd om hard re werken.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1092
woensdag 16 januari 2019 om 10:52
Deze man verdient minder dan Sissoko en Kane verdiend 2,5x zoveel als deze man. Geen wonder dat hij weg wil. Het liefst In de zomer A.u.b.
Vind ik leuk
Arbee +2504
woensdag 16 januari 2019 om 10:54
Man, wat baal ik ervan dat Barcelona afgelopen jaar 160 miljoen voor Coutinho heeft gelapt. Begrijp mij niet verkeerd, Coutinho is een geweldige speler, maar mijn persoonlijke voorkeur ging en gaat uit naar Eriksen. Die jongen past veel beter bij het spelletje wat Barcelona graag wil spelen dan bij Real Madrid.
Vind ik leuk
3Bier +14347
woensdag 16 januari 2019 om 11:27
Volgend seizoen Pochettino bij Real en het komt helemaal goed.
Vind ik leuk
NESAFCA +186
woensdag 16 januari 2019 om 18:01
Klopt Arbee ik vind Eriksen zelf meer een barca speler dan een real speler. Denk dat Eriksen daar verpest zal gaan worden. Kijk wat ze doen met Isco
Vind ik leuk
Jaap124 +91
woensdag 16 januari 2019 om 20:03
Goeie grap. Bij Barca moeten ze telekns maar weer nieuwe spelers hebben. Wanneer is het nou is genoeg? Frenkie de Jong willen ze, terwijl ze vorig jaar nog Vidal gehaald hebben. Steeds weer nieuwe spelers halen, zoals Malcom terwijl ze Coutinho en Dembele al hadden gehaald nog niet zo lang daarvoor. Verwaande ventjes daar in Barcelona, zijn na een half jaar al weer uit gekeken op een speler en moeten steeds weer op opnieuw een speler gehaald worden. Echt een luxeprobleem hebben ze in Barcelona. Kijk is naar alle spelers die je al hebt en wees er tevreden mee en wil niet altijd meer meer en meer. Je kan niet altijd alles hebben. Er zijn genoeg spelers bij Barcelona die op de plek van Eriksen zouden kunnen spelen. Ze zouden weer is ruimte moeten geven aan de jeugdspelers zoals ze vroeger deden. En begin niet over Real Madrid, want die hebben de afgelopen 3 edities van de Champions Leauge gewonnen heeft met dezelfde selectie. Arrogant ventje ben jij
Vind ik leuk
Romarioo +723
woensdag 16 januari 2019 om 10:54
Gelijk heeft ie hij wil prijzen winnen
Vind ik leuk
SvL +412
woensdag 16 januari 2019 om 10:55
Ruil met isco+centen. Iedereen blij 😊
Vind ik leuk
The Iceman +16435
woensdag 16 januari 2019 om 10:56
Alleen centen. Dan is Ajax blij.
Vind ik leuk
SvL +412
woensdag 16 januari 2019 om 10:57
Weet je of Ajax een doorverkooppercentage opgenomen heeft en hoeveel ?
Vind ik leuk
The Iceman +16435
woensdag 16 januari 2019 om 11:01
Volgens mij (inclusief opleidingsvergoeding) rond de 10-15%. Dus waarschijnlijk zelfs iets meer dan de transfersom die Ajax voor Eriksen kreeg
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
JTE +172
woensdag 16 januari 2019 om 10:58
Tottenham zal voorlopig geen kampioen worden en ook geen champ.leque winnen,dus lijkt me logisch dat hij eventueel interesse heeft in Real Madrid
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 11:07
Mooie club voor Eriksen en Real kan hem goed gebruiken. In de zomer een goed moment een transfer te maken.
Vind ik leuk
Kevinm +1899
woensdag 16 januari 2019 om 11:11
Wat moet Real Madrid met Eriksen? Ze hebben Kroos, Modric, Casemiro, Isco, Asensio, Ceballos, Diaz en Vazquez (om er maar een paar te noemen) die op het middenveld uit de voeten kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 11:48
Mooie club voor hem.heeft het verdiend na jaren voor tottenham te spelen.loyaal gebleven aan die club,maar nu tijd voor wat anders.had hem wel liever gezien bij barca.succes
Vind ik leuk
De Haan +610
woensdag 16 januari 2019 om 12:32
Prima . maar in de zomer pas graag
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:48
Jammer dat Real nog steeds zo een aantrekkingskracht heeft omdat hij bij Spurs elke wedstrijd in de basis staat. Bij Real bepaalt het publiek en de voorzitter wie speelt. Dus mocht de voorzitter een hekel aan je krijgen dan is het ook voorbij.
Vind ik leuk
Luka123 +121
woensdag 16 januari 2019 om 12:56
Ik hoop (als Madrileen zijnde) dat Eriksen echt komt. Zou zo veel toevoeging hebben aan de huidige selectie.
Vind ik leuk
Donnygo +4955
woensdag 16 januari 2019 om 13:12
Ja voor Eriksen een mooie vervolg stap (persoonlijk liever Barca gezien). Bij Real zou hij dan met Isco, Modric, Kroos en Diaz de concurrentie aan moeten gaan voor CM/AM geeft ze wel een goede bank met roulatie mogelijkheden.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 15:04
Zie m liever na barca pastie meer
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:07
Veel concurrentie.
Je hebt kroos modric Casemiro
Dus geen kans bij real.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:44
Zou ik ook doen, hij speelt nu al 6 jaar bij Spurs en heeft zich fantastisch ontwikkelt, hij is hoe dan ook toe aan een stap hoger op. En uiteindelijk wil je als voetballer ook prijzen winnen, en dat lukt bij Spurs niet. Bij Barca of Real wel.
Vind ik leuk
Spunk +66
woensdag 16 januari 2019 om 20:52
Ik zeg, doen! Gewoon om Hazard te fucken. Dit zit al jaren op het vinkentouw Chelsea te teases. Nu dat het voor het grijpen ligt, weggegrist door een ander.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws