Rutten spreekt spelers toe in fitnesszaal: 'Ze zaten erbij als makke lammetjes'

Rutten spreekt spelers toe in fitnesszaal: 'Ze zaten erbij als makke lammetjes'

Gepubliceerd: dinsdag 5 februari 2019 om 13:33di 05-02-2019 om 13:33

Fred Rutten heeft maandag in een groepsgesprek met de spelers van Anderlecht duidelijk gemaakt dat hij meer van zijn spelers verwacht.

Volgens Het Laatste Nieuws sprak Rutten zijn spelers toe in de fitnesszaal. Hij zou boos zijn vanwege de 2-1 nederlaag die Anderlecht zondagavond leed tegen Standard. Een dag na de nederlaag sprak hij met zijn spelers. "Jullie kunnen allemaal veel beter", zou hij hebben gezegd. Dat leidde niet tot al te veel reactie. "Ze zaten erbij als makke lammetjes", aldus een aanwezige tegenover het medium.

Het Belgische medium schets een 'komische situatie' waarbij Rutten de spelers toespraak in de fitnessruimte. 'In de kleedkamer klinkt het dat dat een komiek zicht was: Rutten stond recht in het midden van de cirkel, terwijl onder meer Kums en Kara op hun gat rond hem zaten', aldus HLN.

Rutten werd begin januari aangesteld als hoofdtrainer bij Anderlecht. Hij volgde Hein Vanhaezebrouck op, die in december werd ontslagen vanwege tegenvallende resultaten.

Plaats een reactie

Benniewies +5388
dinsdag 5 februari 2019 om 13:36
Goed begin is het halve werk...


En ze hebben zoveul goei
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
dinsdag 5 februari 2019 om 13:40
Ik gun het hem wel maar tegenwoordig hebben die gasten schijt aan een softe trainer, ben bang dat hij niet het gewenste effect gaat krijgen doormiddel van een toespraak! Zijn nog maar weinig trainers die respect hebben van een spelersgroep.
Vind ik leuk
Benniewies +5388
dinsdag 5 februari 2019 om 13:50
Ik gun het hem wel. Ik heb geen idee of hij het daar gaat redden.ik volg de Belgische competitie ook totaal niet.
Ik hoop gewoon dat hij het goed gaat doen en dat hoop ik voor elke Nederlandse trainer in buitenland
Vind ik leuk
Kuip +10070
dinsdag 5 februari 2019 om 17:56
Ijdele hoop. Geen enkele Nederlandse trainer doet het goed in het buitenland. Stuk voor stuk bakken ze er niets van. Maar ook in onze eigen competitie bakken ze er niets van. Onze trainers zijn slecht opgeleid en men gaat er van uit dat iedere ex-profvoetballer maar trainer moet worden. Dat is een misvatting. Je hoeft zelf niet hoog gevoetbald te hebben om een toptrainer te zijn. Integendeel zelfs. Bijna alle topvoetballers mislukken als trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:51
Klets niet Tottenham. Als je goed bent, ben je goed. Rutten is goed.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 13:51]
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
dinsdag 5 februari 2019 om 13:54
Ik klets niet ik zeg alleen dat het respect vaak ver te zoeken is bij die knulletjes, ik vind Rutte niet slecht als trainer maar vind hem niet hard genoeg ben ik bang!
Vind ik leuk
Kuip +10070
dinsdag 5 februari 2019 om 17:58
Ik vind Rutte ook een slechte minister-president.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
dinsdag 5 februari 2019 om 18:20
Sorry “Rutten” bedoel ik natuurlijk!
Vind ik leuk
Mario 1 +2385
dinsdag 5 februari 2019 om 15:01
Hij zal zeggen, jullie kunnen niet beter. Nou dan ben je meteen klaar😀
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:36
Tja, Rutten heeft nou niet echt die 'ik beuk jullie allemaal in elkaar als jullie niet meewerken'-uitstraling.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
dinsdag 5 februari 2019 om 13:47
Nee dat denk ik ook niet!!

Als makke lammetjes zaten ze erbij!?

Nee Fred ze luisterden gewoon niet en zaten te appen!

Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:52
Seizoen is eigenlijk al hopeloos voor ze, kan me er iets bij voorstellen dat ze er geen zin in hebben ofzo.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
dinsdag 5 februari 2019 om 13:56
Ik volg de competitie niet heel goed maar ze staan er niet goed voor!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:57
7e met 17 punten achterstand
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10942
dinsdag 5 februari 2019 om 13:58
Hopeloos dus!
Vind ik leuk
3Bier +14429
dinsdag 5 februari 2019 om 14:31
Met die gare play offs daar is er niks aan de hand. De punten worden gehalveerd. Dus de achterstand van 17 punten wordt 8,5. Hoe ze dat afronden daar in dat maffe landje weet ik ook niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 14:31]
Vind ik leuk
dethklok28 +5429
dinsdag 5 februari 2019 om 15:14
In negatieve zin. Word 9 punten. Als ze echter bv gelijk eerste of zo staan op het einde dan krijgen ze da half punt terug.
Wordt nog knokken op er bij te zijn in die playoffs. Schema is moeilijker. Daarentegen wel tegen directe concurrenten. Moesten ze nu bv alles winnen nog dan kan alles nog. Maar als de draad van nu gevolgd wordt dan zitten ze niet bij eerste zes.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 13:38
Eind van het seizoen staat hij weer op straat. Anderlecht Is op dit moment niet meer de top ploeg uit het verleden .Hier kan niemand nix mee met deze spelers
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 13:38]
Vind ik leuk
SimonSays +7442
dinsdag 5 februari 2019 om 13:43
Als niemand er niks mee kan, dan komt ook Rutten een heel eind.
Vind ik leuk
Couto76 +1127
dinsdag 5 februari 2019 om 13:48
Je bent nog optimistisch met je einde van het seizoen ;-)
Vind ik leuk
dethklok28 +5429
dinsdag 5 februari 2019 om 15:16
Zijn nog 7 wedstrijden voor de play-offs. Nu terug van trainer wisselen zou geen nut hebben. Rutten heeft ook maar een contract tot einde van de play-offs.
Vind ik leuk
Couto76 +1127
dinsdag 5 februari 2019 om 15:18
Rutten is een vakman, maar hij moet wel de kans krijgen natuurlijk. Anderlecht is echter één van de vele hele moeilijke (maar wel mooie) clubs waar je die tijd echter niet krijgt. Ik hoop dat hij het op de rit krijgt.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 15:18]
Vind ik leuk
dethklok28 +5429
dinsdag 5 februari 2019 om 15:21
Hoop het ook. Al denk ik dat het werken wordt voor volgend jaar. Hopelijk sleuren ze er nog Europees voetbal uit. Dat is het maximum waar je realistisch op kan hopen. Nu met Doku en Verschaeren ziet de toekomst er iets rooskleuriger uit
Vind ik leuk
SimonSays +7442
dinsdag 5 februari 2019 om 13:40
Het zal geslist veel indruk hebben gemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:05
Beflift
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:30
Haha, not. Ze zullen jou maar altijd op je afwijking wijzen en doen alsof je daarom ongeschikt bent. Erg oppervlakkig
Vind ik leuk
SimonSays +7442
dinsdag 5 februari 2019 om 17:30
Ik hoef maar in de spiegel te kijken en het wordt allemaal weer pijnlijk duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 17:54
Het zal toch wel meevallen zeker?
Vind ik leuk
SimonSays +7442
dinsdag 5 februari 2019 om 18:19
Het valt mee 😉
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 01:51
Sterk. Ik kan helaas maar 1 duim geven.
Vind ik leuk
Just Nuts +716
dinsdag 5 februari 2019 om 13:42
Je bent nu ook niet echt makkelijk te verstaan Rutte dar kost aardig wat concentratie
Vind ik leuk
G.Kopf +5055
dinsdag 5 februari 2019 om 13:47
Moeten ze er dan bijzitten als drachtige cavia's ofzo. Wat een gezeik.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 14:05
Dat stempel heeft hij dan snel kunnen drukken het makke schaap zelf.
Vind ik leuk
michelhx +4638
dinsdag 5 februari 2019 om 15:45
Rutten die praat is sowieso een komisch gezicht. Ik ben bang dat spelers hem gewoon niet serieus nemen daardoor. Hij is nu eenmaal een makkelijke prooi om grappen over te maken, dus dat zal in de spelersgroep ook weleens gebeuren.
Vind ik leuk
Gutierres14 +1435
dinsdag 5 februari 2019 om 16:41
en wat is de boodschap van dit nutteloze bericht?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws