Transfer afgerond: De Graafschap laat 'Dutch striker' naar Australië verkassen

Transfer afgerond: De Graafschap laat 'Dutch striker' naar Australië verkassen

Gepubliceerd: donderdag 31 januari 2019 om 08:51do 31-01-2019 om 08:51

Laatste update: donderdag 31 januari 2019 om 08:53do 31-01-2019 om 08:53

Jordy Thomassen vervolgt zijn loopbaan bij Adelaide United. De Australische club maakt via de officiële kanalen bekend dat de aanvaller op huurbasis overkomt van De Graafschap. 

De Graafschap heeft het vertrek van de 25-jarige Thomassen nog niet naar buiten gebracht. Adelaide United deed dat inmiddels wel. 'Signed a Dutch striker', meldt de formatie uit de Australische A-League via de officiële kanalen.

"Jordy is een hongerige en vastberaden speler die het de laatste jaren goed heeft gedaan in Nederland", wordt technisch directeur Aurelio Vidmar geciteerd op de website van de club

Thomassen begon zijn loopbaan in Nederland bij FC Den Bosch. Via RKC Waalwijk en Helmond Sport belandde hij in Doetinchem. In zijn laatste twee seizoenen bij Helmond Sport was Thomassen goed voor 25 doelpunten. Bij De Graafschap stond de teller dit jaar nog op nul goals. Het contract van Thomassen bij De Superboeren loopt door tot medio 2020. 

Plaats een reactie

Dub_Rtd +4356
donderdag 31 januari 2019 om 08:58
Hey Vidmar, betaal je belasting eens.

Edit:

En nou we het toch over Australie hebben... lekker gedaan, keepertje
https://www.dumpert.nl/mediabase/7618269/b645c1a0/alles_verkloten_in_1_minuut.html
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 10:41]
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
donderdag 31 januari 2019 om 09:34
Haha ja dat was die van Feyenoord toch? Of Nac?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
donderdag 31 januari 2019 om 09:37
Aurelio, de spits, tekende bij Feyenoord, stak een berg tekengeld in zijn zak en toen hij weer vertrokken was, kwam de FIOD bij Feyenoord voor de belasting op dat tekengeld. Doet van der Herik nog steeds pijn dat Gudde en co dat uiteindelijk maar gesettled hebben met de fiod.
Was een principe zaak voor hem.

NAC had ook een Vidmar, Tony (verdediger meen ik), maar die betaalde zin belasting wel netjes voor zo ver ik weet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 09:38]
Vind ik leuk
Il Gordo +16904
donderdag 31 januari 2019 om 09:50
Dat had V.d. Herik niet gedaan nee, dat op een akkoordje gooien ;-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 31 januari 2019 om 09:51]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
donderdag 31 januari 2019 om 10:18
Het was ook te bizar voor woorden ook.
Belastingdienst komt geld te kort, Vidmar kunnen ze niet meer pakken want is weg en hij kijkt wel uit met terugkomen en dan moet zijn voormalig werkgever maar lappen en zien hoe ze het terugkrijgen van Vidmar?

Feyenoord heeft eerder zoiets gehad met een speler die het geweldig deed in zijn 1ste jaar maar rap vertrok omdat ie in zijn Roda tijd de belastingdienst had getild. John Eriksen. Scoorde 22 goals maar moest toch wieberen.

De tering.... zocht hem even op maar die is gewoon overleden op zijn 44ste aan Alzheimers.... https://en.wikipedia.org/wiki/John_Eriksen
Vind ik leuk
Il Gordo +16904
donderdag 31 januari 2019 om 10:31
Heeft Ajax datzelfde geintje niet gehad met Arveladze? Of had Ajax toen zelf niet handig gehandeld met de fiscus?


44... Man, dan hoop ik toch nog ff rond te wandelen of deze planeet.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
donderdag 31 januari 2019 om 10:37
Zoiets ja. Arveladzes hadden het sowieso niet zo op belasting betalen want NAC hadden ze ook bij hun lul

https://nos.nl/artikel/2035153-ajax-verliest-rechtszaak-tegen-arveladze.html

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/52204/Schikking-NAC-Breda-in-FIOD-zaak

Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 08:58
En langzaam vertrekken alle spelers die door ons geweldige technische hart zijn aangetrokken om ons met hun visieloze gedachtes een seizoen aan ellende te bezorgen.

Ik mag toch aannemen dat er voor vannacht nog minstens 3 spelers bijkomen, anders is het na vrijdag echt over
Vind ik leuk
Voetballert +1285
donderdag 31 januari 2019 om 09:04
Echt he, wat een treurige bende. Petertje zei ook dat veel spelers van grotere clubs willen wachten tot het laatste moment. Maar zal voor ons wel niet op gaan. Peter en Henk staan voor slecht beleid.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 09:13
Ja klopt
Degradatie beleid
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 10:04
Dat zou in ieder geval nog een beleid zijn, zelfs dat hebben we niet
Vind ik leuk
Il Gordo +16904
donderdag 31 januari 2019 om 09:51
Wie hadden ze dan moeten halen?
Vind ik leuk
Voetballert +1285
donderdag 31 januari 2019 om 09:54
Begin van het seizoen waren er goede spelers die niets liever dan bij de Graafschap wouden voetballen. Cavlan onder andere. En nu zoeken ze in de winterstop op de laatste dag nog een linksback. En dit is maar een voorbeeld van de vele. Vandaar.
Vind ik leuk
Il Gordo +16904
donderdag 31 januari 2019 om 09:57
Cavlan had een goeie geweest. Ik vraag me alleen oprecht af of die "goede spelers" ook wel naar De Graafschap wilde komen (i.v.m. salaris, etc.).

Mark Diemers ging er ook goed op vooruit bij Fortuna. Bij Excelsior en NAC wordt denk ik ook beter betaald.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 11:17
Excelsior doet het al jaren met een begroting die nauwelijks groter is dan die van ons dit jaar. Dus bij excelsior verdien je gemiddeld sowieso niet meer dan bij de Graafschap. Kan me ook niet voorstellen dat NAC hoge salarissen kan betalen gezien het spelersmateriaal wat ze hebben.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 10:05
Met Cavlan hebben ze gewoon veel te lang gewacht, maar ik ben bang dat het wel meeviel met de spelers die en goed zijn en graag bij ons hadden willen spelen.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 11:15
Cavlan was vooral gratis, en wilde bovendien graag komen. Dan is het extra pijnlijk om te zien dat de linksback positie 1 van de zwakste is van het elftal...
Vind ik leuk
HanV +5101
donderdag 31 januari 2019 om 09:38
Eigenlijk hadden ze zo'n wedstrijd op de slotdag moeten doen.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 09:24
Thomassen geeft altijd 100%. Hij zal goed passen in het sportland Australië.
Vind ik leuk
donderdag 31 januari 2019 om 11:14
Deze jongen kwam sowieso te kort voor de eredivisie maar dat zag iedereen behalve de technische staf van de Graafschap... Waarom niet vanaf het begin van het seizoen verhuren en gewoon vd Hurk houden?!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws