'Grote schoonmaak bij De Graafschap: vier spelers richting uitgang'

'Grote schoonmaak bij De Graafschap: vier spelers richting uitgang'

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 07:00do 17-01-2019 om 07:00

Laatste update: donderdag 17 januari 2019 om 08:27do 17-01-2019 om 08:27

De Graafschap hoopt deze maand afscheid te nemen van vier selectieleden. Volgens de Gelderlander mogen Robert Klaasen, Myenty Abena en Liban Abdulahi definitief op zoek naar een nieuwe werkgever. Mohamed Hamdaoui staat op de nominatie om verhuurd te worden. 

Hamdaoui (25) werd afgelopen zomer door De Superboeren overgenomen van Telstar. De aanvaller kwam sindsdien tot slechts 114 minuten (vier wedstrijden) op het hoogste niveau. Hamdaoui heeft nog een contract tot medio 2020. Volgens de Gelderlander wil hij zélf ook graag verhuurd worden, om tijdens de tweede competitiehelft elders minuten te maken.

Klaasen, Abena en Abdulahi werden dit seizoen vrijwel wekelijks op de bank gehouden door trainer Henk de Jong. De drie spelers beschikken over een aflopend contract op De Vijverberg. Abdulahi werd afgelopen zomer aangetrokken. Hij kwam net als Hamdaoui over van Telstar. Klaasen was tijdens de openingsfase van het seizoen nog wél basisspeler. Daarna verdween hij uit de basis. 

De Graafschap, hekkensluiter na zeventien gespeelde wedstrijden, hoopt zich volgens de Gelderlander te versterken met een spits en een centrale verdediger. 

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3347
donderdag 17 januari 2019 om 07:08
Beter laat dan nooit
Vind ik leuk
Kweetniet +54
donderdag 17 januari 2019 om 07:14
Volgens mij wacht iedereen op aankopen van de Graafschap niet op spelers die weggaan?
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
donderdag 17 januari 2019 om 07:29
Nou ik wacht daar niet op hoor........;-)
Vind ik leuk
Futre +4441
donderdag 17 januari 2019 om 07:55
Ik (ver)wacht dat ze die idioot van een trainer er eens uitkegelen. Is dat ook goed?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:24
Nee joh. Henk is een toffe peer! Iedereen loopt met hem weg. Hij en Sandor passen precies bij de club!
Vind ik leuk
Futre +4441
donderdag 17 januari 2019 om 08:26
Okay. Sandor ken ik niet maar ik vrees dat Malle Henkie jullie nooit tot een stabiele middenmoter gaat maken.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:37
Dat ligt niet aan Henk maar aan beleid en het gebied waar we zitten met niet heel veel grote bedrijven. Beetje respect graag voor Henk. Als je hem kent is het echt een wereldvent. Goudeerlijk en echt. En als je een beetje kennis hebt van voetbal dan weet je ook wie Sandor is. Mister Cambuur Sandor van der Heiden. Een hele goede voetballer waar ik niet van snap dat hij de subtop niet heeft gehaald.
Vind ik leuk
Futre +4441
donderdag 17 januari 2019 om 09:41
Ik nam je serieus tot je schreef dat “echt” is.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 10:54
Daarom neem ik jou ook niet serieus. Je hebt er nul kijk op. Alleen schreeuwen van afstand...
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:37
Als duo zijn ze prima op hun plek bij ons, we hebben alleen een bestuur die het voor elkaar krijgt om heel veel te roepen en heel weinig te doen. Vanaf de promotie was al duidelijk waar de versterkingen moesten komen, daar is niets mee gedaan.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4634
donderdag 17 januari 2019 om 11:53
Sandor Popovics?
Die was pas gek.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
donderdag 17 januari 2019 om 10:22
Ik ben het met je eens. Heb je wat aan dat hij een toffe peer is. Totaal ongeschikt voor betaald voetbal
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 10:55
Ooh jij kent hem dus?
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
donderdag 17 januari 2019 om 11:09
Ja van eerdere clubs , interviews etcetc . Komt reeel over maar absoluut niet als een proffesionele trainer.

Cambuur toen het slecht ging zag je dat hij ook enorm veel moeite had met de druk en veranderde hij helemaal als persoon. De wanhoop nabij.

Voor mij absoluut niet geschikt voor dit vak.

Die man van Emmen bijv. Die blijft rustig en bewaard het overzicht.
Vind ik leuk
Futre +4441
donderdag 17 januari 2019 om 11:25
Precies Lucien, jij snapt het. Malle Henkie acteert de trainer. Hij wil vooral zo lekker nuchter en gewoon overkomen maar blijkt iedere keer vooral een tactisch onbenul.

Met Henk als trainer van je club behoud je een amateuristisch imago.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
donderdag 17 januari 2019 om 11:31
Precies. Ik vind de Graafschap een prachtige club maar die Henk de Jong in de media is een groot toneelspel.

Bij Cambuur was hij kompleet in de war . Dan wordt hij ook ineens kei kortaf.

Is beter voor hem een ander beroep te zoeken
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 13:00
Duidelijk dat jij de graafschap totaal niet volgt. Henk de jong is de people manager en sandor de trainer en coach. Henk is tactisch zeker niet geweldig maar samen met sandor vormen ze een geweldig duo
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 13:35
Duidelijk dat jullie Henk nog nooit hebben ontmoet...zo snel oordelen als je iemand niet kent. Zegt meer over jullie
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:22
Ja inderdaad..... tot grote frustratie
Vind ik leuk
G.Kopf +4481
donderdag 17 januari 2019 om 08:31
Budget vrijmaken, ook handig.
Vind ik leuk
Shelbourne +5893
donderdag 17 januari 2019 om 08:21
Allemaal KKD spelers, voegen weinig toe aan de Graafschap
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
donderdag 17 januari 2019 om 09:29
Met alle respect voor De Graafschap, vind het een leuke club en ook de supporters staan echt achter hun ploeg maar als we kijken naar de kwaliteiten van dit elftal, denk dat heel de selectie van Keuken Kampioen Divisie niveau is. Sterker nog met de huidige spelers zouden ze niet eens in aanmerking komen voor de top 5.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 09:29]
Vind ik leuk
Shelbourne +5893
donderdag 17 januari 2019 om 09:47
Dat zegt niet alles, ik vind Emmen bijvoorbeeld ook middelmaat. Maar wel een hecht team, veel spelers die hun beperkingen kennen en karakter hebben. Met die eigenschappen kan je toch ver komen.

Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
donderdag 17 januari 2019 om 09:52
Karakter is ook een kwaliteit.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
donderdag 17 januari 2019 om 10:23
Emmen heeft een goede trainer die er wat van maakt. Die de Jong kan er bar weinig van
Vind ik leuk
G.Kopf +4481
donderdag 17 januari 2019 om 08:31
Goed nieuws, Hamdaoui mag wel terug naar Telstar. Kunnen wel een (goede) aanvaller gebruiken.
Vind ik leuk
Rodajc +18204
donderdag 17 januari 2019 om 16:05
Hamdaoui is ook zeker bij ons welkom! Echt een speler die we erg goed kunnen gebruiken.
Vind ik leuk
G.Kopf +4481
donderdag 17 januari 2019 om 16:13
Met Roda kan Telstar niet concurreren ben ik bang
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 18:30
Afblijven ,hij moet naar ons wij willen vrije trappen in de kruising van het Roda doel!!!!!
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:07
Grote schoonmaak is het in ieder geval niet. Dit zijn normale jaarlijkse veranderingen.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:51
Misschien kunnen NEC en de Graafschap spelers uitwisselen. Wie weet gaat het bij beiden dan wel een beetje beter draaien.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 10:42
Zegt wel erg veel als je 2 spelers haalt in de zomer en er een half jaar later al weer vanaf wil zonder dat ze echt gespeeld hebben. Misschien handiger om ipv 10 jupiler spelers gewoon 3/4 eredivisiewaardige spelers te halen? Dat gelul dat spelers niet voor ons zouden willen spelen omdat we onderaan staan komt me ook de strot uit.
Vind ik leuk
BasDTC +26
donderdag 17 januari 2019 om 11:07
Echt hè, calimero gedrag. Het is hun werk om dan maar te zorgen dat ze wel komen. Kan die lijdzame kop van meneer Hofstede onderhand niet meer zien
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:18
Exact
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:01
Wanneer komt de grote schoonmaak dan bij de falende technische staf en het falende management binnen onze club.
Daar kunnen er ook wel een stuk of 5 vertrekken
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:01]
Vind ik leuk
El Cazador +8683
donderdag 17 januari 2019 om 11:46
Als ajacied blijf ik het heel erg sneu en triest vinden dat de Graafschap TGV in sneltreinvaart naar de KKD gaat. Hebben geen eredivisie waardige selectie en missen het budget.
Vind ik leuk
Andyking +88
donderdag 17 januari 2019 om 11:53
Henk de Jong is een prima trainer. Geen kapsones, hij blijft zichzelf. Samen met Sandor een prima duo. Ik zie Sandor ook nog wel eens als hoofdtrainer bij een BVO. (Cambuur?)
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 14:55
Alle clubs uit de onderste regieonen kopen of huren spelers, behalve Hofstede die uilebal, die haalt helemaal NIKS.
Geen spits, geen verdediger en geen keeper.
Nee Hofstede laat alleen spelers vertrekken.
Wanneer vertrekt Hofstede zelf........?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 18:32
Doe ze gratis over naar ons
Vind ik leuk
Wally g +555
donderdag 17 januari 2019 om 23:25
Zondag is kort dag maar eredivisie waardige versterkingen hmm ..... mischien moeten we de technische staf wel weg doen ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws