Onrust bij hekkensluiter Eerste Divisie: assistent-trainer vertrekt door conflict

Onrust bij hekkensluiter Eerste Divisie: assistent-trainer vertrekt door conflict

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 16:18do 17-01-2019 om 16:18

FC Dordrecht en Scott Calderwood gaan met onmiddellijke ingang uit elkaar. De assistent-trainer kan niet overweg met Claudio Braga, die sinds kort aan het roer staat bij de hekkensluiter van de Keuken Kampioen Divisie.

Calderwood nam voor de winterstop de honneurs waar na het ontslag van Gérard de Nooijer, maar pakt nu zelf zijn biezen. Een conflict met hoofdtrainer Braga ligt ten grondslag aan zijn vertrek, melden RTV Rijnmond en Voetbal International donderdagmiddag.

Het bestuur van FC Dordrecht betreurt de beëindiging van de samenwerking met Calderwood, maar benadrukt dat alles in goed onderling is gegaan. Saillant detail: Calderwood zou over anderhalf seizoen het stokje weer overnemen van Braga.

Dordrecht trekt geen vervanger aan voor Calderwood. Het is al langer onrustig bij de Schapenkoppen: eerder deze week kondigde keeperstrainer Rody Hoegee zijn vertrek aan, nadat een opmerking van Braga hem in het verkeerde keelgat schoot.

Plaats een reactie

Mesut Özil +6407
donderdag 17 januari 2019 om 16:20
De Van Bommel van de KKD, niemand mag hem.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 16:22
Van Bommel doet gewoon goed z'n werk maar heeft soms onhandige uitspraken, maar daar zit psv niet mee als je 16 van de 17 wedstrijden wint ;)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 17 januari 2019 om 16:23
Over zijn prestaties heb ik ook geen kritiek (buiten RKC uit).
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 17 januari 2019 om 16:46
Je bent gewoon een jankbal Mesut. Om weer Van Bommel en PSV erbij te halen. Get a life en reageer gewoon even puur hier op het stuk... je hebt ook kritiek op PSV'ers als ze Ajax erbij halen zonder dat het over Ajax gaat.
Vind ik leuk
buddha +10769
donderdag 17 januari 2019 om 16:34
net de mesut van vp. niemand mag hem,
Vind ik leuk
Vowtar +7046
donderdag 17 januari 2019 om 16:34
Haha wat is dit nou weer voor belachelijke, zure opmerking?
Vind ik leuk
HierDieTitel +4821
donderdag 17 januari 2019 om 16:36
haha de jou van de KKD, iedereen vindt hem irritant en haat hem!
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 17 januari 2019 om 16:39
Haat is een slecht iets.
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 17 januari 2019 om 16:49
Waarom begin je dan over Van Bommel? Dat is jouw pure haat....
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 17 januari 2019 om 16:56
Ik mag hem niet, maar ik haat hem niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 17 januari 2019 om 16:59
Yeah right. Als je hem 'gewoon niet zou mogen', dan zou je je storen en het daarbij laten. Maar als jij hem er overal bij haalt om m af te zeiken.. dan is het haat. Maar dat leer je nog wel als je groter wordt..
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
donderdag 17 januari 2019 om 17:05
Groter wordt...🤦🏻‍♂️😂
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 18:16
Ik mag van Bommel wel. Straight.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 16:21
Klinkt als een lekkere rotzooi aan de Krommendijk
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 17 januari 2019 om 16:49
Ja sonde, maar het rommelt daar aan alle kanten, ik zeg 'wanbeleid van bestuurders die ermee wegkomen'.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 17:05
Ik zo het niet bepaald zonde willen noemen, maar dat zegt vooral wat over mijn gevoelens voor deze club.
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
donderdag 17 januari 2019 om 17:10
Nou, ik heb in de basis sympathie voor alle clubs die al jaren betaald voetbal spelen. En als ik dan lees wat er gaande is binnen deze club, en hoe er gecommuniceerd wordt... dan oogt het meer en meer als wanbeleid.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 16:21
De 2e die niet overweg kan met de trainer, keeperstrainer en assistent dan moet je als club toch ook even na gaan denken of de hoofdtrainer wel de juiste is.
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 16:23
Is dit niet de man die Oliseh opvolgde bij Fortuna?
Je gaat je afvragen waar zo'n TD ze vandaan haalt :p
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 16:58
Volgens mij wel ja, liep ook niet zo lekker. Zou het niet weten misschien paar namen in een hoed en we zien wel.
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 17:01
Ja, maar dat je dan twee van dit soort types vindt is wel opvallend vind ik.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 17:03
Ja misschien zelfde management als deze trainers.
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 17:16
Crazy Coaches Management.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 17:20
Useless bastards management eerder hahaha.

We are great in making your club shit.
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 17:22
If you can't beat them, run for your life
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 17:23
Nu ik verder denk is Mourinho mogelijk bij dat zelfde bureau aangesloten?;)
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 17:29
Haha. Zou goed kunnen. Dat is goed nieuws voor Dordrecht. Als ze Braga wegsturen is er nog iemand vrij.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 17:33
hahaha, misschien hebben ze genoeg geld om Mourinho een uurtje in te huren.
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 17:34
Net lang genoeg om ruzie te krijgen met Summerville.
Wel leuk als ze broer Pogba snel zouden halen.
Vind ik leuk
Donnygo +6141
donderdag 17 januari 2019 om 17:35
Only for you special one we have brought Pogba in ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +50684
donderdag 17 januari 2019 om 17:36
Don't worry though. We bought the normal Pogba. Not the special one.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 16:22
Wat een puinhoop is het bij de club. Echt om verdrietig van te worden.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 16:25
Niet te geloven dat Feyenoord met dat FC Dordrecht een samenwerking verband is aangegaan, daar komt nog geen goeie schapekop vandaan.
Vind ik leuk
Brijk +1396
donderdag 17 januari 2019 om 16:32
Of anders om ;-)
Vind ik leuk
Fentas +899
donderdag 17 januari 2019 om 16:34
Wie weten trekken jullie nog wel een keer een schapekop als Adil Auassar aan. Was wel een topper he!?
Vind ik leuk
1313 +13101
donderdag 17 januari 2019 om 16:35
Exact wat ik laatst zei, werd me niet in dank afgenomen.😂
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 16:37
Wat zei je dan?
Vind ik leuk
1313 +13101
donderdag 17 januari 2019 om 16:48
Nja ten eerste dat ik vonddat Feyenoord al veel eerder zo'n samenwerking had moeten hebben, voor de doorgroei van de talenten!

En dat ik niet zeker ben of Dordrecht wel de beste club is voor die jongens. Ligt in de regio dat snap ik wel maartoch.

Het kan natuurlijk ook goed uitpakken kan niet in de toekomst kijken. Maar het rommelt aan alle kanten daar in Dordrecht.
Vind ik leuk
Fentas +899
donderdag 17 januari 2019 om 16:28
Wat een puinhoop is het daar zeg. Jammer.
Vind ik leuk
appeltje +4349
donderdag 17 januari 2019 om 16:39
Deed het bij Fortuna toch aardig. Vergeet niet dat ze bij Dordt eerder dit seizoen al een trainer hebben ontslagen om vage redenen.
Vind ik leuk
heur es +963
donderdag 17 januari 2019 om 17:16
Als Feyenoord de samenwerking serieus neemt gaan hen De Staf bepalen!

Je stuurt toch je grotere talenten er naar toe neem ik aan met als doel terugkeren.

Zo zou Ajax het doen tenminste.
Vind ik leuk
debacle +561
donderdag 17 januari 2019 om 18:58
Ja zet kuyt maar aan het roer morgen
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
donderdag 17 januari 2019 om 17:18
Die Braga maakt in korte tijd wel veel vrienden
Vind ik leuk
El Cazador +9347
donderdag 17 januari 2019 om 17:22
De bekende storm in een mini glas water.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4116
donderdag 17 januari 2019 om 17:35
Isdie trainer zon aparte vent dan.. Omdat iedereen vertrekt
Vind ik leuk
Justin Kees +3813