Driessen: Het zou mij niet verbazen als hij in de zomer teruggaat naar Ajax

Driessen: "Het zou mij niet verbazen als hij in de zomer teruggaat naar Ajax"

Gepubliceerd: zaterdag 2 februari 2019 om 07:15za 02-02-2019 om 07:15

Laatste update: zaterdag 2 februari 2019 om 09:11za 02-02-2019 om 09:11

Valentijn Driessen van De Telegraaf sluit niet uit dat Jasper Cillessen komende zomer terugkeert bij Ajax. De doelman zit bij FC Barcelona op de bank en speelt alleen de bekerwedstrijden.

Cillessen werd in de zomer van 2016 voor veertien miljoen euro gekocht van Ajax, maar moet het nog steeds doen met een plek achter Marc-André Ter Stegen. Er wordt volop gespeculeerd over de toekomst van de Oranje-international. "Het zou mij niet verbazen als hij in de zomer teruggaat naar Ajax", zegt Driessen bij Veronica Inside.

"Onana wil per se aan het einde van het seizoen weg, dus dan heb je de beste Nederlandse keeper", vervolgt Driessen. "Dan kan hij gewoon iedere week keepen. Er zal dan wel betaald moeten worden." Volgens Spaanse media staat er een afkoopsom van zestig miljoen euro in het contract van Cillessen. Barcelona kan de prijs echter laten zakken.

Cillessen lijkt momenteel vast te zitten in Spanje. "Hij zegt dat hij een vijfjarig contract heeft getekend. Normaal gesproken mag je weg na vier jaar. Hij wil zich aan dat contract houden", zegt Driessen. "Het komt natuurlijk ook omdat de grote clubs niet voor hem in de rij staan. Als Atlético Madrid, Manchester United of Manchester City voor hem komt, dan is hij weg. Maar die clubs komen niet."

Bij VI ging het ook over Ritsu Doan, de Japanse uitblinker die na dit seizoen onhoudbaar lijkt voor FC Groningen. "Die Doan kan toch op de plaats van Ziyech spelen? Daar speelt hij ook bij Groningen", aldus Driessen. "Hij heeft een vrije rol. Doen? Ja, natuurlijk. Je moet ook een twaalfde en dertiende man hebben. Als je ziet hoeveel moeite ze nu hebben om het allemaal op te vullen.."

Poll

Moet Cillessen een terugkeer naar Ajax overwegen?

(6631 stemmen)

Plaats een reactie

AllAdIn +24641
zaterdag 2 februari 2019 om 07:17
Perfecte vervanger van Onana.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:10
Heerlijk dit na frenkie nieuws staan alle topics mbt Valentijn bij mij boven aan . Altijd fijne weetjes en de laatste geruchten verkregen uit de meest betrouwbare bron zijn duim
Vind ik leuk
Mario 1 +2307
zaterdag 2 februari 2019 om 09:53
Beste Driessen ( DOLLE DRIES )
Weet jij wel voor wat voor bedrag hij overgenomen gaat worden( als er al een mogelijkheid bestaat)
Alle miljoenen terug geven aan Barcelona ?
En zijn salaris ?
AJAX IS NIET GEK ( MAG IK HOPEN)!!!!
Vind ik leuk
Nilsinno +687
zaterdag 2 februari 2019 om 09:39
Zeker maar niet 60 milj
Vind ik leuk
Maan88 +6558
zaterdag 2 februari 2019 om 11:22
Waarom in godsnaam zou Jasper terugwillen naar ajax als hij op dit moment (nu niet vanwege blessure) steeds dichter bij 1e keeper komt van FCB en eigenlijk naar alle andere grote clubs kan. Waarom zou je dan naar de eredivisie terugkeren? Valentijn is gewoon een grote lulhannes die alles uit zn duim zuigt met zn zogenaamde bronnen altijd.
Vind ik leuk
AllAdIn +24641
zaterdag 2 februari 2019 om 11:24
Geen idee, maar ik zeg gewoon dat ik Cillissen een goede vervanger van Onana zou vinden.
Vind ik leuk
ritje +636
zaterdag 2 februari 2019 om 07:18
hallo. misschien meewegen in een deal met de Ligt? mvg ritje
Vind ik leuk
Mistered +590
zaterdag 2 februari 2019 om 09:16
Misschien is die deal al besproken met de deal van De Jong. We zullen zien.
Vind ik leuk
Smash +4130
zaterdag 2 februari 2019 om 10:38
Yeah right! Barcelona betaald 75 miljoen daarnaast nog een 'goedkope' deal met betrekking tot Cillessen.
Vind ik leuk
Summit +901
zaterdag 2 februari 2019 om 11:03
Nee. Alleen Ajax had ook gewoon de Jong kunnen verkopen aan PSG, los van wat frenkie zelf wil. Dus nu zou Ajax beter in die deal staan. Maar dit moet je alleen willen als het goedkoop kan en het ligt oook aan Cilessen zelf.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3693
zaterdag 2 februari 2019 om 07:19
Denk niet dat hijbterugkeerd naar ajax.. Denk eerder een andere spaanse of engelse club
Vind ik leuk
Jajaja +603
zaterdag 2 februari 2019 om 10:03
Ik ook niet, maar heeft jaren praktisch geen wedstrijd gekeept. Doet het wel goed in de beker wat ik er van lees.

Grappig dat driessen over 12e en 13e man schrijft. Altijd kritiek op het feit dat vd beek en neres de 12e en 13e man zijn en nu hebben ze opeens ook daar de spelers voor nodig.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +3693
zaterdag 2 februari 2019 om 07:20
Mag wel naar ons komen want wij hebben vd hart 😂
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 07:29
Haha... die Valentijn. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren...Er komt vast een andere mooie club uit een mooiere competitie dan onze ED.
Vind ik leuk
Henkings +881
zaterdag 2 februari 2019 om 07:39
Die gaat echt niet naar Ajax komen! Juventus, PSG, Arsenal, Spurs, Inter of blijven bij Barça. Dat wordt de club voor Cillissen
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 2 februari 2019 om 07:40
Tijntje....Ga gewoon slapen ofzo.
Vind ik leuk
fedor2501 +6292
zaterdag 2 februari 2019 om 07:54
Kwallentijn Driessen is toch wel de "journalist" waar 99,9% vd diverse supportersgroepen collectief een hekel aan hebben.
Mooi die saamhorigheid:-)
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
zaterdag 2 februari 2019 om 07:58
Als we maar goed blijven zoeken ;-)
Vind ik leuk
Jappy +104
zaterdag 2 februari 2019 om 07:40
Kom niet terug ga maar lekker naar een top team
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:15
Is Ajax geen top team dan ? We staan op het punt zowel de ED , de CL als de nationale beker te winnen .
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 10:50
Nee. Je wint helemaal niks .
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 10:51]
Vind ik leuk
satesaus +1470
zaterdag 2 februari 2019 om 07:44
Als er geen nieuws is over ajax, verzinnen we wel iets. Goed zo Falentijn. VP snuift alles op al komt het maar in de buurt van ajax.
Vind ik leuk
Futre +4884
zaterdag 2 februari 2019 om 07:46
Tinus Driessen begon blijkbaar aan zijn derde waterpijp toen hij dit stuk in elkaar flanste.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 07:50
Top oss, staat ie eens in de basis.
Vind ik leuk
robertus +2435
zaterdag 2 februari 2019 om 08:49
Zou die bij PSV ook staan.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 09:53
Naast het elftal.
Vind ik leuk
robertus +2435
zaterdag 2 februari 2019 om 10:17
Zeer zeker niet.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 13:37
Tuurlijk wel. Hij heeft het lef namelijk niet.
Vind ik leuk
ritje +636
zaterdag 2 februari 2019 om 07:53
hallo Als Messi zegt dat Cillessen moet blijven? Dan heeft Ajax alleen kans als ze De Ligt betrekken in eventuele transfer! mvg ritje
Vind ik leuk
reggie +2025
zaterdag 2 februari 2019 om 07:57
Kunnen ze niet betalen!
Vind ik leuk
Jahike +736
zaterdag 2 februari 2019 om 08:25
Kunnen wel, willen niet
Vind ik leuk
Equin +12
zaterdag 2 februari 2019 om 07:57
Lekker hè, andermans geld uitgeven?
Vind ik leuk
markie +2755
zaterdag 2 februari 2019 om 08:01
Als Ajax aanklopt in Jasper er wel uit
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:10
Juventus was toch geïnteresseerd? Deze man klets volgens mij maar wat raak joh. Geloof nooit dat die ook maar een beetje denkt aan een terug keer. Tenminste niet nu al
Vind ik leuk
Blindsy +18713
zaterdag 2 februari 2019 om 08:15
Zou een perfecte deal voor Ajax zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:20
Van mij mag hij terug komen. Eindelijk een beetje rust in de tent want Onana gaat op zeker weg
Vind ik leuk
MojoRisin +15046
zaterdag 2 februari 2019 om 08:29
Droomscenario zou zijn Cillessen+Suarez+25m. in ruil voor De Ligt..
Okay, toen werd ik wakker.. Cillessen gaat naar een Juventus of zo..
Denk dat ze Padt halen komende zomer, is ook gewoon een hele goede keeper..
Vind ik leuk
Come on Utreg +29689
zaterdag 2 februari 2019 om 08:29
Cillessen kan bij veel clubs in de subtop terecht. Ik weet niet of het een uitgemaakte zaak is dat hij terugkomt bij Ajax. Maar het zou voor Ajax een goede oplossing zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:41
Doan gaat echt niet bij Ajax op de bank zitten is daar A veel te goed voor en B heeft de clubs voor het uitkiezen.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:42
Zou het ambitieniveau van deze jongen aangeven mocht hij daadwerkelijk terugkeren.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 08:43
Bijna alle topkeepers die er toe doen, spelen in de BPL, Romero, Smeichel, DeGea, Pickford, Allison, Ederson, Rui Patricio, Arizaballaga, Hugo Lloris. Alleen Oblak, Ter Steegen(Spanje) Donnaruma (Italië) en Neuer (Duitsland) spelen er niet. Als je je als keeper wilt meten, zou ik voor de BPL kiezen, Arsenal bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:24
Courtois, Navas, Buffon, Arreola etc spelen er ook niet. En die zijn zeker beter dan Romero, Schmeichel, Patricio en zelfs als Kepa. Dus onzin dat de beste keepers in de PL keepen. Cillessen is ook een stuk beter dan de helft van die keepers die jij opnoemt in de PL.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 12:50
Courtois heeft tot dit seizoen in de Bpl gespeeld, vindt ik de laatste 2 jaar niet geweldig, Buffon heeft zijn beste tijd gehad en Navas is goed maar geen wereldtop, niet voor niets heeft Real Courtois gehaald en joegen ze op De Gea. Arreola keept voor welk land? Plus uit het verleden, Chech, Peter Smeichel, vd. Sar, Joe Hart, Shilton, de Goey, Lehmann, Seaman, Gomez enz.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 12:55]
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 14:42
Nee Navas is geen wereldtop, maar Schmeichel, Romero en Patricio wel? Navas is wel beter als die 3.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 14:53
Het gaat erom dat ze eerste keeper in hun land zijn, Smeichel had toch een groot aandeel in de titel van Leicester, nr. 1 van Denemarken, Romero isnog steeds nr. 1 van Argentinië en Patricio (Europees kampioen met Portugal en nog steeds nr 1.)Ik denk minstens gelijkwaardig aan Navas. Het is in elk geval belangrijk dat hij wekelijks gaat spelen, Patricio koos voor promovendus Wolves (geld) maar ook voor meer weerstand, moeilijke wedstrijden, ipv.tegen Tondela of Rio Ave te moeten spelen. Dan is de BPL vanwege veel grote clubs interessanter toch?
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 16:25
Navas heeft 3 keer op rij als eerste keeper de CL gewonnen. Die is zeker beter dan die 3. Schmeichel ben ik erg fan van, maar geen wereldtop.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 17:21
Kwam meer door Ronaldo, Ramos, Modric en consorten maar hij had er zeker zijn deel in.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 17:54
Tuurlijk, maar gewoon wel een keeper voor de wereldtop!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
zaterdag 2 februari 2019 om 08:52
Driessen doet interessant. Cillessen gaat lekker in een ontmanteld ajax spelen. Wat denk je zelf?
En Doan als 12e, 13e man. Wat denk je zelf?
Vind ik leuk
rpaulp50 +13410
zaterdag 2 februari 2019 om 09:25
Grote onzin, Barcelona vraagt 60 miljoen ha ha
Vind ik leuk
Truth +3377
zaterdag 2 februari 2019 om 09:47
Na barca terug naar ajax 🤔🤔🤔🤔
Na barca ga je naar betere clubs dan ajax en mooiere competities !
En cillissen wil er geen 6 om de oren in de kuip 😂😂😂
Vind ik leuk
HupHolland +3850
zaterdag 2 februari 2019 om 09:54
60 miljoen en een giga salaris voor een keeper?

Dit gaat Ajax nooit doen, zelf niet voor een derde van deze bedragen.
Vind ik leuk
AFP +2898
zaterdag 2 februari 2019 om 10:47
Deze keeper verdient zoveel geld niet. Zwaar overschat. Ik heb betere keepers gezien dan Cillessen. Cillessen zal zijn doel niet altijd "schoon" houden.no
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 10:35
Kunnen ze een mooie deal maken van de zomer met cilissen en misschien de ligt he .
Zou wel mooi zijn Cillisen kan nog wel paar jaartjes mee en is gewoon een goede keeper.
Vind ik leuk
AFP +2898
zaterdag 2 februari 2019 om 10:45
Die Valentijn is een ouwe hoer. Als het waar is, lijkt een terugkeer van Cillessen mij een verschrikkelijk idee. Cillessen kan wel -op dit moment- de beste keeper voor Nederland zijn, maar Cillessen maakt van Ajax echt geen kampioen. Daarbij komt Cillessen met een bepaalde arrogantie en status naar Ajax terug. Hij gaat dominant zijn en je krijgt erg veel problemen tussen de spelers. Trouwens Cillessen is veel te duur, laat hem maar lekker naar Juve gaan of en andere club.
Vind ik leuk
Hookiepoki +190
zaterdag 2 februari 2019 om 11:09
Zou een goede zet zijn prima keeper voor Ajax.
Maar verwacht dat hij naar een Europese topclub gaat .
Wil zich nog wel graag bewijzen in een top competitie.
Heeft helaas niet echt de kans gekregen bij Barca.
Maar als hij speelt laat hij zich wel gelden.

Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:12
Dat is wat die hoopt denk ik.. blijft een hele goede keeper en denk dat hij zeker nog wel bij andere Europese clubs wilt en kan spelen, als die zou willen gaan. dus acht de kans inclusief het feit dat hij een afkoopsom heeft, niet heel groot. Zou zeker een stunt zijn als het overmars wel lukt.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 11:12]
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:19
Cillessen is wereldtop! Die gaat gewoon naar een andere groot macht waar hij wel kan keepen.
Vind ik leuk
mcmodd +26906
zaterdag 2 februari 2019 om 11:49
Hier wordt gesteld: er wordt volop gespeculeerd over Cillessen. En vervolgens roept Driessen dat het hem niet zal verbazen als Cillessen naar Ajax vertrekt komende zomer. Hoe bedoelt men dat? Volop speculeren? Driessen roept wat, ik heb naderen helemaal niet horen of zien speculeren. Dit is een manier waarop een idee gangbaar wordt gemaakt en dat iedereen die de Telegraaf leest denkt dat iedereen loopt te speculeren. Dan wordt de mening van deze kwakbol door iedereen gedeeld en ontstaat er vanzelf een ‘gemeenschappelijke’ gedachte dat deze speculatie werkelijkheid wordt. Intussen staat er in een klein zinnetje dat er zestig miljoen moet worden betaald om Cillessen vrij te krijgen. Omdat iedereen op zijn klompen aanvoelt dat dit nu juist de reden is dat dit slechts een hersenspinsel kan zijn moet dit geloofwaardig worden gemaakt. Met nog zo’n klein zinnetje wordt nog een fantasiestje gespuid: “Barcelona kan de prijs laten zakken”. Ja, dat kan, echter je weet natuurlijk: dat gaat niet gebeuren.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:52
Kun je ruilen met Onana en De Ligt + bijbetaling
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 11:52]
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:54
Stelletje idioten. Natuurlijk keert hij niet terug naar Ajax. Hij heeft aanbiedingen van onder andere Juventus waar hij gewoon basisspeler kan worden. Al zou hij moeten kiezen tussen basisspeler bij Ajax of 2e keeper bij Barca gaat ie alsnog voor dat laatste natuurlijk. Alleen al dat ie daar met Messi speelt zegt genoeg.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
zaterdag 2 februari 2019 om 13:20
Idioten ook. Die 'idioten' wijzen naar Tadic. En terug in je mand.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 13:26
Niet zo stoer achter een scherm praten Ajaxied. Laten we er op "wijzen" dat jij de grootste "idioot" bent. Ga nog maar even nagenieten van de 6-2 nederlaag. Pannekoek.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
zaterdag 2 februari 2019 om 17:25
Ajaxied? Hup meid! Aan je huiswerk.
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 17:41
Precies, heb je moeder al om hulp gevraagd
Vind ik leuk
Tismewat +325
zaterdag 2 februari 2019 om 12:46
Barcelona kan de prijs echter laten zakken. Zoals Ajax de prijs voor Frenkie liet zakken.. Tuurlijk. Wat een lulverhaal.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
zaterdag 2 februari 2019 om 13:18
Zou geweldig zijn :)
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 13:30
Prima ruil met Onana, zak 💱 erbij. Prima !

Gewoon deal maken met Barca, jonge spelers van AJAX naar Barça en aan het eind van de carrière nog ff weer terug 😉
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 13:30]
Vind ik leuk
4everfcu +5307
zaterdag 2 februari 2019 om 14:11
driesen oh oke volgende topic klopt dus niets van.
Vind ik leuk
Ray01 +142
zaterdag 2 februari 2019 om 20:51
Driessen zit weer eens te briessen.. onbetrouwbaar.. onkundig.. een omhoog gevallen zg sport journalist..