'Schouten kan op het middenveld van Ajax spelen, ook bij PSV zou hij passen'

'Schouten kan op het middenveld van Ajax spelen, ook bij PSV zou hij passen'

Gepubliceerd: dinsdag 5 februari 2019 om 15:20di 05-02-2019 om 15:20

Laatste update: dinsdag 5 februari 2019 om 16:24di 05-02-2019 om 16:24

Jerdy Schouten zou niet misstaan op het middenveld van PSV, Ajax of Feyenoord. Dat denkt Chris Tempelman, Excelsior-watcher namens Voetbal International. Tempelman ziet Schouten al het gehele seizoen uitblinken in Kralingen. 

"Bij Excelsior wordt-ie weleens gekscherend de Frenkie de Jong van Kralingen genoemd", vertelt Tempelman op de website van VI"Schouten is niet van hetzelfde niveau, maar dat heeft te maken met z'n manier van voetballen, hoe-ie het spel ziet.

"Hij moet nu een goede keuze maken. Als je ziet wat Feyenoord mist op het middenveld... Dit is zo'n soort speler, volgens mij. Als je ziet wat Ajax aan middenvelders heeft, en Frenkie de Jong gaat nu weg, zo'n soort speler zou daar passen. Ik denk dat hij ook bij PSV zou passen."

"Het is zijn eerste seizoen op Eredivisie-niveau. Hij maakt grote indruk, vanaf het eerste moment al. Ik herinner me Excelsior - Fortuna Sittard nog van dit jaar. Een moeilijke wedstrijd om mee te beginnen. Je zag gelijk al dat hij er met kop en schouders bovenuit stak. Tactisch gezien, technisch gezien. Echt een heel bijzondere speler."

Schouten werd afgelopen zomer door Excelsior overgenomen van Telstar. Hij heeft in Rotterdam een contract tot medio 2021. 

Lees ook: Grote uitblinker tegen Feyenoord: 'Ik vrees dat hij niet te behouden is'

Poll

Welke club past bij Schouten?

(2956 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 5 februari 2019 om 15:27
Is goed genoeg voor Feyenoord
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:28
Hij is beter dan jordy Caassie🧀
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2323
dinsdag 5 februari 2019 om 15:35
Wie niet
Vind ik leuk
Deck010 +10214
dinsdag 5 februari 2019 om 15:38
Jij waarschijnlijk?
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12593
dinsdag 5 februari 2019 om 15:38
In zijn verdedigende taak op het middenveld als soort stofzuiger zou hij het zeker beter doen als clasie ja .
Maar ik zou hem eerst zich zelf iets meer laten bewijzen het seizoen is nog lang

[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 15:41]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6506
dinsdag 5 februari 2019 om 15:29
Aldus de fan van de ploeg die Jorit Hendrix op het middenveld heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:31
En “zelfs” met Jorrit Hendrix bovenaan staat...
Vind ik leuk
dhrwobo +45792
dinsdag 5 februari 2019 om 15:33
Moet je nagaan hoe belabberd de rest het doet als wij met Hendrix riant bovenaan staan halverwege het seizoen.

En bovendien, er komen getalenteerde middenvelders aan met meer kwaliteit die uiteindelijk een Hendrix kunnen vervangen.
Vind ik leuk
Stom +727
dinsdag 5 februari 2019 om 15:56
Nu nog hopen dat er komende zomer een (buitenlandse) club komt die Hendrix voor een miljoen of 10 komt ophalen. Dat zou echt briljant zijn! Hoe dan ook, zie hem wel graag verkocht worden en niet gedegradeerd tot bankzitter en daarna via de achterdeur weg naar een subtopper.

Zo snel mogelijk graag. Gezien het aantal alternatieven (Guti, Sadilek, Rigo, Thomas en wat er misschien nog in Jong PSV loopt) kan PSV hem wel missen. Beetje ruimte maken voor doorstroming!
Vind ik leuk
1313 +13101
dinsdag 5 februari 2019 om 16:02
Nu heeft dit bovenaan staan niets te maken met het scorend vermogen van Jorrit Hendrix hoor.
Vind ik leuk
richard37 +2024
dinsdag 5 februari 2019 om 19:15
Riant???

Valt wel mee. 1x gelijk en het is open. Jullie staan er geen 10 voor he
Vind ik leuk
nick140 +219
dinsdag 5 februari 2019 om 15:49
Juist door types als Jorrit Hendrix is PSV een beetje weerbaarder dan andere ploegen. Hij wint doorgaans geen wedstrijden voor je, maar zorgt er wel voor dat je ze niet zo gemakkelijk verliest (zie Willem II-PSV 5-0 vorig jaar, bij afwezigheid van Hendrix).

Als je allemaal Pereirootjes en Lozanootjes hebt lopen win je de helft van de wedstrijden met 7-0 en verlies je de rest.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 17:29
Ik kan het niet meer met je eens zijn. Die jongen is echt de pitbull van het elftal. Sure, niet de allerbeste speler, maar voor PSV eigenlijk gewoon onmisbaar.

Hij maakt zoveel vuile meters en pakt meer dan genoeg ballen af. Gaat voorop in de strijd.
Vind ik leuk
GOAL! +679
dinsdag 5 februari 2019 om 16:44
Jorrit Hendrix speelt idd op 't middenveld van de favoriete club van deze fan. Voegt deze extra info nog iets toe aan jouw scherpe observering van een bijgedragen mening van deze fan?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6506
dinsdag 5 februari 2019 om 16:50
Voegt zijn info wat toe aan het onderwerp?
Indien nee (je enige mogelijke antwoord) waarom niet zo tof bij hem reageren?

Ah, ik zie het al. De ene provinciaal die het voor de ander op moet nemen.
Vind ik leuk
GOAL! +679
dinsdag 5 februari 2019 om 16:55
Ik neem het in deze op voor Hendrix hoor niet voor die 'mede-provinciaal'. Ik heb die reactie niet eens gelezen (waarschijnlijk herinnert, want ik moet er toch langsgekonen zijn) . Ga er nu dus maar geen Ajax PSV discussie van maken, zodat je de verongelijkte 'zwarte piet' kunt uithangen.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 5 februari 2019 om 15:30
Dat is niet zo heel moeilijk op dit moment .....
Vind ik leuk
The Iceman +18207
dinsdag 5 februari 2019 om 15:28
“Als je ziet wat Feyenoord mist op het middenveld... Dit is zo'n soort speler, volgens mij. Als je ziet wat Ajax aan middenvelders heeft, en Frenkie de Jong gaat nuweg, zo'n soort speler zou daar passen. Ik denk dat hij ook bij PSV zou passen."

VP be like: “Hij zou bij Ajax passen.”
Vind ik leuk
ReneAjax +10865
dinsdag 5 februari 2019 om 15:42
Hij zou bij Ajax, Feyenoord en PSV passen (Op alfabetische volgorde).
Een soort Doan dus.
Misschien handig om een topic te wijden aan de clubs waar hij niet zou passen ?
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:28
Wanneer hadden we voor t laatst een rooie in Oranje? En nee, geen Babel!
Vind ik leuk
The Iceman +18207
dinsdag 5 februari 2019 om 15:31
Koeman?
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:32
Dat vindt ik een halve rooie. Van Loen?
Vind ik leuk
The Iceman +18207
dinsdag 5 februari 2019 om 15:35
Goedgekeurd. Wel lang geleden. Als het goed is is ongeveer 4% in Nederland roodharig, dus dan zou je meer rooie spelers verwachten. Ik vermoed discriminatie en ga een partij voor roodharigen oprichten! BRTD (Better Red Than Dead) of iets dergelijks.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 15:38
Haha dit zaakje stinkt!
Vind ik leuk
The Iceman +18207
dinsdag 5 februari 2019 om 15:40
Het is tijd dat de witmang gaat boeten voor z’n misdaden tegen de anders gepigmenteerde mens.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:04

😂😂😂
Vind ik leuk
Deck010 +10214
dinsdag 5 februari 2019 om 15:46
Gingers in Orange !!!!!

Of terwijl GIO !!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 15:49]
Vind ik leuk
The Iceman +18207
dinsdag 5 februari 2019 om 15:51
Zeker een goede optie. Orange Hair Orange Heart (OH OH) zou ook nog kunnen.
Vind ik leuk
Cappie +8006
dinsdag 5 februari 2019 om 16:06
Die statistiek doortrekken heeft weinig zin.
Ongeveer de helft van Nederland is vrouw.
Ongeveer 20% van de mannen is homo (geen idee).
Ongeveer 40% van de Nederlandse mannen is ouder dan 40 jaar.

Vind ik leuk
The Iceman +18207
dinsdag 5 februari 2019 om 16:15
Dat klopt, hoewel je voor t gemak mag aannemen dat het percentage roodharigen gelijk is bij mannen en vrouwen & homoseksuelen (waarvan er trouwens best een paar profvoetballer zijn) en heteroseksuelen. Maar ik maakte slechts een grap :p
Vind ik leuk
Cappie +8006
dinsdag 5 februari 2019 om 16:38
Weet ik :P
Maar ik vind het dan toch leuk om er een beetje serieus op in te gaan... sorry. ;)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18910
dinsdag 5 februari 2019 om 15:33
Stefan Peterson
Vind ik leuk
Rodajc +19398
dinsdag 5 februari 2019 om 15:29
Want als je het bij Excelsior kan kan je het in de top ook... Kom op zeg, minstens één tussenstap voordat hier überhaupt over gesproken zou mogen worden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50712
dinsdag 5 februari 2019 om 15:30
Hahaha echt he?
Bijzonder hoeveel experts niet zoveel snappen van voetbal.
Vind ik leuk
G.Kopf +5845
dinsdag 5 februari 2019 om 15:30
Hallo hij heeft bij Telstar al lopen shinen.
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1221
dinsdag 5 februari 2019 om 15:30
"Oeh PSV en Ajax samen in een artikel. Snel, zeg iets provocerends"

Ummmm.... oke hier komt ie:
Hij kan beter naar PSV gaan want die worden wél kampioen whahaha!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:46
helaas gaat hij naar Ajax! psv heef geen centjes dat weet je nou toch wel!
Vind ik leuk
ViscaBarca1 +1221
dinsdag 5 februari 2019 om 19:21
Hoe doet Lainez het bij Ajax? 😉
Vind ik leuk
G.Kopf +5845
dinsdag 5 februari 2019 om 15:30
Geleerd bij Telstar, logisch.
Vind ik leuk
#Keizerout +50712
dinsdag 5 februari 2019 om 15:31
Telstar heeft toch vaak leuke spelers.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
dinsdag 5 februari 2019 om 15:49
*ADO

https://www.transfermarkt.com/jerdy-schouten/profil/spieler/347900

Heeft de jeugdopleiding bij ons doorlopen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
G.Kopf +5845
dinsdag 5 februari 2019 om 16:55
Gepolijst bij Telstar ook goed.
Telstar jeugd kan natuurlijk niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 16:57]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
dinsdag 5 februari 2019 om 17:28
Is bij ons al gebeurd alleen was de club blind. Hij heeft een jaar bij Telstar gezeten.
Vind ik leuk
Goo..Jari! +193
dinsdag 5 februari 2019 om 15:31
Pfff ben zelf voor Ajax. Maar kom op nou.. De Frenkie de Jong van Kralingen.!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:44
kan je wel eens in vergiste is een 100% Ajax speler doet me aan oud Ajax speler jonk denken!
Vind ik leuk
Svenn020 +121
dinsdag 5 februari 2019 om 15:35
Ik vind hem maar niks. Sorry Rafa.
Vind ik leuk
#Keizerout +50712
dinsdag 5 februari 2019 om 15:41
Heb je hem niet gezien tegen Feyenoord?
Vind ik leuk
Hupfean +5709
dinsdag 5 februari 2019 om 15:45
Geen van de drie, gewoon naar Heerenveen komen waar hij ook daadwerkelijk speeltijd krijgt.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95382
dinsdag 5 februari 2019 om 15:47
Wat een fout van mijn club om die te laten gaan. Juist die spelers die niet worden opgepikt laat je zo makkelijk gaan. Slechte zaak!
Vind ik leuk
Deck010 +10214
dinsdag 5 februari 2019 om 15:48
Nou.....als de Excelsior watcher van VI het zegt.
Ik voel een transfer naar PSG of Man City aankomen.
Vind ik leuk
tomawa +152
dinsdag 5 februari 2019 om 15:59
Ik denk Barcelona en meteen Nederlands elftal. kan niet vroeg genoeg over het paard getilt worden, goed bezig hoor.
Vind ik leuk
Romo +1617
dinsdag 5 februari 2019 om 16:02
O een nieuwe Frenkie
Vind ik leuk
Erik-Vites +1061
dinsdag 5 februari 2019 om 16:08
Kom maar naar Vitesse....

We kunnen wel wat kwaliteit gebruiken, want er moet door geselecteerd worden. Kan mooi op de plek van Foor komen te spelen!
Hup Marc en co, sla je slag.
Vind ik leuk
Shelbourne +6215
dinsdag 5 februari 2019 om 16:14
Leuk dat zo’n jongen opgepikt werd uit de KKD en nu zo doorbreekt. Hopelijk maakt hij deze zomer een transfer, hij moet te lang bij Excelsior blijven.

Feyenoord heeft niet nog een talentje nodig, Ajax en PSV hebben al heel veel middenvelders. Als hij naar Italië kan zou dat een mooie uitdaging zijn. Udinese of Fiorentina zou prachtig zijn of een club als Sampdoria of Atalanta.
Vind ik leuk
De Hout +2041
dinsdag 5 februari 2019 om 16:20
Past het best bjj AZ Alkmaar.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24023
dinsdag 5 februari 2019 om 16:27
Next
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:31
Nee hij had geluk dat hij geen rood kreeg had geel en dan nog een smerige overtreding dat is zijn klasse
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:38
zo een kei harder speler heef Ajax nodig op het veld!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:36
kopen ! die staat er gelijk in bij AJAX100% ZEKER!
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:45
PSV had m als eerste geschout.
Vind ik leuk
BCHT9 +484
dinsdag 5 februari 2019 om 16:53
oh ja joh.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 17:03]
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:57
Leeezuh
Vind ik leuk
AZVork +3078
dinsdag 5 februari 2019 om 16:50
Nog even en dan loopt er 20 man in de voorhoede, 35 man op het middenveld, 27 man achterin en 4 keepers in het veld.
Vind ik leuk
BCHT9 +484
dinsdag 5 februari 2019 om 16:52
Ik ben erg benieuwd of deze jongen het niveau aankan. Een club als Feyenoord zou hier toch niet slechter van worden..
Vind ik leuk
Gyrosregime +2760
dinsdag 5 februari 2019 om 16:54
feyenoord is niet echt een stap vooruit in zijn ontwikkeling.. Ajax gaat denk ik behoorlijk inkopen, dan zou ik toch voor PSV gaan als die hem goed genoeg vinden..
Vind ik leuk
Geer-dh +281
dinsdag 5 februari 2019 om 16:55
Terug naar ado
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 16:59
Bij ajax krijgt hij geen kans an ten hag , alleen als hij kritiek krijgt net als Donny
Vind ik leuk
Come on Utreg +30200
dinsdag 5 februari 2019 om 17:24
Leuk spelertje. Tussenstap bij een club als Utrecht zou hem goed doen.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 17:54
Alweer een speler uit de jeugdopleiding van Ajax...
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 18:00
Ach die droeftoeters die 'm nu zo hypen, zullen als ie naar de Top 3 verkast, eerste roepen dat ie niet het gewenste niveau heeft. Het is nogal een contrast als je van een veredeld amateurveld gaat naar een gigantisch stadion. We zijn zo goed in het overdreven ophemelen van bepaalde spelers. Net als die 16 jarige verdediger van PEC. Werd al genoemd als de opvolger voor De Ligt bij Ajax. Jaap Stam heeft 'm nu niet meer nodig.
Vind ik leuk
dinsdag 5 februari 2019 om 18:08
Geweldige voetballer. Hij zou t beste bij PSV passen gezien zijn spel , maar Ajax heeft m harder nodig . En voor Feyenoord zou t een droom transfer zijn .
Vind ik leuk
De Kleine +201
dinsdag 5 februari 2019 om 18:21
Vraagprijs 20 miljoen en 20% doorverkoop
Vind ik leuk
Muscles +2094
dinsdag 5 februari 2019 om 18:32
Marc, kun je geen buil aan vallen, interessante speler
Vind ik leuk
Mariël +108
dinsdag 5 februari 2019 om 19:24
We zouden eens blij wezen dat er in Nederland weer een 'toptalent' geboren is.... man man man wat een forum
Vind ik leuk
Andreh +1203
dinsdag 5 februari 2019 om 20:12
gvd voor nix laten gaan door ADO
Vind ik leuk
BenikBen +151
dinsdag 5 februari 2019 om 20:21
Feyenoord gaat hem niet nemen die zijn helemaal geil van Clasie.
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 5 februari 2019 om 23:03
. . eigenlijk is dat best een compliment voor feyenoord, tien minuten goed spelen op een plastic veld voor die andere rotterdamse club, . . en hem wordt gelijk een grote toekomst toe-gedicht (da's alletwee gesloten) ??
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws