Update: BBC: Fellaini bereikt persoonlijk akkoord en koerst af op transfer

Update: BBC: Fellaini bereikt persoonlijk akkoord en koerst af op transfer

Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2019 om 09:56wo 30-01-2019 om 09:56

Marouane Fellaini staat voor een zeer lucratieve transfer naar China. De 31-jarige middenvelder van Manchester United gaat in drie jaar tijd zo'n 43,5 miljoen euro netto verdienen bij Shandong Luneng.

Dat meldt Het Nieuwsblad. Volgens de Belgische krant ontvangt United zo'n twaalf miljoen euro voor de Belg, die nog een contract tot medio 2020 heeft op Old Trafford. Fellaini bereikte al een persoonlijk akkoord met de Chinezen. Naar verwachting stapt hij binnen enkele dagen op het vliegveld om zijn overstap af te ronden.

Bij Shandong Luneng wordt Fellaini ploeggenoot van oud-Feyenoorder Graziano Pellè. De Italiaan doet het met een jaarsalaris van zestien miljoen nog iets beter dan de Rode Duivel, die ieder seizoen 14,5 miljoen netto kan bijschrijven.

Fellaini speelde liefst 10,5 seizoenen en 354 duels in Engeland voor achtereenvolgens Everton en Manchester United. De middenvelder, momenteel herstellende van een kuitblessure, lijkt echter niet in de plannen van interim-manager Ole Gunnar Solskjaer van The Red Devils voor te komen.

Fellaini lonkte om die reden al enige tijd naar een lucratief Chinees avontuur. "Met het leven in China zou ik geen probleem hebben. Ik hou ervan om andere plaatsen en culturen te ontdekken”, zei hij vorig jaar in Sport/Voetbalmagazine. Na Axel Witsel, Yannick Carrasco en recent Mousa Dembélé is hij de vierde Rode Duivel die naar China trekt.

Update 09.56: De BBC bevestigt woensdag dat Fellaini onderweg is naar China. De dertiger heeft inmiddels een persoonlijk akkoord bereikt met Shandong Luneng over een megacontract. De Chinese topclub heeft nog even om de deal met Manchester United rond te krijgen. In het Verre Oosten is de transfermarkt tot en met februari geopend. Bayern München maakte eerder op de dag bekend dat spits Sandro Wagner zijn loopbaan voortzet in de Chinese Super League

Plaats een reactie

Dani7 +400
woensdag 30 januari 2019 om 07:52
Wat een salarissen..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18614
woensdag 30 januari 2019 om 07:54
Slaat nergens op wat is een echte voetballer dan wel niet waard in China!?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:06
Ik vraag me vooral af hoe die scheefgroei er daar uitziet. Hoe creëer je een team als iemand 20x zoveel verdiend dan zijn lokale Chinese teamgenoten?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6425
woensdag 30 januari 2019 om 09:04
Is in de MLS niet heel anders hoor.
Daar is het bij veel clubs ook het geval dat 2 of 3 spelers 95%van het salarisbudget pakken

https://mlsplayers.org/resources/salary-guide
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 09:05]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18614
woensdag 30 januari 2019 om 10:45
De keeper verdient €30.000,- per maand en Fellaini €300.000,- per week zo ongeveer!
Vind ik leuk
Deck010 +10215
woensdag 30 januari 2019 om 13:42
Zijn ze gelukkig wel gewend in China. Anderen werken daar voor 2 kwartjes per dag in een fabriek dus die keeper is voor zijn gevoel al multimiljonair.
Vind ik leuk
buddha +10756
woensdag 30 januari 2019 om 07:55
met zo'n salaris gaat hij misschien een keer naar de kapper.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:05
Inderdaad. Want daar zal er nog meer ongedierte in vliegen
Vind ik leuk
AVDV +1633
woensdag 30 januari 2019 om 08:10
Hij heeft al tijden geen afro meer.
Vind ik leuk
Sven! +2592
woensdag 30 januari 2019 om 08:11
Geen idee of jij het Engelse voetbal volgt, ik denk het niet, anders wist je wel dat ie allang zíjn kop met haar heeft laten kortwieken!
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
woensdag 30 januari 2019 om 08:23
Zonde dat ie dat heeft gedaan, was toch iets waarom iedereen m herkende.
Vind ik leuk
AVDV +1633
woensdag 30 januari 2019 om 08:41
Ja hij is echt niet te herkennen op het veld.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
woensdag 30 januari 2019 om 08:59
Komt ook omdat ie dr bijna nooit opstaat 😉
Vind ik leuk
AVDV +1633
woensdag 30 januari 2019 om 10:33
Oh naja de keren dat ie meedeed dan. Moet eerlijk bekennen dat United me niet kan bekoren, kijk zelfs liever naar Fulham en dergelijke.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
woensdag 30 januari 2019 om 13:24
Kijk zelf het liefst naar Crystal Palace. Voor mij mooiste club in Engeland.
Vind ik leuk
buddha +10756
woensdag 30 januari 2019 om 09:43
kijk er weinig naar idd.
Vind ik leuk
Mario 1 +2847
woensdag 30 januari 2019 om 11:10
Nou , nou , wordt China en Japan het afbouw centrum van voetballers op leeftijd?
Waar komt al dat geld vandaan.?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 11:26
Van “jouw” aankopen op alibaba maat
Vind ik leuk
Mario 1 +2847
woensdag 30 januari 2019 om 11:34
😀😀😀 daar zit wat in.
Vind ik leuk
Deck010 +10215
woensdag 30 januari 2019 om 13:46
Zie héél af en toe wel eens wedstrijd van Pellé daar in China.
Die verdiend daar echt makkelijk zijn miljoenen. Bij elke corner scoort hij want hij hoeft niet eens te springen om aan de bal te komen.
Zelfs de keepers komen met gestrekte armen niet boven hem uit.

Nu ik er over nadenk is dit misschien wel een ideaal land voor Lamprou. Miljoenen verdienen en niemand die zeikt dat je te klein bent.
Vind ik leuk
Mario 1 +2847
woensdag 30 januari 2019 om 13:52
Potverdikke, dan is er voor mij ook nog kans. Ffe mandarijn leren.😀😀😀
Vind ik leuk
Deck010 +10215
woensdag 30 januari 2019 om 13:54
Hahaha, ik was ook al onderweg naar Schiphol maar toen bedacht ik dat ik helemaal niet kan voetballen. Ik kan er alleen maar over ouwehoeren. Ik wacht tot ze Europese analisten zoeken. Als het zo ver is geef ik je wel een seintje Mario.
Vind ik leuk
Habbekrats +347
woensdag 30 januari 2019 om 07:52
Lekker toch! 31 jaar en nog even de bankrekening spekken
Vind ik leuk
Blindsy +20539
woensdag 30 januari 2019 om 07:53
Lachwekkend salaris voor die sliert. Al lacht hij natuurlijk 't hardst...
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18614
woensdag 30 januari 2019 om 07:53
Belachelijke bedragen in China, hebben ze daar geen FFP of mag gewoon alles daar????
Vind ik leuk
#Keizerout +50411
woensdag 30 januari 2019 om 11:55
Ik denk dat Europees voetbal ze daar gestolen kan worden :p
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12587
woensdag 30 januari 2019 om 07:54
Nog beter voor hem toch was toch een houten hark
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 08:00]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:01
Dit moet een typfout zijn, Fellaini is 120 miljoen waard geen 12.
Vind ik leuk
AVDV +1633
woensdag 30 januari 2019 om 08:10
1,2
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:08
Lekker hoor. Elke dag Chinezen.
Vind ik leuk
Wemberly +716
woensdag 30 januari 2019 om 08:47
Wat gebeurt er precies als je op het vliegveld stapt?
Vind ik leuk
ritje +787
woensdag 30 januari 2019 om 08:49
hallo Ajax had beter Fallaini kunnen halen! inplaats van derde keus magallan! mvg ritje
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 09:42
bijnaam in China ; “ langen bami-sliert “
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 10:18
Voor dat bedrag mogen ze me zelfs naar binnen-Mongolie sturen.

Dit zou niet moeten kunnen en dan ook nog voor zo'n matige voetballer.
Vind ik leuk
Mari +13320
woensdag 30 januari 2019 om 10:21
Engeland is uit
China is in
Vind ik leuk
Truth +4502
woensdag 30 januari 2019 om 10:28
Dat die lompen boer ooit voetballer is geworden en daar nog hopen geld heeft aan verdiend zal voor mij eeuwig een bevestiging zijn dat er niks dommer bestaat dan de mens !
Vind ik leuk
Smithsonian +45247
woensdag 30 januari 2019 om 10:32
Houdoe boomstam.
Vind ik leuk
Asarkan +182
woensdag 30 januari 2019 om 10:57
Die man kan er toch helemaal niks van manmanman, ik snapte sowieso al niet dat United hem ooit gehaald heeft
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1267