Go Ahead ontsnapt bij Cambuur, winst Jong PSV, Jong Ajax verliest opnieuw

Go Ahead ontsnapt bij Cambuur, winst Jong PSV, Jong Ajax verliest opnieuw

Gepubliceerd: maandag 28 januari 2019 om 21:56ma 28-01-2019 om 21:56

Go Ahead Eagles heeft op de valreep een punt overgehouden aan het duel met SC Cambuur. De inhaalwedstrijd werd met 1-1 gelijkgespeeld, waardoor de ploeg uit Deventer een punt inloopt op koploper FC Twente. Jong PSV boekte een zege bij laagvlieger FC Dordrecht. De wedstrijden die maandagavond werden gespeeld konden vrijdag vanwege slecht weer niet worden afgewerkt. 

SC Cambuur - Go Ahead 1-1
Cambuur en Go Ahead waren in de beginfase gelijkwaardig aan elkaar. Een kans van Robert van Koesveld (Cambuur) werd opgevolgd door twee kansen van Go Ahead, maar Paco van Moorsel en Istvan Bakx vonden Xavier Mous op hun weg. Na wat kansen van beide ploegen nam Cambuur na ruim een half uur de leiding. Invaller Kevin van Kippersluis, die Van Koesveld verving, knalde Cambuur fraai op voorsprong.

Go Ahead moest het in de tweede helft doen zonder Gino Bosz, die een kwartier na rust zijn tweede gele kaart van de wedstrijd kreeg en kon vertrekken. De ploeg van John Stegeman wist echter ook met een man minder gevaar te stichten, maar de 1-1 bleef maar uit. Tot de negentigste minuut, toen Jeff Stans een vrije trap op de paal schoot en Roland Baas de rebound binnen kon schieten: 1-1.

Jong Ajax - FC Volendam 1-3
Jong Ajax wacht nog altijd op de eerste overwinning na de winterstop. Na de 4-1 nederlaag bij RKC Waalwijk ging het in eigen huis mis tegen FC Volendam. Boy Deul bleek de grote beul te zijn voor Ajax. De middenvelder zette Volendam na zeven minuten voorsprong, maar debutant Lassina Traoré kopte twee minuten later de gelijkmaker binnen. Volendam had daarna het betere van het spel, al kon Jong Ajax eenvoudig standhouden.

Vlak na rust kwam Jong Ajax in de problemen. De scheidsrechter gaf Volendam een strafschop en rechtsback Sergino Dest een rode kaart. Deul schoot zijn tweede treffer van de avond binnen. Tien minuten later was Deul vanaf de penaltystip opnieuw trefzeker: 1-3. Vanaf dat moment kon Jong Ajax geen vuist meer maken. De Amsterdammers zijn terug te vinden op de negende plaats.

FC Dordrecht - Jong PSV 1-3
Jong PSV heeft in de tweede helft van het duel met FC Dordrecht orde op zaken gesteld en neemt drie punten mee naar Eindhoven. De avond begon vervelend voor de Eindhovenaren, toen Feyenoord-huurling Cryscencio Summerville Dordrecht al na zes minuten op 1-0 zette. Die score bleef lang staan, tot Jong PSV het in de tweede helft volledig omdraaide.

Jong PSV kreeg kort na rust een strafschop, die benut werd door Mauro Júnior. Joël Piroe maakte de comeback nog geen tien minuten later compleet met een echte spitsengoal. Dordrecht bleef in de wedstrijd en mocht hopen op een punt tegen de ploeg van Dennis Haar. Het duel werd in de slotfase beslist door Lennerd Daneels. De Belg veroverde de bal op eigen helft, passeerde twee spelers en schoot uiteindelijk de 1-3 binnen. Jong PSV staat nu zesde.

Overige uitslagen:
Jong Utrecht - RKC Waalwijk 1-2

Plaats een reactie

Gewoon Bas +2281
maandag 28 januari 2019 om 22:00
Boy Deul de Beul
Vind ik leuk
PSV noord +1435
maandag 28 januari 2019 om 22:40
Doy de Beul
Vind ik leuk
Jozef +44980
maandag 28 januari 2019 om 23:03
Nee, ik maak 'm niet...
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:01
Jong ajax kijkt goed naar ajax1. Lekker bezig mannen
Vind ik leuk
Romario9 +13916
maandag 28 januari 2019 om 22:19
Die kunnen binnenkort dus allemaal mooi doorstromen naar het eerste 😉
Vind ik leuk
Ove +4027
maandag 28 januari 2019 om 22:24
Hoeveel is het geworden dan,bij de talenten fabriek
Vind ik leuk
dhrwobo +45670
maandag 28 januari 2019 om 22:02
We hebben zoveul goei
Vind ik leuk
Bizzy +22798
maandag 28 januari 2019 om 22:06
Onze Piroe gaat lekker. Met Lammers erbij valt straks wat te kiezen.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:26
Ik vraag me af of van bommel het aandurft met 1 van die 2 (of Romero), wanneer de Jong vertrekt. Ik ben nog van geen 1 echt 100% overtuigd. En als de Jong niet weggaat dan blijven die jongens niet allemaal en moet er 1 verkocht worden denk ik.
Vind ik leuk
Hupfean +5686
maandag 28 januari 2019 om 22:14
Dik verdiend punt voor Gae, tegen 10 man durfde of kon cambuur geen vuist maken en mag t blij zijn dat t 1 punt over houd.
Vind ik leuk
HuizemWest +369
dinsdag 29 januari 2019 om 07:46
Klopt stel sukkels zijn het, een al al ergernis.Zo gaat het al jaren.
Vind ik leuk
Fred1975 +609
maandag 28 januari 2019 om 22:21
Go Ahead ontsnapt! Go Ahead genaaid was een betere kop geweest! Cambuur hoort rood te krijgen bij eeen schandalige overtreding op Navratil (slechts geel). Bosz krijgt een belachelijke eerste gele en een terechte tweede gele, dus rood! Maar ja, een arbitraal trio die buitenspel geven bij een doeltrap kan je ook niet serieus nemen!
Vind ik leuk
Hupfean +5686
dinsdag 29 januari 2019 om 10:40
Klopt helemaal, v Koesveld had donkerrood moeten krijgen en die 1e gele kaart voor Bosz was helemaal niks.
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1221
maandag 28 januari 2019 om 22:24
Eerst al niet de beste 1e selectie meer en nu ook niet meer de beste jeugd meer. Blijft zo niet veel over in Amsterdam. Behalve heel veel geld, dat dan weer wel.
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 22:25]
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:35
Ja toch
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
maandag 28 januari 2019 om 22:48
Gaat goed met ajax. Keep up the good work guys!!!!
Vind ik leuk
Benniewies +5843
maandag 28 januari 2019 om 23:47
Ik lees maar 5 reacties en hoe zielig ook.... Ajax Ajax Ajax

Doet echt zeer dat onze Amsterdamse vrienden overal meer aanzien hebben.... Meer prijzen etc.

#zieligvolk.

Ajax succes verder in de finale van de beker hoop ik dat wij het winnen.

Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
dinsdag 29 januari 2019 om 00:31
Je bent op vakantie, richt je daarop man.
Vind ik leuk
MR - +182
dinsdag 29 januari 2019 om 01:23
"Go ahead speelt gelijk en loopt een punt in op Fc Twente" ?
Of ze verliezen er 2, Twente heeft toch gewonnen...
Vind ik leuk
harryheck +1571
dinsdag 29 januari 2019 om 07:04
De scheidsrechter gaf Volendam een strafschop en rechtsback Sergino Dest een rode kaart???????
Hoezo GAF hij een pingel VP???
Misschien waren die pingel en rode kaart TERECHT???!!!
Oh nee, sorry, het was TEGEN Ajax en dan is het niet terecht.......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws