Babel: 'Ik was sceptisch, omdat we een jaar hebben samengespeeld bij Ajax'

Babel: 'Ik was sceptisch, omdat we een jaar hebben samengespeeld bij Ajax'

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 09:39zo 20-01-2019 om 09:39

Ryan Babel was 'sceptisch' toen Christian Eriksen in 2013 de overstap maakte naar Tottenham Hotspur. De aanvaller dacht niet dat de middenvelder het zou redden in de Premier League.

Na enkele jaren bij Ajax maakte Eriksen voor ongeveer twaalf miljoen euro de stap naar Tottenham. "Ik was in het begin erg sceptisch, omdat we in 2012 een jaar hebben samengespeeld bij Ajax", zo wordt Babel geciteerd door The Sun.

"Christian was technisch natuurlijk geweldig, maar fysiek..Hij wilde nooit in de duels komen. Ik was erg sceptisch vanwege zijn transfer naar Engeland." Babel ziet dat Eriksen inmiddels een van de grote uitblinkers van Tottenham is. "Tot dusver heeft hij me verbaasd. Het is een geweldige speler die zoveel sterker is dan hiervoor."

Eriksen werd drie keer kampioen met Ajax, waarna hij naar Engeland vertrok. Babel vertrok zes jaar eerder al naar de Premier League. Hij speelde in 2012 op huurbasis bij Ajax.

Lees ook: 'Heb gezegd dat ik een of twee jaar langer in Nederland had moeten blijven'

Plaats een reactie

zondag 20 januari 2019 om 09:42
Heel dat voetballen kan me eigenlijk vandaag gestolen worden, gebeurt met eigenlijk nooit.
Vind ik leuk
lexy88 +1703
zondag 20 januari 2019 om 09:43
Nou, je wilt een reactie uitlokken dus zeg het maar, wat is er aan het handje?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 09:46
Nee man, niks geen reactie uitlokken.
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
zondag 20 januari 2019 om 10:18
Wat zit je hier dan te doen? Het voetbal kan je gestolen worden toch? En dan ga je naar www.VOETBALprimeur.nl? Want hier gaat het niet over voetbal of wat?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:26
Don,d teach me because today I have a teringbui.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12723
zondag 20 januari 2019 om 10:29
Ja die 3-1 komt natuurlijk knetterhard aan
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:32
Joh!
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12723
zondag 20 januari 2019 om 10:34
Ik zou maar op vakantie gaan... volgende week alweer zo’n weekend ppffff leven is hard voor een Feyenoorder. Succes alvast
Vind ik leuk
Dodo12 +48
zondag 20 januari 2019 om 10:41
Hahaha
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
zondag 20 januari 2019 om 10:45
Loop niet zo zielig te doen dan. Prima dat je een teringbui hebt, zoals je zelf zegt, maar kom hier niet om aandacht of medelijden vragen.
Vind ik leuk
A.I.D.H. +212
zondag 20 januari 2019 om 09:59
Als het slapen gaat worden met jouw stemming "die ik ook zou hebben na zo een deceptie" succes en na je slaap uren misschien iets positiefs?
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 20 januari 2019 om 10:08
Bekertje winnen en alles is weer koek en ei in Rotterdam
Vind ik leuk
rpaulp50 +13666
zondag 20 januari 2019 om 10:38
Gewoon geduld hebben, eerst dat stadion ( dus 3 jaar nog verder afzakken ) en dan misschien over 5 jaar weer in de top kunnen meespelen.....als het allemaal mee zit......
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 11:03
Je bent gewoon te verwend als Feyenoord supporter. 5 prijzen in 4 jaar... Mijn clubs (Ajax en Spurs) kunnen daar alleen maar van dromen... ;)
Vind ik leuk
Jozef +44928
zondag 20 januari 2019 om 11:27
Ik begrijp je wel na gisteren.
Vind ik leuk
rexxo +12106
zondag 20 januari 2019 om 09:44
Sommige denken dat hij het hele jaar door carnaval viert met die haarkleur.

Babel die zo een uitspraak doet met zijn trackrecord is wel erg omstreden.

VP Redactie:
Mag ik dit wel posten?
Vind ik leuk
Diekpsv +252
zondag 20 januari 2019 om 09:48
Ja ja de clown
Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 20 januari 2019 om 09:55
Slimme spelers blijven uit de duels dat moet Babel toch weten.
Vind ik leuk
rexxo +12106
zondag 20 januari 2019 om 10:00
Exactly,
Als je vrijwillig met een uitgepelde watermeloen op je hoofd rondloopt kan je wel bedenken dat Babel niet in de categorie slimme spelers valt.

Vind ik leuk
Bijgoochem +1573
zondag 20 januari 2019 om 10:07
Dat is inderdaad bij deze wel bevestigd. Heeft het zelf niet waargemaakt in Engeland dus daar zal dan wel wat afgunst bij zitten.
Vind ik leuk
A.I.D.H. +212
zondag 20 januari 2019 om 10:07
Hij is wel een Ajacied! En een uitingsvorm "hoe lelijk ik het ook blijf vinden" zegt natuurlijk niks over zijn intelligentie!
Vind ik leuk
Jozef +44928
zondag 20 januari 2019 om 11:35
Wel over zij smaak.

Afschuwelijk. Zó afschuwelijk dat ik blij ben dat hij ons mooie tenue niet draagt. Ook bij Oranje vind ik hem alleen om die reden al een dissonant. Ik weet dat het bij voetbal niet gaat om uiterlijk, maar in dit geval gaat het wel heel ver. Over smaak valt niet te twisten en over in dit geval gruwelijk slechte smaak ook niet vind ik.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:08
Lees nog maar een keer: 12 mln voor Eriksen destijds. Dat was echt in de aanbieding.
Vind ik leuk
3Bier +14429
zondag 20 januari 2019 om 10:11
Dat waren de tijden dat we nog moesten verkopen om de begroting rond te krijgen. Ik hoop dat Ajax wel een leuk doorverkoop percentage heeft bedongen. Deze jongen kan Ajax alsnog een extra 10 miljoen opleveren.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 10:13
Ik weet het. ikt vond het toen al te goedkoop en word daar nu nog eens aan herinnerd. Zeker in het licht van de bedragen die je nu voor de Jong hoort.
Vind ik leuk
#SchaalNr34 +1156
zondag 20 januari 2019 om 10:16
10% geloof ik
Vind ik leuk
A.I.D.H. +212
zondag 20 januari 2019 om 10:36
Maar alsnog belachelijk laag bedrag! De grote rijkdom "in Nederland en daardoor relatief" geeft Ajax zoveel meer dan alleen maar echte aankopen kunnen doen! Ook het kunnen weigeren geeft Ajax rijkdom! En nooit meer die "ik kan er nog kwaad om worden" onbegrijpelijke lage bedragen "waarna er openlijk om gelachen werd" geeft Ajax macht! En met de toekomstige transfers gaat dat ons nog machtiger maken en ik vraag me echt af of er een club enigszins kan aanhaken?
Vind ik leuk
Ale +5901
zondag 20 januari 2019 om 10:20
Die Babel hoef ik dus ook niet meer serieus te nemen...
Vind ik leuk
Miller +46
zondag 20 januari 2019 om 10:41
Grappig dat uitgerekend Babel dit dacht. Ik had het nooit in hem gezien. Los daarvan mag hij zijn mening hebben.
Vind ik leuk
HupHolland +3863
zondag 20 januari 2019 om 16:19
Eriksen is een natuurlijk talent. Babel kan werken zoveel hij wil, maar hij heeft niet hetzelfde talent.
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6966
zondag 20 januari 2019 om 19:47