Koeman waarschuwt Real voor Ajax: 'Als je Madrid nu ziet spelen...'

Koeman waarschuwt Real voor Ajax: 'Als je Madrid nu ziet spelen...'

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 07:39do 17-01-2019 om 07:39

Oranje-bondscoach Ronald koeman acht Ajax niet kansloos in de achtste finale van de Champions League. De oud-speler van FC Barcelona waarschuwt Real Madrid voor onderschatting. 

"Madrid is de favoriet, vanwege hun geschiedenis en hun ervaring in het winnen van titels", stelt Koeman tegenover AS. Toch denkt hij niet dat het een walk-over wordt voor De Koninklijke. "Ajax is sterk verbeterd, heeft een jong en sterk team en speelt zonder angst."

Over een kleine maand staat de eerste wedstrijd van het tweeluik op het programma. Op 13 februari komt Real Madrid naar Amsterdam, begin maart volgt de return in Madrid. "Als je Madrid nu ziet spelen... Ik weet ik niet wat er in de komende maand gaat gebeuren, maar ik denk dat het een gelijkwaardigere strijd wordt dan iedereen denkt."

Ajax eindigde in de groepsfase achter Bayern München. De Amsterdammers werden zodoende bij de loting gekoppeld aan een groepswinnaar. Real Madrid eindigde op de eerste plek in een groep met AS Roma, Viktoria Plzen en CSKA Moskou.

Poll

Wie wint de achtste finale: Ajax of Real Madrid?

(8802 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 17 januari 2019 om 07:43
Koeman heeft er kijk op.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6240
donderdag 17 januari 2019 om 07:52
Hij zou bondscoach moeten worden!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11605
donderdag 17 januari 2019 om 07:45
Je kan als ajax zijnde naast je schoenen gaan lopen maar Realmadrid is toch zeker niet te onderschatten.
Ze zullen nu wel bagger spelen in eigen land maar als het om europees voetbal gaat zijn ze toch heel anders.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 07:46]
Vind ik leuk
Elohim +826
donderdag 17 januari 2019 om 07:47
Koeman heeft een Ajax verleden, maar om hem nu als Ajax zelf te betitelen is wel héél erg ver gezocht.
Vind ik leuk
Mo +12327
donderdag 17 januari 2019 om 07:54
Nou.. 2 keer verloren van CSKA. Maar op 13 feburari is Real er gewoon klaar voor inderdaad.
Vind ik leuk
Elohim +826
donderdag 17 januari 2019 om 07:57
Waarschijnlijk wel, wat een waarschuwing nog vreemder maakt, toch?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:27
Met een B-ploeg omdat ze al geplaatst waren als groepshoofd. Dus niet teveel van die cijfertjes maken.
Vind ik leuk
Godin1 +1261
donderdag 17 januari 2019 om 07:46
Ik heb liever dat Real Ajax onderschat. Dit lijkt me niet bevordelijk.
Vind ik leuk
Elohim +826
donderdag 17 januari 2019 om 07:48
Precies, laat ze lekker gaan.
Je gaat als Barça-man juist Real toch niet zitten waarschuwen?!
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 07:48
Het leuke is dat velen ajax nu een grote kans geven, want Real zit in een crisis, ajax heeft een beter TEAM etc. Diezelfde mensen (media) gaan enorm uitpakken met wat voor wereldprestatie ajax heeft geleverd als ze idd doorgaan ten koste van Real
Vind ik leuk
Breezer4u +1919
donderdag 17 januari 2019 om 08:57
Uiteraard doen ze dat en terecht.
Ik dicht ons aller Ajax geen hele grote kansen toe, maar als ze er zijn moet je ze pakken ook.

Als Ajax op 105 procent speelt en real op 85 maak je een kans.

Vind ik leuk
pietprecies +10446
donderdag 17 januari 2019 om 07:51
Zou natuurlijk een stunt van jewelste zijn alsnog
Vind ik leuk
wattenstaafje +23599
donderdag 17 januari 2019 om 07:54
Rustagh...als iedereen nou eens gewoon blijft doen...
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:33
In de arena zal het lijken alsof er in de return nog wat te halen valt, maar in madrid ga je er kei hard af.
Vind ik leuk
Gelukshand +536
donderdag 17 januari 2019 om 08:40
Als je Real nu ziet spelen, spelen ze morgen niet.
Wat een onzin.

Psv verliest van RKC, Ajax verliest van PSV en Ajax speelt gelijk tegen Bayern. Betekend dat RKC gelijkspeeld tegen Bayern.
Wat een onzin.

Gisteren is een andere dag dan vandaag en vandaag is een andere dag dan morgen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +2855
donderdag 17 januari 2019 om 08:45
Waarom? Waarom voelt de Nederlandse bondscoach zich geroepen Real Madrid te waarschuwen? Net zoals het geblaat van Van der Vaart, het helpt Ajax niks. In tegendeel zelfs.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:01
Eens. Nogal vaag vanuit Nederlands oogpunt.
In Zuid-Europese landen zullen ze gewoon bij hoog en laag blijven beweren dat ze de tegenstander kunnen hebben. Intimederen die handel! Kunnen wij wel iets van leren.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:57
Ik denk dat Real weer geluk gaat hebben en Ramos weer smerig gaat spelen en er mee wegkomt.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1070
donderdag 17 januari 2019 om 10:36
Var
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 08:59
Na die laatste ontmoetingen (6! jaar geleden alweer, waar blijft de tijd?), gun ik Ajax haar overwinning wel. Real was de vorige keren nogal irritant met die geplande gele kaarten van Alonso en Ramos.
Sallaint genoeg dat Real juist nu weer bij diezelfde trainer (Mourinho) uit lijkt te komen.
Vind ik leuk
Jandieze +174
donderdag 17 januari 2019 om 09:05
Real is hopeloos uit vorm. Laten aan de lopende band punten liggen, ook tegen laagvliegers. Zelfs CSKA Moskou wint twee keer met 3-0. Ajax mazzelt om Real op dit moment tegen te komen.
Vind ik leuk
sjakieeee +13
donderdag 17 januari 2019 om 09:20
waarom niet???
teveel respect voor een tegenstander
als real madrid kan je de kop kosten!!
daarbij is real gezakt van een 10 naar een 7 dus ajax maakt zeker kans!!!!
Vind ik leuk
Speedy +349
donderdag 17 januari 2019 om 09:23
Er wordt wel heel makkelijk gepraat over Ajax - Real Madrid. Alsof Ajax nu al gewonnen heeft. Maar pas op; Real blijft Real met super goede voetballers.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 09:36
Real maakt pannekoek mix van ajax
Vind ik leuk
AFP +1929
donderdag 17 januari 2019 om 10:06
En die mix komt dun je broek uit.
Vind ik leuk
ludoboy +200
donderdag 17 januari 2019 om 10:03
Ben benieuwd wie real nog meer gaat waarschuwen.
Vind ik leuk
AFP +1929
donderdag 17 januari 2019 om 10:05
Zonder Koeman's advies en of waarschuwing verwacht ik zeker dat Ajax in staat zou zijn om de hobbel Real te kunnen nemen. Uiteraard spelen onverwachte problemen een rol zoals vorm van de dag, blessures, verkochte spelers en verloop van de inpassing van de nieuwe aanwinsten..
Dit Ajax is gemotiveerd en de spelers beginnen naar elkaar toe te groeien. Wat kwaliteit betreft hoeft Ajax niet onder te doen voor de andere 15 deelnemers. Maar Real mag niet onderschat worden: Benzema, Vinicius, Isco, Carvajal, Marcello.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 09:43
Niks in Amsterdam maak jezelf geen illusies
Vind ik leuk
AFP +1929
vrijdag 18 januari 2019 om 10:56
Stadionverbod voor de Johan Cruijf Arena ?
Vind ik leuk
KCP +353
donderdag 17 januari 2019 om 11:10
Nsb’er
Vind ik leuk
El Cazador +8648
donderdag 17 januari 2019 om 11:39
Welke bekende oud voetballer over analist gaat er nog meer 'iets" over zeggen. Hopelijk krijgt Madrid nog wat meer blessures dan pas maakt Ajax een serieuze kans!!!
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 12:11
Bedankt Ronald. Zet Real nog meer op Scherp.
Vind ik leuk
14forever +8980
donderdag 17 januari 2019 om 13:23
Het is en blijft Real.Madrid.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 14:21
de kans dat ajax wint is zeker aanwezig, vooral omdat real niet zo in haar doen is. Maar snap niet dat er mensen zijn die Real moeten waarschuwen en zeker geen nederlandse bondscoach. Ze weten zelf ook wel dat Ajax sterk verbeterd is, maar eerst maar de wedstrijd spelen, ze zijn niet gek daar en slapende honden wakker maken is niet nodig laat ze nog maar even genieten van de overwinningen in de cl. maar na Ajax is de zege reeks echt voorbij
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 14:22
Ajax wint mat 4-0!
Vind ik leuk
Donnygo +4058
donderdag 17 januari 2019 om 14:26
Waarom doen al die Nederlanders nu zo dom daar in Spanje, je moet juist zeggen hoe slecht Ajax is zodat ze Ajax gaan onderschatten, nu maak je dus hun attent op het feit dat niet te doen.;)
Vind ik leuk
De Haan +464
donderdag 17 januari 2019 om 14:56
Kan niet wachten. Dit wordt hoe dan ook een spannende pot!
Vind ik leuk
James655 +898
donderdag 17 januari 2019 om 15:08
Begint Koeman nu ook al. Afgelopen dagen Van der Vaart en Sneijder.....
Het lijkt wel of ze Real zo goed mogelijk willen motiveren over de rug van Ajax. Vreemd gedrag.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 01:14
Ajax speelt real morgen helemaal kapot!!het is en blijft toch Ajax voor ajaxieden die vandaag negatief zijn en morgen als ze winnen weer positief (zie prijzenkast gewoon schofterig ajax4ever wat er ook gebeurt!!. morgen spelen ze weer zoals vanouds watch them!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws