Jong PSV wint burenruzie en verlengt uitstekende serie, Jong AZ van 20 naar 17

Jong PSV wint burenruzie en verlengt uitstekende serie, Jong AZ van 20 naar 17

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 21:55ma 04-02-2019 om 21:55

Jong PSV blijft het uitstekend doen in de Keuken Kampioen Divisie. De Eindhovense beloften trokken maandagavond de burenruzie tegen TOP Oss naar zich toe en zijn nu zes wedstrijden ongeslagen.

TOP Oss kwam als nummer zeven van de Keuken Kampioen Divisie naar de Herdgang, maar nam wel een voorsprong tegen de nummer zes: Ragnar Oratmangoen haalde de trekker over. Jong PSV stelde echter in een tijdsbestek van drie minuten orde op zaken. Justin Lonwijk maakte gelijk met een schitterende krul van afstand en Mauro Junior benutte een strafschop. Zakaria Aboukhlal besliste de derby na de rust. De Eindhovenaren springen over Roda JC heen naar de vijfde plek.

SC Cambuur liet tegelijkertijd de kans liggen om aansluiting te hervinden met de Keuken Kampioen Divisie-subtop. De Leeuwarders gingen onderuit bij Jong AZ, dat in één klap van plek 20 naar plek 17 sprong. De Tsjech Ondrej Mihalik opende al na vier minuten de score en Kenzo Goudmijn verdubbelde in de blessuretijd van de tweede helft de marge. Ook in de extra tijd van de tweede helft werd gescoord, maar de benutte penalty van Kevin van Kippersluis was alleen maar voor de statistieken.

Plaats een reactie

Hopaaaaa +1426
maandag 4 februari 2019 om 22:00
We hebben zoveul goei.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:06
Zonder var gewonnen?

Dan hebben ze wel een dikke duim verdiend
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:11
jaaa da kun je van jullie nie zeggen.
Vind ik leuk
dhrwobo +40102
maandag 4 februari 2019 om 22:33
Bam. En dat ie meteen zn sneue snavel toe doet
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:39
Prima ontvangen door PSV, dank.
Helaas voor ons, maar uitslag was terecht.
Vind ik leuk
dhrwobo +40102
maandag 4 februari 2019 om 22:49
Niet doen. Ze houden niet zo van positieve berichten over psv hier ;)
Vind ik leuk
De Gekste +718
maandag 4 februari 2019 om 22:54
Dat hebben ze zeker, ze staan namelijk in de eredivisie en in de kkd boven ajax!
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 23:10
torennhoog verschil natuurlijk maar wat wil je met zo veul goei
Vind ik leuk
AZVork +1048
dinsdag 5 februari 2019 om 06:44
Dit artikel gaat niet over VVV-Ajax.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:10
Jaaa wij hebben echt zo veul goei da ken de wel zegge ja.
Vind ik leuk
Mario 1 +1895
maandag 4 februari 2019 om 22:20
Ze hebben het top gedaan, hoeveel staan ze nu voor op onze rivaal?
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:22
ik heb geen verre kijker bij de hand zal hem zo pakken dan laat ik het nog weten 🤣😂🤣
Vind ik leuk
dhrwobo +40102
maandag 4 februari 2019 om 22:34
Hahaha ook zonder verrekijker ben je scherp
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1426
dinsdag 5 februari 2019 om 00:46
Neem een krachtigere kijker. Een sterrenkijker bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 12:28
Hoe dan ze het in de CL? 🤣🤣🤣🤣
En in de beker? 😹😹😹😹😹
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:44
die bekr hebben jullie ook nie en cl is tegen real ook voorbij dan hebben jullie 3 x niks en wij worden kampioen, jullie best of the rest waar jullie het al 4 jaar mee doen
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:46
Psv en CL 😹😹😹😹😹🤣🤣🤣🤣🤣🤣😭😭😭😭😭
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 19:58
Ajax en kampioen 🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 21:34
33keer, 3 sterren, Psv? Hahahahaha 😹😹😹😹😹🤣🤣🤣🤣🤣😭😭😭😭😭😭😭
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 21:45
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣. zoo wir genoeg gelache.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 21:54
Seizoen is gelukkig nog lang en we doen overal nog aan mee, dat kan niet iedereen zeggen 🤣😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 21:57
tis wel lachen zo he, indd dit seizoen is nog niks beslist dat moet ik je mee geven
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 22:00
Beetje dollen moet kunnen, beter dan op de man spelen toch? Suc6, niet teveel uiteraard 😜
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 22:07
tuurlijk moet ook kunnen en jullie ook natuurlijk veel suc6 net zo veel su6 als ons 🤣😂🤣
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:27
wie bedoel je eigenlijk met rivaal 🤣😂🤣
Vind ik leuk
Hupfean +5097
dinsdag 5 februari 2019 om 10:06
Ik zie geen reactie van cookee mbt het verlies van zijn clubje cambuur tegen jong Az. Goeie ploeg naar t schijnt.
Vind ik leuk
HuizemWest +330
dinsdag 5 februari 2019 om 15:48
Ze moeten zich doodschamen,anti voetbal.Zelfs met Messi wut et niks. Hake u mag wel gaan, saaie trainer geen pit in.Totaal geen uitstraling.Einde seizoen.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:00
Wie de jeugd heeft, heeft de Herdgang.
Vind ik leuk
psvfan1913 +5765
maandag 4 februari 2019 om 22:03
Baas Bommel moet Mauro meer de kans geven. Speelde een puike wedstrijd.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9247
maandag 4 februari 2019 om 22:05
Zie liever Gakpo, Aboukhlal of Ihattaren. Dus ik zou hem lekker bij jong laten.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:16
Had natuurlijk verhuurd moeten worden.
Vind ik leuk
dhrwobo +40102
maandag 4 februari 2019 om 22:35
Junior is te klein om echt een vaste plek te krijgen in her eerste. Dan moet ie toch echt technisch uitblinken wil je iemand met zo weinig fysiek op je middenveld posteren
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 23:31
Precies dat, veel potentie maar te weinig body. Wel leuk om dit soort spelers te zien. Na 4-1 voor ons in Oss nu terechte 3-1 voor onze buren uit Eindhoven, geen ruzie.
Vind ik leuk
psv#nr1 +994
maandag 4 februari 2019 om 22:04
vrijdag de stadsderby
Fc Eindhoven - Jong -PSV
de kaarten heb ik al
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 22:04]
Vind ik leuk
Bocajuun +907
maandag 4 februari 2019 om 22:05
Gefeliciteerd!
Vind ik leuk
Roodbergen +9591
maandag 4 februari 2019 om 22:07
Ik kan een wedstrijd tegen een jong/belofte team niet echt een derby noemen.....

Maar veel plezier
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:08
Hoe lopen de 'lijnen' in Eindhoven als sprake is van een 'geografische scheiding' in de stad tussen FC Eindhoven en PSV.

In hoeverre is er sprake van een demografische kloof tussen beide clubs?

Vind ik leuk
psv#nr1 +994
maandag 4 februari 2019 om 22:12
PSV en Fc Eindhoven liggen amper
5 km van elkaar
en verder
ver weg van elkaar
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:22
Ik vroeg niet naar de geografische afstand tussen de Aalsterweg en het stadscentrum maar wat de spirituele scheidslijn is tussen beide clubs.

Wat zijn de demografische typeringen van de aanhang? Waarin zitten de verschillen?

Ik zal je helpen. Zwolsche Boys is een arbeidersclub.
Vind ik leuk
1313 +6183
maandag 4 februari 2019 om 22:31
Nu is de 'thuisbasis' van Jong PSV nu ook niet in het stadscentrum.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 22:31]
Vind ik leuk
AlwaysMe +2711
maandag 4 februari 2019 om 22:34
Naar mijn weten heeft Eindhoven fans die ook voor PSV zijn, dus zolang Fc Eindhoven niet promoveert is er niets aan de hand.

Maar ik ben geen Brabander, dus ik heb het van verhalen.
Vind ik leuk
psv#nr1 +994
maandag 4 februari 2019 om 22:39
Dat kan mij niks schelen
Zolang het EERSTE
daar maar niet hoeft te spelen
verder heb ik niks met de Fc
Vind ik leuk
appeltje +2886
maandag 4 februari 2019 om 23:16
FC Eindhoven is oorspronkelijk meer de arbeidersclub. PSV was natuurlijk wat exclusiever omdat het voor werknemers van Philips was.

Bijna alle FCE-supporters zijn tegenwoordig ook PSV-supporter. Ken maar een paar fans die niets van PSV moeten hebben, zijn dan ook heel principiële lui, beetje van underdoglovers.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 23:24]
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 09:43
Van oorsprong is PSV natuurlijk ook een arbeidersclub. Opgezet door Philips als sportieve uitlaatklep voor de arbeiders uit hun fabrieken.

EVV werd in november 1909 opgericht omdat men zag dat in de Randstad enkele clubs succesvol waren in het spelletje. Een jaar later zette Philips voor haar eigen arbeiders ook een elftal op, dat in 1913 een meer officiële status krijgt en een voetbalvereniging wordt.

Er is lange tijd geen sprake van strijd tussen die twee, aangezien Eindhoven (eigenlijk bestaande uit vijf samengesmolten dorpen) wel meer voetbalclubs kent die in de regionale/provinciale competities uitkomen.

In die vroege jaren schrijven de kranten weinig over PSV voetbal en veel over EVV. Vooral daarom trok EVV veel Eindhovenaren als supporter aan. Wel geven de kranten de atletiek-tak van PSV veel aandacht in die tijd.

Pas in de jaren '60 groeit PSV boven EVV uit en ontstaat er die "strijd". En ook dan pas verandert het beeld dat EVV de "arbeidersclub" is.

Inmiddels liggen de clubs sportief en financieel zo ver uit elkaar, dat alleen nog een handvol oude mannen een echte hekel aan PSV hebben. En andersom is dat al helemaal niet het geval.
Ik heb ze nog gekend: de stijfkoppen die weigerden door de Frederiklaan te fietsen :-)
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 11:03
Mooie geschiedschrijving!. Het roept de sentimenten op van de 'fusie' tussen Zwolsche Boyd, de club van spoorwegarbeiders en PEC, de club van ambtenaren, witte boorden en spruitjesmiddenstand. Duizenden Zwollenaren weigerden met een Boys-verleden vedomden de gang naar De Vrolijkheid van PEC. Inmiddels speelt animositeit geen rol meer.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 00:24
Mooi😜
Vind ik leuk
tannat +16385
dinsdag 5 februari 2019 om 08:41
de echt oude garde van EVV van toen ze nog in de eredivisie speelden heeft een hekel aan PSV.
De jongere gaat over het algemeen zowel bij EVV als PSV kijken omdat ze ze niet meer als concurrenten zien.
Vind ik leuk
Hupfean +5097
dinsdag 5 februari 2019 om 10:05
Vkv
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:21
Haha doe dat die jongen niet aan zulke woorden..
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:26
op de tafel waar ze na een paar potte bier rechtstreeks in onze neus verdwijnt dus eigenlijk zijn dat maar tijdelijke lijnen
Vind ik leuk
1313 +6183
maandag 4 februari 2019 om 22:32
Haha, begrijp je de vraagstelling wel?😜
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:41
tuurlijk maar op een denigrerende reactie ga ik natuurlijk geen normale reactie geven .ergens ook een inrelevante vraagstelling vind je niet
Vind ik leuk
1313 +6183
maandag 4 februari 2019 om 22:43
Achja, hij is idd zo nu en dan een beetje doorgedraaid.😂😂
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:47
Kennelijk is bij een doodsimpele vraag al sprake van een complexe materie.
Vind ik leuk
1313 +6183
maandag 4 februari 2019 om 22:58
Tja, dat kan toch gewoon? Niet iedereen denkt hetzelfde.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 23:06
Het blijft wennen dat kennelijk sprake is van cognitief fierljeppen.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 23:07]
Vind ik leuk
1313 +6183
maandag 4 februari 2019 om 23:11
😂😂
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:20
ik ook
Vind ik leuk
meee +211
maandag 4 februari 2019 om 22:52
@psb#1 dan zullen er nu geen meer kaarten meer zijn vrees ik🤢🤣😂🤣
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
mchollie +3567
maandag 4 februari 2019 om 23:10
Jong AZ eindelijk weer winst. Let op goudmijn, de volgende topper.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 06:20
Echte winaars die PSV'ers. Zit in hun DBA en begint al van jongs af aan....... Geintje mannen. Werk ze allemaal.
Vind ik leuk
3Bier +12583
dinsdag 5 februari 2019 om 07:28
Zo wat een reacties hier boven. Arrogantie druipt er weer vanaf. Lijkt wel of er wat gecompenseerd moet worden. Wat een overwinning van een opleidingsteam tegen Top Oss al wel niet teweeg kan brengen...
Maar gefeliciteerd hoor boys met deze eclatante overwinning.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 10:08
Jezus wat was Cambuur dramatisch... Schoonschip graag!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws