Koploper FC Twente loopt verder uit door puntenverlies van concurrentie

Koploper FC Twente loopt verder uit door puntenverlies van concurrentie

Gepubliceerd: vrijdag 1 februari 2019 om 22:04vr 01-02-2019 om 22:04

FC Twente heeft een uitstekende avond beleefd in de Keuken Kampioen Divisie. De koploper uit Enschede won zelf met 4-1 van Helmond Sport, terwijl veel concurrenten punten verspeelden. FC Den Bosch verloor verrassend van RKC Waalwijk.

Helmond had niets in te brengen tegen Twente, dat op voorsprong kwam via Tom Boere. De spits verzilverde na elf minuten een strafschop. Nacho Monsalve maakte er 2-0 van, waardoor de Tukkers met een geruststellende voorsprong gingen rusten. De ploeg van trainer Marino Pusic ging in de tweede helft vrolijk verder. Aitor Cantalapiedra maakte er binnen vijf minuten 3-0 van, waarna Nacho zijn tweede van de avond maakte. Diego Snepvangers deed pas daarna nog iets terug.

Den Bosch zag het verschil met FC Twente oplopen tot vier punten. De Bosschenaren gingen met 2-1 onderuit bij RKC Waalwijk. De thuisploeg leidde bij rust al met 2-0 door goals van Dylan Seys en Daan Rienstra. Den Bosch kwam een kwartier voor tijd nog wel terug na een fraai uithaal van Stefano Beltrame. Het leverde een spannende slotfase op, maar een nederlaag konden de bezoekers niet voorkomen.

Ook nummer drie Go Ahead Eagles bleef met lege handen achter in het thuisduel met FC Eindhoven: 0-1. De bezoekers kwamen een kwartier voor tijd met tien man te staan door een rode kaart voor Siebe van der Heyden, maar dat deerde ze niet. Elisha Sam maakte met een man minder de 0-1.

Sparta, dat vierde staat, kwam niet verder dan een 2-2 gelijkspel bij FC Volendam. Laros Duarte en Abdou Harroui zetten de ploeg van coach Henk Fraser op voorsprong, maar Rodney Antwi en Kevin Visser redden een punt voor de thuisclub. Tot slot had ook Roda JC een slechte avond. De Limburgers gingen met 1-2 onderuit tegen Almere City FC.

Overige uitslagen
FC Dordrecht - Jong Ajax 3-3
MVV Maastricht - Telstar 2-0
NEC - Jong FC Utrecht 4-1

Plaats een reactie

Forza ikkuhh +3244
vrijdag 1 februari 2019 om 22:15
Verliest denn bosch alweer
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:18
Ja eerste helft zeer slecht weer. tweede helft was oké
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 23:15]
Vind ik leuk
Come on Utreg +28950
vrijdag 1 februari 2019 om 23:07
Jammer.. Volgende week beter!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3244
zaterdag 2 februari 2019 om 00:02
Zo zie je maar een goed elftal kun je niet kopen
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 00:26
Nee, helemaal mee eens. Ik zeg gewoon laten staan waar we 15 wedstrijden mee ongeslagen waren. De nieuwkomers moeten bij blessures of schorsingen maar bewijzen dat ze beter zijn.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2528
vrijdag 1 februari 2019 om 22:17
Trieste avond wederom. Falend beleid zichtbaar in het laatste kwartier. Niet de 0-3 maken, bang worden na de 1-2 en om het af te maken wederom door die klote keeper 2-2. Crisis compleet. Hopelijk grijpt de Sparta leiding nu eens in en stelt het ook een sportpsycholoog aan want vooral op mentaal gebied is het een groot drama.
Vind ik leuk
Mario 1 +1895
vrijdag 1 februari 2019 om 22:25
Uhh Sparta gaat volgens mij over Twente?
4 punt los . Twente komt weer terug na de eredivisie.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2528
vrijdag 1 februari 2019 om 22:28
Ja we doen het nu zo slecht dat helemaal onderaan er 3 regels staan maar we werden wel genoemd in dit artikel dus vandaar.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:31
Gaat over alle kkd-ploegen, Mario. Dit is een beetje een rare reactie.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
vrijdag 1 februari 2019 om 22:25
Met Fraser aan het roer niet anders verwacht.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2528
vrijdag 1 februari 2019 om 22:28
Helaas..
Vind ik leuk
VA1 +2596
zaterdag 2 februari 2019 om 00:11
Nou... die schijnheilige engnek die zich voordoet als zo'n sympathieke kerel.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
zaterdag 2 februari 2019 om 00:12
Feyenoord zal zijn volgende slachtoffer zijn. Die kan er niks van.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 00:12]
Vind ik leuk
VA1 +2596
zaterdag 2 februari 2019 om 00:16
Lijkt me niet toch? Ze lopen nu al te zeuren in Rotterdam dat het voetbal zo matig is. Zou wel een hele amateuristische zet zijn om dan voor Fraser te kiezen.
Vind ik leuk
Mosquito +20110
zaterdag 2 februari 2019 om 00:36
Henkie ken goed lulle
Vind ik leuk
Sideburnn +3205
zaterdag 2 februari 2019 om 09:31
Dat zou dan gelden voor de laatste 15 trainers bij Sparta die met pek en veren her Kasteel hebben verlaten ( op Booy na)
Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
zaterdag 2 februari 2019 om 12:51
Toch wel opmerkelijk.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13163
vrijdag 1 februari 2019 om 22:32
Hup Fraser....ha ha
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:46
De Sportpsycholoog zal als eerste Fraser er uit gooien. Fraser was vanavond aan het dreigen (!!) dat als er weer niet gewonnen wordt, er koppen gaan rollen.
Dom, dom. Hij moet zijn sterkste team juist vertrouwen geven en die gewoon volgende week tegen Twente opstellen.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2528
zaterdag 2 februari 2019 om 08:44
Je hebt helemaal gelijk. Fraser verliest ook steeds meer vertrouwen dus zou me niks verbazen als er tegen Twente niet gewonnen wordt het einde verhaal is voor hem.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:17
Antentie ED we komen er aan

Avond kan niet stuk concurrentie verliest punten dus heerlijk
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 22:19]
Vind ik leuk
Bosmeister +817
vrijdag 1 februari 2019 om 22:35
Gefeliciteerd man, dik mooi!
Vind ik leuk
Oale grond +717
vrijdag 1 februari 2019 om 23:57
Rustig Jan, het was me wel weer een bingo avondje, maar goed, buik weer gevuld en nu lekker het weekend "uitbuiken". Volgende week weer een KWW-tje. Nog 15 te gaan!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 00:50
Komt goed haha
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 09:48
Jan lees je mee hieronder!!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 11:40
Ja ik lees mee ik heb het ook vernomen ja maar dat gaat niet zomaar gebeuren precies zoals Oale zecht
En die Derksen geloof ik niet zo stemming maker
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 11:43]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 11:49
Ik hoop voor je dat je gelijk hebt Jan. Maar waar Paul is worden clubs verkocht. Deze v.d. Kraan is een hele geslepen man die bij Fortuna en Den Bosch op exact dezelfde wijze te werk is gegaan. Eerst zijn eigen bedrijf inhuren om te saneren om vervolgens de directeursfunctie te pakken. Na verkoop is zijn werk gedaan en gaat hij op zoek naar een volgende club die schulden heeft. Het moment dat jullie supporters ons veld betraden is dan ook het ideale moment voor hem geweest als je begrijpt wat ik bedoel. Hoop voor je dat ik het mis heb!!! alhoewel ik achteraf erg blij ben met de overname hoor (is overigens nog steeds niet officieel) .
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 11:55
Ik snap het ik zal eens kijken of ik er achter kan komen heb wel wat connecties bij Twente en grote sponsors zijn Vredestein en Grolsch
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 11:57
Laat het me weten, ben erg benieuwd!!
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 12:11
Ja dat komt goed en Oale weet ook veel meestal dus komt wel goed
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 12:49
Grote sponsoren zijn momenteel Raethhuys energie b.v.(Pure energie), Gerard van Hal (Hatrans b.v.), Grolsch, Indirect de fam. Wessels (Reggeborgh, Volker Wessels) Zwanenberg groep ( alhoewel deze verbonden zijn met Aldo v/d Laan), Sondico en dan zijn er nog de Noabers 100+, welke toch een behoorlijk bedrag ophoesten. Er zal nog betrokkenheid zijn vanuit Vredestein en TUI, de laatste vanuit de ARKE achtergrond (fam Franssen). En natuurlijk de achterban, grote kidsclub, Young Reds, Vriendenkring etc.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 13:43
Dat klopt idd dus dat gaan ze echt niet zomaar doen volgens mij en de vraag is of het idd waar is wat Derksen vertelde want ik vind die man ongeloofwaardig alhoewel hij wel een vriendje van munsterman is
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 13:57
Ik vermoed dat Joop echt niet meer veel te horen krijgt over hetgeen zich binnen de club afspeelt. Derksen moet zich maar bezig gaan houden met het nieuws uit Grolloo.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 14:12
Is al een ander topic waar Twente ontkent
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 09:48
Schijnt dat Derksen gisteren heeft gezegd dat Merab Jordania in een vergevorderd stadium is om Twente over te nemen.
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 09:55
Ik hoorde deze geruchten ook, maar gezien eerdere ervaringen, denk ik dat met name de grote sponsoren en de Noabers geen groen licht geven. Twente wil een verbinding met sponsoren uit de regio.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 10:02
Ben benieuwd, schijnt dat ze in een ver gevorderd stadium zijn en daar waar v.d. Kraan heen gaat daar wordt verkocht. Vitesse, Fortuna en nu Den Bosch (als dat tenminste goedgekeurd gaat worden want is nu weer uitgesteld tot februari).
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 10:10
Tja Red Bull was ook in beeld, maar ging niet mee in de eis de naam te veranderen in White Horse, tja je verkoopt je vlag en logo niet;), dus ook niet je hart.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 10:11]
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 11:30
Klopt maar er is een groot verschil, de Jordania's zijn niet uit op de verandering van de clubkleuren en logo.
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 11:34
Gezien de saamhorigheid van de grote sponsoren en de Noabers op dit moment om de club weer op orde te brengen financieel en organisatorisch, denk ik dat een derde partij zonder regio binding niet zo snel binnen komt. Dan moeten de voorwaarden wel heel goed en transparant zijn.
Vind ik leuk
Kuip +9672
vrijdag 1 februari 2019 om 22:17
Beroerde tijden voor fcdb67 😜
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:19
Ja kerel, die Vermeij raakt nog geen pepernoot tot nu toe.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:20
Jammer vriend
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:22
Ja en jullie lekker man. Gefeliciteerd. Hoe we de laatste 2 wedstrijden spelen hoef je ons niet te vrezen kerel!?
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:24
Dankjewel maar je een periode dat is weer een voordeel
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:27
Zo is het. Ben dik te vreden tot nu toe. Zeker als je kijkt waar we vandaan komen.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:33
Wij volgende week naar Sparta
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:58
Die hebben ook weer punten laten liggen zag ik.
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 22:26
Idd wat is er aan de hand man... sinds die periode titel loopt het helemaal niet meer. Snap er niks van...
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:29
Andere opstelling. Spel is nu afgestemd op Vermeij en dat loopt nog niet. Ook zijn er een aantal die hun niveau niet halen. Jammer maar komt wel goed
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 22:35
Nja idd dat kan wel een reden zijn. Maar dan had je er denk ik niet aan moeten beginnen als het goed liep zoals het liep, dat is dan mijn mening. Maarja wat er ook gebeurt, je maakt nog altijd kans op promotie, dankzij die periode titel. Hoop dat ze de draad snel weer oppakken. Gun het jullie ook wel!
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:34
Ah jammer kerel, deze hadden jullie gewoon moeten winnen! Hoe deed die Darri het?
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 22:59
Darri was gewoon goed samen met Vaisanen. De rest was onder hun niveau
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 23:19
Voor jullie hoop ik dat hij een goede speler is. Voor ons hoop ik dat hij een lastpak is die de sfeer verziekt haha no offense
;-p
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:52
Sterker nog; in het interview voor de wedstrijd gaf Boessen aan dat de eerste goal bij de nederlaag tegen Eindhoven de schuld van Vermeij was en dat was ook zo.
De eerste tegengoal vandaag kwam ook van Vermeij die ook nog niet heeft laten zien dat hij kan koppen

In uitwedstrijden gewoon met Sapinnen spelen, thuis mag hij er in als het moet.
En Blummel terug ipv Holla.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
vrijdag 1 februari 2019 om 23:11
Tweede goal was overigens een fout van Verbeek. Die liet zijn man gewoon lopen, echt niet normaal.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:43
Zag het en dan gaan lopen wijzen
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 09:05
Ja, het wordt tijd voor dezelfde opstelling als tegen Roda thuis. Gewoon met Felida en Brouwers met daarnaast Darri en Blummel. Daarvoor Sappinen en Beltrame en als het niet loopt dan Vermeij er pas in als pinchhitter. Vermeij moet eerst maar eens bewijzen bij blessures of schorsingen van een basisspeler dat hij een meerwaarde is. Want tot nu toe is het niet de spits wat ik verwacht had. Niet balvast, werkt niet zoals Sappinen en die rooie en bovenal de spelers eromheen weten hem niet te vinden met hoge ballen waardoor ook zijn kop kwaliteiten niet benut worden. Ik zeg gewoon terug naar de basis Boessen, terug naar het elftal waar we tot nu toe resultaat mee geboekt hebben. We hebben in deze fase niet de tijd om weer te bouwen, voor je het weet is het verschil te groot.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 09:13]
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:36
We zijn het eens.
Verbeek kan wel maar dan moet je dichter op elkaar spelen.

Vermeij is geen versterking en is de eerste keer dat ik kritiek op Boessen heb. Hij is gehaald " om Velkov niet naar voren te hoeven sturen"
Zo was het. Niet voor de basis.
Maar....Ik denk dat Vermeij niet wilde komen zonder een kans te krijgen en dat begrijp ik. Die kans heeft hij gehad en vooruit tegen Volendam nog een kans.
Daarna moet Boessen eerlijk zijn zoals hij Romat en Marchioni er buiten laat als Deijl beter blijkt moet hij Vermeij wisselen nu blijkt dat Sapinnen beter is.
Gelukkig wisselde hij Vermeij ook tegen RKC! Zolang Boessen zichzelf blijft, is er niks aan de hand.
Nog een pluspunt: in de geschreven editie van het BD blijft Boessen over we en wij praten en blijft zichzelf.
Dit itt Fraser die alleen het woord ik kent. Stegeman die wij tweeen goed vinden en sympathiek,
is nu het niet goed gaat opeens een woeste, boze man.


Boessen en de jongens gaan weer stijgen.
Ik heb het voorspeld en sta er niet van te kijken dat het even duurt voor Darri en Felida zijn ingepast en Vermeij zijn plek heeft gevonden.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 09:40
FF wat anders hoorde van iemand dat Derksen gisteren heeft gezegd dat Jordania senior Twente wil overnemen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:48
Lijkt mij niet want daar heeft sr.( Denk ik) het geld niet voor, die club heeft 50 miljoen schuld en moet dus 50-75 miljoen kosten en dan maak je daarna nog een aantal jaren 10 miljoen verlies of per jaar voor je aan verdienen kunt denken.
Lijkt mij niet.
Maar misschien heeft sr. wel zo veel geld of een vriendje met zoveel geld....... dat vind ik een griezelige gedachte
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 09:54
Toch is het zo, ze zijn in een vergevorderd stadium volgens Derksen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:55
Vd Kraan heeft gezegd dat hij Twente niet gaat verkopen en als er extern geld zou komen dan haalt hij dat uit de regio Twente.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 10:05
Hoop dat je gelijk hebt want is dit waar dan begin ik toch echt te twijfelen of de goedkeuring van de overname van Den Bosch wel goed zal aflopen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 10:25
JUIST NIET!!
Als sr. Twente kan overnemen dan weet hij dus dat het overnemen van Den Bosch ook goedgekeurd is.
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 10:08
Klopt, de grote sponsoren en de Noabers willen een verbinding met de regio. Anders was Red Horse er waarschijnlijk wel ingestapt. Tja wij gaan onze vlag / logo niet vervangen door een stier;)
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 11:44
Hmmm vind van de Kraan een vakkundig man maar zijn woord zegt mij niet zo veel om eerlijk te zijn. Heeft op een slinkse manier via zijn bedrijf bij Den Bosch alles weggesaneerd om zich vervolgens zelf algemeen directeur te maken. Daarna heeft hij de club verkocht waaraan hij ongetwijfeld wat heeft overgehouden. Ditzelfde heeft hij op exact dezelfde wijze bij Fortuna gedaan en zal er niet van staan te kijken dat hij dat nu weer gaat doen. Het is niet voor niets dat de KNVB argwaan heeft bij v.d. Kraan (datgeen wat ik je verteld heb over die vrouw bij de KNVB)
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 12:26
Twente geeft zojuist aan dat het weer een kletsverhaal is van Derksen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 12:49
Hmmm we zullen zien, de toekomst zal het uitwijzen.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zondag 3 februari 2019 om 19:40
Was zeker een fout van Verbeek. Wel zei Boessen dat de verdediging geen goede keuzes maakte, hier was ik het ook niet mee eens. Vond voor het eerst dat Boessen verkeerde keuzes had gemaakt. Het waren juist Verbeek en Holla die steeds hun man lieten lopen. Hierdoor moesten Vaisanen, Kersten maar ook de backs steeds kiezen welke opkomende man ze moesten pakken. Deze 2 waren de oorzaak van het slechte spel. Ook zet hij Darri op links terwijl hij met Vermeij speelt. Vervolgens wisselt hij Vermeij en brengt daarna pas Blummel erin waarna hij Darri naar rechts zet. Als je speelt met een kopsterke spits moet je aanvoer vanaf de zijkant hebben en dat betekent dus een rechtsbenige op rechts en een linksbenige op links. Speel je met een kleine bewegelijke spits (Sappinen dan kan je de buitenspelers omzetten). Hoop dat deze wedstrijd een wijze les voor Boessen is geweest.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:02
Nee. Dat gaat Boessen niet doen.
Vermeij is lang maar het wordt geen 4-3-3 met buitenspelers maar blijft gewoon 4-4-2 met Brouwers of Blummel rechts en Darri of Bouyaglafen op links.
En als Vermeij niet mee kan met 4-4-2 dan wordt het geen 4-3-3 maar dan komt Sapinnen weer terug en gaat Vermeij naar de bank
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zondag 3 februari 2019 om 20:08
Zeg niet 4-3-3. zeg dat hij 4-4-2 had moeten spelen met Darri op rechts. Dan kan hij met rechts die voorzet geven. nu speelt hij 4-4-2 met Darri op links en komt hij net als bij NEC iedere keer naar binnen. dus blijft die hoge voorzet uit. Dus stelt hij Vermeij op in een 4-4-2 dan Darri op rechts. En dat doet Boessen verkeerd.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:23
Ik begrijp je wel maar wij voetballen, wij spelen geen hotseknotsbegoniavoetbal met hoge ballen, althans volgens mij wil Boessen voetballen.
Blummel staat al 1,5 op rechts, Messi en Ziyech al tien jaar.
Darri is gehaald voor de linkerkant want rechts speelt of Blummel of Brouwers.
Ik snap je maar Vermeij zal beter moeten worden in ons 4-4-2 systeem anders wordt het Sapinnen
Als wij tegen Volendam weer niet aan voetballen toekomen, komt Sapinnen terug.
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zondag 3 februari 2019 om 20:33
Ik vind dat hij met Sappinen moet beginnen. Die jongen deed het naar behoren en laat Vermeij in invalbeurten maar bewijzen dat hij beter is. Tot nu toe komt hij op mij over als een houten Klaas. Kan geen bal vasthouden en werkt zijn eigen niet uit de naad voor de ploeg. Hoop dat ik mij vergis maar had nog liever prince Polley gehad. 😂😂
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:42
😂
Vind ik leuk
fcdb 67 +2376
zaterdag 2 februari 2019 om 09:12
Heb me gisteren ontzettend lopen opfokken over die kut keeper van RKC. Gruwelijk irritant en uitdagend achter een hek, want dat durft dat soort types. Brouwers vloog hem na de wedstrijd ook aan voor dit provocerend gedrag. Hoopte eigenlijk dat hij hem een rotschop zou geven maar helaas werd hij al snel weggehaald.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:21
Klopt is altijd heel vervelend

Ik ben blij dat het goed is afgelopen, de vorige keren kreeg hij bier naar zijn hoofd na zijn getreiter.
De supporters gedragen zich wat dat betreft prima.
Vind ik leuk
Kuip +9672
vrijdag 1 februari 2019 om 22:20
Maar wel lekker voor Twente! Eenmaal zullen wij de kampioenen zijn 🎶
Vind ik leuk
mazu +3405
vrijdag 1 februari 2019 om 22:20
Het lijkt erop dat Twente volgend seizoen weer in de eredivisie is te bewonderen. De rest laat teveel steken vallen.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 23:23
Jammer he. Wat jammer nou jongens. Allemaal bashen op Twente en spuug je gal. Hier kan het ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +94681
vrijdag 1 februari 2019 om 22:24
Gefeliciteerd Twente, jullie gaan lekker draaien zo.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:26
Dankjewel
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:32
Dankjewel kerel!
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 22:24
Gefeliciteerd Twente! Tot volgend seizoen in de ED. Kunnen jullie Psv in Eindhoven weer een ouderwets pakslaag geven 2-6. 😉

Moest hem even maken. Aangezien zoveel Psv'ers teren op die uitslag afgelopen weekend. Het is jullie wel gegund Twente.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 23:55
Denk dat ze meer teren op de 5 punten voorsprong.
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 23:57
😂😂 dat mag je denken, toch zie ik die uitslag alleen maar terug komen in elk topic. Kern van waarheid zit er dus niet in. Althans niet hier op (VP).
Vind ik leuk
VA1 +2596
zaterdag 2 februari 2019 om 00:20
Dat was Vitesse bij PSV uit 2-6
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 00:27
Ook nog, jeetje Twente ook hoor man. Nou daarom teren ze er zo op! Psv heeft die uitslag vaak om de oren gehad in eigen huis.😂😂
Vind ik leuk
NvC +7265
vrijdag 1 februari 2019 om 22:25
Hoppa! Effe weer een leuk avondje! 💪💪
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 22:27
Voor jullie ook ja. Ferdi druijf. Wat een held!
Vind ik leuk
lemon9 +957
vrijdag 1 februari 2019 om 22:26
Volgens mij staan wij bovenaan ondanks alle kritiek ,
We goat verder, hmmmm
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 22:28
Eerlijk, ik vond de kritiek in het begin van het seizoen gewoon meer dan terecht hoor. Echter hebben ze draad wel te pakken nu, des te knapper trouwens!😜
Vind ik leuk
NvC +7265
zaterdag 2 februari 2019 om 01:58
Gefeliciteerd! Gun jullie na mijn club het meest on te promoveren 👍
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:27
Twente speelt van de komende vijf wefstrijden er vier uit en 1 keer thuis, tegen Eindhoven de ploeg in vorm.
Het gaat tussen Twente en Den Bosch dat even moet wennen aan enkele nieuwe spelers.
Vind ik leuk
Tukkerland +3563
vrijdag 1 februari 2019 om 22:33
Uit zijn we juist heel erg goed dus dat moet wel goed komen.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:41
Weet ik. Twente heeft het tegen de onderste teams heel goed gedaan maar krijgt nu de Top 8 uit. En ook nog eens 4 achter elkaar uit. Idioot programma.

Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 00:03
Je kunt wel stellen idioot "programma" maar dit soort dingen kun je toch niet van te voren weten?😂😂
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:45
Jawel vier keer vd 5 uit is toch onregelmatig?
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 08:47
Dat ben ik wel met je eens, maar dat het toevallig allemaal top8 clubs zijn kunnen ze niet van te voren weten.
Vind ik leuk
Molshoop +118
vrijdag 1 februari 2019 om 22:49
Volgens mij pakken we momenteel de meeste punten uit...
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:53
Zeker maar nu 4 keer uit achter elkaar. De Top 8 op Den Bosch na krijgt Twente nog uit.
Vind ik leuk
Molshoop +118
zaterdag 2 februari 2019 om 12:47
Klopt en in het verleden behaalde resultaten bieden helaas ook in dit geval geen garantie voor de toekomst. Maar als je kampioen wilt worden, moet je ook deze wedstrijden winnen. We gaan het zien. Jullie ook succes!
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 13:01
Ja komende vijf wedstrijden wordt duidelijk dat Twente en Den Bosch voor de titel gaan.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 13:42
Gaan beide de eredivisie in !
Vind ik leuk
pos +9302
vrijdag 1 februari 2019 om 22:27
Hoeveel goals van Fredje Friday ? 2 of 3 minstens neem ik aan .
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:38
Die is nog niet speelgerechtigd
Vind ik leuk
Rodapaus +6012
vrijdag 1 februari 2019 om 22:28
Kut almere ligt ons niet..m
Vind ik leuk
1313 +6182
vrijdag 1 februari 2019 om 22:32
Hey, niet zo denigrerend over Almere he. Die kunnen het iedereen moeilijk maken. Hebben altijd 1 periode dat ze gewoon top presteren, misschien is dit het moment.😜

Echter wel respect trouwens voor die Santini. Die heeft zijn vader vandaag verloren maar die besloot toch om gewoon mee te gaan ipv naar Italië te gaan. Ik denk dat de spelers ook voor hem er alles aan gedaan hebben om te winnen! Bizarre situatie.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 22:45]
Vind ik leuk
Mr bien +5739
vrijdag 1 februari 2019 om 23:34
Almere City
Mooie club doen het al jaren goed.
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 03:33
Idd ja. Financieel hebben ze het ook goed op orde daarzo. 1 van de gezondste clubs van het betaald voetbal! Zij gaan ook wel een keer promoveren, kan niet anders. Dan gaat die eigenaar er ook alles aan doen om erin te blijven.
Vind ik leuk
Mr bien +5739
zaterdag 2 februari 2019 om 10:09
Ik hoop het
De Kronenberg groep heeft geld zat.
Ben vaak naar Almere city geweest.
Woonde er 5 minuten van vandaan.
Helaas gedwongen te verhuizen.
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 10:20
Zeker daarom. Ze zijn dit seizoen ook al goed actief op de transfermarkt!

Hahah, woon je wel nog in Almere dan? Ik woon in Stad.😜
Vind ik leuk
Mr bien +5739
zaterdag 2 februari 2019 om 10:24
Nee helaas niet meer.
En met mijn werk red ik het niet meer om daar naartoe te gaan.
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 10:27
Oke dat is wel minder dan. Achja, wie weet in de toekomst komen ze wel vaker te spelen op de zondag! Gun het ze wel hoor, promotie. Alleen al het feit dat ze weer op echt gras spelen is een verademing.
Vind ik leuk
Mr bien +5739
zaterdag 2 februari 2019 om 10:31
Als ze promoveren en ze spelen zondags dan is een seizoenskaart mogelijk.
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 10:45
Zou top zijn toch. Mogen ze het stadion ook wel gaan uitbreiden!
Vind ik leuk
Mr bien +5739
zaterdag 2 februari 2019 om 10:55
Zijn al plannen voor een nieuw stadion
Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 11:03
Klopt ja, had het gelezen. Ben benieuwd. Ze kunnen het wel gebruiken!
Vind ik leuk
Rodapaus +6012
zaterdag 2 februari 2019 om 09:06
Bedoel het niet denigrerend, uiteraard knap gedaan van Almere. Had alleen gehoopt op een winstpartij gezien de degradatie en de concurrentie speelde ook lastige wedstrijden. Maar helaas, kan gebeuren.

En dat van santini is rotnieuws maar wel knap dat hij gewoon het veld op gaat. Gecondoleerd

Vind ik leuk
1313 +6182
zaterdag 2 februari 2019 om 09:56
Oke mooie reactie! Nja Almere is een rare ploeg. Kan van iedereen winnen, kan van iedereen verliezen. En ja snap ik ook wel, jullie waren goed op dreef! Dan is dit natuurlijk zuur. Ook aangezien iedereen punten verspeeld heeft op Twente na.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:32
Maar jullie hebben Mario Engels, hoe kan dat nou? ;)
Vind ik leuk
Rodapaus +6012
vrijdag 1 februari 2019 om 22:44
Die pakte zijn wekelse goaltje wel weer mee, helaas ff te weinig
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 23:13
Maarja op Mario Engels en die keeper na heeft Roda ook gewoon te weinig kwaliteit toch?
Vind ik leuk
Rodapaus +6012
zaterdag 2 februari 2019 om 09:01
Erg jong team, maar zitten wel paar leuke spelers tussen naast Engels en novakovic. Maar nog erg wisselvallig helaas. Het verbaast me eigenlijk hoe goed ze het doen.

Maar voor de doelpunten productie zijn we inderdaad erg afhankelijk van Engels zoals het er nu naar uitziet. Denk niet dat hij alles in zijn eentje doet maar hij maakt gelukkig wel veel kansen af. Geen idee hoe we het zonder hem doen, maar zolang die blijft scoren hoef ik t ook niet te weten :p

Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:07
Ik ben niet gelovig, maar ik zou het bijna een godsgeschenk noemen dat Engels bij Roda speelt. Hopelijk schiet hij jullie ook via de play-offs de eredivisie in! Want jullie horen daar gewoon.
Vind ik leuk
Rodapaus +6012
zaterdag 2 februari 2019 om 09:12
Daarom heeft Roda ook een paus in dienst. Misschien ook een ideetje voor jullie.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:15
We hebben vroeger wel een Andre Paus gehad, en we hebben Michael Maria in de selectie dit jaar. Echter hadden we liever een Engel gehad ;-)
Vind ik leuk
Oale grond +717
zaterdag 2 februari 2019 om 13:11
Oppassen, voor je het weet zit Maradona bij ons op de bank met zijn "hand van God":)
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3652
vrijdag 1 februari 2019 om 22:33
Godver
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20523
vrijdag 1 februari 2019 om 22:45
Wij komen er aaaan
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:48
FC Twente hoort in Eredivisie, goeie zaak dit.
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:55
Het beste team hoort in de eredivisie en de beste teams zijn Twente en Den Bosch.
Vind ik leuk
Jan ref +1145
vrijdag 1 februari 2019 om 22:58
Pakken we volgend seizoen bijde Ajax en PSV HAHA
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:59
Den Bosch mag ook hoor, geen probleem. Maar Twente is gewoon groter qua alles dan zelfs meeste eredivisie clubs, die hoort in de hoogste divisie- never mind de voorbije schandalen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 23:05]
Vind ik leuk
Dee79 +2576
vrijdag 1 februari 2019 om 23:13
Jammer
Vind ik leuk
Mr bien +5739
vrijdag 1 februari 2019 om 23:19
Mooi voor Almere.
Vind ik leuk
keesje s +375
vrijdag 1 februari 2019 om 23:25
Spijtig.......
Vind ik leuk
Finnkro +41
vrijdag 1 februari 2019 om 23:42
RKC is in topvorm
Vind ik leuk
Romarioo +620
vrijdag 1 februari 2019 om 23:45
Vol houden zo 👍👍
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 00:00
Jongens we zijn er nog lang niet. Laat er geen euforie onstaan.
Vind ik leuk
stratumseind +191223
zaterdag 2 februari 2019 om 00:52
Nondeju Boschenaren zit de klad erin?
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 02:47
Het bashen op Twente lijkt minder te worden. COTE
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 03:52
En de volgende week weer verliezen...
Vind ik leuk
Jan ref +1145
zaterdag 2 februari 2019 om 09:25
Wie?
Vind ik leuk
Toke +1517
zaterdag 2 februari 2019 om 09:16
Twente heeft met de degradatie zijn straf uitgezeten, dat ze maar weer lekker terug komen naar de Eredivisie!
Was met mijn eigen clubje uit naar Enschede geweest voor de beker, wat een stadion en fans.
Club moet lekker terug komen waar ze horen.
Vind ik leuk
Cultheld +50
zaterdag 2 februari 2019 om 09:31
Ik zag het interview met Lars Veldwijk na afloop van de wedstrijd tegen Volendam. Denk dat die nog een transfer maakt deze winter. Twente krijgt een zeer zwaar programma de komende weken. Er is echt nog niet beslist. Wint Twente volgende week bij Sparta dan kunnen die het kampioenschap vergeten
Vind ik leuk
Jan ref +1145