FC Barcelona maakt remontada tegen Sevilla compleet met sterke Cillessen

FC Barcelona maakt remontada tegen Sevilla compleet met sterke Cillessen

Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2019 om 23:26wo 30-01-2019 om 23:26

FC Barcelona heeft zich geplaatst voor de halve finale van de Copa del Rey. In een heerlijk voetbalgevecht met Sevilla werd het 6-1. Dat was ruim voldoende na de 2-0 nederlaag van vorige week. Jasper Cillessen vervulde een hoofdrol.

In de heenwedstrijd was Quincy Promes de grote uitblinker. De Oranje-international begon echter een stuk minder goed aan het duel in Camp Nou. Na twaalf minuten veroorzaakte hij een strafschop in een duel met Lionel Messi. De Argentijn gunde het doelpunt aan Philippe Coutinho, die het de laatste maanden moeilijk heeft: 1-0.

De vroege openingstreffer was het startschot voor een interessant voetbalgevecht, waarin Barça bij vlagen zijn beste voetbal liet zien. Cillessen was bovendien in bloedvorm. Na een klein half uur had hij eerst een weergaloze redding in huis op een poging van André Silva en even later stopte de vaste bekerkeeper van Barça een strafschop van Ever Banega.

Cillessen zag vervolgens hoe Barcelona de score uitbouwde naar 4-0. Ivan Rakitic, opnieuw Coutinho en Sergi Roberto maakten de doelpunten. Een tegentreffer van Guilherme Arana na een zeldzaam slippertje van Cillessen bracht de spanning terug, maar Luis Suarez en Messi, nadat hij eerst nog een megakans om zeep had geholpen, maakten de remontada compleet.

Plaats een reactie

power +7663
woensdag 30 januari 2019 om 23:29
Wat een mooi wedstrijd geweest, zeker genoten van Messi, Couthino,Suarez.

Bijna 6-2
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 23:31]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:30
Bijna 7-1 zul je bedoelen. Barca had er makkelijk nog 4 kunnen bijmaken.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:35
Helaas mistte onze koning een aantal hele grote kansen voor het eerst, maar dat compenseerde hij wel door die penalty die hij creëerde, prachtige assist op Roberto en natuurlijk eindelijk nog wel gescoord
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:38
Koning, keizer, Admiraal, Messi kennen we allemaal.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:45
Die ene op de 5-0 was goed verdedigd van Sevilla, ze bleven goed naar de bal kijken.
Vind ik leuk
fier&koen +2706
woensdag 30 januari 2019 om 23:36
Het gaat hem om Feyenoord Ajax. Wel blijven opletten he
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:50
Meen je het? Dat wist ik niet......
Vind ik leuk
RDion +127
woensdag 30 januari 2019 om 23:34
Jij vergeet Cillessen.
Vind ik leuk
Spacejam +409
donderdag 31 januari 2019 om 00:01
Is dit een sneer naar PSV - Cambuur 6-2 van 2016? Als Cambuur supporter vind ik dit stoken en niet kunnen. Vast zo'n boertje die thuis te kort komt.
Vind ik leuk
Jeroen Water +4138
donderdag 31 januari 2019 om 03:18
Whahaha triest hè hoe sommige die ouwe koeien maar uit de sloot blijven vissen!
Vind ik leuk
B3v3r +802
donderdag 31 januari 2019 om 06:40
Bijna 10-0
Vind ik leuk
JG +278
woensdag 30 januari 2019 om 23:29
Wat een wedstrijd van barca, op zen best!
Cillessen geweldig gekeept op 1 foutje na waar de 4-1 uit voortkomt. Arthur, wat een geweldige aankoop is hij toch. Fantastische passes en bij balverlies meteen weer achteruit en mee verdedigen. Een genot om naar te kijken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:38
Precies! Echt wekelijks laat ik me liefde voor hem hier blijken. Speelt altijd zo geweldig en hij laat je gewoon van het voetbal genieten. Nog maar na gaan dat hij 'maar' 38 miljoen kostte en iemand als Frenkie die duidelijk minder is, 85 miljoen kost. Ook krijgt die nog een veeeel hogere salaris dan Arthur
Vind ik leuk
JG +278
woensdag 30 januari 2019 om 23:41
Is ongelooflijk. Frenkie moet het eerst maar eens gaan bewijzen. Deze man staat er meteen van in het begin en laat dit wekelijks opnieuw zien. Hij doet me ook echt denken aan xavi en iniesta. Deze man word een hele grote als die zich zo blijft ontwikkelen. Als dit met frenkie ook gebeurt hebben we wel weer een middenveld om van te smullen!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:44
Ik had dit ook eerlijk gezegd niet verwacht dat die zo fantastisch zou spelen in zijn eerste seizoen. Laten we hopen dat Frenkie het ook zo kan doen, want dan hebben we idd weer een hele geweldige middenveld
Vind ik leuk
Jeroen Water +4138
donderdag 31 januari 2019 om 03:25
Ik moet bekennen dat ik hem niet heel vaak aan het werk zie maar zijn statistieken zijn echt dramatisch als ik hem Google dus wat maakt het eigenlijk dat hij zo fantastisch doet volgens jullie? Sinds zijn overstap 2 assist en 0 goals in 24 wedstrijden.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 04:57
Dat is nou het mooie, want er zijn mensen die alleen oordelen op statistieken maar dat zegt eigenlijk helemaal niks, vooral niet voor een middenvelder als hem. (Heb het niet over jou)

Hij is zo verschrikkelijk goed in de opbouw, gewoon netals hoe Xavi altijd was. Blijft lopen om ruimtes te maken en gaat goed de snelle combinaties aan. Draait altijd prachtig weg van zijn man en je kan hem altijd aanspelen zonder dat hij een verkeerde bal geeft. Het maakt niet uit hoe druk de situatie is, hij zorgt er wel voor met een mooie actie of pass dat die de bal binnen het spel houdt. Durft vooruit te spelen en zorgt voor de begin van vele aanvallen. Doet geen domme en onnodige dingen. Hij is ook nog eens heel sterk aan de bal. Zonder een overtreding pak je de bal niet af bij hem. Lijkt ook alsof die ogen in zijn achterhoofd heeft door de manier waarop die altijd de ruimtes vind. Hij is zeker nog geen xavi, maar is nu al in zijn eerste seizoen zo ontzettend goed
Vind ik leuk
Truth +3366
donderdag 31 januari 2019 om 06:18
Zo zie je maar he dat iedereen een verschillende visie heeft op voetbal of over een bepaalde speler !
Leuk dit te lezen dat jij je niet alleen vastpint op statistieken !
Vind ik leuk
Jeroen Water +4138
donderdag 31 januari 2019 om 12:41
Thanks voor de duidelijke uitleg man!
Was oprecht benieuwd wat hij zo goed doet in jullie ogen, en zoals ik al aangaf ik heb hem te weinig aan het werk gezien om zelf een eerlijke mening te kunnen geven. en dus waren de stats het enige wat ik kon vinden;)
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 06:48
Is toch ook weer van den zotte.
“ frenkie moet zich eerst nog maar eens bewijzen” weet niet of jet het in de gaten hebt, maar ongveee 15/20 wedstrijden geleden moest arthur zich ook nog bewijzen. Die speelt nu leuk, maar laten we afwachten hoe de jong het daar doet voordat we allemaal met wilde voorspellingen komen.
Vind ik leuk
JG +278
donderdag 31 januari 2019 om 15:33
Daarom dat ik dit ook aangeef, dat als dit met frenkie ook gebeurt we een geweldig middenveld hebben.
Vind ik leuk
Johnny Cash +9947
woensdag 30 januari 2019 om 23:29
Barcelona met of zonder Messi, wat een verschil !
Vind ik leuk
Fussball +364
woensdag 30 januari 2019 om 23:30
Messi 👑
Vind ik leuk
Spacejam +409
woensdag 30 januari 2019 om 23:58
Dit voegt weinig toe, maarja ga dat maar aan de moderators uitleggen. Doei!
Vind ik leuk
Fussball +364
donderdag 31 januari 2019 om 12:40
Bedankt voor deze waanzinnige toevoeging! De mazzel!
Vind ik leuk
Dorzon +4764
woensdag 30 januari 2019 om 23:32
En frenkie moet in dit elftal me draaien......
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:35
Moet niet. Hij mag blij zijn met een enkele invalbeurt.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:34
FANTASTISCHE WEDSTRIJD! Zo erg genoten ervan en vooral de doelpunten hadden prachtige combinaties. Na de 4-0 werd het een tijdje nonchalant en jasper die zelfs een grote fout maakte, maar gelukkig kwam het goed. Zonder die geweldige redding op die hak van Silva en op die penalty van Banega, lagen we er nu uit. Wederom, fantastische wedstrijd


Ik wil nog even iets kwijt aan de schapen hier op vp. Busquets had precies hetzelfde situatie als toen met Chumi, want ook hij is geschorst door een teveel aantal gele kaarten in de competitie en speelt vandaag gewoon mee. Zoals ik toen al zei, Barca deed niks verkeerd en dit mag volgens de regels. Maar op een of andere manier komen mensen met dat ze Barca niks aan durven te doen of dat het bij Real wel werd bestraft. Real had een TOTAAL andere situatie. Cherysev was geschorst in de copa del rey en speelde vervolgens alsnog in de copa del rey. Voortaan niet blindelings reacties volgen van mensen maar zelf erover nadenken
Vind ik leuk
Nummer Diez +3275
woensdag 30 januari 2019 om 23:37
Helemaal juist Visca , wat waren we weer supergoed!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:40
Vooral die doelpunt op het eind was echt de kers op de taart. Wat een prachtige combinaties
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
woensdag 30 januari 2019 om 23:44
Die doelpunt, hou op hoor
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:45
Achach, gelukkig hebben we jou om me te corrigeren. Weet eigenlijk niet eens hoe ik me hierin vergis
Vind ik leuk
Gutierres14 +1432
woensdag 30 januari 2019 om 23:48
Nee ben er normaal ook helemaal niet van;) maar die doelpunt vind ik beetje gek. Dat doelpunt ;p MAAR, genoten van blaugranaaaa
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:49
Hahaha dat is het belangrijkste:)
Vind ik leuk
Johnny Cash +9947
woensdag 30 januari 2019 om 23:51
het zou ook nog kunnen
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 23:51
Wollah die doelpunt
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 06:56
Geeft niks man. Laat ze lullen. Ik zeg ook gewoon die in plaats van dat. Die vind ik namelijk erg leuk.
Vind ik leuk
Cavriana +169
donderdag 31 januari 2019 om 00:08
Ja de top wedstrijden in Spanje zijn toch nog een niveau hoger als de wedstrijden in de PL.
Vind ik leuk
AVDV +1382
donderdag 31 januari 2019 om 05:30
Niemand anders die beseft dat Cillessen een penalty pakt?
Vind ik leuk
Blindsy +18693
donderdag 31 januari 2019 om 07:04
Blijf dus maar lekker de nr 1 in Oranje.
Knap dat hij telkens kan schitteren in die paar wedstrijden die hij mag keepen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws