Dordrecht-directeur lid van Vrienden van Feyenoord: 'Een vooropgezette coup'

Dordrecht-directeur lid van Vrienden van Feyenoord: 'Een vooropgezette coup'

Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2019 om 08:15wo 30-01-2019 om 08:15

Bij FC Dordrecht is niet iedereen blij met de samenwerking met Feyenoord. Volgens Voetbal International 'spreekt de vijfde colonne van een vooropgezette en uitgedachte coup'. Dordrecht-directeur Hans de Zeeuw zit namelijk in De Vrienden van Feyenoord.

Dordrecht en Feyenoord kondigden eerder deze maand een samenwerkingsverband aan. Vanaf volgend seizoen maken maximaal vijf spelers vanuit Rotterdam-Zuid de overstap naar de hekkensluiter van de Keuken Kampioen Divisie. Ook maakt een assistent-trainer de overstap naar de Schapenkoppen, bevestigt De Zeeuw.

De directeur begrijpt de kritiek op de samenwerking niet. "Liever failliet dan satelliet? Dan ga je wel heel ver. Bovendien worden we geen satellietclub. Het is een samenwerking", stelt De Zeeuw. "Kijk naar onze beweegredenen. Over twee jaar kun je mogelijk degraderen. Ik vind oprecht dat wij als directie en bestuur ervoor moeten zorgen dat de continuïteit van deze club wordt gewaarborgd."

De Zeeuw meent dat de Feyenoord-spelers de selectie een boost kunnen geven. Bovendien houdt Dordrecht meer geld over voor ervaren versterkingen. Hij pareert de aantijgingen dan ook. "Ik ben geen wolf in schaapskleren. Daarmee zouden mensen me echt tekortdoen. Ik doe alles voor deze club. Als wij Feyenoord loten voor de beker, dan ben ik voor Dordrecht."

Plaats een reactie

Henkings +1007
woensdag 30 januari 2019 om 08:27
Moet Dordrecht niet gewoon heel blij zijn met die 5 spelers? Het heeft Excelsior uiteindelijk ook geen windeieren gelegd...
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:35
Zijn ze ook, dat verteld het interview ook 👍
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:27
Prachtige strategie, langzaam Dordrecht ombouwen tot Jong Feyenoord. Toch niemand die ook maar iets om Dordrecht geeft.
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
woensdag 30 januari 2019 om 08:32
Idd geen slechte constructie
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 08:43
'"ZaraLarsson +390 woensdag 30 januari 2019 om 08:27

Prachtige strategie, langzaam Dordrecht ombouwen tot Jong Feyenoord. Toch niemand die ook maar iets om Dordrecht geeft."

Ik geef meer om Dordrecht dan om jou cluppie!! Bij Dordt lopen tenminste echte supporters!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 08:50]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:49
Zo, en iemand die kinderachtige termen als 'pisvee' gebruikt moeten we wel serieus nemen? Groei op man.
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 08:52
Ah nog zo'n nepsupporter!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:54
Hoe kun je beoordelen of iemand een supporter is uit die zin? Jochie, er zit heel wat verkeerd in jouw hoofd.
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 08:58
Hoe kun je zomaar roepen dat er niemand iets geeft om FC Dordrecht?
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 09:00
Nou, als je naar Dordrecht kijkt, zie je dat het er wel heel leeg is elke wedstrijd.

Maar dat niemand er iets om geeft, is natuurlijk overdreven.
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 08:53
als je een echte was geweest dan ben je voor FC Eindhoven!!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:54
Jij snapt clubliefde niet blijkt maar weer.
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 09:02
Als er iemand weet wat clubliefde is dan ben ik het wel!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:55
Precies, maar iedereen gaat voor het succes. Echte glory hunters.
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 08:59
Inderdaad, lekker makkelijk!!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 09:09
Dus als je fan bent van PSV ben je gelijk een successupporter?
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
woensdag 30 januari 2019 om 09:25
Je haalt een aantal zaken door elkaar Rolandrios.
Je hebt de van oudsher stadsclub fc Eindhoven en de "fabrieksclub" PSV. Beide hebben een eigen achterban met echte supporters.
In de stad is er rivaliteit maar naar buiten toe zijn we Eindhoven.
Vind ik leuk
Rolandios +445
woensdag 30 januari 2019 om 09:55
Ja ok dat snap ik wel, maar veel mensen zijn glory hunters. Bij de kleine clubs zie je over het algemeen alleen maar echte fans en dat is veel echter en mooier vind ik!
Vind ik leuk
Fritske01 +5306
woensdag 30 januari 2019 om 10:13
Klopt denk ik wel maar iedereen wil het beste voor zn cluppie.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 10:36
Dus toen Feyenoord een aantal jaren terug zo diep gezonken was zat dat stadion nog steeds bijna helemaal vol met gloryhunters?? Bij ajax valt al jaren geen prijs meer waarom zit het er dan wel vol? En als die kleine clubs een europese pot mogen spelen krijgen ze nog geen half uitvakje vol! Nee duizenden euros uitgeven omdat je gloryhunter bent tuurlijk pik!
Vind ik leuk
Ikkuh +2484
woensdag 30 januari 2019 om 12:09
LOL bij Ajax zit het nooit vol, alleen als PSV of Feyenoord op bezoek komen
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 11:50
Ik ben vanaf mijn 6e al FC Den Haag supporter. Mijn hart huilt, lacht, scheld en klopt alleen voor FC Den Haag. Geel/groen bloed door mijn aderen. Successen zijn ver te zoeken maar de liefde voor de club zit heel diep geworteld. Ik snap je dus wel.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:52
De enige keer dat je mij bij psv gaat zien, is in het uitvak als Feyenoord naar Eindhoven moet ;)
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:55
Neem je Zara dan ook mee? Poeh wat een lekker wijf. Die zou je toch helemaal........
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 16:05
Zal m'n best doen!
Vind ik leuk
Sassefras +868
woensdag 30 januari 2019 om 09:53
Ik ben voor Feyenoord, maar vind de opmerkingen van Zara respectloos. Jouw laatste zin is overigens meer dan een tikkeltje provocerend 😆
Kun je overigens wat met de uitspraken van de directeur van FC Dordrecht?
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 12:10]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 19:40
Ik kan die man best begrijpen ja. Maar wat betreft het provoceren, beetje rauw geintje onder de gordel moet net aan kunnen toch ;)
Vind ik leuk
Sassefras +868
woensdag 30 januari 2019 om 20:02
Aangezien mijn 2e cluppie Excelsior is, kan ik me ook aardig goed verplaatsen in de gevoeligheden van fans van kleine clubs 😳
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 21:59
Ach, in mijn geval heb ik ook zo m'n sympathie naar een bepaalde kleine club in NL. En daarnaast: Feyenoorder ben je 9 van de 10 keer helaas ook niet voor je lol. Maar goed allemaal part of the game!
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 12:03
Klasse reactie, bedankt Emmenaar!
Vind ik leuk
Sassefras +868
woensdag 30 januari 2019 om 12:13
Die hooguit 5 Feyenoorders zie je volgend seizoen dan wel weer, maar voor nu hoop ik dat Summerville voor de korte en Schuurman voor de langere termijn wat voor jullie zullen betekenen.
Vind ik leuk
F-Troop +205
woensdag 30 januari 2019 om 09:53
😆😆
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 12:03
Trieste reactie zeg, erg kort door de bocht.
Vind ik leuk
Burton93 +111
woensdag 30 januari 2019 om 08:31
door je te omringen met betere spelers wordt je zelf ook beter.
Vind ik leuk
BenikBen +144
woensdag 30 januari 2019 om 08:35
Doet me denken aan onze Sparta vrienden die ooit uit de stront gehaald konden worden maar dat absoluut niet wilde.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 08:48
Zeker een manier van Feyenoord om hun gigantische fout met de Jong-ploeg enigszins recht te zetten, jammer dat dan weer ten koste gaat van Dordrecht.
Vind ik leuk
Och jeh +2573
woensdag 30 januari 2019 om 09:19
Als dat een gigantische fout was geweest, waren ze alsnog ingestapt. De reden waarom ze geen jong ploeg in de KK divisie of lager willen is duidelijk!! Denk dat het voor Dordrecht net een win - win is
Vind ik leuk
Smithsonian +45000
woensdag 30 januari 2019 om 08:48
Wees juist blij.
Vind ik leuk
Guzzi +711
woensdag 30 januari 2019 om 08:59
Hij heeft gewoon gelijk,beide kunnen er beter van worden.
Vind ik leuk
Och jeh +2573
woensdag 30 januari 2019 om 09:18
Terugtrekken Feyenoord en lekker failliet laten gaan dat Dordrecht
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 09:18]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 10:13
Wat voor gras hebben ze daar in Dordrecht?
Vind ik leuk
Sassefras +868
woensdag 30 januari 2019 om 12:20
Geen kunstgras hoor.
Vind ik leuk
Vakkie D +4791
woensdag 30 januari 2019 om 10:19
Zie voor dort het probleem niet direct. Die 5 spelers zijn allen beter dan wat er in eigen gelederen rond wandelt. Had voor feyenoord graag een andere oplossing gevonden maar nu begrijp iknwel dat de vvf geen team in de 3e divisie wilde
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 10:38
Gaat Feyenoord toch op zoek naar een andere partner! Gaan ze in Dordrecht lekker failliet want dat zien ze liever gebeuren! Lekker de pleuris laten krijgen
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 12:05
Weg met die de Zeeuw, hij maakt de hele club kapot.

Morgen avond een supporters-avond waar hij tekst en uitleg komt geven. Heb begrepen dat een supportersgroep daar zijn vertrek gaat eisen. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
Sassefras +868
woensdag 30 januari 2019 om 12:23
Oké, wellicht lezen we er hier iets over.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws