Go Ahead ontsnapt bij Cambuur, winst Jong PSV, Jong Ajax verliest opnieuw

Go Ahead ontsnapt bij Cambuur, winst Jong PSV, Jong Ajax verliest opnieuw

Gepubliceerd: maandag 28 januari 2019 om 21:56ma 28-01-2019 om 21:56

Go Ahead Eagles heeft op de valreep een punt overgehouden aan het duel met SC Cambuur. De inhaalwedstrijd werd met 1-1 gelijkgespeeld, waardoor de ploeg uit Deventer een punt inloopt op koploper FC Twente. Jong PSV boekte een zege bij laagvlieger FC Dordrecht. De wedstrijden die maandagavond werden gespeeld konden vrijdag vanwege slecht weer niet worden afgewerkt. 

SC Cambuur - Go Ahead 1-1
Cambuur en Go Ahead waren in de beginfase gelijkwaardig aan elkaar. Een kans van Robert van Koesveld (Cambuur) werd opgevolgd door twee kansen van Go Ahead, maar Paco van Moorsel en Istvan Bakx vonden Xavier Mous op hun weg. Na wat kansen van beide ploegen nam Cambuur na ruim een half uur de leiding. Invaller Kevin van Kippersluis, die Van Koesveld verving, knalde Cambuur fraai op voorsprong.

Go Ahead moest het in de tweede helft doen zonder Gino Bosz, die een kwartier na rust zijn tweede gele kaart van de wedstrijd kreeg en kon vertrekken. De ploeg van John Stegeman wist echter ook met een man minder gevaar te stichten, maar de 1-1 bleef maar uit. Tot de negentigste minuut, toen Jeff Stans een vrije trap op de paal schoot en Roland Baas de rebound binnen kon schieten: 1-1.

Jong Ajax - FC Volendam 1-3
Jong Ajax wacht nog altijd op de eerste overwinning na de winterstop. Na de 4-1 nederlaag bij RKC Waalwijk ging het in eigen huis mis tegen FC Volendam. Boy Deul bleek de grote beul te zijn voor Ajax. De middenvelder zette Volendam na zeven minuten voorsprong, maar debutant Lassina Traoré kopte twee minuten later de gelijkmaker binnen. Volendam had daarna het betere van het spel, al kon Jong Ajax eenvoudig standhouden.

Vlak na rust kwam Jong Ajax in de problemen. De scheidsrechter gaf Volendam een strafschop en rechtsback Sergino Dest een rode kaart. Deul schoot zijn tweede treffer van de avond binnen. Tien minuten later was Deul vanaf de penaltystip opnieuw trefzeker: 1-3. Vanaf dat moment kon Jong Ajax geen vuist meer maken. De Amsterdammers zijn terug te vinden op de negende plaats.

FC Dordrecht - Jong PSV 1-3
Jong PSV heeft in de tweede helft van het duel met FC Dordrecht orde op zaken gesteld en neemt drie punten mee naar Eindhoven. De avond begon vervelend voor de Eindhovenaren, toen Feyenoord-huurling Cryscencio Summerville Dordrecht al na zes minuten op 1-0 zette. Die score bleef lang staan, tot Jong PSV het in de tweede helft volledig omdraaide.

Jong PSV kreeg kort na rust een strafschop, die benut werd door Mauro Júnior. Joël Piroe maakte de comeback nog geen tien minuten later compleet met een echte spitsengoal. Dordrecht bleef in de wedstrijd en mocht hopen op een punt tegen de ploeg van Dennis Haar. Het duel werd in de slotfase beslist door Lennerd Daneels. De Belg veroverde de bal op eigen helft, passeerde twee spelers en schoot uiteindelijk de 1-3 binnen. Jong PSV staat nu zesde.

Overige uitslagen:
Jong Utrecht - RKC Waalwijk 1-2

Plaats een reactie

Gewoon Bas +2195
maandag 28 januari 2019 om 22:00
Boy Deul de Beul
Vind ik leuk
PSV noord +1295
maandag 28 januari 2019 om 22:40
Doy de Beul
Vind ik leuk
Jozef +42357
maandag 28 januari 2019 om 23:03
Nee, ik maak 'm niet...
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:01
Jong ajax kijkt goed naar ajax1. Lekker bezig mannen
Vind ik leuk
Romario9 +13172
maandag 28 januari 2019 om 22:19
Die kunnen binnenkort dus allemaal mooi doorstromen naar het eerste 😉
Vind ik leuk
Ove +1704
maandag 28 januari 2019 om 22:24
Hoeveel is het geworden dan,bij de talenten fabriek
Vind ik leuk
dhrwobo +40102
maandag 28 januari 2019 om 22:02
We hebben zoveul goei
Vind ik leuk
Bizzy +23299
maandag 28 januari 2019 om 22:06
Onze Piroe gaat lekker. Met Lammers erbij valt straks wat te kiezen.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:26
Ik vraag me af of van bommel het aandurft met 1 van die 2 (of Romero), wanneer de Jong vertrekt. Ik ben nog van geen 1 echt 100% overtuigd. En als de Jong niet weggaat dan blijven die jongens niet allemaal en moet er 1 verkocht worden denk ik.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:04
De lichting van Wim Jonk, heeft plaats gemaakt voor de gekochte jeugd van Overmars.
Vind ik leuk
Bizzy +23299
maandag 28 januari 2019 om 22:13
Noem Tagliafico, Tadic, Blind en Magalan geen jeugd meer. Overmars ging voor zekerheid🙄
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:15
Overmars koopt toch ook 15 / 16 jarigen? Voor het KK divisieteam?
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 22:15]
Vind ik leuk
Hupfean +5097
maandag 28 januari 2019 om 22:14
Dik verdiend punt voor Gae, tegen 10 man durfde of kon cambuur geen vuist maken en mag t blij zijn dat t 1 punt over houd.
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:17
Maar toch voelt het een beetje als 2 punten verloren voor GAE.
Vind ik leuk
Cultheld +50
maandag 28 januari 2019 om 22:24
FC Twente de grote winnaar van deze speelronde. Volgende week zal het ongetwijfeld weer anders zijn in de KuKiDent divisie
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:28
Haha, kukident.

Wandelvoetbaldivisie?
Vind ik leuk
HuizemWest +330
dinsdag 29 januari 2019 om 07:48
Nou dat GAE heb ook niks laten zien. Kampioen worden ze zeker niet,dat wordt Twente.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 08:55

Go Ahead heeft gisteren inzet en karakter getoond. Daar mogen ze heel trots op zijn. Stegeman heeft er een echt team van gemaakt. Pusic, Boessen en Stegeman staan daarom terecht bovenaan met hun team.
Vind ik leuk
L'Aigle +17
dinsdag 29 januari 2019 om 09:09
Hoe kan je dat nou zeggen? Ik heb een spannende pot gezien tussen 2 teams die allebei voor de winst wilden gaan. Ik heb een scheids gezien die de wedstrijd niet aan kon. Ik heb overtredingen gezien die niet bestraft werden, overtredingen die te zwaar bestraft werden en gele kaarten die helemaal geen overtreding waren.

Kowet wordt gewoon 2 weken achter elkaar genaaid door foutieve beslissingen. Een penal voor Almere wat een vrije trap voor kowet had moeten zijn. Een eerste gele kaart van Bosz tegen Cambuur waarbij hij de tegenstander niet eens raakt. Een overtreding op Navratil wat diep/donker/super rood had moeten zijn.

Als je wedstrijden waarin zulke cruciale fouten worden gemaakt door het arbitrale trio weet te overleven en dan 'gewoon' 4 punten uit 2 wedstrijden pakt, dan laat je als GAE dus juist wél wat zien...

Nee, kampioen worden ze niet, maar het gaat nog een mooi en spannende tweede seizoenshelft worden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 29 januari 2019 om 09:10]
Vind ik leuk
HuizemWest +330
dinsdag 29 januari 2019 om 09:55
Ja jonge das Keuken Klojoo Divisie.Alles kan. Totale comedy capers wat je ziet. Dat zal de komende jaren niet veranderen.Enige lichtpuntje dit jaar dat het heel spannend gaat worden bovenin.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 10:19
Zo is het. De selectie is niet breed genoeg en volgende week heb je een probleem met de schorsingen maar wat hebben ze gisteren geknokt en vooral met lef gevoetbald.
Vind ik leuk
L'Aigle +17
dinsdag 29 januari 2019 om 10:52
Ik heb Eindhoven tegen jullie zien voetballen en ik vond ze persoonlijk niet heel sterk. Onze selectie is denk ik breed genoeg om vrijdag, even afhankelijk van de arbitrage natuurlijk, de 3 punten in Deventer te houden.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 11:24
Helemaal eens dat het voor Eagles thuis tegen Eindhoven zou moeten kunnen. Maar Eindhoven heeft wel 7 vd 9 laatste wedstrijden gewonnen en met vd Boomen één van de betere middenvelders van de KKD in huis.
Den Bosch was niet best tegen Eindhoven en speelde met een ander systeem.
Darri maakt ons sterker maar zal net als Vermeij ingepast moeten worden in de automatismen.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 10:16
Nee het is een winstpunt. Cambuur heeft prima spelers en die gaan nog stijgen op de ranglijst.
Vind ik leuk
HuizemWest +330
dinsdag 29 januari 2019 om 07:46
Klopt stel sukkels zijn het, een al al ergernis.Zo gaat het al jaren.
Vind ik leuk
Fred1975 +558
maandag 28 januari 2019 om 22:21
Go Ahead ontsnapt! Go Ahead genaaid was een betere kop geweest! Cambuur hoort rood te krijgen bij eeen schandalige overtreding op Navratil (slechts geel). Bosz krijgt een belachelijke eerste gele en een terechte tweede gele, dus rood! Maar ja, een arbitraal trio die buitenspel geven bij een doeltrap kan je ook niet serieus nemen!
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:23
Het was niet best zo te horen, wat de scheids betreft.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 10:23
De heer scheids liet veel toe, Eagles had nog een kaart kunnen krijgen, partijdig was de scheids niet.
Zolang die schopper Verheydt niet mee doet, is Eagles een leuk team met lef en inzet. Leuk om naar te kijken.
Vind ik leuk
Fred1975 +558
dinsdag 29 januari 2019 om 16:01
Met veel toelaten is weinig mis! Een scheids moet wel het verschil tussen een charge en helemaal niets herkennen. Aangezien dit arbitrale trio floot voor buitenspel bij een doeltrap is het klip en klaar! Die snappen het niet!
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 16:04
Ja zag ik. Floot hij ook of werd er alleen gevlagd?
Vind ik leuk
Fred1975 +558
dinsdag 29 januari 2019 om 16:08
Floot ook.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 16:29
Dat is dan een fout.
Hij floot niet sterk maar partijdig zag ik niet. Die tackle in de tweede helft voor de dug out was ook geel voor Go Ahead in mijn ogen.
Het viel me op dat Stegeman, die ik heel goed vind!, ook niet rustig was. Hij was hevig aan het protesteren bij die bal waarvan hij vond dat het een terugspeelbal bal was, terwijl die Cambuurspeler de bal verkeerd raakte.
Het meest opvallende vond ik dat jullie een man meer leken te hebben, de elf van Cambuur stonden in kluitjes ver van de bal af, zonder organisatie.
Pluim voor Go Ahead.
Vind ik leuk
Fred1975 +558
dinsdag 29 januari 2019 om 17:02
Je hebt er kijk op, meen ik serieus! Ik bekijk de wedstrijd uiteraard door een rood gele bril. Daarnaast hebben wij als club een verleden met de bewuste scheidsrechter (gaf Maatsen ooit een rode kaart waar werkelijk niemand iets van snapte behalve de scheids zelf). Nadat we met 10 man kwamen te staan was Cambuur het helemaal kwijt. Cambuur heeft een heel goed wapen met hele snelle aanvallers. Daar maakten ze in het begin goed gebruik van. Nadat wij met 10 man kwamen leek het alsof ze zich geen raad wisten met de extra ruimte.
Wat Stegeman betreft, ben zeer blij met hem als trainer. Hij is altijd nadrukkelijk aanwezig langs de lijn. Volgens mij doet hij dit ook om de spelers te ontlasten/uit de wind te houden.
Vind ik leuk
dinsdag 29 januari 2019 om 17:10
Toptrainer.
Pusic is een liefhebber en Boessen is ook een echte liefhebber en goudeerlijk en net als Stegeman staat hij pal voor zijn spelers.
Drie trainers waar spelers een stapje extra voor doen.
Niet voor niets staan ze 1 2 en 3. Fraser brandt zijn spelers week na week in het openbaar af en Sparta gaat het om die reden niet redden.
Vind ik leuk
Hupfean +5097
dinsdag 29 januari 2019 om 10:40
Klopt helemaal, v Koesveld had donkerrood moeten krijgen en die 1e gele kaart voor Bosz was helemaal niks.
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1247
maandag 28 januari 2019 om 22:24
Eerst al niet de beste 1e selectie meer en nu ook niet meer de beste jeugd meer. Blijft zo niet veel over in Amsterdam. Behalve heel veel geld, dat dan weer wel.
[Reactie gewijzigd op maandag 28 januari 2019 om 22:25]
Vind ik leuk
maandag 28 januari 2019 om 22:35
Ja toch
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +1222
maandag 28 januari 2019 om 22:48
Gaat goed met ajax. Keep up the good work guys!!!!
Vind ik leuk
Benniewies +4242
maandag 28 januari 2019 om 23:47
Ik lees maar 5 reacties en hoe zielig ook.... Ajax Ajax Ajax

Doet echt zeer dat onze Amsterdamse vrienden overal meer aanzien hebben.... Meer prijzen etc.

#zieligvolk.

Ajax succes verder in de finale van de beker hoop ik dat wij het winnen.

Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
dinsdag 29 januari 2019 om 00:31
Je bent op vakantie, richt je daarop man.
Vind ik leuk
MR - +184
dinsdag 29 januari 2019 om 01:23
"Go ahead speelt gelijk en loopt een punt in op Fc Twente" ?
Of ze verliezen er 2, Twente heeft toch gewonnen...
Vind ik leuk
harryheck +1516
dinsdag 29 januari 2019 om 07:04
De scheidsrechter gaf Volendam een strafschop en rechtsback Sergino Dest een rode kaart???????
Hoezo GAF hij een pingel VP???
Misschien waren die pingel en rode kaart TERECHT???!!!
Oh nee, sorry, het was TEGEN Ajax en dan is het niet terecht.......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws