Excelsior-uitblinker staat in belangstelling van Fiorentina: 'Dat vleit je'

Excelsior-uitblinker staat in belangstelling van Fiorentina: 'Dat vleit je'

Gepubliceerd: vrijdag 18 januari 2019 om 06:50vr 18-01-2019 om 06:50

Jerdy Schouten voelt zich gevleid door de interesse van Fiorentina, maar is niet bezig met een transfer naar de Serie A. De 22-jarige middenvelder van Excelsior is pas een half jaar actief in de Eredivisie.

"Dat vleit je natuurlijk", zegt Schouten over de Italiaanse belangstelling in De Telegraaf. "Het is een mooie club, maar ik ben er niet al mee bezig om nu al zo'n stap te willen maken. Ik heb pas veertien wedstrijden in de Eredivisie gespeeld. Ik wil minimaal een heel seizoen laten zien wat ik waard ben en dan zullen we wel kijken wat er gaat komen."

Excelsior-routinier Luigi Bruins is enthousiast over Schouten. "Jerdy is wel een beetje de verrassing van dit elftal. Hij is een van de spelers die het voetbal brengt dat we graag spelen. Jammer dat hij aan het einde van de eerste seizoenshelft geblesseerd raakte." De absentie van Schouten viel samen met de vormdip aan het einde van de eerste seizoenshelft met drie nederlagen op rij.

Schouten vindt het 'te gemakkelijk' om dat te verklaren door zijn absentie. Trainer Adrie Poldervaart van de Kralingers is hoe dan ook blij dat hij terug is. "Jerdy is technisch vaardig en verovert heel veel ballen. Van al onze spelers heeft hij de meeste intercepties."

Poll

Is Schouten toe aan een stap hogerop?

(335 stemmen)

Plaats een reactie

Pec010 +2411
vrijdag 18 januari 2019 om 07:00
Dat klinkt erg verstandig. Eerste meer ervaring op doen en dan pas aan een volgende stap denken.
Vind ik leuk
Smithsonian +41660
vrijdag 18 januari 2019 om 07:12
Kijk naar diks. Eerst een tussenstap.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 januari 2019 om 07:12]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29145
vrijdag 18 januari 2019 om 07:33
Gaan als je kunt! Een tussenstap in de ED zegt weinig. Kijk naar Kevin Diks.
Vind ik leuk
Maan88 +6599
vrijdag 18 januari 2019 om 07:43
Gaat een hele goeie voetballer worden. Niks tussenstap. Gewoon de kans nemen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
vrijdag 18 januari 2019 om 07:44
Oh Den Haag, wat lag je toch te slapen. Er werd geen toekomst in die jongen gezien.
Vind ik leuk
Shelbourne +5893
vrijdag 18 januari 2019 om 08:35
Verstandig om eerst eens het seizoen af te maken bij Excelsior. Wel knap van zo’n jongen dat hij via een omweg toch nog boven komt drijven. Tot dusver lees ik louter positieve dingen over deze speler. Wellicht dat zo’n jaartje in de KKD toch voor wat extra motivatie zorgt bij zo’n speler.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1061
vrijdag 18 januari 2019 om 09:03
Tot ze horen dat ze 50 x meer kunnen verdienen, dan voelen ze zich klaar
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 10:25
Fiorentina zag het ook zitten in Diks en El Hamdaoui, en nog een hele rits spelers van wie ik de namen niet meer weet. Sjah...
Vind ik leuk
Schoh02 +10
vrijdag 18 januari 2019 om 12:46
Zijn niet te vergelijken
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 januari 2019 om 12:47]
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 17:38
Evenals zijn oom, Henk Schouten, een enorme goede technicus .