Van der Ende vol ongeloof na Ajax - Heerenveen: Dit valt niet uit te leggen

Van der Ende vol ongeloof na Ajax - Heerenveen: "Dit valt niet uit te leggen"

Gepubliceerd: maandag 21 januari 2019 om 10:00ma 21-01-2019 om 10:00

Het valt niet uit te leggen dat sc Heerenveen zondagmiddag geen penalty kreeg in de uitwedstrijd tegen Ajax (4-4). Dat stelt voormalig topscheidsrechter Mario van der Ende in gesprek met VoetbalPrimeur.

In de tweede helft werd Heerenveen-spits Sam Lammers bij een 3-3 stand getorpedeerd door Ajax-doelman Kostas Lamprou. Serdar Gözübüyük wuifde het incident weg. "Het was meteen duidelijk: penalty. Maar hij gaf hem niet en ik heb werkelijk geen idee waarom niet. Onverklaarbaar", begint Van der Ende tegenover VoetbalPrimeur.

Een minuut later bekeek Gözübüyük op advies van de VAR op de monitor langs het veld de beelden terug. "Wat vooral natuurlijk onverklaarbaar is, is dat Gözübüyük naar de kant wordt geroepen, alles op z'n gemak kan bekijken en hem dan nóg niet geeft. Dat valt niet uit te leggen. De enige die het kan verklaren, is Gözübüyük zelf. Ik ben heel benieuwd naar zijn verklaring."

Eerder op de dag was de VAR al nadrukkelijk aanwezig bij FC Emmen – PSV (2-2). "Daar greep de VAR heel terecht in door twee PSV-goals af te keuren", erkent Van der Ende. "Maar dan die gele kaart voor Gutierrez…die jongen doet alles om de bal te ontwijken. Dan zeg ik: dat heeft met kwaliteit te maken. Met zulke scheidsrechters wordt het systeem om zeep geholpen."

"Bij Emmen – PSV werkte het, bij Ajax – Heerenveen niet. En dit weekend werd het systeem ook goed gebruikt bij ADO – VVV Venlo en Vitesse – Excelsior. Dus het is niet áltijd negatief, maar de VAR valt of staat met de kwaliteit van de scheidsrechters. We hebben dit weekend een aantal goede voorbeelden gezien, maar wat er vandaag bij Ajax – Heerenveen is gebeurd kan gewoon niet."

Lees ook: Gözübüyük spaart Ajax na actie Lamprou: 'Gooi de VAR maar in de vuilnisbak'

(Emile van de Sande / VoetbalPrimeur)

Poll

Ben jij voor- of tegenstander van de VAR?

(4330 stemmen)

Plaats een reactie

Antikunstgras +13801
zondag 20 januari 2019 om 19:57
De var is vooral goed voor de discussies op dit forum
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 19:58
En op tv...maar blijft dikke willekeur zo.
Vind ik leuk
Antikunstgras +13801
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Terwijl dit juist in het leven geroepen is om discussies achteraf te voorkomen
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Dacht dat het was om de drankverkoop te bevorderen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 20:05
Maar dit heeft niets met de VAR te maken. Dit heeft alles te maken met een niet te vertrouwen scheidsrechter.
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Laten we zijn reactie eens afwachten
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 20:10
Die hoef ik niet af te wachten. Iedereen heeft toch gezien dat dit een dwaling is. En niet zijn eerste, niet omdat dit nu bij Ajax gebeurt maar ga zijn wedstrijden maar eens terug kijken. Heel veel dubieuze beslissingen.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:12]
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 20:11
Daarom wil ik ook zijn reactie horen...
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 12:02
Ja inderdaad.

Ondanks dat ik denk dat je hier best een penal voor kan geven is er ook een andere kant van de munt.

Lamprou komt redelijk onbesuisd in, echter ziet Lammers Lamprou op zich afkomen en probeert hij die bal over hem heen te lobben. Dat lukt hem niet en schiet hij de bal ver naast het doel. Een aantal seconden later komt Lamprou erin, de bal is al geschoten en al weg. Daarna komt de ''overtreding''. Lammers wordt niet door Lamprou gehinderd om tot een schot te komen. Hij schiet al en daarna komt Lamprou pas.

Dit zou een reden kunnen zijn om het niet te doen. Mja denk nog steeds dat Ajax hier met een gelukje weg komt.
Vind ik leuk
chicken +14057
maandag 21 januari 2019 om 12:29
Dit dus....die bal was al weg. Tijdens het Schot niet gehinderd..

En blijven staan voor een aanstormende keeper heeft die vast van de jong;)
Vind ik leuk
Clutchy +1272
zondag 20 januari 2019 om 20:24
Ik vond het niet 100% een penalty, als we daar voor een penalty geven kunnen we 20 penaltys per wedstrijd gaan geven want dan moet je ook vasthouden,duwen en trekken gaan bestraffen
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:31
Dat deed de scheids toch ook bij Ajax .
Het was of allebei geen penalty of allebei wel een penalty .
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 20:32
Haha, ja je hebt gelijk.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:33
vd Beek werd weglopend vd goal even aan zijn shirt vastgehouden, valt overdreven, maar krijgt terecht penalty.
Lammers wordt ( ongelukkigerwijs ) getorpedeerd, maar consequent zijn zou ook een penalty zijn.
Vind ik leuk
Unibrow +20
zondag 20 januari 2019 om 22:02
Dat is dus niet waar want vd beek is in duel zonder dat er ook maar een bak is. Valt vreselijk overdreven maar krijgt het bij de scheids voor elkaar de situatie aan de andere kant is heel anders. Keeper gaat vol voor de bal speler is eerder maar er is geen intentie om die speler te doorboren. Ik snap het als je hem niet geeft maar snap het ook als hij wel op de stip gaat.
Vind ik leuk
Streaker +3752
zondag 20 januari 2019 om 21:06
Ik heb nog nooit iemand zien trekken tijdens de wedstrijd 🙄
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:08
Ajacieden gisteren in de blessuretijd van Emmen - PSV , alleen kwam het hoogtepunt niet gisterenavond .
Vind ik leuk
Streaker +3752
maandag 21 januari 2019 om 18:11
Hahaha
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:06
Volgens mij het je over de penalty vooor ajax?
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
zondag 20 januari 2019 om 21:23
Mogelijk heeft het met clubvoorkeur te maken. Vond je de penal die ajax kreeg terecht?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21882
zondag 20 januari 2019 om 20:11
Als hij de waarheid vertelt wordt hij geliquideerd, dus zijn reactie doet er niet toe.
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 20:12
Dat wordt hij nu ook wel geloof ik.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21882
zondag 20 januari 2019 om 20:14
Voetbalsupporters zullen hem niet neerschieten, zijn werkgevers wel.
Vind ik leuk
Gazza +550
zondag 20 januari 2019 om 20:16
Zijn werkgever heeft hem al afgeschoten. Maar hij blijft bij zijn mening.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21882
zondag 20 januari 2019 om 20:17
De KNVB is een bijbaantje voor hem.
Vind ik leuk
Gazza +550
zondag 20 januari 2019 om 20:20
Dan vind ik dat ze hem dat bijbaantje maar moeten afnemen. Dat hij dit nog te billijken vind is nog het ergste.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21882
zondag 20 januari 2019 om 20:21
Tja, je weet niet hoeveel geld ze in Zeist krijgen van de maffia.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:01
Ik gük op wedstrijden. Ik kan veel huizeen kopen zwart in Turkei...
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
maandag 21 januari 2019 om 11:52
Haha Ruud denk niet dat ze begrijpen wat je bedoelt.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21882
maandag 21 januari 2019 om 11:54
Er zegt hier zelfs ergens iemand dat ik oproep tot genocide, dus dit valt nog mee.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
maandag 21 januari 2019 om 12:01
Echt? die weet denk ik niet wat dat woord betekent dan :).
Vind ik leuk
Romario9 +13222
zondag 20 januari 2019 om 20:54
Alsof een reactie zijn beslissing kan rechtvaardigen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:15
En terecht toch in deze??? VAR moet de scheids kunnen overrulen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 20:21
Scheidsrechter is eindverantwoordelijke. De var wijst hem duidelijk erop dat het een pingel is anders gaat hij niet kijken. Dus vind dat de VAR in dit geval niets te verwijten valt. De scheids daarentegen wel, zelfs Clarence de schele leeuw had nog wel gezien dat het een penalty was.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:33]
Vind ik leuk
mcmodd +26232
zondag 20 januari 2019 om 21:25
Ik heb de mogelijkheid om het geluidssignaal te zuiveren. Daarbij hoor je devVAR duidelijk twee keer zeggen: “volgens mij is dit een penalty”.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 21:29
Ik ben al jaren van mening dat deze Turk geld aanneemt. Ben op hem gaan letten na een zeer onterechte penalty die hij gaf tegen Den Bosch. Zoals ik al eerder ergens in een topic zei, kijk zijn wedstrijden maar eens allemaal terug dan zal je zien dat er iets niet in orde is.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6923
zondag 20 januari 2019 om 22:02
'Nederlandse toparbiter Serdar Gözübüyük betrokken bij omkoping' - Business Insider
https://www.businessinsider.nl › nederlan...
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 22:10
Bedankt, had dit stuk nog nooit gezien. Nu weet ik het zeker.
Vind ik leuk
Harrie82 +4149
zondag 20 januari 2019 om 20:20
Kijk en dat is het.
Beide keren is het een fout van de scheidsrechter, het niet toekennen van de pingel, maar ook de gele kaart.
De VAR heeft goed ingegrepen, uitvoering was minder.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:39
En zo zyn er nog een paar in het voordeel van de topin Nederland
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 10:53
de hele knvb is niet te vertrouwen
Vind ik leuk
Bertus +7247
maandag 21 januari 2019 om 07:15
Dat klopt maar als scheidsrechters dan toch hun eigen ego groter maken dan de VAR dan wordt het lastig. Eigenlijk moeten ze gewoon in Zeist beslissen en overrulen indien nodig.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 10:54
alleen zijn ze daar ook gekleurd
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:02
weinig willekeur wanneer een bepaalde club uit Amsterdam steeds maar weer bevoordeeld wordt, Sorry maar dit kan echt geen willekeur of toeval meer zijn
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 22:04
Gebeurt bij iedere topclub...ook ik zie wtzelfde als jij. Maar echt niet alleen bij ajax..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:07
klopt niet alleen bij ajax maar wel ongelooflijk vaak bij ajax
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 22:08
Als je aan het eind vd competitie wegstrepen tegen elkaar zal het wel meevallen.

Maar de kleintjes worden gediscrimineerd.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 10:52
Is dat een gevoel?

Of ben je in excel een complete lijst aan het bijhouden met alle - aantoonbare - voordeeltjes op basis van beslissingen van scheidsrechters in alle 612 wedstrijden?

Ik kan het in ieder geval niet bepalen, want ik zie niet alle 612 wedstrijden in zijn volledigheid.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9244
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Het gaat alleen maar over de VAR, maar de VAR vond het een strafschop en heeft dus goed gehandeld. Güzübüyük daarentegen...
Vind ik leuk
ruud wubbers +21882
zondag 20 januari 2019 om 20:13
Als hij achter het schermpje zit doet hij dit ook, hij moet zo spoedig mogelijk uit het Nederlandse voetbal verdwijnen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:16
Conclusie is dus lucky Ajax ze hadden hier gewoon moeten verliezen
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 20 januari 2019 om 21:21
Conclusie is dat dit helemaal niet meer relevant had moeten zijn. En die idiote penalty van Tadic gewoon een doelpunt had moeten zijn. Dan hadden we het er hier niet meer over gehad. Dat is een betere conclusie.😜 tuurlijk kom je hier goed mee weg. Maar het had bij rust al 1-4 moeten staan. Komt Heerenveen toch heel anders uit de kleedkamer..
Vind ik leuk
Basik013 +636
zondag 20 januari 2019 om 21:54
Eerste goeie reactie hier op vp
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:19
Tsja 3-1 mag je ook niet weggeven net zoals PSV de 0-2 niet weg mag geven.. overigens zou Ajax gewoon gewonnen hebben wanneer PSV ook gewonnen had denk ik
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 20 januari 2019 om 22:45
Indd helemaal mee eens gaat gewoon nergens over idd. En ja dat gevoel heb ik ook wel. Blijft toch heel apart dit. Maarja, zo blijft het wel spannend. Totaal niet zien aankomen dat beide ploegen punten zouden verspelen vandaag...
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 07:15
Precies. Dit zal andere ploegen ook weer wat meer het gevoel geven dat er iets te halen valt tegen deze 2.. maakt het indd alleen maar leuker..
Vind ik leuk
1313 +6672
maandag 21 januari 2019 om 16:59
Zeker waar. Deze 2 ploegen hebben toch laten zien dat er wat mogelijk is als je er maar in gelooft. Met goed georganiseerd voetbal, en snelle mensen voorin kun je het Ajax gewoon heel moeilijk maken. Dat is wel gebleken nu.
Vind ik leuk
Cavriana +165
maandag 21 januari 2019 om 03:30
MM 2898 die denkt? niet uit zijn reacties op te merken!
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 17:31
Hahah en wie ben jij dan?
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 07:39
had telt niet
Vind ik leuk
1313 +6672
maandag 21 januari 2019 om 17:01
Lekker onderbouwt weer dit. 3 woorden? Zeg dan gewoon niets.😂.

Weet je wat niet telt? Die penalty zo non-chalant inschieten vlak voor de rust als je 3-1 voorstaat. Dat telt niet en mag absoluut niet voorkomen.

Hoop dat Ten Hag hem wel even goed heeft gezegt dat dit het kantel punt was. Desnoods een andere strafschop nemer.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 17:02]
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:23
niets lucky gewoon weer gemats
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 11:28
Indd gematst en dus lucky 😋
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:29
nee niet lucky maar standaard
Vind ik leuk
Shelbourne +5893
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Dit heeft weinig van doen met de VAR maar alles met Gozubuyuk
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:01
niet de var, de scheidsrechters
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Ben voorstander van de VAR, laat de veldscheids maar weg.
Vind ik leuk
Lachuh +569
zondag 20 januari 2019 om 20:06
Snel afschaffen die var,blijft een lachertje.
Vind ik leuk
piet potlood +2269
zondag 20 januari 2019 om 20:21
Gelul natuurlijk omdat de VAR goed zat bij zowel PSV als ajax. Het is de scheids op het veld die er een verkeerde interpretatie aan geeft. Ik kan er mee leven dat een scheids verkeerde beslissingen neemt, maar om na het zien van de beelden een nog grotere blunder te begaan is voor mij onbegrijpelijk. Dan ben je een haantje, of je word verkeerd geïnstrueerd, of je bent gewoon een drol.
Vind ik leuk
Stranger +6307
zondag 20 januari 2019 om 20:47
Of corrupt!

Maar je hebt ook foute beslissingen van de var.
Dus het maakt niet zoveel uit.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
zondag 20 januari 2019 om 20:48
Nou ik vond die tweede afgekeurde goal van psv ook wel een beetje lullig.
Guiterrez doet er alles aan om de bal te ontwijken en krijgt hem toch nog per ongeluk tegen zijn arm aan en zonder de bal van richting doen veranderen. Als het bws een verdediger van emmen was en de bal er niet in ging zou het ook geen penalty worden omdat er geen opzet in was.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6923
zondag 20 januari 2019 om 22:04
Volgens de spelregels was dat ook een geldig doelpunt van psv.
Het was namelijk geen opzettelijk hands.
Vind ik leuk
mcmodd +26232
maandag 21 januari 2019 om 13:11
Het was ook helemaal geen penalty Kes, hij probeert in zijn val zijn hand nog naar beneden te doen, maar dat lukt niet helemaal op tijd. Ook neemt de bal geen andere richting aan, waardoor de keeper ook niet de verkeerde kant uitgaat of zo.
Vind ik leuk
Lucky Kes +6176
maandag 21 januari 2019 om 13:43
Nee, je begrijpt mij verkeerd.
Het was een zuiver doelpunt want als het andersom was geweest en Guitierrez een speler van Emmen, dan had PSV hier ook geen penalty voor gekregen.
Dus waarom werd het dan afgekeurd?
Maar ik denk dat je hetzelfde bedoeld.
Vind ik leuk
mcmodd +26232
maandag 21 januari 2019 om 13:59
Inderdaad, dat bedoel ik zo.
Vind ik leuk
Dharmpie +906
maandag 21 januari 2019 om 10:05
Uiteindelijk zal dit ook de kwaliteit van de VAR gaan verbeteren, op den duur zal de discussie zorgen voor een betere kwaliteit.

Alle nieuwe dingen moeten aangeleerd worden, sommige dingen gaan helaas niet gelijk goed..Uiteindelijk komt het wel goed denk ik.
Vind ik leuk
fr1963 +4063
maandag 21 januari 2019 om 13:31
En voor het bijeensprokkelen van puntjes voor ajax. Zoals de scheidsrechters zelf ook overigens. Ajax krijgt zelden tot nooit een penalty tegen. Daar waar deze wel gegeven had kunnen of moeten worden. Aan de andere kant krjjgt ajax veel penalties mee die zeer twijfelachtig zijn.......
Elke tegenstander ziet het.....
Vind ik leuk
psvfan1913 +6279
zondag 20 januari 2019 om 19:57
Valt wel uitteleggen. Ajax scoorde 4x en Heerenveen ook.
Vind ik leuk
Mosquito +20381
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Zelfs hulp hielp niet.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6800
zondag 20 januari 2019 om 19:58
Niks nieuws. Kwartje valt vaak dezelfde kant op. Richting de hoofdstad dus.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Richting de topclubs, bedoel je, Tjoep.
Vind ik leuk
RGB +909
zondag 20 januari 2019 om 20:03
Calimero
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 20:39
Kijk PSV - AZ even terug waar jullie 2 goals cadeau krijgen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:49
Kijk vvv-ajax even waar jullie 1 goal cadeau kregen, en vvv 1 goal ontnomen werd zonder reden. Zo kan je bij iedere wedstrijd wel wat bedenken. Kinderachtig gedoe blijft toenemen hier bij VP
Vind ik leuk
J. Staatsen +6923
zondag 20 januari 2019 om 22:06
Of onana die wel een elleboog mag geven op camera of de ligt die wel een doorgebroken speler mag neerhalen etc
Valt echt op.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +21190
zondag 20 januari 2019 om 19:58
Heeft ‘ie al uitleg gegeven? Ben wel benieuwd...
Vind ik leuk
Gazza +550
zondag 20 januari 2019 om 20:12
Natuurlijk heeft hij zijn uitleg gegeven. Te licht voor een strafschop en ook na het horen van de kritiek vanuit Zeist blijft hij bij zijn mening. Ik blijf het schandalig vinden dat deze vent mag blijven fluiten want dit is niet zijn eerste fout!
Vind ik leuk
Cavriana +165
maandag 21 januari 2019 om 03:33
Prima scheids die zich niet laat
beïnvloeden door de anti Ajax kliek!
Vind ik leuk
Vamos7 +10217
zondag 20 januari 2019 om 19:58
Turkse scheidsrechter had een Ajax shirt aan die zou niets liever willen dat Ajax kampioen wordt.
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Schrijf een brief naar de KNVB...misschien nemen ze je daar wel serieus.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Hahaha, Bien heeft veel vrienden hier ;)
Vind ik leuk
RWA040 +720
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Ik mag ‘m wel ;)
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Elke gek zijn gebrek ;)
Vind ik leuk
chicken +14057
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Wie wil dat nou..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Zie hierboven ;)
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 20:39
Net zoals de scheidsrechter bij PSV - AZ PSV kampioen wilde hebben?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:42
Turks is niet relevant, rest is hopelijk niet zo.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2527
zondag 20 januari 2019 om 19:58
Valt wel uit te leggen.

Omgekocht!!!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Daar doen Moslims niet aan. Mogen ook niet gokken trouwens ;)
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1191
zondag 20 januari 2019 om 20:12
Hij kwam anders aardig bezopen voor de dag. Drinken mogen moslims toch ook niet?
Vind ik leuk
Stranger +6307
zondag 20 januari 2019 om 20:21
Je wilt niet weten wat die maar binnen keile.
En allemaal uit theepotjes😂😂😂😂
Vind ik leuk
Il Gordo +17308
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Hé, Mario weer te fluimen in de ruif waar ie zelf uit gegeten heeft. Je verwacht het niet.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Tsja, idd.
Vind ik leuk
soplul +3547
maandag 21 januari 2019 om 12:38
Wellicht dat hij het daarom ook beter kan beoordelen dan iemand van ons??
Vind ik leuk
Il Gordo +17308
maandag 21 januari 2019 om 12:44
Normaal gesproken wel. Maar ik kan me niet aan de indruk ontkennen dat Mario een "tikkeltje zuur" is. Ik hoor 'm nooit eens een compliment uitdelen. Alles wat de huidige generatie doet is volgens hem slecht.

En daarnaast: zo moeilijk is het inschatten/beoordelen van situaties op TV beelden nu ook weer niet.
Vind ik leuk
soplul +3547
maandag 21 januari 2019 om 13:40
Nou erg goed is het ook niet de laatste jaren.....

"zo moeilijk is het inschatten/beoordelen van situaties op TV beelden nu ook weer niet"

En toch zitten ze er zo vaak naast.....dat zou dus juist reden zijn te klagen over "de huidige generatie".
Vind ik leuk
rinirat +3306
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Maar de keeper ging met zijn handen naar de bal zonder intenties.
Dus hij heeft het goed beoordeeld.
Vind ik leuk
Werner1913 +10368
zondag 20 januari 2019 om 20:04
Dat zou voor het eerst zijn in de wedstrijd. Dus dat lijkt me sterk.
Vind ik leuk
Gerro +8524
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Het geluk van de kampioen
Vind ik leuk
Vakkie D +4546
zondag 20 januari 2019 om 21:31
Dit is geen geluk, dat maakt die twitter post wel pijnlijk duidelijk
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Nou ja ongelukkig ben je niet dat die hem niet geeft. Na een 3-1 voorsprong ontsnap je nog aan een nederlaag op deze manier.
Vind ik leuk
slapss +4043
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Schandalig.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Idd, alleen Psv is dit seizoen ook al een paar keer goed weggekomen mbt de Var beslissing. Het is niet dat OF Ajax OF Psv zoveel bevoordeeld of benadeeld wordt.
Vind ik leuk
Werner1913 +10368
zondag 20 januari 2019 om 20:06
Correctie: de VAR zag het goed. Ajax komt vandaag goed weg omdat die blinde natnek van een Gozubuyuk niet tegen Ajax durfde te fluiten. Die moet nog een keer met zijn ‘respect-bandje’ komen zwaaien. Dat bandje zat vandaag voor zijn ogen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:08
De Var zag het eerder in het seizoen ook al een paar keer goed voor Psv, maar ook toen was de scheidsrechter een andere mening toegedaan. Dan kan jij het er niet mee eens zijn of ik, maar zelfs dan is het totaal onnodig om gefrustreerd te reageren. Even rustig ademhalen is uiteraard beter.
Vind ik leuk
Gerro +8524
zondag 20 januari 2019 om 21:54
Nee dat zal gelijk liggen, zoals Koeman het al eens zei aan het einde van de streep heeft iedereen meestal wel zijn geluk of ongeluk gehad met de scheidsrechters.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:06
Precies. 10000% eens
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:01
tuurlijk en ajax meer dan de rest de kleintjes krijgen geen strafschoppen cadeau.
Vind ik leuk
Mokes +175
zondag 20 januari 2019 om 19:59
Ik ben tegenstander van Gözübüyük
Vind ik leuk
Shelbourne +5893
zondag 20 januari 2019 om 20:00
Dit heeft toch niks met de VAR te maken maar alles met het belabberde niveau van Gozubuyuk? Die idioot snapt de regels niet of is corrupt
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:11
Het laatste. Onze Hagenees zei het al een keer op een Haagse manier.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/727330/van-zweden-fileert-turkse-zak-g-z-b-y-k-respect-voor-jou-nooit-meer-.html


Overig; http://www.soccernews.nl/news/314236/twijfels-oudarbiter-bij-goezuebueyuek-eerst-dat-pokeren-dan-dat-grote-huis
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:11]
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Jawel hoor, dit valt heel goed uit te leggen. Lamprou is gewoon een slechte keeper en dat merkte je dat er krampachtig verdedigd werd. Deze man is er 1 van KKD niveau.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Die hele verdediging was gewoon slecht. Geen excuus om alleen de keeper de schuld te geven
Vind ik leuk
JanTa48 +7301
zondag 20 januari 2019 om 20:19
De verdediging gaat krampachtig spelen als ze geen vertrouwen hebben in hun keeper. Lamprou is er 1 van KKD niveau.
Vind ik leuk
Stranger +6307
zondag 20 januari 2019 om 20:52
Dat zou kunnen kloppen bij een gelijke stand of kleine voorsprong , maar niet bij 3-1 voor.
Sinkgraven en Blind waren zwak en de Ligt organiseerde totaal niet.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 20:59
Dat kan zeker kloppen maar bij de doelpunten stond de verdediging gewoon niet goed.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 20:41
Ik heb er nog één zo’n matige verdediging gezien in het hoge Noorden... Bezoekende club, zogenaamde ‘koploper’...🤔
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 21:00
Volgens mij is daar ook niets aan gelogen
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 21:12
Koploperonwaardig, daar is ook niks aan gelogen.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 21:48
Nee en dat Heerenveen bestolen is ook niet.

4 tegendoelpunten thuis wat er 5 hadden moeten zijn ( penalty mits erin ) vind ik een veel grotere schande
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 21:52
Heerenveen is een prima ploeg, daar verspelen jullie al vele jaren elk jaar punten tegen, dit jaar straks ook weer. Dat kan eens gebeuren. FC Emmen vorig jaar nog 7’e in de KKD...

Duidelijk.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 21:54
Kijk dan eens even naar de thuiswedstrijden tegen Heerenveen.

Uit en thuis wereld van verschil.

Maar ik hoor je niet over de niet gegeven pingel ?
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 22:18
Precies wat Gözübüyük zegt, dit is te licht. Je kan hem geven, maar dan was er net zo veel ophef over.

Een penalty moet 100% zeker zijn en dat was deze niet.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 22:29
Hahaha jij bent de enige die het geen pingel vond.

Net nog het nieuwe voetbalprogramma op RTL7 gekeken.

Ronald Koeman, Hasselbaink, Theo Janssen en zelfs Ronald de Boer waren duidelijk.

Zelfs de scheidsrechterscommissie gaf aan dat het een duidelijke pingel was.

Ach turken onder elkaar he, die geven niet snel toe
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 22:41
Ik zeg dat je m kan geven, alleen het is geen 100% penalty. Vandaar dat ik zeg van niet.

Hier hou ik het bij. Als PSV weer zoals tegen AZ 2 goals meekrijgt praten we weer.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 22:49
Gewoon 1000 procent pingel.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 22:50
Nogmaals: als jullie weer een overwinning cadeau krijgen zoals tegen AZ praten we weer.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:04
ja en tegen vvv thuis was een overtreding een overtreding want te licht bestond niet pure willekeur
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:53
Die club die vandaag niet thuis van Heerenveen kon winnen was ook koploperonwaardig..
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 21:58
Klopt, alleen die club staat ook niet bovenaan.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:32
er zijn ook topclubs die daar sinds 2016 al niet meer staan..
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:13
Ach emmen heeft twee kansen gehad, twee doelpunten
Vind ik leuk
JoeyC +3764
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Gozubuyuk, wie kent hem niet? Gozubuyuk, Gozubuyuk is een echte Ajacied!
Vind ik leuk
Mesut Özil +6465
zondag 20 januari 2019 om 20:40
En de scheidsrechter bij PSV - AZ was een PSV’er.
Vind ik leuk
RWA040 +720
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Die Güzübüyük (wat een kut naam trouwens, godverdomme zeg) moeten ze toch maar eens een keer nakijken. Onderzoekje bij de KNVB mag nu toch wel gestart worden.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6451
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Ongelofelijk idd. Het was een dikke pingel. Heerenveen bestolen
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:01
Match fixing
Vind ik leuk
0260165 +709
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Ik hoop Lamprou niet meer te zien dit seizoen en ik ben niet eens voor Ajax. Lamprou die probeert te keepen is als van Beukering die probeert te sprinten, heel pijnlijk.
Vind ik leuk
Tienus +1427
zondag 20 januari 2019 om 20:02
Dat is het verschil tussen de tob clubs en de rest van de competitie. Bij twijfel krijgen de topclubs de scheids altijd mee.

En tegenwoordig ook niet alleen meer bij twijfel...
Vind ik leuk
Miller +47
zondag 20 januari 2019 om 20:03
Dat die mannen in Zeist dan niet gewoon zeggen het IS een strafschop, doet mij dan ook verbazen omtrent het hele VAR systeem. Waarom zitten die er dan? Wat een gatenkaas systeem.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:03
Die gozebuyuk lijkt zich ook niet echt met plezier naar de zijlijn te begeven als de var m oproept trouwens
Vind ik leuk
Voetbal@com +2577
zondag 20 januari 2019 om 20:04
Dat zijn nog eens cijfers in de tweet hierboven

Yep, ik durf te wedden 😀 dat deze scheidsrechter niet zuiver is....eigenlijk zou de kvnb samen met de digitale recherche is onderzoek moeten doen naar de praktijken van de man.

Je ziet gewoon dat hij allang heeft beslist om geen penalty te geven, kijk goed naar de beelden en hoe hij zogenaamd naar zijn oortje luistert.

De VAR laat elke week toch iets terugzien, laat het Heerenveen moment maar eens zien inclusief wat decscheids zegt.

Het klopt gewoon niet...het land Belgie ligt dichtbij Nederland...


Vind ik leuk
wattenstaafje +23727
zondag 20 januari 2019 om 20:04
Die hele VAR moeten ze verbieden.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:05
De VAR staat of valt met onpartijdigheid.

Ajax heeft het voordeel mee. Nog geen enkele VAR beslissing, viel in hun nadeel uit.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Ik zei het nog hier toen het werd ingevoerd. Alleen de topclubs gaan er profijt van hebben. Niet alleen in Nederland, zal straks overal zo zijn. Het gaat alleen nog maar om de belangen, die zijn te groot.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:06
Gözübüyük is een eng en pedant mannetje. Fluit ook alles tegen ons!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1191
zondag 20 januari 2019 om 20:15
Hoe zeg je tering leier op z'n Haags??
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:19
Tâhring lèâh :-)
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1191
zondag 20 januari 2019 om 20:40
Nou dat dus....hij is een Tâhring lèâh😂😂😂😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:41
Geweldig man, trots op m'n taaltje al is het soms wat grof. 😂
Haagse les is super leuk, je ligt echt in een stuip.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:41]
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1191
zondag 20 januari 2019 om 20:44
Mijn vrouw is Hagenees. Maar na bijna 12 jaar Spanje zijn we beide netter Nederlands gaan praten😂😂😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:46
Lekker man, heerlijk genieten. Als je met een Haagse gaat dan weet ik wie de broek aanheeft bij jullie. 😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:27
https://www.youtube.com/watch?v=BOXROd8wAto


Haagse les :-)
Vind ik leuk
Hoekie89 +497
zondag 20 januari 2019 om 20:06
Al deze beslissingen van de scheidsrechters gaan tegenwoordig veel te var.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:06
Och ze doe..toch wat ze willem
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3347
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Mwoah ik twijfelde ook aangezien de overtreding pas plaatsvond toen de bal al bijna over de achterlijn was...
Vind ik leuk
Connie Veren +5629
zondag 20 januari 2019 om 20:20
dat maakt geen reet uit.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3347
zondag 20 januari 2019 om 22:06
Nee met de reet niet idd
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:37
Maar dan zeg je dus eigelijk, dat als de bal niet in je buurt is, je iedereen omver mag lopen want je krijgt dan geen vrije trap tegen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3347
zondag 20 januari 2019 om 22:07
Ach zo heftig was het niet vond ik
Vind ik leuk
stratumseind +191884
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Ik heb wel een idee waarom : tis gewoon een ijdele onbetrouwbare egoist die met zijn gemarchandeer veel zwart geld binnen harkt.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:13
Hij is al beticht van gokken, hier zit meer dan een luchtje aan. Die staat tot zijn oksels in de stront.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 20:46
Heb je daar aanwijzingen voor of roep je op popi basis?
Vind ik leuk
stratumseind +191884
zondag 20 januari 2019 om 21:21
nee ik roep nooit zo maar wat.
Hij stond al op een lijstje van potentiele gokkers.

Als de dag komt dat ook nederland aan de beurt is qua belgische beerput dan gaat ook zijn naam genoemd worden.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 21:39
Dus een "potentiele" gokker harkt geld binnen? Dat is dus een aanname. Dit soort commentaar had ik van jou niet verwacht straatje.
Vind ik leuk
stratumseind +191884
zondag 20 januari 2019 om 23:46
Daarom komen ze er tot nu toe nog mee weg.
"gokken" met voorkennis.

Dacht jij nou werkelijk dat die belgische praktijken niet in nederland voor komen?

20 jaar geleden zette jol al zijn betjes bij de groenteboer.....
Vind ik leuk
035 +7226
maandag 21 januari 2019 om 01:03
Ik heb geen kennis van zaken omdat ik niet alle ins en outs ken. Juist om die reden "oordeel" ik dus ook niet over mensen. Daar zit een verschil in denkwijze.
Kijk hoe mensen op jou reageren en een oordeel hebben over wie of wat jij bent. Jij zal mij dat nooit zien doen. Waarom? Ik ken jou niet persoonlijk dus mag ook geen ordeel vormen over jou. Het enige waar ik over kan en mag oordelen zijn jouw reacties.
Vind ik leuk
stratumseind +191884
maandag 21 januari 2019 om 01:07
helemaal mee eens maar je kan wel oordelen als je je inleest.

Geloof mij het is 1 grote corrupte bende en dt wordt erger en erger door het grote geld.

De footbal leaks affaire volg ik op de voet , je zal verbijsterd zijn als je ziet wat daar allemaal naar buiten komt.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 06:09
Geluk valt nooit een kant op.

Uitgesloten.
Vind ik leuk
RR12 +661
zondag 20 januari 2019 om 20:07
Los daar van zag ik een tackle van Blind op de wreef van de tegenstander. Er zijn voetballers zat die er een rode kaart voor krijgen. Guzubujukje marchandeert altijd. Maar wel respect hoor.
Vind ik leuk
Remko +409
zondag 20 januari 2019 om 20:22
Klopt,zag er ook 1 van heerenveen in de 2e helft op de jong.in beide gevallen gaf hij geen kaart.
Vind ik leuk
RR12 +661
zondag 20 januari 2019 om 20:25
Dan zat ie 2x fout.
Vind ik leuk
Remko +409
zondag 20 januari 2019 om 20:29
Wel vaker!😀
Vind ik leuk
TheMariner +3946
zondag 20 januari 2019 om 20:10
De VAR kan onderhand wel failliet verklaard worden. Als scheidsrechters dit soort overtredingen ondanks VAR nog weg kunnen wuiven dan moeten we er maar mee stoppen. Maar dat wisten we eigenlijk na de eerste seizoenshelft allemaal al. Pff
Vind ik leuk
Mistered +560
zondag 20 januari 2019 om 20:11
Wat zou Mario van de Ende ervan vinden? 🤔
Vind ik leuk
Come on Utreg +29142
zondag 20 januari 2019 om 20:11
Mario moet ook in het nieuws blijven. Lekker zeiken op soort van oud-collega's..
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 20:51
Hij staat nu ad kant en dan is het makkelijk scoren.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:12
Voor Maar de arbitrage kunne nóg wel wát méér rechtlijnige zíjn want Heerenveen had zeker een pingel moeten krijgen
Vind ik leuk
Kramertje +1024
zondag 20 januari 2019 om 20:13
Als je een beetje goeie schcheidsrechters zou hebben dan zou je de VAR niet zo veel nodig hebben
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 20:52
Jij raakt precies de kern vd zaak. De VAR is niet voor niets uitgevonden.
Vind ik leuk
Blindsy +17443
zondag 20 januari 2019 om 20:16
Misschien weet Marc Netto het?
Vind ik leuk
JoeyC +3764
zondag 20 januari 2019 om 20:17
Die feitjes van Bas Frouws. 5,5 jaar geleden dat Ajax thuis een penalty tegen kreeg. Alle 24 competitiewedstrijden zonder penalty tegen onder leiding van Gozubuyuk. Gewoon eng die corrupte bende bij de KNVB.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:20
Amen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:22
Ja Gozubuyuk gedroeg zich wederom als de Erdogan van alle scheidsrechters. Door wederom de VAR te negeren en zichzelf wederom belangrijker te vinden. Wat een " aanfluiting" is hij als scheidsrechter.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 20:54
Weet jij wat de var gezegd heeft dan? Misschien heeft die alleen maar aangegeven om de situatie nog een keer te bekijken.😊
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:45
Volgens mij is onze turkse vriend alleen verantwoordelijk voor deze beslissing. Var kan alleen adviseren maar mag niet beslissen. Iets wat dus wederom verkeerd uitpakt omdat er dus nog steeds scheidsrechters vinden dat ze het zelf beter kunnen beoordelen. Daarom maak de VAR eindverantwoordelijk en laat hen scheidsrechter overrulen.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 22:15
Natuurlijk niet. Wat je dan gaat krijgen is een arbiter die overruled wordt en dus zijn gezag kwijt. Kun je net zo goed alles door de var laten doen. Zwaailamp midden op het veld als er iets mis gaat. hahaha
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:09
Ja als jij tevreden bent met niveau Gozubuyuk prima. Wat mij betrefd lijkt het nergens op. Hij zal het ook nooit niet want hij is zo blind als mol.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 23:21
Jij trekt conclusies. Ik ben in het geheel geen fan van deze scheidsrechter. Ik vind hem arrogant. Maar dat jij hem vergelijkt met Erdogan vind ik te ver gaan.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 22:13
Ja nu heb je kunnen horen wat de VAR adviseerde aan Gozubuyuk en dat hij er niks mee deed maar zichzelf veel belangrijker vind. Het is echt een triest narcistisch mannetje daarom de vergelijking met Erdogan. 🤔
Vind ik leuk
035 +7226
maandag 21 januari 2019 om 22:37
Maar hij is de scheidsrechterven bepaalt. Dat is het systeem. Neem bv Judo. Daar zijn naast de hoofdarbiter 2 hoek arbiters. Die 2 kunnen de arbiter "overrulen". Door de VAR wordt alleen maar advies uitgebracht en daar houdt het mee op.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 07:56
Je hoeft mij niet uit te gaan leggen hoe het werkt.Wijs je er alleen op wat er allemaal gebeurde tussen de VAR en Gozubuyuk. ( Tenminste als je het gezien en gehoord hebt wat ze tegen elkaar zeiden). Dan zie je hoe belangrijk dit mannetje zichzelf vind en dat gaat ten koste van de zuivere spelregels ( volgens mij is de VAR daarom ook in het leven geroepen om deze beter na te kunnen beoordelen) .
Vind ik leuk
Patje41 +1086
zondag 20 januari 2019 om 20:23
Was geen strafschop, bal was allang weg en de keeper in zijn eigen 5 is beschermt. De speler viel wel heel mooi
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:29
Wat is dat voor onzin argument. Hoe kun je dan wel pingels geven als mensen elkaar in de 16 vasthouden terwijl een corner al weggewerkt is uit de 16? Wat heel vaak gebeurd is namelijk. Dan is wel/niet bij de bal kunnen plotseling geen criterium. Staat ook nergens in de regels. Een overtreding in de 16 is een pingel
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 20:29]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:38
doordat de bal weg was is het juist een pingel toch,of zat jullie doeken duiker of net visser lamprou nog aan de bal
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 07:55
Onzin.
De penalty bij van de Beek was geen bal in de buurt en de penalty die Huntelaar eerder dit jaar kreeg bij een duw was de bal niet eens in de 16 dus je haalt er een regel bij die helemaal niet bestaat, of als het de KNVB beter uit komt even wel bestaat.

Die hele VAR plus scheidsrechters is complete willekeur.
Zo kan je beter niks invoeren.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:24
Zoals de NOS zei, het was geen penalty, de bal was al weg, de keeper is beschermd.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:39
keeper is bescherm als met tegen hem op loopt. Maar andersom is dat niet zo. Was dat wel zo, dan moet de keeper gewoon bij elke corner tegen iemand aanlopen en vallen.
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 20 januari 2019 om 20:50
De bal was helemaal niet weg, je ziet hem naast de keeper stuiteren, Sam had hem af kunnen maken als LOMProu hem niet omver kegelde. Schandalig dat dit geen penalty was. Zullen verder maar niets zeggen over wat Ziyech en blind deden de eerste helft.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 20:57
Misschien nog een keertje goed kijken Maan.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 06:07
Dat is echt niet nodig.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:05
ja de nos die zijn net zo gekleurd
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:26
Neem ook nog even de dubieuze penalties (zoals voor ziyech tegen twente thuis twee jaar geleden) mee en je kunt wel concluderen dat Serdar onze grote vriend is.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 21:06]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:27
Ben een voorstander van de VAR maar op dit moment ligt de beslissing nog steeds bij de scheidsrechter. Daarnaast blijf ik een voorstander van zuivere speeltijd.
Vind ik leuk
Vinnie J +2004
zondag 20 januari 2019 om 20:29
Aals je zo kampioen moet worden, ik zou de schaal niet accepteren. Tegen VVV hetzelfde als vandaag. Weer een zwarte dag voor voetballiefhebberd. De vrije trap van ziyech is een ordinaire duikeling, en dan maar op lozano afgeven. Hier zou een wedstrijd op moeten staan. Weer durfde de scheids niets. Helaas een zwarte dag.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:18
Ja id . Maar de nos laat de herhaling zien en zegt dan niks. Terwijl het toch niet duidelijk is waarom de zichech valt..
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 21:19]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:29
Als scheidrechters zulke duidelijke overtredingen niet bestraffen en de KNVB straft de betreffende scheidsrechter voor deze heel bewuste dwaling niet, kan je 100 var-s gebruiken maar dat heeft dan geen enkele zin. Dit is je reinste competitie vervalsing door een scheidsrechter
Vind ik leuk
Zomaarwat +237
zondag 20 januari 2019 om 20:29
Zijn naam betekent toch dat hij grote ogen heeft? Volgens mij kan hij het beter laten veranderen naar Burunu Büyük!
Vind ik leuk
Enw02 +601
zondag 20 januari 2019 om 20:29
Altijd weer die vd ende, pffffff is er niemand anders. Was een pingel maar laat die man. Alsof hij alles zo goed deed .
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:33
( 2015 )Twijfels oud-arbiter bij Gözübüyük: "Eerst dat pokeren, dan dat grote huis"

( 2017 ) Van Zweden woedend op 'Turkse zak' Gözübüyük: 'Weer verdacht van matchfixing?'

( 2019 ) Begint weet zeer verdacht.



Hier zit geen luchtje meer aan, dit stikt als de neten.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 21:05]
Vind ik leuk
John040 +2505
zondag 20 januari 2019 om 20:35
Ja die moet geschorst worden voor in ieder geval de eredivisie voor de rest van het seizoen hij beinvloed wedstrijden bewust.
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 20 januari 2019 om 20:47
2019;-) maar verder klopt het wel. Dit is gewoon matchfixing
Vind ik leuk
Midden-Noord +94668
zondag 20 januari 2019 om 20:49
WTF, ik ben echt stoned. Ik ga lekker een film kijken.

Ik kap erremei voâh vedaag.
Vind ik leuk
John040 +2505
zondag 20 januari 2019 om 20:33
Daar kun je de partijdigheid uit opmaken. Dit was een heel zuivere
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:33
ik laat de vraag voor of tegen na vandaag even achterwegen, wat wordt hier geblundert of corruptie ten top, en dat heeft dit ajax echt niet nodig, 1x verliezen kan maar als de scheids voortaan punten moet pakken voor ajax dan kunnen we net zo goed amateurs gaan kijken daar gebeurd dat wekelijks
Vind ik leuk
heden +21
zondag 20 januari 2019 om 20:35
Ik snap wel waarom Gözübüyük geen penalty gaf. Dan zou Ajaks misschien wel verliezen! Maar er zijn diverse mensen binnen KNVB die vinden dat Ajaks kampioen MOET worden. Daarom!!!
Vind ik leuk
wijnsmaakt +310
zondag 20 januari 2019 om 20:39
voor de var maar tegen die turk
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:41
Alleen gebruiken om te kijken of de bal daadwerkelijk de doellijn heeft overschreden....de rest aan de arbitrage overlaten.
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 20 januari 2019 om 20:46
Is gewoon willekeur. En statistieken zeggen genoeg vandaag!
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:48
De var is niet het probleem, die arrogante mannetjes die denken dat ze als scheids boven alles staan zijn het probleem.
Vind ik leuk
Knowitall +292
zondag 20 januari 2019 om 20:50
Weer 3 punten erbij voor Ajax/var. Komt het totaal op 8 hulppunten door onterechte beslissingen. De enige ploeg in de hele competitie die dit heeft, ja zo sta je natuurlijk altijd dicht op de koploper. Anders zou zondag pas echt om het echie zijn.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:53
Denk dat Serdar weer wat centjes bij kan schrijven op zijn rekening.

Ajax zal er door de investeringen alles aan doen om kampioen te worden.
Zelfs Serdar betalen.

Alleen zal het niet gaan baten.
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 21:07
Beneden alle peil deze beweringen.
Vind ik leuk
Truth +3188
zondag 20 januari 2019 om 20:57
Ajax het rsca van nederland ...altijd en overal bevoordeeld
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:02
Mensen die grote schulden hebben zijn gemakkelijk te beinvloeden,dus is ook aan te bevelen om hem niet te laten fluiten in het betaald voetbal
Vind ik leuk
035 +7226
zondag 20 januari 2019 om 21:09
Jij kent de geldelijke huishouding van hem?
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:14
Die weet heel Nederland, stond in VI al heel lang geleden..............maar die is misschien na vandaag weer wat veranderd, of niet, heb geen glazen bol................
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 21:15]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:10
Ajax is beurs genoteerd,en moet winst maken,een paar heel gevaarlijke stropdassen zorgen ervoor dat ajax op alle fronten geholpen worden,zo worden spelers in de media gehyped om hogere transferbedragen te behalen,scheidsrechters in hun zak,no problem. We hadden altijd topscheidsrechters en ineens kunnen ze er niks meer van,kan gewoon niet.
En deze praktijken zie je overal en steeds meer. Waar groot geld aanwezig is wordt gesjoemeld,en voetbal is echt geen uitzondering. Dat blijkt week na week na week.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:17
Waarheid als een koe !! In de jaren 70 rolden de Europese bekers jaarlijks binnen via Jaap van Praag en sponsor Yab Yum
Vind ik leuk
Settler11 +144
zondag 20 januari 2019 om 21:12
Als we het toch hebben over de 0x penal tegen hebben bij Ajax, waarom dan niet over de constante toevalligheid dat Feyenoord altijd thuis speelt met KNVB? ;)
Vind ik leuk
Nielsk +2213
zondag 20 januari 2019 om 21:16
Omdat dit niet de discussie is in dit artikel
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:19
dat s een vaste regel zoals ajax altijd thuis speelt in de arena voor de johan cruyf cup
Vind ik leuk
Nielsk +2213
zondag 20 januari 2019 om 21:16
Hij had iets in zijn oog toen hij keek naar de beelden, wat een dwaas
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 20 januari 2019 om 21:16
Omkoping
Vind ik leuk
Dionisius +107
zondag 20 januari 2019 om 21:20
Ik ben persoonlijk een voorstander van de VAR. Zoals vd Ende hier aangeeft heeft dit niks met het systeem te maken maar puur met de scheidsrechters die het bedienen/op het veld staan. Zonder de VAR zouden er nog meer slechte beslissingen genomen worden.

Wat betreft dit specifieke moment, ik had hem gegeven. Misschien ook niet in eerste instantie maar toen ik die beelden op tv aan het kijken was dacht ik wel van: 'ja, dit is een pingel'. Stond er ook echt van te kijken dat ie hem niet gaf. Volgens mij durfde hij hem gewoon niet te geven. Wellicht met de gedachte dat hij dan te veel invloed zou uitoefenen op de kampioensstrijd als hij onterecht zou blijken te zijn. Een andere reden om hem niet te geven zou ik niet kunnen bedenken. En dit is dan toch vaak het 'geluk' wat topteams mee hebben...
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 21:21]
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 14:31
Mensen duikelen nu over elkaar heen met termen als matchfixing

Maar dat is natuurlijk ongelooflijke onzin

Als je een misser van de VAR en/of scheidsrechter achteraf bekijkt en iedereen is het achteraf over eens kun je conclusies trekken

Maar in een geval dat na 100 keer de beelden bekijken nog steeds niet iedereen het met elkaar eens is, dan moet je dit soort krachttermen niet gebruiken

Het gebeurt vaak genoeg dat de heren analisten het ook na het zien van de beelden niet met elkaar eens worden, en die zijn nog geacht om neutraal te kijken

Dan is het dus een twijfelgeval, en dan kun je niet, afhankelijk hoe het jou uitkomt, de interpretatie van de VAR / scheidsrechter veroordelen

In sommige gevallen is het niet zo duidelijk en vindt de een het wel een penalty en een ander niet

Het blijft interpretatie

En omdat je het door je eigen gekleurde bril ziet is het plotseling matchfixing?


Vind ik leuk
Dionisius +107
maandag 21 januari 2019 om 15:47
Ik ben het helemaal met je eens hoor, tot je laatste zin. Ik heb ook nergens het woord matchfixing genoemd. En je hebt inderdaad gevallen die twijfelachtig zijn, maar persoonlijk vond ik dit vrij duidelijk. En met mij bijna iedereen volgens mij. In zulke gevallen spreek ik dan niet meer van een vorm van interpretatie maar van een blunder.

Hetzelfde was een tijdje terug toen die speler van vvv rood kreeg en dit op aanraden van de VAR werd teruggedraaid. Toen viel ook iedereen hier over heen.

Wanneer 90% het een penalty vindt kan je dus stellen dat het een penalty had moeten zijn. Maar dat is hoe ik er in dit soort zaken tegen aankijk.

En ik denk dat de reden die ik geef een vrij 'logische' zou kunnen zijn. De druk staat er op en met een foute beslissing kan je toch wat invloed uitoefenen. En uiteindelijk wordt er langer over na gepraat als je hem onterecht wel gegeven had dan wanneer je hem niet geeft terwijl het wel een penalty was. Dus daarom denk ik dat ie besloten heeft hem niet te geven en wat dat betreft hebben de grotere clubs vaak dit soort momenten mee.

Ik noem ook nergens matchfixing, want als je dat doet dan twijfel je dus aan de integriteit van de scheidsrechter en dat vind ik beschuldigingen die te ver gaan.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 18:28
Ik bedoelde niet dat jij matchfixing had genoemd, maar ik zag het veel in deze thread

Ik vond het geen penalty, bal was al weg, als je dan onhandig tegen iemand aanvalt kun je overal wel een penalty voor geven

Maar misschien heb ik dan mijn Ajax bril wel op

En als je 70% balbezit hebt in een wedstrijd zul je ook 70% of
misschien zelfs wel meer kans hebben op een penalty mee

En bij een 3-3 stand in een vol Arena zal een scheidsrechter bij een twijfelgeval, en dat vind ik dit nog steeds, minder snel een penalty tegen geven

Maar dat geldt voor elk thuispubliek, niet alleen de Arena
Vind ik leuk
Dionisius +107
dinsdag 22 januari 2019 om 13:08
ah, okee, ik dacht even dat je mij daar ook mee bedoelde ;)

Klopt helemaal, PSV en Ajax zullen veel vaker in de gelegenheid komen een penalty mee te krijgen dan bijvoorbeeld een de Graafschap. Puur omdat ze veel vaker in het strafschopgebied van de tegenstander komen.

En dat wat jij als laatste aangeeft denk ik dus ook. Volle Arena, 3-3, dan durf je hem denk ik minder snel te geven. En dat geld ook in de Kuip of in het Philips stadion. Maar op de Vijverberg of in het Rat Verlegh veel minder denk ik. De atmosfeer is bij topclubs toch wat anders dus dat voordeel hebben de topclubs dan wel denk ik.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:30
die man moeten ze nooit meer laten fluiten.of het moest van de knvb
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:30
Was een hele goede beslissing van de scheidsrechter om Heerenveen geen penalty te geven, de keeper van Ajax komt neer op die speler van Heerenveen, terwijl de bal al lang weg was. Hij kwam per ongeluk neer op die Heerenveen-speler, maar ontnam die Heerenveen-speler niet een scooringskans. Dit is de mening van een VVV-aanhanger.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 07:59
Al carnaval bij jullie?
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 12:15
maakt niet uit voor wie je bent. bij het ontnemen van een scorings kans wel of niet s de regel gele kaart of niet. een overtreding s het duidelijk dus pingel geen kaart. als lamprou een scorings kans had ontnomen was t voor een keeper een rode kaart,maar dat was niet t geval daar kun je nooit op beslissen of het wel of geen pingel is.dit is dus matchfixing van de hoogste orde
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:33
Stop met de discussie over die penalty.
Ik ben het eens met gözübüyük Lamprou red de eerste bal die bal stuit op Lamprou wil de bal wegstompen en op het moment dat Lamprou richting de bal onderweg is raakt Lammers de bal met zijn been. Lamprou is dus al onderweg en kan dus niet meer uitwijken.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 12:09
ajax bril afzetten,zoals je zei lamprou s al onderweg en lammers raakt m net aan toen kwam lamprou dus TE LAAT,dus duidelijkere pingel bestaat niet keeper komt bal is weg keeper te laat pingel,hoe je ook door wat voor bril kijkt dit s een pingel. nergens ter werleld word hij anders beoordeeld. alleen door deze lapswans omdat hij geen invloed wil hebben op t kampioenschap.dit s al punt 8 dit seizoen schaam je.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:35
Iedereen weet dat in de arena dit soort beslissingen nooit in het voordeel van een uitploeg zijn.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:37
Jij snapt er niet veel van.
Vind ik leuk
Futjebal +2632
zondag 20 januari 2019 om 21:36
En wie was ook alweer de VAR bij PEC -Ajax ..toen de Ligt er na 6 min met rood af zou moeten?.. juist ja..onze Ajax turk...wel als de kippen met zijn respect bandje naar een PSV trainer rennen. Corrupt mannetje
Vind ik leuk
Miller +47
zondag 20 januari 2019 om 21:47
Uhm, ja, waarom deze scheidsrechter nog wedstrijden laten fluiten op dit niveau dan? Of doet ie het anders wel goed? Lijkt er niet op...
Vind ik leuk
Aart +238
zondag 20 januari 2019 om 21:48
VAR is om Ajax kampioen te maken. Bah KNVB.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:51
100% strafschop. Keepertje was te laat. Scheidsrechtertje heeft de ego van een filmster. Slecht. Niet voor niets zo afgegleden.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 21:52
Die kabouterclown had de penaltie toch wel gestopt....
Vind ik leuk
MeAgain +7074
zondag 20 januari 2019 om 22:07
Het is echt alleen in het voordeel van Ajax. Ajax heeft door de VAR nu al 4 punten gekregen. Deze wedstrijd dus een punt kado en de wedstrijd tegen VVV had Ajax zonder de VAR verloren.
PSV heeft deze wedstrijd (terecht en door eigen toedoen) 2 punten verloren maar was de VAR er niet geweest was er zeker een doelpunt niet afgekeurd en had psv dus gewonnen.
Zonder de VAR had PSV dus 2 punten meer gehad en Ajax 4 minder. Dan stond PSV dus nu al 8 punten los van de nummer 2.
Vind ik leuk
Dionisius +107
maandag 21 januari 2019 om 15:55
Maar wordt het dan ook eerlijker? Want tegen VVV was die penalty volgens mij wel terecht (als ik de goede voor me heb) en zoals je zegt was het terecht dat PSV hier niet won. Dus dan had PSV 8 punten (onterecht) voor gestaan.

Ik ben overigens ook van mening dat dit een penalty was hoor, maar als je je stelling kracht bij wilt zetten zou je voorbeelden moeten noemen waar PSV (onterecht) punten verloren heeft door de VAR en Ajax (onterecht) gewonnen door de VAR. En bovendien denk ik dat PSV ook wel een paar keer goed is weggekomen door de VAR.
Vind ik leuk
MeAgain +7074
maandag 21 januari 2019 om 18:24
Wat ik wil aangeven is dat Ajax wel voordeel erbij heeft en psv juist niet.
Wanneer Heerenveen een penalty mee had gekregen had Ajax dan nog een punt overgehouden aan afgelopen wedstrijd?
Waarom kreeg de ligt geen rood tegen pec na een slaande beweging en Huntelaar na een elleboog en waarom kon lozano wel vertrekken met rood toen hij zich los wilde rukken met een slaande beweging?
Noem een moment wanneer psv voordeel gehad heeft met de var? Ja ze hebben een keer een penalty gekregen maar toen stond psv al ruim voor.
Vind ik leuk
Dionisius +107
dinsdag 22 januari 2019 om 13:22
Dat punt had je ook vrij duidelijk gemaakt maar ik vond dat de situaties die je aanhaalden dat niet echt kracht bijzetten.

En waarschijnlijk had Ajax verloren als ze die pingel tegen hadden gehad (al kan je in deze wedstrijd echt niks uitsluiten). Maar de punten die je nu aanhaalt komen volgens mij van vorig jaar, want Lozano heeft nog geen rode kaart gekregen dit seizoen (volgens zijn statistieken hier op vp).

En ik heb even gegoogled, PSV kreeg tegen AZ ook een onterechte pingel op aanraden van de VAR, en thuis tegen Heereveen kreeg Thorsby op aanraden van de VAR een rode kaart. Dus dat PSV er geen voordeel uit haalt klopt niet.

En misschien dat Ajax iets vaker voordeel van de VAR heeft gehad, maar meestal is dit wel terecht. Net zoals het over het algemeen bij PSV terecht is. Over het algemeen maakt de VAR het wel gewoon eerlijker.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:07
sommige spreken zich in 1 en het zelfde bericht tegen hoe kun je iemand die omgekocht is onbetrouwbaar noemen na een zeer slechte beslissing 😋😂 kan toch niet joh hij is zeer betrouwbaar dan toch 😋 alleen zeer slecht in het fluiten van wedstrijden door dat ie omgekocht is haha sorry kon her niet laten

was wel een penalty daarom niet!

haha knvb wil ajax vast geen kampioen maken... dan zouden ze psv gewoon uitsluiten 😋 gewoon omdat het brabanders zijn 😂

en nee ben niet neerbuigend na brabanders... ben een limburger hou ze graag voor de gek
Vind ik leuk
psv1996psv +167
zondag 20 januari 2019 om 22:08
Dit was schandalig maar dan moet je als KNVB ook je scheidscrechters durven te schorsen. Maar het lijkt er meer op dat de KNVB er alles aandoet om Ajax dit jaar kampioen te maken. Zou natuurlijk het beste voor Nederlandse aanzien zijn
Vind ik leuk
SvL +394
zondag 20 januari 2019 om 22:14
Matchfixing. Die guzubuyuk krijgt een ajax shirt na de wedstrijd.
Vind ik leuk
Asje Menou +624
zondag 20 januari 2019 om 22:16
Dan zal hij nu toch wel zo onderhand een kast vol hebben met Ajax shirts...
Vind ik leuk
Asje Menou +624
zondag 20 januari 2019 om 22:15
Het niveau van de scheidsrechters zal gewoon hoger moeten worden, want het zijn diezelfde matige scheidsrechters die nu VAR dienst hebben, en - ook al kijken ze honderd keer naar een herhaling - het never nooit niet zullen zien.
Vind ik leuk
Pietje2015 +16575
zondag 20 januari 2019 om 22:30
Wat een hoop ophef hier zeg.

Kijk naar de foto van dit artikel, Lamprou is de enige (van de twee) die tijdens deze actie naar de bal kijkt terwijl sam al bezig is om theatraal te vallen.

Absoluut geen penalty.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:33
Juist, de haat naar Ajax is zo groot dat mensen niet meer objectief kunnen denken.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:46
ja na 30 jaar is het nog steeds haat blijf lekker in je droom heel nederland weet wel beter.
Vind ik leuk
MeAgain +7074
maandag 21 januari 2019 om 18:25
Lees even de feiten in het AD.
Vind ik leuk
Enden +4604
zondag 20 januari 2019 om 22:33
De VAR werkte prima. De scheidsrechter was gewoon slecht. Heerenveen verdiende een strafschop, simpel
Vind ik leuk
Eddepet +122
zondag 20 januari 2019 om 22:34
Göz geeft nooit een penalty tegen Ajax, maakt zich zelf zo belachelijk toch!
Vind ik leuk
Ray01 +129
zondag 20 januari 2019 om 22:40
Als een scheids een duidelijke fout maakt vb na het bekijken van VAR beeld, dan zou deze 1 of meer wedstrijden een "pauze" moet krijgen.. een soort gele kaart.. maar dan aan de scheids zelf..
Vind ik leuk
berwi +498
maandag 21 januari 2019 om 09:35
gewoon een paar weken zaterdag amateurs laten fluiten
Vind ik leuk
Ultra-Mag +29
zondag 20 januari 2019 om 22:43
VAR is prima, maar waarom beslising bij hoofdscheidsrechter. Gewoon 3 scheidrechters bij de VAR die anoniem stemmen incl rood en geel. Computer genereerd de antwoorden en neemt beslissing. Klaar.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 22:58
Ik begrijp het wel. Het is mij al vajer opgevallen dat hij Ajax helpt. Hij is gewoon Ajax supporter. Zo simpel is het
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:04
T ligt niet aan de var maar aan die scheids hij durft gewoon niet te fluiten omdat hij bang is altijd het zelfde liedje bij die scheidsrechters ze proberen allemaal ajax kampioen te maken. Maar ik kan je zeggen dat gaat ze niet lukken.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 23:20
Dit is een beslissing van de scheids de die over vele miljoenen gaat. Dankzij de foute beslissing kan het zijn dat PSV op 1 punt geen kampioen wordt en dus gaat het PSV vele miljoenen kosten.
Het kan zij dat Heerenveen straks 2 punten te kort komt om Europa in gaan en ze dat vele miljoenen gaat kosten.
Het kan zijn dat Ajax strakst me 1 punt verschil kampioen wordt en Europa in gaat en vele miljoen gaat verdienen en dat dankzij een blunder van een scheids... Is die al ERE-LID van Ajax..??
[Reactie gewijzigd op zondag 20 januari 2019 om 23:56]
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 10:30
Daarom gaat de competitie ook over 34 wedstrijden. Om de afhankelijkheid niet van één wedstrijd te laten afhangen.

Ik begrijp je sentiment, maar dit gaat mij iets te ver. Op een WK met slechts 3 groepswedstrijden zou jouw theorie veel meer houvast hebben.
Vind ik leuk
Cavriana +165
maandag 21 januari 2019 om 03:22
Prima beslissing en onderbouwing. Discussie zal er altijd blijven en hoort bij het spelletje!
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 05:39
Het was Ajax die krijgt geen strafschop tegen.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 05:42
Het is Ajax thuis zegt genoeg toch
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 07:35
ja ja weer een blunder alsof er ook maar iemand in nederland is die dat nog geloofd.
eerst is hij verantwoordelijk voor de niet gegeven rode kaart voor de ligt
daarna fluit hij af als heracles alleen op onana afgaat.
en nu geeft hij weer een 100% strafschop niet allemaal in het voordeel van ajax en allemaal door gozbuluk
en dan heb ik het nog niet eens over makkelie nog leuk hoor zo een competitie waar de grote clubs iedere week geholpen worden.
Vind ik leuk
berwi +498
maandag 21 januari 2019 om 09:32
THUISFLUITER
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 09:35
Het is de zoveelste keer dat die arrogante Kutteboejoek loopt te klootzakken.
Fouten maken doet iedereen, maar als je in tweede instantie ook voor deze overtreding geen strafschop geeft, ben je partijdig en dus corrupt.
Vind ik leuk
Degier +1541
maandag 21 januari 2019 om 10:15
Misschien moet je 2 scheidsrechters achter de VAR zetten, die de scheidsrechter kunnen overrulen. Zo krijg je in ieder geval een 2 tegen 1 verhouding in de stemmen.
Vind ik leuk
windforce11 +3446
maandag 21 januari 2019 om 10:17
Ajax heeft in 24 competitiewedstrijden onder leiding van Serdar Gözübüyük nog nooit een strafschop tegen gekregen (thuis & uit).

De 19 andere clubs die meer dan zes Eredivisieduels hebben gespeeld met Gözübüyük als scheids kregen minimaal één penalty tegen.

Ik denk dat hij in een Ajax pyjama slaapt...
Vind ik leuk
Jandieze +219
maandag 21 januari 2019 om 10:22
Dit valt juist heel goed uit te leggen: VAR is na jaren prijzendroogte HET instrument van de KNVB om ajax eindelijk eens aan een prijs te helpen. Ook al is het zo opzichtig en voor elke objectieve kijker overduidelijk. #fakecompetitie
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 10:27
En die commentator van Studio Sport maar uitleggen dat hij het wél begreep. Lammers viel 'overdreven'...
Tuurlijk joh, droeftoeter. Ook al maakte Lammers nog een koprol erachteraan, daar doet de overtreding die er vooraf ging, toch niets aan af?
Vind ik leuk
windforce11 +3446
maandag 21 januari 2019 om 12:53
Over overdreven vallen gesproken. Zag je van de Beek die dubbele salto maken?
Vind ik leuk
Muscles +1472
maandag 21 januari 2019 om 10:28
VAR wordt vooral door oogkleppen van supporters bekeken
Vind ik leuk
HierDieTitel +4573
maandag 21 januari 2019 om 10:32
Het ergste vind ik dat die scheidsrechters achteraf niet eens toegeven fout te zitten.. fouten maken kan en mag, maar zeg gewoon ja achteraf gezien is het misschien wel penalty.. klaar punt, we gaan weer door!
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 10:49
dit is dan ook geen foutje maar een bewustje.
Vind ik leuk
jorn008 +152
maandag 21 januari 2019 om 10:32
Angsthazen zijn het, zowel in de kuip als in de ArenA!
Ze zijn als de dood dat ze gezeik krijgen met hun beslissingen, droeftoeters!
Vind ik leuk
Dorzon +4631
maandag 21 januari 2019 om 10:33
En de scheidsrechter had een top avond op de wallen
Vind ik leuk
Mo +12362
maandag 21 januari 2019 om 10:34
Het is zó simpel en duidelijk: hij durfde het gewoon niet. Was dit aan de andere kant gebeurd hadden ze de VAR niet eens hoeven raadplegen en hem er gelijk op gelegd.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 10:35]
Vind ik leuk
Smithsonian +41659
maandag 21 januari 2019 om 10:44
Heeft die vent al vaker gedaan, slechte scheids.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 10:47
de var maakt ajax kampioen
ze hebben ajax al geholpen tegen vvv heracles ado en heerenveen.
wou dat mijn club zo geholpen werd konden we voor plek 3 gaan.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
Gelukshand +618
maandag 21 januari 2019 om 10:51
Hoezo is dit een overtreding? Hij wilt de bal pakken met de bal, hij mist de bal en dan neemt hij de speler mee. Keeper kon de speler ook niet ontwijken omdat hij in de lucht niet opeens van richting kan veranderen.

Overigens heb ik nog nooit een scheidsrechter een keeper zien straffen omdat hij de bal misten. Want als hij de bal had dan was het geen overtreding want hij mag zo naar de bal toegaan in zijn doelgebied.
overigens heb ik de scheids ook nooit een keeper zien straffen voor het pakken van de bal en daarbij de speler mee te nemen.

Ik vind dit geen overtreding, zijn handen gaan naar de bal en niet naar de speler. Keeper steek eerst zijn armen uit(wat een keeper altijd doet) en vervolgens kan de keeper niet zijn lichaam achterlaten en alleen zijn armen in die richting brengen. Altijd gaat het lichaam mee, het is zijn lichaam die de speler meeneemt.

Keeper was ook zo naar buiten gekomen als de speler er niet zou zijn geweest.
Vind ik leuk
soplul +3547
maandag 21 januari 2019 om 13:50
"Overigens heb ik nog nooit een scheidsrechter een keeper zien straffen omdat hij de bal misten"

Jij kijkt heeeel weinig voetbal....
Alsjeblieft man probeer op z'n minst een beetje objectief te zijn.
Vind ik leuk
Gelukshand +618
maandag 21 januari 2019 om 13:58
Ik kijk heel veel voetbal. Geef mij maar een voorbeeld dat er een scheids voor zo iets fluit.

1. het moet geen gevaarlijk spel zijn.
2. het moet duidelijk zijn dat hij voor de bal gaat.
3. het moet in het doelgebied gebeuren

Dat die griek een ajax shirt draagt boeit mij niet.
Al zou die een psv shirt dragen( misschien is hij wel voor psv) dan nog zou ik dit zeggen.
Vind ik leuk
soplul +3547
maandag 21 januari 2019 om 14:11
Ach joh geef een voorbeeld....

Hoe vaak is een keeper niet te laat, mist de bal maar raakt wel de aanvaller.
100% strafschop en is gewoon terecht.

Die 3 punten die jij noemt verzin je gewoon ter plekke omdat je niet objectief bent.

Lamprou was te laat, raakt bal niet maar valt op de benen van de aanvaller.
Duidelijker kun je het niet hebben.
Vind ik leuk
Gelukshand +618
maandag 21 januari 2019 om 14:25
Keeper raakt bijna elke corner een aanvaller bij het uitkomen.
Als hij de bal dan mist, is het ook geen penalty.

al was het zoet die het deed of een andere keeper, dan nog had ik zo gereageerd. Een voorbeeld te geven. Als Dolberg de keeper raakte bij de 1-0 tegen Feyenoord dan had hij niet moeten tellen. Keeper had namelijk de bal en speler mag de bal niet uit zijn handen halen.

Maar waar had lamprou dan op moeten vallen?
Kan jij stilhangen in de lucht?
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:02
dus zolang je maar naar de bal gaat mag je iedereen de grond in boren
Vind ik leuk
Gelukshand +618
maandag 21 januari 2019 om 16:15
Dat ligt aan de situatie.

Als de situatie hier niet aan voldoet dan is het geen overtreding:

Als een overtreding gepaard gaat met contact dan wordt deze bestraft met een directe vrije schop of strafschop
•Onvoorzichtig betekent, dat de speler een duel ondoordacht aangaat of dat hij onbezonnen handelt. Een disciplinaire sanctie is niet nodig;
•Onbesuisd betekent, dat de speler handelt zonder het gevaar of de gevolgen voor de tegenstander in ogenschouw te nemen. Een speler die onbesuisd speelt moet een waarschuwing ontvangen;
•Met buitensporige inzet betekent, dat de speler de noodzakelijke inspanning ver overschrijdt en dat hij de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt. Een speler die met buitensporige inzet speelt moet van het speelveld gezonden worden.

Dit heb ik van een website
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 10:57
ik vraag me af wie de meeste strafschoppen heeft gehad dit seizoen ik denk dat ik het wel weet er is namelijk een club die er wekelijks een krijgt of er nou wel of niet wat gebeurd.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 11:06]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3114
maandag 21 januari 2019 om 11:00
VAR deed niks fout.
Vind ik leuk
whiskey33 +600
maandag 21 januari 2019 om 11:09
hoorde gisteren bij studio sport dat ajax in eredivisie al 5,5 jaar geen strafschop tegen heeft gekregen. Scheidsrechters durven niet te fluiten tegen ajax.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 11:36
wat moeten we met belchinezen als we de knvb hebben de hele competitie barst uit zijn voegen van de corruptie.
en dit seizoen moet en zal ajax kampioen worden en daar zullen ze in zeist wat er ook gebeurd voor gaan zorgen andere clubs spelen nu tegen 13 man.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 11:40]
Vind ik leuk
kvg29 +81
maandag 21 januari 2019 om 11:47
De niet gegeven penalty is niet aan de VAR te wijten. Sterker nog, de VAR heeft de scheidsrechter naar de monitor geroepen om de situatie nogmaals te beoordelen. Dat de scheidsrechter dat uiteindelijk niet goed doet is beschamend te noemen. VAR heeft prima gefunctioneerd dit weekend. Helaas de scheidsrechter niet.....
Vind ik leuk
michelhx +4467
maandag 21 januari 2019 om 12:42
Eerlijk gezegd: Hij had 'm kunnen geven, maar ik vond de uitleg van onze Turkse vriend niet eens zo slecht. Ik kon me er best in vinden. Ik had het vele malen erger verwacht nadat ik alle whatsapp berichten had gelezen op mijn telefoon onder de wedstrijd. Toen ik daarna de samenvatting zag vond ik het allemaal wel mee vallen. En dat zeg ik als PSV supporter.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:35
Bril kapot?
Vind ik leuk
michelhx +4467
maandag 21 januari 2019 om 17:04
Nee, ik probeer objectief te zijn. Ik kan me vinden in de uitleg van de leidsman. Als ik zelf scheidsrechter was geweest was de bal op de stip gegaan. :)
Vind ik leuk
bergerac +61
maandag 21 januari 2019 om 12:57
Men moet vaste mensen bij de VAR zetten, dat bevorderd de unanimiteit in de beslissingen; als er steeds anderen zitten zit er teveel verschil in de beslissingen.
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 13:51
Alleen moeten de scheidsrechters wel zelf meer moeten beslissen en niet denken de var grijpt wel in want dan kan ik niks verkeerd doen daar lijkt het nu meer op
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 15:20
Dit is niet de 1e keer dat deze Guzubucuk benadeeld 2 seizoenen geleden trapte hij in een wedstrijd tegen Twente in een swalbe van Unal en nu is het een duidelijke strafschop en benadeeld hij Heerenveen weer.
En dan hoor ik later annaliste zeggen dat hij wel had gefloten als het andersom was geweest dan denk ik als dat zo is dan mag deze man die ook nog internationaal fluit toch voorlopig geen wedstrijden meer leiden?
Hij heeft gewoon het inzicht niet van het spelletje er zijn zoveel belangen tegenwoordig dan mogen de clubs toch ook verwachten dat ze een top scheidsrechters krijgen? Maar ze moeten het doen met o.a Kamphuis, Higler en Manschot en dat zijn geen toppers helaas.
Vind ik leuk
4everfcu +5182
maandag 21 januari 2019 om 15:25
en gek genoeg hoor je ook niemand over de vuurrode kaart die blind moest hebben.
http://www.soccernews.nl/news/538267/nieuwe-ophef-na-ajaxheerenveen-ontsnapte-blind-aan-rood

als wij zo geholpen zouden worden iedere week kunnen we ook mee doen om de titel.
[Reactie gewijzigd op maandag 21 januari 2019 om 15:26]
Vind ik leuk
El Cazador +8683
maandag 21 januari 2019 om 16:11
Heb de wedstrijd gisteren in het stadion gezien en vond Gözübüyük prima objectief fluiten. Ik kan hem zeker geen thuisfluiter noemen!!!
Vind ik leuk
maandag 21 januari 2019 om 16:33
T duurde al veeeeeel te lang voordat ze uberhoud gingen kijken ,want er zitten in dat hok ook alleen maar 020 gloryhunters . Die turk nooit meer laten fluiten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws