PSG des duivels door enquête over Neymar: 'Liet Cruijff zich te veel zien?'

PSG des duivels door enquête over Neymar: 'Liet Cruijff zich te veel zien?'

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 07:57zo 03-02-2019 om 07:57

Het Franse RTL heeft zich de woede van Paris Saint-Germain op de hals gehaald met een mini-enquête over Neymar. Respondenten werd gevraagd naar de voetblessure van de Braziliaan, die zo'n tien weken buitenspel staat.

RTL wilde weten wat de gevolgen van Neymars kwetsuur zijn voor de prestaties van PSG. Ook werd gevraagd of de 26-jarige ster zichzelf niet te veel in gevaar brengt vanwege 'onnodig provoceren van tegenstanders'. Een overgrote meerderheid was het eens met die stelling en dat schoot de Franse topclub in het verkeerde keelgat.

PSG geeft aan dat het niet weet of het nu moet lachen of huilen bij het zien van de resultaten van de enquête. 'Zelfs als we ook maar een gram waarde hechten aan deze figuren... Als je wereldwijd kijkt, wie zijn dan de spelers die kinderen doen dromen en mensen van deze sport laten houden? Is dat Neymar of zijn het zijn tegenstanders?'

'En alle gekheid op een stokje: zou er iemand zijn die zegt dat Pelé, George Best, Johan Cruijff, Diego Maradona, Ronaldo of Zinédine Zidane zich te veel lieten zien op het veld?', vraagt de Ligue 1-koploper zich af. 'Wij willen deze pseudo-onderzoeken een halt toeroepen. Ze streven geen ander effect na dan de grootste genieën uit de competitie te krijgen.'

Het stoort PSG dat een vraag die aan nog geen 1500 mensen is gesteld als representatief wordt beschouwd. 'We zetten ons in voor een milieu waarin Neymar, de speler die de meeste overtredingen in heel Frankrijk incasseert, en alle andere spelers die het spel mooier maken beter beschermd worden.'

Plaats een reactie

G.Kopf +5058
zondag 3 februari 2019 om 08:07
Neymar past alleen niet in dat rijtje dat ze opsommen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:55
Lozano,Tadic,Matheus,....
Zo beter 🤔
Vind ik leuk
Counterattack +11768
zondag 3 februari 2019 om 11:09
Lozano krijgt de meeste overtredingen tegen, Mattheus kreeg de minste tegen en heeft het octrooi van de term Schwalbe
Vind ik leuk
Joey_S +156
zondag 3 februari 2019 om 11:07
Klopt, technisch is hij veeeeeel beter..
Vind ik leuk
G.Kopf +5058
zondag 3 februari 2019 om 11:11
Ja Neymar staat op eenzame hoogte. Bewijs daarvan is oa het laatste landentoernooi waar hij schitterde...
Vind ik leuk
Joey_S +156
zondag 3 februari 2019 om 20:22
Inderdaad.. hij is zo technisch en snel dat hij gastjes frustreert of ze zijn simpelweg te laat waardoor ze hem dus half doormidden trappen..
Vind ik leuk
Melox1989 +21
zondag 3 februari 2019 om 08:11
De speler die ook de meeste overtredingen simuleert zullen ze bedoelen. Zullen ze nou echt niet zien dat Neymar zowel een sieraad als een parasiet is voor het voetbal met zijn gedrag?
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 21:24]
Vind ik leuk
G.Kopf +5058
zondag 3 februari 2019 om 08:25
Ze denken daadwerkelijk dat ze de wereld een betere plek maken en de voetbalfans veel plezier geven door al dat geld aan psg te spenderen.
Dat heeft die arabische Pipo in een interview verteld.
Lekker miljonairs nog rijker maken, daar hebben we wat aan.

Vind ik leuk
Bep Slatter +11804
zondag 3 februari 2019 om 08:33
Lekker leven in zo een luchtbel inderdaad.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:02
Het voetbal is niet door de rijke Arabieren naar de mallemoer geholpen maar vindt zijn oorsprong is het Bosman arrest. Daardoor stelt een contract niets meer voor. Trouwens , was het niet onze eigen Cruyff die steeds meer en meer aan salaris ging eisen ?
Vind ik leuk
Babelagtig +2518
zondag 3 februari 2019 om 09:20

Hendrik Johannes Cruijff is 18 jaar als Ajax hem zijn eerste profcontract biedt. Hij verscheurt het papier voor de ogen van de verbijsterde voorzitter Jaap van Praag. De jonge rebel vindt het onrechtvaardig dat clubs meer geld aan transfers verdienen dan spelers en eist het viervoudige. Van Praag zwicht. Cruijff gaat 15.000 gulden per jaar verdienen.

Denk dat je dit verhaal bedoeld, niet zo heel raar toch?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 10:44
Onder andere maar ook dat bij Barcelona eiste hij meer salaris wat terecht was.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
zondag 3 februari 2019 om 11:07
Als het terecht is zie ik het probleem niet.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 11:16
Lees mijn eerdere reactie waar tenminste het gesteld wordt dat de rijke Arabieren het voetbal kapot hebben gemaakt.
Vind ik leuk
#Keizerout +45808
zondag 3 februari 2019 om 11:20
Ja ik zie het. Ik weet niet of het Bosman arrest het voetbal kapot heeft gemaakt. Ik vind het op zich logisch klinken dat als je contract is afgelopen, je vrij bent en ze niet alsnog geld voor je kunnen eisen.
Daarnaast snap ik niet waarom je Cruijff noemt.
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:44
Onrechtvaardig of niet, ik ben ook tegen onrecht maar Cruijf kon met zijn voetbaltalent onderhandelen en verpakte het als onrechtvaardig. De aktie van de 18 jarige Cruijff is een beetje geromantiseerd.
Vind ik leuk
Babelagtig +2518
vrijdag 15 maart 2019 om 23:32
Jeetje...heb je hier een maand over na moeten denken?
Vind ik leuk
G.Kopf +5058
zondag 3 februari 2019 om 10:44
Kijk, als er bv 20.000 mensen geld uitgeven om jou te zien voetballen, mag je daar wel wat voor terugzien.
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
zondag 3 februari 2019 om 13:08
Cruijff verdiende ook meer salaris👍
Vind ik leuk
Johan59 +1003
zondag 3 februari 2019 om 08:26
Nou wc wijsneus, ik zou dit niet zo willen stellen, maar miss een idee dat je het eens aan Van Basten voorlegt, die is gewoon zijn carierre uitgeschopt
Vind ik leuk
G.Kopf +5058
zondag 3 februari 2019 om 08:36
Op zich is het logisch dat ze mekkeren als hun aankoop van 220 miljoen ondersteboven getrapt wordt.
Alleen is het wel hun eigen schuld dat zo een provoceren kutventje 220 miljoen heeft gekost.

En niet iedereen daar is een mietje, Thiago Silva bv komt nieteens bij die beschrijving in de buurt.
Vind ik leuk
PoepWagen +2188
zondag 3 februari 2019 om 08:36
Tsss, deze huilbaby mag nog niet eens ruiken aan het rijtje legendes wat op wordt genoemd!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:09
Kwalletje mag niet op die lijst staan.....
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
zondag 3 februari 2019 om 13:03
Jawel nr 1 op de clown lijst hij verslaat Bassie met gemak en ook pipo de clown!! The joker is er ook niks bij.

Neymar pfff hahaha wat een clown is die gozer al zijn kwaliteit zie ik niet eens meer bij die gast,zeer irritant om die lijp te zien spelen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:44
Waarom staat Rommedahl niet in dit rijtje.....? Dat is de enige vraag die de voetbalwereld nu bezighoudt.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:54
Kinderen laten dromen? Kinderen laten lachen bedoeld je. Het is een vreselijk groot verwend kind en PSG is een nep club die zonder al dat geld 6e werd in Frankrijk. Dir twee passen goed bij elkaar maar ga nou niet net doen alsof je wat inhoudt PSG #nepclub #laughingstock
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 09:55]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 09:57
Kinderen kaar dromen? Kinderen laten lachen bedoeld je. Het is een vreselijk groot verwend kind en PSG is een nep club die zonder al dat geld 6e werd in Frankrijk. Dir twee passen goed bij elkaar maar ga nou niet net doen alsof je wat inhoudt PSG #nepclub #laughingstock
Vind ik leuk
Smithsonian +43446
zondag 3 februari 2019 om 09:58
Ga deze zeikerdje niet vergelijken met de echte voetballers aub.
Vind ik leuk
DeNeutrale +222
zondag 3 februari 2019 om 10:00
Neymar wordt iedere wedstrijd geschopt. Niet voor niets dat hij vaak geblesseerd is, Miste daardoor ook de kwartfinale op het WK 2014.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1498
zondag 3 februari 2019 om 11:45
Poeh wat een huilebalken daar in Parijs zeg. Neymar weer inmiddels ook wel dat de Franse competitie gewoon van een bedenkelijk niveau is, vandaar ook al die schoppen, het zijn gewoon minder gepolijste spelers. En dat ze bang zijn dat hun toppers vertrekken snap ik, deze transferperiode wilde er weer geen echte toppers komen hé? En dan zo'n onderzoek eroverheen poeh, het valt niet mee om psg supporter te zijn dezer dagen. Ik gun deze gekochte kansloze bedoeling dan ook niks, hopelijk degraderen ze snel!
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
zondag 3 februari 2019 om 12:58
Mooi gesproken!!!👍
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
zondag 3 februari 2019 om 12:57
Hahaha gaan ze nou echt Neymar vergelijken met Cruijff, Hey PSG!!!! Cruijff was een vent en geen arrogante kwal!!

Neymar is een grote kwal en aansteller,hij moet respect en aanzien verdienen.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:02
Sorry maar Cruijf was niet arrogant? Jij weet ook duidelijk niks van hem af. Kwam juist door zijn arrogantie zo vaak in ruzie met andere mensen en bij zijn 2de seizoen bij Barca gedroeg die zich ook als een 'arrogante kwal'. Besloot om af en toe niet naar trainingen te komen, wou liever een massage dan gaan trainen en etc. Het steeg naar zijn hoofd en hij presteerde minder dan dat die in zijn eerste seizoen deed als SPELER. Cruijf was een fantastische voetballer, maar arrogant was die zeker wel als speler
Vind ik leuk
StoneyTony +1724
zondag 3 februari 2019 om 21:41
Mee eens maar geen arrogante kwal...gewoon arrogant dat is heel iets anders dan die drama Queen...Johan was een vent,Neymar een kwal en snotneus..
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 22:34
Jaa dat drama is weer een ander verhaal. Ik vind het ook wel overdreven over hoe er over neymar wordt gesproken hier. Hij is zeker wel iemand die 'reclame' maakt voor het voetbal. Jaa hij doet steeds prachtige acties die misschien niet hoeven, maar dat is toch de braziliaanse manier van voetballen? Ronaldinho deed miljoenen acties om zijn tegenstanders te vernederen en daar genoten mensen enorm van. Dat nepvallen is bij Neymar natuurlijk veel erger, maar hij krijgt ook veel meer trappen te verwerken. Kijk maar eens naar zijn blessure die hij weer heefr opgelopen door iemand die hem schopt. Hij krijgt voortdurend schoppen te verwerken en wanneer hij beslist iemand terug te pakken met een fantastische actie omdat diegene hem express trapt, is iedereen opeens tegen Neymar en vinden ze het niet kunnen wat die doet

Vind ik leuk
StoneyTony +1724
zondag 3 februari 2019 om 22:42
Hij heeft top skills ja daarom ook zo jammer dat vele theater...de kerel moet gewoon is normaal doen,ben je het laatste WK vergeten? Kon die wedstrijden niet meer aan gluren man..vind het echt een eng kereltje en een kwal.dat had Ronaldinho niet en Cruijff ook niet,spelers dollen top !! Maar wat Neymar doet en is kan gewoon niet vind ik...hij moet ze talent gebruiken en niet al die poespas van hem.maakt hem gewoon een vervelende vent en speler.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 22:47
Hahahah nee idd, dat wk was wel een toppunt van zijn nepval gedoe. Maar hij was ook pas precies op tijd fit op het wk door een blessure van 2/3 maanden. Wat hij toen op het wk deed, doet die nu zeker niet meer zo erg. Ik keur zijn gedrag totaal niet goed, maar al die trappen die hij krijgt te verduren en dan wordt die vervolgens ook nog eens zwart gemaakt omdat die een speler via het voetbal terug pakt. Het is gewoon te overdreven
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:14
Neymar is geen team speler.
Wel en top speler
Maat zijn gedrag is the.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 21:21
Feit, hij stelde zich aan tijdens het wk maar ook een feit, dat gedrag is er een beetje uit en het aantal overtredingen op hem is weer extreen zoals vanouds. Neymar is het laatste wat mij doet denken aan Ronaldinho, Ronaldo, Romario. Het voetbal is al 10 jaar dood. Allemaal snelheid en fysieke kracht al la Messi. 0 creativiteit
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 21:22]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 22:36
Ben het met je eens, behalve dat je Messi 0 creativiteit noemt want dat slaat gewoon nergens op
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 19:13
Creativiteit is voor mij dat je alles doet met de bal (effectiviteit en truuks, schaars, omhaal, solos) wat voetbal weer voetbal maakt en vervolgens ook resultaat er aan koppelt. Die creativiteit heb je geleerd op de pleintjes in armoede toen het niet om geld draaide maar wie de meest technische en getruukt is in een 1 tegen veel situatie. Dit zijn spelers vaak die het voetbal hebben veranderd. R9, Maradona, Baggio, Romario, Ronaldinho, R Carlos.

Messi dribbelt, zoekt de ruimte op, neemt vrije trappen of paaltjes en scoort. Zijn creativiteit is heel beperkt. Zijn effectiviteit is daar en tegen extreem hoog, zakelijk net als Cristiano. Ze hebben het voetbal zakelijk en effectiviteit veranderd.

Aub, niet efficiënt en creativiteit vermengen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 maart 2019 om 19:17]
Vind ik leuk
woensdag 13 maart 2019 om 20:27
Ik kan je niet meer eens serieus nemen als je messi niet creatief noemt. Sorry maar dat slaat gewoon helemaal nergens op

Wat heeft armoede met creativiteit te maken? Waar heb jij het in Godsnaam over? En denk je dat Messi niet vroeger op pleintjes speelde? Hij was zowat altijd op pleintjes aan het voetballen. Hele rare logica van jou. Dus als je op pleintjes voetbalt ben je creatief. Nou dan ben ik wellicht de meest creatieve speler in het voetbal

AUB, niet trucjes en creatief zijn vermengen. Als je niet elke wedstrijd een schaartje eruit gooit, betekent dat niet dat je niet creatief bent. O en maradonna is wel creatief en Messi niet? Je hebt een maandje gehad om met iets goeds te komen en dan kom je met zo iets.

Messi zoekt de ruimtes op hahahaha. Ken jij Messi wel? Ben je vergeten hoe die miljoenen keren 4 man uitdolt in KLEINE ruimtes

Al in al, jij snapt niet wat creativiteit is. Jij denkt dat trucjes creativiteit is en dat is het totaal niet. 'Creativiteit is alles wat je doet met de bal'. Hoe is Messi niet creatief dan. Hij is dan in alle opzichten veeeeeeeeel creatiever dan de spelers die je opnoemt. Alleen omdat die geen schaartjes doet of andere acties is die niet creatief. Mooi verhaal man. Juist messi doet alles met de bal. In de kleine ruimtes dribbelt die zicb fantastisch eruit, geeft fantastische passen, heeft een aanname die niemand heeft gehad. Wat kan je nog meer met een bal dan?
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:12
Dat is het hem juist, Messi doet juist NIET alles met een bal. Dribbel, pass, aanname, vrije trap. Thats it. Meer dan dat is het niet. Van Basten zei het ook, als het spel stil staat komt er niks uit. Messi is een typische Italiaanse (uit Argentinie) voetballer, effectief, die in de voetbal academie van Barcelona is gevormd, niet op de pleintjes.

Ik denk dat je goed voetbal nog een keer moet volgen en zoek de beste beelden op YouTube op van

Best of R9 (vooral R9)
Best of Ronaldinho
Best of Romario
Best of Neymar
Best of Maradona

Probeer je even in te leven met wat ik onder creativiteit versta en dan een gericht antwoord te geven. Ik sta open voor argumenten maar wees ook eerlijk als jou kijk ook een beetje is bijgesteld.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:13]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 19:23
Oke om het wat duidelijker te maken dan, wat versta jij onder dat iemand alles met een bal kan? Los van de trucjes

Ik heb meeste van die spelers die je opnoemt live zien spelen, ik hoef geen geheugencheck te doen

Messi dribbelt als de beste, heeft veel meer gescoord dan de spelers die je opnoemt, geeft prachtige passen waarvan sommige van die spelers die je opnoemt ervan kunnen dromen, aannames zijn geweldig. Juist als het spel stil komt te staan, is het messi die het weer tot gang brengt. Altijd zo geweest. Dit doet Messi 50 malen beter dan bijvoorbeeld R9.
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 18:59
Doelpunten maken is voor mij niet genoeg. Realistisch gezien heeft Messi vrijwel nooit zware blessures gehad, is hij omringd geweest door zo een beetje de beste selectie van Barça ooit, de beste sponsors, het meeste geld, beste begeleiding. En alles werd bij Barça in werking gesteld om ownership te hebben op de meest scorende, alle spelers moeten in zijn dienst spelen zodat hij de akties krijgt en als Messi de titel FIFA beste krijgt was het weet goed voor Barça. Vergeet niet, deze omstandigheden waren verre van Ronaldinhos en R9 of Romario en alle 3 waren het absoluut geen mindere spelers in hun beste dagen.

Wel eens bij stil gestaan bij de titel uitrijking aan Modric omdat hij in het geluksrijtje zat (geen Duitsland, geen Frankrijk, geen Argentinie, geen Spanje, landen die elkaar afmaakten) en omdat R7 Cristiano hem aan de Champions Leaque hielp. Dus ja, slap in het gezicht van Christisno, waarom zou die blijven, kennelijk ligt het niet aan hem en nu dondert Madrid ineen terwikl Cristisno zou uitlopen op Messi! Gevolg Real zwakt af, Barça gaat verder, heerschappij is doorbroken, Messi vrije ruimte en de sponsors van Messi blij.

Als je nuchter alles tot je neemt dan zie je dat het een smerig machtspel is om geld waarbij men zand in se ogen gestrooid krijgt om kwaliteit niet te zien.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 00:41
Laten we aub niet afdwalen naar de corruptie en macht van sponsoren in het voetbal, want dat is een hele andere onderwerp. Waar ik het overigens wel mee eens ben en weet dat er machtspelletjes zijn

R9 heeft niet goede spelers omzich heen gehad? Ronaldinho ook niet? Natuurlijk is doelpunten maken niet genoeg. Als die alleen doelpunten zou maken, dan zou die ook niet zoveel ballon dors winnen. Messi is een speler die wedstrijden voor je beslist en ook nog eens het publiek echt laat smullen. Denk je dat er niet bepaalde spelers waren die in dienst van Ronaldinho speelde? Dat was juist het enige reden dat Davids werd gehaald. Om het defensieve gat van Ronaldo te vervullen. We hebben allemaal gezien wat Messi met een bal kan en hoe abnormaal vaak hij de wedstrijden beslist met een prachtige pass, dribbel, afstandschot, vrije trappen en etc. Waarom zou je Messi dan benadelen in zulke situaties door hem bijvoorbeeld mee te laten verdedigen, als je ook gewoon een speler of 2 erachter zet die hard willen werken waardoor Messi altijd voor de dreiging blijft zorgen voorin en netals altijd de wedstrijden blijft beslissen. Dit is gewoon tacktiek en een tacktiek die werkt. Kijk de afgelopen 6 jaar maar bijvoorbeeld. Het is nu Rakitic die vaak de extra meters moet maken, maar hij kan dat en doet dat met alle plezier. Hij heeft het zelf ook gezegd, want hij weet dat Messi de enige is in dit team die een wedstrijd met een actie kan beslissen. Xavi weet dit, Iniesta weet dit. Denk je ook niet dat Messi zijn teamgenoten beter laat spelen? Je kijkt het alleen maar de verkeerde kant op. Al die combinaties die xavi/iniesta met Messi aangingen, zou bij een andere speler 9/10 keer falen. Juist zij hadden nu een enorme voordeel door een speler te hebben die hele slimme loopacties maakt en mooie combinaties met hun kon aangaan. Ook is die nog eens dodelijk voor doel. Het is een win win voor beide
Vind ik leuk
vrijdag 15 maart 2019 om 22:15
,,Ken jij Messi wel? Ben je vergeten hoe die miljoenen keren 4 man uitdolt in KLEINE ruimtes"

Wat jij zegt is is een beperkte vorm van dollen. Op snelheid, een kap en een draai maar geen technisch hoogstandje.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 15 maart 2019 om 22:15]
Vind ik leuk
zaterdag 16 maart 2019 om 19:24
Zoals ik al zei dus, jij ziet alleen trucjes doen als creativiteit. Als dat zo is, dan kunnen we beter elkaars tijd niet meer vergooien
Vind ik leuk
zondag 24 maart 2019 om 19:02
Nee, ik zie absolute creativiteit en voetbal het vermogen om in alle aspecten van het voetbal te excelleren want als je de beste speler bent moet je dat kunnen en dat gaat het niet om alleen prijzen en doelpunten of dribbel, ALLE aspecten.

Geef mij dan 1 filmpje waarin Messi zijn creativiteit in alle aspecten wordt getoond aub. Ik houd van puur voetbal en wil het graag zien.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 maart 2019 om 19:03]
Vind ik leuk