Lof voor Verdonk: Ziyech werd echt helemaal gek van hem

Lof voor Verdonk: "Ziyech werd echt helemaal gek van hem"

Gepubliceerd: maandag 28 januari 2019 om 20:17ma 28-01-2019 om 20:17

Laatste update: maandag 28 januari 2019 om 20:59ma 28-01-2019 om 20:59

John de Wolf was tijdens Feyenoord - Ajax onder de indruk van Calvin Verdonk, die het Hakim Ziyech de hele wedstrijd moeilijk maakte. Ziyech kwam er in De Klassieker nauwelijks aan te pas.

"Chapeau. Vooraf zette ik m'n vraagtekens, omdat hij tegen onze grote vriend Ziyech stond", zegt De Wolf bij Feyenoord TV. "Hij had het de eerste vijf minuten moeilijk, zoals het hele elftal. Maar daarna was het fantastisch, als een pitbull, elk duel winnend. Ziyech werd echt helemaal gek van hem. Hij was ook in de opbouw goed. Het was jammer voor hem dat hij kramp kreeg en op was, maar daardoor kon Haps zijn minuten maken. Als je terug gaat kijken, was er geen zwak punt."

De Wolf zag de bui na een paar minuten al hangen, omdat Ajax vroeg op voorsprong kwam. Daarna kantelde de wedstrijd volledig. "De wedstrijd vloog voorbij. Hoe spectaculair kan een Klassieker beginnen? Ik moet wel zeggen dat ik de eerste vijf minuten in de piepzak heb gezeten, zeker toen de 0-1 viel. Ik dacht: het zal toch niet? Daarna heb ik 85 minuten een overtuigend en fantastisch Feyenoord gezien. Ze hebben gedicteerd."

"Het was voor de wedstrijd bepalend dat ze de 3-2 voor de rust maakten. Je zag hoe de Feyenoord-spelers de catacomben ingingen en hoe de Ajax-spelers de catacomben ingingen. De Ajax-spelers waren bezig met de scheidsrechter (Makkelie, red.). Ze vonden dat Toornstra een te harde tackle op Frenkie de Jong had gedaan, maar hij gelijk voor de rust floot. Met veel energie en passie gingen ze de tunnel in. Van Persie was helemaal enthousiast. Dat zie ik hem zelden doen."

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +21059
maandag 28 januari 2019 om 20:18
Ziyech had zn dag niet. Maar zo waren er meer
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 20:21
Omdat verdonk zo goed was.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 20:40
Geen slecht woord over de pareltjes dit lag aan ten hag niet aan de juweeltjes op het veld zelfs niet de keeper
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 20:41
Waarom probeer je uit te dagen?
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 20:46
Probeer niemand uit te dagen ik als niet PSV of Feyenoord supporter lach Mn lul ook uit de broek van dit Ajax een hele grote mond waar hard op gevallen word prachtig
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 05:41
Ja Verdonk = 60 miljoen.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 20:25
Verdonk 15 miljoen meer waard 😂
Vind ik leuk
repeP +2190
maandag 28 januari 2019 om 23:29
Ziyech op rechtsbuiten is een verkwisting van zijn voetballende kwaliteiten. Maar ach, als Feyenoorder was ik daar gisteren niet echt rouwig om.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 11:43
Ja, een stuk of 10
Vind ik leuk
henkmeijer +3366
maandag 28 januari 2019 om 20:18
OFF TOPIC:

Ritsu Doan is vanmiddag met Japan doorgedrongen tot de finale van de Azie cup. Na een 3-0 winst tegen Iran mag hij zich gaan opmaken voor 1 van de grootste wedstrijden in zijn carriere tot nu toe. Ook op de Cup laat Doan zien wat een klasbak het is.

Zo bij deze 1000 maal excuses voor het verstoren van deze topic maar je wordt doodmoe van het feit dat er bijna niks over deze jongen wordt verteld die een heel goed toernooi speelt.
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 20:23]
Vind ik leuk
Il Gordo +18347
maandag 28 januari 2019 om 20:27
Speelt ie?
Vind ik leuk
henkmeijer +3366
maandag 28 januari 2019 om 20:28
Zeker :) Alleen in de poulefase zat hij 1 wedstrijd op de bank omdat ze al geplaatst waren.
Vind ik leuk
Il Gordo +18347
maandag 28 januari 2019 om 20:34
Dat is netjes.
Vind ik leuk
Sassefras +873
maandag 28 januari 2019 om 20:27
Leuke melding tussendoor!
Vind ik leuk
hantayo +1239
maandag 28 januari 2019 om 20:46
Hopelijk de nieuwe Ajacied.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1485
maandag 28 januari 2019 om 21:05
Ja met die jongen in de gelederen de tweede helft zaterdag had het weleens heel anders af kunnen lopen. Ook alweer mazzel, ik blijf erbij Lucky psv.
Vind ik leuk
Just Nuts +674
maandag 28 januari 2019 om 23:42
Dat verdonk keer goed speelt is ook wel wereld nieuws maar idd ze mogen best eem topic Ajax minder en dat wat meer random nieuws zoals dat van Doan erg leuk en die jongen kost nu paar miljoen te veel voor Feyenoord helaas
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 05:33
Fuxk die kutchinees shout out naar feyenoord
Vind ik leuk
henkmeijer +3366
maandag 28 januari 2019 om 20:19
Hij was zeker goed, maar vind dat er te weinig over Vermeer gesproken wordt. Had ook een paar cruciale reddingen!
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 20:19]
Vind ik leuk
Fritske01 +5113
maandag 28 januari 2019 om 20:21
Vermeer had nog een appeltje te schillen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 28 januari 2019 om 20:22
Fruit is gezond zeggen ze.
Vind ik leuk
psv#nr1 +2303
maandag 28 januari 2019 om 20:29
misschien iets voor Ajax Onana pakt ook geen bal
Vind ik leuk
Snoun +1164
maandag 28 januari 2019 om 20:32
Wel, uit het net.
Vind ik leuk
buddha +10883
maandag 28 januari 2019 om 20:34
zo lees ik ook heel weinig over onana. vorige week werden we bedolven onder berichten met Lamprou als pispaal, en onana komt er mee weg.
Vind ik leuk
Beukenbv +380
maandag 28 januari 2019 om 20:19
Lekker fel maar Haps zag er ook goed uit.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21850
maandag 28 januari 2019 om 20:22
Vond die Verdonk in zijn jaartje bij ons niet echt goed, maar hij is duidelijk wat beter geworden.
Vind ik leuk
El Cazador +8916
maandag 28 januari 2019 om 20:25
John de Wolf, Hakim Ziyech speelt al weken irritant slecht en hij denkt een topper te zijn, forget it
Vind ik leuk
mike-alkmaar +3822
maandag 28 januari 2019 om 20:28
Is er gister gevoetbald ofzo? T is zo extreem druk hier qua reacties vandaag.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 20:49
Verdonk was goed, maar man man, wat was Van Persie goed gisteren zeg. Een lust voor het oog van iedere voetballiefhebber. Echt genoten van deze rasvoetballer.
Vind ik leuk
Nr14always +3919
maandag 28 januari 2019 om 20:49
Hoe vaak is die houten klaas met zijn slecht kapsel niet te kakken gezet in die zgn Klassieker.
Het lijkt wel dat nu ze eens gewonnen hebben ze allemaal onder hun steen uitkruipem om hun trauma te verwerken, zielig gewoon
Vind ik leuk
WilcoS64 +3893
maandag 28 januari 2019 om 21:08
Nu al benieuwd hoe Verdonk het tegen Excelsior doet.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 21:18
Toch gaaf dat zo'n jongen nu ook thuis geeft bij topwedstrijden. Kon moeilijk inschatten waar hij stond, maar dit is natuurlijk onze nieuwe Oranje Back en 100miljoen voor deze topper!

Malacia en haps kunnen ze plekkie innemen
Vind ik leuk
allround +1826
maandag 28 januari 2019 om 21:21
Was een makkie voor verdonk. Ziyech was zaterdagnacht al aan het warmdraaien in de rotterdamse binnenstad.
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
maandag 28 januari 2019 om 21:24
Haps er snel.weer in
Vind ik leuk
bert +554