Ongekende weelde op De Vijverberg: De Graafschap scoort vijf keer en wint

Ongekende weelde op De Vijverberg: De Graafschap scoort vijf keer en wint

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 16:20zo 20-01-2019 om 16:20

Laatste update: zondag 20 januari 2019 om 16:30zo 20-01-2019 om 16:30

De Graafschap is 2019 wonderbaarlijk goed begonnen. Op de eigen Vijverberg kreeg mede-promovendus Fortuna Sittard alle hoeken van het veld te zien: 5-1. Fabian Serrarens maakte een hattrick.

De Graafschap sloot de eerste seizoenshelft eind december af als hekkensluiter, met een achterstand van vijf punten op de 'veilige' zone. Het trainingskamp van De Superboeren in Noord-Spanje blijkt echter wonderen te hebben gedaan. Fortuna Sittard, dat acht plaatsen hoger staat op de Eredivisie-ranglijst, werd op de pijnbank gelegd.

Na een klein half uur opende Serrarens de score na een afgemeten voorzet vanaf de rechterkant. Enkele minuten later was het opnieuw raak. Serrarens maakte zijn tweede van de middag door weer een voorzet - dit keer vanaf links - binnen te werken.

De Graafschap was niet te stoppen in de eerste helft en kwam op slag van rust zelfs op een 3-0 voorsprong. Youssef El Jebli schoot een vrije trap achter de verbouwereerde Fortuna-doelman Aleksei Koselev.

In de tweede helft was de wedstrijd gespeeld, maar vielen er nog wel drie doelpunten. Ahmed El Messaoudi tekende voor de 3-1, maar Serrarens (hattrick) en El Jebli (zijn tweede) loodsten De Graafschap in veilige haven. Door de zege staat de ploeg van trainer Henk de Jong op gelijke hoogte met nummer zeventien NAC Breda, dat een iets beter doelsaldo heeft.

Plaats een reactie

Roeptoeter +19316
zondag 20 januari 2019 om 16:22
Wow, wat een uitslag. En dan toch niet de verrassing van de dag zijn.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 20 januari 2019 om 16:22
Lekker potje voetbal, gefeliciteerd Superboeren!
Vind ik leuk
Uncle Fester +2474
zondag 20 januari 2019 om 16:38
Proficiat superboeren! Geweldige pot gespeeld en heerlijke goals gemaakt tegen Fortuna dat zich blijkbaar al in de Kuip waande... Wat een off-day van mijn cluppie.
Vind ik leuk
Brent Ruiter +1133
zondag 20 januari 2019 om 16:23
Het was niet de week voor de weddenschappers.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:30
Maar wél voor de gokkers!
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
zondag 20 januari 2019 om 16:30
Ik had de uitslag van PEC-Feyenoord dit weekend goed, maar voor de rest gaat het niet denderend.
Vind ik leuk
Pvdsluis +4062
zondag 20 januari 2019 om 16:23
Hoe speelde Matusiwa? Heb de wedstrijd niet gezien maar ben erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen. In mijn ogen potentieel ajax 1 materiaal.
Vind ik leuk
appeltje +4342
zondag 20 januari 2019 om 16:26
Heb niet de hele wedstrijd gezien, maar hij speelde erg sterk. Voetballend ook goed. Commentator noemde het een ijzersterk debuut. Dus zal wel goed zitten ;)
Vind ik leuk
Roodbergen +10252
zondag 20 januari 2019 om 16:30
Prima
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:02
Speelde prima,lekkere speler zeg 👌
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:03
Speelde prima inderdaad. Deed veel simpele dingen maar verdeelde het spel goed. Of hij uiteindelijk basis gaat halen bij Ajax weet ik niet maar wij zijn er in ieder geval blij mee!
Vind ik leuk
Skoffa +55
zondag 20 januari 2019 om 16:23
Sympathieke club. Mooie overwinning.
Vind ik leuk
Yoink +558
zondag 20 januari 2019 om 16:25
Proficiat. Volledig terecht. Er was maar één ploeg die wilde vandaag. Wij waren volledig kut. Met arrogante trainer en al.
Vind ik leuk
Justin Kees +3758
zondag 20 januari 2019 om 16:27
Nou... ze hebben dus geen nieuwe spits meer nodig... ;)
Vind ik leuk
Ovs4Life +106
zondag 20 januari 2019 om 16:28
Fantastische wedstrijd! Het beste de Graafschap sinds lange tijd gezien. Iedereen hele dikke voldoende. Hoop dat de Jong nu inziet dat Straalman 3x klasses beter is dan de gebroeders Nieuwpoort. Verder een meer dan prima debuut voor Burgzorg en Matusiwa die echt een ontbrekende schakel was afgelopen seizoenshelft
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:29
Superboeren doen het weer aanzienlijk beter dan de gewone boeren 😄
Vind ik leuk
Roodbergen +10252
zondag 20 januari 2019 om 16:30
Heerlijke boerenbruiloft!!!!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 16:36
Godver we zijn toch echt de ultieme verliezer dit weekend
Vind ik leuk
Farmer +15019
zondag 20 januari 2019 om 16:38
De Brabantse Derby is toch altijd een belangrijke...
Jammer, dat wel, ik hoop dat NAC er in blijft. Ik wens je iig (net)genoeg succes er mee(niet té veel, mijn Groningen is ook nog wat nodig! hahaha)
Vind ik leuk
Shelbourne +6214
zondag 20 januari 2019 om 16:41
Dat is ook een sensationele uitslag. Fortuna doet het dit seizoen toch heel aardig terwijl de Graafschap weinig indruk maakt. Knap dat de Doetinchemmers zo’n uitslag neerzetten.
Vind ik leuk
Joost69 +1248
zondag 20 januari 2019 om 16:43
Lekker hoor, mooi begin van de 2e seizoenshelft.
Vind ik leuk
Muscles +2093
zondag 20 januari 2019 om 16:56
Heerlijk nieuws want de Superboeren horen in de Eredivisie. D’ran en d’erover👊🏽
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 17:06
Zoals ik al zei kan het nog alle kanten op. Volgende wedstrijden tegen Excelsior en NAC zijn erg belangrijk
Vind ik leuk
bal +47
zondag 20 januari 2019 om 22:33
Prachtige uitslag, maar ……...was de 1e van het seizoen ook niet zo, en daarna niets meer!?
Vind ik leuk
MG MG +540
maandag 21 januari 2019 om 08:23
Eindelijk de opstelling die we zelf voor ogen hadden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws