'Monnik' Dijks: 'Heel erg fijn om weer te worden gewaardeerd, had ik even nodig'

'Monnik' Dijks: 'Heel erg fijn om weer te worden gewaardeerd, had ik even nodig'

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 22:34ma 04-02-2019 om 22:34

Mitchell Dijks heeft zijn draai gewonnen in de Serie A. De 25-jarige linksback verruilde Ajax afgelopen zomer voor Bologna en is de laatste weken uitgegroeid tot vaste basiskracht bij de huidige nummer 18 van de Serie A.

Dijks heeft aanvankelijk moeten wennen aan het leven in Italië, maar heeft inmiddels naar eigen zeggen 'zijn plekje gevonden'. "Het mooiste vind ik dat Italianen écht voor het voetbal leven. De spelers van Bologna worden hier in de stad echt als een God gezien."

God of niet, de spelers in de Serie A moeten hard werken voor hun geld. "Zelfs de uitloopsessies na wedstrijden moeten we flink wat kilometers maken", laat Dijks weten aan De Telegraaf. "Ik leef als een monnik, doe voor de groepstraining krachtoefeningen in de sportschool en daarna heb ik een schema met allerlei stretchoefeningen."

Dijks en zijn ploeggenoten stuntten zondag in Milaan met een uitoverwinning op Internazionale: een meer dan welkome opsteker in de strijd tegen degradatie, die trainer Fillipo Inzaghi de kop had gekost. "Het geloof is terug. Als team zijn we door al het negativisme rondom het elftal erg naar elkaar toegegroeid", vindt de linksback. "Na afloop kwamen mijn medespelers naar me toe en werd ik door iedereen geknuffeld. Het is heel erg fijn om weer te worden gewaardeerd en te merken dat het Italiaanse spel goed bij me past. Het publiek is positief over me. En dat stukje vertrouwen had ik even nodig."

Lees ook: Dijks gruwelt van 'pijnlijk' Ajax-verlies: 'Een momentopname, denk ik'

Plaats een reactie

Pelemaradona +1090
maandag 4 februari 2019 om 22:37
Dijks jij bent een Ex Godenzoon Duhhh,Het gaat je goed.
Vind ik leuk
Ove +2728
maandag 4 februari 2019 om 22:58
Had god maar een condoom gebruikt
Vind ik leuk
Pelemaradona +1090
maandag 4 februari 2019 om 22:59
Dan was jij niet geboren zoiets😢
Vind ik leuk
Bocajuun +893
maandag 4 februari 2019 om 22:38
Lekker Mitta! Succes daar
Vind ik leuk
Bixente +427
maandag 4 februari 2019 om 22:38
Hij heeft zijn draai gewonnen...Wat betekent dat eigenlijk? 😂
Vind ik leuk
Pelemaradona +1090
maandag 4 februari 2019 om 22:43
Dansles genomen,zodoende is hij niet meer zo stijf?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
maandag 4 februari 2019 om 22:39
Leuk voor die jongen, toch leuk dat er Nederlanders opstaan in Italië. Ook Hateboer gescoord, een De Roon die het goed doet. En de competitie is helemaal zo saai niet meer.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 22:54]
Vind ik leuk
MojoRisin +15213
maandag 4 februari 2019 om 22:44
Leuk voor die jongen, speelt bij een aardige club op zijn niveau..
Prima leven daar hoor in Bologna..
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 22:52
dit s wel een hele goede aantoning waar het in het niveau van onze micky competitie aan schort is eigenlijk van de zotte dat een 18e plekker in de serie a veel zwaarder en harder traint dan een Psv of Ajax
Vind ik leuk
Pelemaradona +1090
maandag 4 februari 2019 om 23:10
Liever Lui dan moe💪🏼
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
maandag 4 februari 2019 om 23:42
Hou vast, dat is de juiste instelling!
Vind ik leuk
Pelemaradona +1090
maandag 4 februari 2019 om 23:50
In de ED wordt het toch niet afgestraft..Alleen Feijenoord wilt winnen van de 🔝✅.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95413
maandag 4 februari 2019 om 23:53
Vond het een mooi persoonlijk doel. ;)
Vind ik leuk
Pelemaradona +1090
maandag 4 februari 2019 om 23:58
Feijenoord heeft nog nooit zoveel bedankjes gekregen van de concurrent🙃
Vind ik leuk
AlwaysMe +2977
dinsdag 5 februari 2019 om 06:46
Wat mensen in die kritiek nog wel eens vergeten is dat al die clubs uit het buitenland een veel hoger gemiddelde leeftijd hebben dan die uit de ED. Het is hier niet altijd wenselijk om spelers op een dergelijke manier te belasten. En voor wat eigenlijk? Om tegen VVV de beuk erin te gooien?
Vind ik leuk
Gerro +9047
maandag 4 februari 2019 om 23:11
Als ik Dijks zo hoor had ie in Nederland bij Ajax dus een luizenleven en komt ie er nu achter dat ie pas echt werken moet voor zijn geld.Nou Mark ik zou een Italiaanse coach proberen vast te leggen als ten Hag eruit vliegt.
Vind ik leuk
Nr14always +4043
dinsdag 5 februari 2019 om 00:31
Dus ook celibatair 😂😂😂
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 00:43
Rennen rennen rennen en een k*t pass en daarna je man steeds laten lopen. Wat betekent dan dat hij zijn draai heeft gevonden? Dat zijn passjes nu wel aankomen? Of dat hij nu wel zijn directe tegenstander dekt? Iemand die hem volgt en me dat kan vertellen??
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 08:16
Ik gun het deze jongen van harte! Mooi dat het Italiaanse voetbal hem past. Nou hop uit die degradatie zone!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws