Boosheid na 'ongelooflijke, schandalige' nederlaag: Een totale off-day

Boosheid na 'ongelooflijke, schandalige' nederlaag: "Een totale off-day"

Gepubliceerd: zondag 20 januari 2019 om 18:16zo 20-01-2019 om 18:16

Fortuna Sittard-trainer René Eijer is woest. Hij zag zijn elftal zondagmiddag op De Vijverberg een wanprestatie leveren tegen De Graafschap. Fortuna ging kansloos onderuit, met 5-1. 

"Dit is ongelofelijk, een schande!", zei de oefenmeester na de ruime nederlaag, in gesprek met 1Limburg"Daar waar we goed in waren - strijd en passie in de eerste helft van het seizoen - zagen we nu helemaal niet terug. Nogmaals: een schande."

De afwezigheid van enkele spelers, waaronder aanvoerder Wessel Dammers - hij raakte onlangs zwaargeblesseerd - wilde Eijer niet als excuus gebruiken. "Hij is natuurlijk een belangrijke verdediger. In een wedstrijd kan Dammers ook geblesseerd raken, dan moet er ook eentje opstaan."

"Vandaag stond er niemand op. Een totale off-day. Iedere wedstrijd zal je als team moeten fungeren. Vandaag hebben we als team gefaald."

Lees ook: Ongekende weelde op De Vijverberg: De Graafschap scoort vijf keer en wint

Plaats een reactie

zondag 20 januari 2019 om 18:24
reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 18:41]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:28
Je zit verkeers dit gaat over de Graafschap tegen Fortuna Sittard.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:28
En vrijdag dan.....
Vind ik leuk
tikkietoe +6472
zondag 20 januari 2019 om 18:28
Het is sowieso een rare heropening geworden zo na de winterstop.
Vind ik leuk
AZ14 +603
zondag 20 januari 2019 om 18:30
GOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL AJAX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
buddha +10756
zondag 20 januari 2019 om 18:34
wat zeg je ?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 18:35
Een wanprestatie van Fortuna zeker maar de credits mogen ook naar ons. Defensief stond het niet goed bij Fortuna en de Graafschap maakte er optimaal gebruik van. De score had nog groter kunnen zijn zelfs.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
zondag 20 januari 2019 om 23:11
gefeliciteerd met de punten. gewoon verdiend ! vond jullie goed spelen met veel druk op de bal. onze defensie kan gewoon niet in betaald voetbal. Dit centrum is gewoon waardeloos en iedereen roept al weken dat er iets bij moet centraal en nu zeker met wegvallen van Dammers.
Maar dan nog goede pot van jullie kant
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:14
Dank, uitslag deels te wijten aan de gammele defensie van Fortuna inderdaad. Scheelt dat Fortuna een foutje kan maken. Zou mooi zijn als jullie Schuurs kunnen huren voor een half jaartje.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
zondag 20 januari 2019 om 23:16
Ik zou liever een iets oudere speler met ervaring zien. Ik had voor het seizoen al gezegd dat ik hoop dat beide clubs zich veilig spelen dit jaar. nu goede lijn doorzetten en dan komt het goed.
wij hebben de komende 2 weken zware potten voor de boeg dus houdt hart vast. maar jullie kunnen hiermee wel vooruit. !
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:19
Ja ik zou het gewoon mooi vinden als Per nog met Fortuna in de eredivisie speelt. Wij moeten naar Excelsior en daarna NAC thuis dus dat worden 2 spannende weken voor ons. 2x winnen en je staat er geweldig voor, 2x verliezen en je bent weer helemaal terug bij af.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
zondag 20 januari 2019 om 23:21
klopt. maar tegen beide maken jullie goede kans als er overtuiging in spel zit zoals vandaag. We gaan het zien.
succes iig.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:51
Ja als je zo speelt is handhaving haalbaar maar gaat nog lastig genoeg worden. Jullie ook succes
Vind ik leuk
Yoink +558
zondag 20 januari 2019 om 18:42
Sja, vooral vooraf als trainer lekker bazelen dat je nog verder omhoog wil kijken. Plek 9 is dit seizoen gewoon degradatievoetbal. Stel jezelf en de spelers daar ook op in. Arrogantie krijgt het deksel op de neus.

Graafschap vocht wél er voor.
Vind ik leuk
Deck010 +10214
zondag 20 januari 2019 om 19:19
Inderdaad knap arrogant. Misschien een giede trainer voor de jeugd van Ajax?
Vind ik leuk
Blindsy +20595
zondag 20 januari 2019 om 18:50
Fortuna in gedachten al weer in de Kuip?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:12
We zijn klaar voor 28 April 👍
Vind ik leuk
denman21 +199
zondag 20 januari 2019 om 21:04
Het is ze in sittard wel al heel erg snel naar de bol geschoten. Ja ze doen het prima nog toe, maar het is en blijft samen met 2 a 3 ploegen gwwoon een degradatie kandidaat.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:16
Ik schat Fortuna wel in staat om direct te kunnen handhaven. Onderste plekken zal toch echt gaan tussen NAC, Emmen, Excelsior, de Graafschap en misschien nog 1 club die weg zakt. Is te hopen voor Fortuna dat dit niet het niveau is voor de 2de seizoenshelft.
Vind ik leuk
denman21 +199
zondag 20 januari 2019 om 23:21
2 jaar geleden had nec ook zoiets. Voor dewinter 8ste of 9de, na de winter stijf onderaan. Denk idd ook dat fortuna het moet kunnen redden. Maar ze vergeten een beetje waar ze vandaan komen. Beetje nederig mag wel toch? En dan komt er nog bij dat het een vreemdelingenlegioen van jewelste is. Er hoeft maar iets te gebeuren in zon groep en je hebt kliekjes, en gezeik. Een ploeg als emmen, excelsior de graafschap is denk ik qua team sterker
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:53
Ja ze zijn er inderdaad nog niet. Maar op basis van techniek en kwaliteit denk ik wel dat Fortuna 3 ploegen onder zich weet te houden. Als ze de defensie op orde hebben komen ze er wel want met Diemers, Stokkers en Novakovic hebben ze genoeg scorend vermogen.
Vind ik leuk
Anti046 +35
zondag 20 januari 2019 om 21:06
Haha lekker hoor , ze staan er goed op om nog lekker hard te vallen in de verdoemenis ! #TheyAreComingHome #KKD
Vind ik leuk
FSCeara +9571
zondag 20 januari 2019 om 23:17
ha ha ha, leukste thuis. geniet de komende jaren maar in de KKD van je eigen club.
Vind ik leuk
BasDTC +34
maandag 21 januari 2019 om 12:23
Triest figuur.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws