Viergever over verhitte strijd met Ajax: 'We kunnen van onszelf verliezen'

Viergever over verhitte strijd met Ajax: 'We kunnen van onszelf verliezen'

Gepubliceerd: zondag 3 februari 2019 om 18:06zo 03-02-2019 om 18:06

Laatste update: zondag 3 februari 2019 om 18:07zo 03-02-2019 om 18:07

De luxe voorsprong van vijf punten op Ajax betekent zéker niet dat de competitie, veertien wedstrijden voor het einde, al gespeeld is. Dat denkt Nick Viergever. De PSV-verdediger denkt dat de koploper 'nog van zichzelf kan verliezen'. 

Bennett van Fessem
EINDHOVEN

Een dag na de zege van Ajax op VVV-Venlo (6-0) won ook PSV met grote cijfers. Fortuna Sittard moest er zondag aan geloven in het Philips Stadion: 5-0. "Vijf punten verschil, dat moeten we vasthouden - en liefst uitbouwen", zei Viergever na de wedstrijd, voor de camera van VoetbalPrimeur. 

"Elke wedstrijd moet je het optimale uit jezelf halen. Dat is het enige wat we nu moeten doen, anders kunnen we nog van onszelf verliezen. Vandaag laat je in de tweede helft een goed niveau zien, dat moeten we nu blijven volhouden. Dat is onze enige taak."

"Het is een goede uitgangspositie voor ons, maar de weg is nog zó lang. Dit was wedstrijd twintig, er zijn er nog genoeg te gaan. We moeten het maximale uit onszelf halen."

Bekijk het volledige interview met Viergever hieronder. Hij gaat verder onder meer in op de uitstekende invalbeurt van Cody Gakpo.  

Poll

Wordt PSV kampioen?

(2614 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 3 februari 2019 om 18:08
Realist.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:09
Kan niks anders zeggen
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:09
Dit is toch de meest standaard antwoord die elke voetballer geeft😂 een matige voetballer met een matige status en mening...

Waarom liket niemand dit, maar die psv reacties wel🤔
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 18:50]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:10
Gratis was in elk geval niet duur voor hem.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:10
Voor psv is hij inderdaad prima.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 18:13
Edit VP :Reactie verwijderd

Je mag hier blijkbaar niks over godenzoontje blind zeggen.. Ik vind het een zwaar overschatte speler. Blind wel te verstaan. Zo wèl goed VP?
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:15
Ik denk en hoop dat je dan sinkgraven bedoeld die inderdaad te slecht is voor ajax, voor psv prima.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 18:16]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:09
Wij hoeven dergelijke bras niet
Vind ik leuk
Finnkro +52
zondag 3 februari 2019 om 22:07
Sinkgraven is een geweldige voetballer. Alleen er was ooit een klapmongool die hem op de back heeft gezet
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 22:15
Als hij een geweldige voetballer was geweest had hij het ook als back goed gedaan.
Vind ik leuk
Importbrabo +2239
maandag 4 februari 2019 om 04:54
Je bedoelt Frenkie als centrale verdediger? Denk dat menig Ajax-fan hier nog wel eens wat ongewenst vochtverlies van heeft.
Vind ik leuk
Itsese +6217
zondag 3 februari 2019 om 18:16
Zou toch wat zijn he:p
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +23102
zondag 3 februari 2019 om 18:24
Karma jonguh ... 😂
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:42
Volgens mij ging het om de manier waarop JIJ het onschreef, heeft toch niks met Blind of VP te maken. Lekker naar andere wijze ...
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 18:45
Zeker wel. Zie zo vaak dergelijke omschrijvingen voorbij komen op VP.
Nu gaat het om blind en wordt mijn opmerking gecensureerd.. Kan het niet anders verwoorden.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 18:46]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:50
Je kan het niet anders verwoorden... Álles kan je anders verwoorden, dan ten eerste. Ten tweede doe je nou net alsof ze het op jou gemunt hebben, maar volgens mij boeid VP dit niet hoor, ze zoeken naar reacties die niet kunnen en daar past die gene van daarnet erbij.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:13
Prima voorlopig staat mijn ploegje souverein bovenaan. Dat telt
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:53
Na 34 dat telt
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:54
We kunnen tellen in Eindhoven. Komt goed Sjefke👍🏾
Vind ik leuk
Always PSV +17029
zondag 3 februari 2019 om 18:36
Zekers makker, wij zijn er blij mee. Prima speler.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:54
Toch raar dat die mindere keeper, verdedigers (viergever en schwaab) nog maar 1 keer verloren hebben en het minst gepasseerd zijn. Slim spelen en compenseren hert dat. Ik weet dat het moeilijk is om toe te geven dat PSV (ondanks de ruim 50 miljoen die Ajax geïnvesteerd heeft en de zoveelste aanval die AZ en Vitesse zouden openen(staan beide op ruim 20 punten) het eigenlijk verrekte goed doet en zowel op doelsaldo als op punten voorstaat. Ik hoor telkens hoeveel geld spelers waard zij de en opbrengen maar ik spreek ook dagelijks echte Ajacieden en die vinden een titel winnen belangrijker dan al die poen. Wat nou (wat best kan) als Psv weer kampioen wordt en Ajax weer met lege handen staat, wat gaat men dan zeggen? Volgend jaar weer? Ja, kampioen worden ze wel weer eens maar iedereen had gedacht dat PSV nu minimaal op 8 punten achterstand zou staan, niets is minder waar.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:02
Ben jij professor hoogleraar dokter Arnold Bruggink?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:51
Ik ben al ruim 42 jaar voetbaldier , PSVer in hart en nieren en keek vroeger al naar Maarten Spanjer (miskend talent) avro's sportpanorama enz. Wat ik net zei had iedereen kunnen zeggen want het zijn simpele feiten, geen pure wiskunde. Ajax 3 gespeeld, 5 punten, 12 voor 10 tegen. PSV heeft 3 gespeeld, 7 punten, 9 voor 3 tegen, 3 punten meer en 4 doelpunten uitgelopen, hier heb je je wiskunde les.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 23:52
Dit is toch niet relevant?
Vind ik leuk
Mario 1 +2319
zondag 3 februari 2019 om 18:19
Het is hoe het is , PSV wint met grote cijfers , maar het spel is ( was) zeer matig.
Ik mis een automatisme in het spel. Ze hebben ruzie met de bal. kijk naar het aantal kansen.!! Dit moet veel beter , het is nog geen schijn van het begin van het seizoen. Ze zijn te snel tevreden.!!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 18:29
Niet helemaal mee eens. Je moet het maar doen tegen de zogenaamde kleintjes. Blijkt vaak lastiger om motivatie vast te houden dan tegen clubs als Ajax maar ook Utrecht en Heerenveen. Als je dan toch de punten pakt doe je het gewoon goed.

Je zag de laatste wedstrijden steevast een snelle openingstreffer en daarna een matig PSV. Heeft met motivatie te maken. Tegen Heerenveen, Utrecht en Feyenoord zul je meer strijd zien en dan komt de kwaliteit vanzelf bovendrijven.
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 19:07]
Vind ik leuk
Mario 1 +2319
zondag 3 februari 2019 om 18:35
Ik hou nu iedere wedstrijd mijn hart vast , gelukkig bakte Fortuna er niets van . Ik wil dat gevoel van " kom maar" terug.dat meedogenloze. 😀😀
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:12
Volgende week tegen Utrecht weer een kans op eeuwige roem Mario
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:12
Wederom heel slecht voetbal de eerste 45m. Malen viel zwaar tegen en zoals altijd, Gaston de enige met een beetje creativiteit. De rest allemaal niet
Vind ik leuk
Importbrabo +2239
maandag 4 februari 2019 om 04:58
Ik vond Fortuna bij vlagen een uitstekend positiespel hebben. Zijn toch een paar keer combinerend naar rand zestienmetergebied van Zoet gekomen. Dat ze dan vervolgens proberen de 2e ring te raken met een bananenschot...
Vind ik leuk
Mario 1 +2319
maandag 4 februari 2019 om 08:51
O.dat er bij vlagen totaal geen middenveld was.
Rosario totaal ontzichtbaar.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:11
Gebrek aan creativiteit en scorend vermogen op het middenveld. Kan ons nog wel eens lelijk gaan opbreken.
Vind ik leuk
Mario 1 +2319
zondag 3 februari 2019 om 19:52
Ja , ben het helemaal met je eens. Met respect maar Hendrix loopt rond als of hij niet weet waar hij is. Ziet en leest het spel niet
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:34
Vandaag was hij de 2e helft trouwens wel goed vond ik
Vind ik leuk
Mario 1 +2319
zondag 3 februari 2019 om 20:36
Kijk eens terug , hij kijkt verdwaasd uit zijn ogen
Vind ik leuk
Snoun +1163
zondag 3 februari 2019 om 18:34
Dit geeft aan dat jij dit alleen voor de likes doet.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:13
Lijkt Thailand wel. Likeeee like, You like Mistel
Vind ik leuk
Vak-T +1803
zondag 3 februari 2019 om 18:20
Ja, gewoon een goede verdediger met een TOP mentaliteit!!
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:30
Lekker in Nederland blijven😂
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:09
Als een ploeg met een begroting van meer dan 100 miljoen niet in staat is om al zijn wedstrijden te winnen, dan zullen ze met het schaamrood op de kaken moeten toezien hoe een ander landskampioen word.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 18:14
Wéér een ander en wéér geen prijs 🤭
Vind ik leuk
appeltje +3633
zondag 3 februari 2019 om 18:30
Dit is echt het domste wat ik vandaag gelezen heb. Probeer niet te verbergen dat je weer over Ajax aan het janken bent door deze onzin in z'n algemeenheid te trekken. Er klopt namelijk helemaal geen snars van.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:14
Je doelt oo de Anja’s? 😜
Vind ik leuk
yuuup +10843
zondag 3 februari 2019 om 18:09
Die indruk krijg je hier totaal niet.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:10
Snap nog steeds niet waarom Ajax hem geen new contract gaf. Prima verdediger
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 18:16
Die geven liever geld uit aan een over het paard getilde blind. Tja geld zat toch ;-)
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:18
Hier een duimpje, nu kan je er weer tegenaan ;)
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:17
Nee komt tekort, bij PSV spelen ze veel dichter bij mekaar en zijn de ruimtes kleiner. Zodra hij 1 op 1 komt is hij kwetsbaar.
Vind ik leuk
Bizzy +23385
zondag 3 februari 2019 om 18:24
Voor de eredivisie prima. Viergever is geen hoogvlieger. Begrijp Ajax ergens wel.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:17
Ze hadden lIever een jongen met Ajax hoofd en haalden dus Perr ‘het wordt niks’ Schuurs
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:10
Viergever hoort gewoon bij Ons Psv
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:17
Precies Marii, hij is 'eigen'...
Vind ik leuk
Mozes24 +698
zondag 3 februari 2019 om 18:12
Stabiele verdediger net als Schwaab.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:18
Niet meer wel minder😂
Vind ik leuk
whiskey33 +661
zondag 3 februari 2019 om 18:18
viergever heeft sprong gemaakt naar topclub.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:26
Leuk voor Viergever mocht hij het tot de eindstreep volhouden. Ik had hem liever nog bij ons gezien. Vind het gewoon een respectabele verdediger, had samen met de Ligt een prima duo gevormt.
Vind ik leuk
cornelisse +256
zondag 3 februari 2019 om 18:38
Let maar op Ajax vliegt eruit tegen Real maar wint de dubbel
Vind ik leuk
stratumseind +195392
zondag 3 februari 2019 om 18:39
Als je vorige week die gammele jan ziet en in het verleden wobertje die beiden voor een hoop knaken gekocht zijn dan is dit een goedkopere en veel betere versie als cv
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 3 februari 2019 om 19:21
Als je de knaken niet hebt zul je wel transfervrij de markt op moeten.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:41
Mooi dat je met minder knaken jaar in jaar uit kampioen kunt worden. Vind je ook niet Pietje?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 3 februari 2019 om 19:43
Is het seizoen al afgelopen.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:45
Zei ik dit jaar Pietje?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 3 februari 2019 om 19:47
Vorig jaar psv
Jaar daarvoor Feyenoord.

Jaar in jaar uit?
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:50
Moeilijk om toe te geven dat er al vier jaar helemaal niets te vieren valt in amsterdam ;-)
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 3 februari 2019 om 19:53
Feiten hoef je niet toe te geven.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:56
Ok maar die kunnen wel pijnlijk zijn. Dat blijkt :)))
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 19:56]
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
zondag 3 februari 2019 om 19:58
Ajax club doet nog op 3 fronten mee.
En het Nederlands enige topclub die wel op eigen benen staat.
.
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 20:29
Ok maar die kunnenwel pijnlijk zijn. Dat blijkt :)))
Vind ik leuk
Mendieta86 +187
zondag 3 februari 2019 om 21:46
Fijenoord heeft ook minder geld, da weet je toch wel pietje?
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:50
Hij wil het niet roepen maar achter in hrt hoofd zingt hij .kampioen kampioen !!!
[Reactie gewijzigd op zondag 3 februari 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 18:57
Deze speler had Ajax ook kunnen gebruiken. Stom dat ze m zo hebben laten gaan.
Vind ik leuk
Molletje +2652
zondag 3 februari 2019 om 19:03
Middelmaat. Daarmew red je het niet met wat je voor ogen hebt.
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:07
Hij heeft t bij Ajax anders ook behoorlijk gedaan. Is gewoon een degelijke speler die weinig rare fratsen uithaalt. En kent de competitie en de taal.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +4325
zondag 3 februari 2019 om 18:59
Tja. Het is makkelijk ballen met Zeist als hulpmiddel.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4001
zondag 3 februari 2019 om 19:07
Benieuwd hoe je van jezelf kan verliezen, maar graag een paar keer doen.
Vind ik leuk
Muscles +1745
zondag 3 februari 2019 om 19:10
Nou Nick, doe dat dan, dan mag je in Amsterdam mee feestvieren😎
Vind ik leuk
phritzzz +4261
zondag 3 februari 2019 om 19:23
Maak je geen zorgen. Het blijft stil in amsterdam, heel stil 🤫
Vind ik leuk
Muscles +1745
maandag 4 februari 2019 om 14:50
Wacht maar af, niets is beslist.........
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 19:51
Nicky je mag op de platte kar jongen.
Vind ik leuk
markie +2768
zondag 3 februari 2019 om 20:01
In de tweede helft ja. TEGEN 10 MAN
Vind ik leuk
zondag 3 februari 2019 om 20:23
Wanneer je maar optimaal van je kwaliteiten en talenten profiteert.
Vind ik leuk
DeNeutrale +219
zondag 3 februari 2019 om 21:10
Kluivert, Schöne, ten Hag en heel Ajax dachten ergens in april 2018 ook dat PSV geen kampioen zou worden. Ajax mag nu alle nog resterende wedstrijden met 10 - 0 winnen, als PSV 13 wedstrijden met 1 - 0 wint, is PSV kampioen!
Vind ik leuk
Bocajuun +893
zondag 3 februari 2019 om 23:33
Wat een homo jonguh
Vind ik leuk
rpaulp50 +13545
maandag 4 februari 2019 om 04:38
PSV krijgt een schaaltje.
Ajax de KNVB beker en een leuk CL seizoen en het meeste geld verdient.
Feyenoord, met wat geluk, derde maar AZ doet het goed hoor !
Vind ik leuk
Floris5 +132
maandag 4 februari 2019 om 19:43
Die angst heeft hij nog over gehouden uit zijn ajaxtijd. Daar ging het steeds op de beslissende momenten mis. NIET BANG ZIJN NICK, DE SCHAAL BLIJFT GEWOON IN EINDHOVEN!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws