Veertien jaar Feyenoord eindigt in mineur: Het was een vervelende tijd

Veertien jaar Feyenoord eindigt in mineur: "Het was een vervelende tijd"

Gepubliceerd: vrijdag 18 januari 2019 om 07:37vr 18-01-2019 om 07:37

Laatste update: vrijdag 18 januari 2019 om 09:38vr 18-01-2019 om 09:38

Voor Mats Knoester is het Feyenoord-hoofdstuk na veertien jaar voorbij. De twintigjarige Alphenaar doorliep de volledige jeugdopleiding in Rotterdam-Zuid en rondde donderdag zijn transfer naar Heracles Almelo af.

De laatste maanden bij Feyenoord gingen niet geruisloos voorbij: Knoester kreeg na een training met Jong Feyenoord onenigheid met ploeggenoot Crysencio Summerville (inmiddels verhuurd aan FC Dordrecht, red.). In de kleedkamer ontstond er zelfs een handgemeen tussen de twee. "Het was een vervelende tijd", blikt hij terug in gesprek met TC/Tubantia. De linksbenige verdediger heeft het incident inmiddels 'achter zich gelaten'. "Maar ik was wel toe aan iets nieuws en aan nieuwe energie."

Eind november doken er al berichten op dat Knoester zijn Feyenoord-contract in wilde leveren: de jeugdinternational denkt dat club getriggerd waren door dit bericht. "Het heeft me misschien ook wel wat gebracht. Clubs zagen mijn naam, lazen dat ik weg wilde en informeerden naar me, dat gaf vertrouwen." Heracles bleek uiteindelijk de meest interessante optie. "Ik had een gesprek met Mark-Jan Fledderus en de trainer (Frank Wormuth, red.), zij vertelden een goed verhaal, dat bij me past."

Plaats een reactie

Seizoenkaart +11702
vrijdag 18 januari 2019 om 07:44
Als Nog veel succes gewenst 👍
Vind ik leuk
Bdog +7105
vrijdag 18 januari 2019 om 07:45
Volgend jaar verplichte degradatie voor Heracles ivm kunstgras, dan zullen de kijkcijfers voor het duel tegen Dort wel omhoog schieten.
Vind ik leuk
M477Y +1300
vrijdag 18 januari 2019 om 08:07
oke? jij kent de feiten beter dan de rest hier!
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 08:11
huil huil.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 07:46
Het zal toch altijd een beetje een erwtensoep-met-roggebrood-club blijven.
Vind ik leuk
Degraaf +738
vrijdag 18 januari 2019 om 08:13
Dan hebben ze in de zomer een probleem ;-)
Vind ik leuk
Mr bien +5982
vrijdag 18 januari 2019 om 08:24
Tomatensoep met stokbrood
Vind ik leuk
Degraaf +738
vrijdag 18 januari 2019 om 08:32
Hahaha, in de zomer is dat idd een beter alternatief.
Vind ik leuk
Mr bien +5982
vrijdag 18 januari 2019 om 08:37
Of Twentse kippensoep met uienbrood
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 16:39
kippebrood met uiesoep
Vind ik leuk
fr1963 +4065
vrijdag 18 januari 2019 om 07:49
Verander aub deze suggestieve kop....deze roept een totaal verkeerd beeld op, alsof die 14 jaar een vervelende tijd is geweest. Hij doelt op de maanden na het incident. Staat volledig los van die 14 jaar! Bah, goedkoop weer proberen iets negatiefs over Feyenoord te kunnen neerzetten.
Vind ik leuk
Tafkaz +4768
vrijdag 18 januari 2019 om 07:51
Ach titels veranderen hier altijd nog 10 keer. Alles voor de clicks.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
vrijdag 18 januari 2019 om 08:11
VP he.
Vind ik leuk
Babelagtig +2011
vrijdag 18 januari 2019 om 08:57
Duik toch niet meteen zo in de slachtofferrol..' om iets negatiefs over feyenoord te kunnen neerzetten' dit doen ze toch bij elk artikel , bij elke club, alleen maar om clicks te genereren...
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 10:22
Is toch geen slachtofferrol man, hij constateert iets en geeft daar zijn mening over. En idd VP doet dat veel te veel, dat soort titels. Dus wellicht iets om over na te denken voor de mannen van VP.
Vind ik leuk
Babelagtig +2011
vrijdag 18 januari 2019 om 12:40
Dat is dus wel slachtofferrol..hij constateert inderdaad iets. En maakt daar uit op dat t gaat om feyenoord te kleineren..dat is dus sugestief
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 10:23
Hahaha ja er heerst hier vaker een 'ze moeten ook altijd ons hebben' mentaliteit. Alsof het iemand bij VP wat uitmaakt
Vind ik leuk
fr1963 +4065
vrijdag 18 januari 2019 om 11:31
inmiddels is de titel aangepast. Blijkbaar toch een beetje te suggestief geweest.
Mooie term "slachtofferrol", maar raakt kant nog wal.
Een beetje Babelachtig....nietszeggend.
Vind ik leuk
Babelagtig +2011
vrijdag 18 januari 2019 om 13:26
Lekker volwassen! Chapeau!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3131
vrijdag 18 januari 2019 om 11:21
Wat ben jij enorm kinderachtig voor je leeftijd. Bah!
Vind ik leuk
Blindsy +17449
vrijdag 18 januari 2019 om 08:03
Een mooie stap, kom graag een keer, onder het genot van een broodje Balmelo, eens naar je kijken.
Vind ik leuk
Shelbourne +5903
vrijdag 18 januari 2019 om 08:31
Ik kan me voorstellen dat hij weg wilde. Die engnek komt straks weer terug. Bij Heracles kan hij een nieuwe start maken
Vind ik leuk
Harry.f +405
vrijdag 18 januari 2019 om 10:06
Wat een schande deze site, om een beeld te schetsen van zogenaamd 14 jaar ellende bij de club. Deze Knoester had een vervelend confilict met andere speler en dat was vervelend niet die 14 jaar opleiding zoals hier word gesuggereerd.Voetbal primeur is zoals Fox sport een vervelend stuk partijdig journalistiek.Knoester tenslotte laat zich gebruiken door journalisten met een ziekelijk negatieve berichtgeving naar Feyenoord toe.SCHANDE!
Vind ik leuk
Sabau +1720
vrijdag 18 januari 2019 om 10:49
journalisten?? Gewoon wat hobbyisten uit amsterdam die VP draaiend houden, wat verwacht je dan?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3131
vrijdag 18 januari 2019 om 11:23
feyenoord tranen...slagroom op de taart.
Vind ik leuk
Sabau +1720
vrijdag 18 januari 2019 om 11:57
Nee hoor, als het ergerlijk was kwam ik hier niet kijken.
Vind ik leuk
fedor2501 +5849
vrijdag 18 januari 2019 om 13:06
Andere mensen en meningen belachelijk maken mocht toch niet.
Vind ik leuk
Sabau +1720
vrijdag 18 januari 2019 om 13:08
Waarom niet?
Vind ik leuk
fedor2501 +5849
vrijdag 18 januari 2019 om 13:10
Was bedoeld voor die hypocriet Jesper Olsen. Vond het nodig om mij de les te lezen gisteren omdat ik doodziek word van een bepaalde negatieve Feyenoorder hier. Ik moest andere meningen respecteren volgens hem.
Vind ik leuk
Sabau +1720
vrijdag 18 januari 2019 om 13:45
Oh zo, ja maar dat weet je hier. Ik vind dit vooral vermakelijk om die neuzen bezig te zien. Vooral hoe een aantal alles in hun straatje lopen te lullen is zeer lachwekkend.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 januari 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
fedor2501 +5849
vrijdag 18 januari 2019 om 14:08
Ik heb geen problemen met mensen die kritiek leveren op hun club of als ze lekker lopen te sneren naar andere clubs maar als je constant je eigen club afbrand dan moet je lekker iets anders gaan zoeken. En degene waar ik het over heb is een seniele oude uitkeringstrekker die zn onvolmaakte leven nog enigszins glans probeert te geven door zn eigen club belachelijk te maken voor de likes.
Vind ik leuk
rinirat +3309
vrijdag 18 januari 2019 om 10:11
Goed gedaan, en nu je zelf bewijzen!
Vind ik leuk
Cookee +12252
vrijdag 18 januari 2019 om 10:50
Is toch verdikke wel wat hoor.. ruzie bij 1 club en de Nederlandse aasgieren zitten op de loer... eerst Dordt en nu Heracles. Zo kom je makkelijk aan spelers. Maar ik vind dat Feijenoord dit ook beter had kunnen aanpakken.
Goeie naam voor een Feijenoorder... Knoester... knijsterhard zo iets.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 januari 2019 om 10:50]
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 10:51
Arme jongen laat zich wegjagen door geweld... in 2000 jaar verandert er ook niks....
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 12:03
ZIEKE FIGHTI
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 13:17
14 jaar bij de club...klinkt alsof pappa je met veel vriendjes politiek door de jeugd heen heeft gesleurd om te zien dat dat niet meer werkt om in het eerste te komen..gelukkig is er geleerd van gevallen als castaignos, niet goed genoeg is niet goed genoeg..
Vind ik leuk
fedor2501 +5849
vrijdag 18 januari 2019 om 14:13
Blijkbaar weet je dus niet wat dehistorie is van Mats. Was 1 vd grootste talenten van Feyenoord maar een langdurige blessure heeft dat verneukt. Castaignos was gewoon een topper toen(18 jaar, 15 goals in 24 wedstrijden in een dramatisch elftal) alleen maakte hij de fout door akkoord te gaan met zn verkoop naar Inter. Helaas had Feyenoord het geld nodig en is zn loopbaan nu gewoon mislukt.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 10:28
Ik zie was dit, was dat..had kunnen zijn..
Het gaat er niet om wat je had kunnen zijn in voetbal..dat maakt het verschil tussen topspelers en middelmatige voetballers...jeugd is altijd makkelijker om uit te blinken omdat je tegenstand vaak van beduidend minder niveau is
Vind ik leuk
fedor2501 +5849
zaterdag 19 januari 2019 om 11:03
Je hebt een hele beperkte kijk op de wereld volgens mij.
Vind ik leuk
zaterdag 19 januari 2019 om 21:48
Ruim genoeg om me niet druk te maken om jou zogenaamde historische kennis
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 13:57
succes bij heracles
Vind ik leuk
Salah +4
zaterdag 19 januari 2019 om 12:36
Feyenoord heeft dit helemaal niet goed afgehandeld
Ze hadden die Summerville gewoon weg moeten sturen,
Groot talent of niet.
Ik hoop dat Knoester het goed gaat doen bij Heracles.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws