'Ex-topscorer Vleminckx dient lucratief contract uit en gaat dan stoppen als prof'

'Ex-topscorer Vleminckx dient lucratief contract uit en gaat dan stoppen als prof'

Gepubliceerd: dinsdag 5 februari 2019 om 22:04di 05-02-2019 om 22:04

Björn Vleminckx is aan zijn laatste maanden als profvoetballer bezig, meldt Het Nieuwsblad dinsdag. De 33-jarige spits, in 2011 nog Eredivisie-topscorer namens NEC, dient zijn contract bij Royal Antwerp FC uit en gaat dan bij amateurclub FC Oppuurs aan de slag.

Zijn laatste profwedstrijd dateert alweer van 15 januari 2017, toen The Great Old nog in de Tweede Klasse speelde. Vleminckx viel elf minuten in tegen Cercle Brugge en maakte de promotie naar de Jupiler Pro League mee vanaf de bank. Sindsdien kwam hij niet meer in de plannen van de Antwerpse traditieclub voor: tijdens het seizoen 2017/2018 zat hij nog twee keer op de bank, maar tijdens de huidige voetbaljaargang is de spits niet één keer bij de wedstrijdselectie gehaald.

Volgens Het Nieuwsblad hebben meerdere amateurclubs geïnformeerd naar de spits, die zijn lucratieve contract in Antwerpen nooit heeft ingeleverd. FC Oppuurs, koploper in de eerste provinciale Antwerpen (vijfde niveau van België, red.), heeft de strijd echter gewonnen van vierde provinciale-club KFC Wintam.

Vleminckx werd in 2009 door NEC opgepikt bij KV Mechelen en kostte toen 1,75 miljoen euro. Na 31 goals in twee Eredivisie-seizoenen vertrok hij voor ruim drie miljoen euro naar Club Brugge.

Plaats een reactie

Midden-Noord +94678
dinsdag 5 februari 2019 om 22:10
Een eendagsvlieg, a one season wonder!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 22:10]
Vind ik leuk
Naranja +922
dinsdag 5 februari 2019 om 22:11
Een soort Dirk Kuyt maar dan minder
Vind ik leuk
Bep Slatter +11506
dinsdag 5 februari 2019 om 22:18
Gepresteerd?
Vind ik leuk
Naranja +922
dinsdag 5 februari 2019 om 22:22
Gepresteerd?
Vind ik leuk
WilcoS64 +3217
dinsdag 5 februari 2019 om 22:31
Ongeveer 56 klassen minder dan Kuyt.
Vind ik leuk
Naranja +922
dinsdag 5 februari 2019 om 23:10
Doe maar 57
Vind ik leuk
buddha +10481
dinsdag 5 februari 2019 om 22:37
Een soort Naranja maar dan slimmer.
Vind ik leuk
Naranja +922
dinsdag 5 februari 2019 om 23:10
Zit je iets dwars kleutertje?
Vind ik leuk
buddha +10481
woensdag 6 februari 2019 om 16:23
kleutertje ? ik had je pa kunnen wezen snot jong.
Vind ik leuk
Naranja +922
woensdag 6 februari 2019 om 21:05
Haha mentaal duidelijk nog een kleutertje, ik heb medelijden met je.
Vind ik leuk
buddha +10481
donderdag 7 februari 2019 om 00:19
Je kan beter medelijden hebben met je eigen ouders. Die hebben maar een raar figuur op de wereld gezet.
Vind ik leuk
Xhdhdh +0
dinsdag 5 februari 2019 om 23:18
Ik snap wel wat je bedoeld. Hij lijkt er op en ook zijn spel was zo
Vind ik leuk
Naranja +922
dinsdag 5 februari 2019 om 23:30
Ja beetje zelfde uiterlijk en speelstijl is ook hetzelfde, veel inzet
Vind ik leuk
#Keizerout +41834
dinsdag 5 februari 2019 om 23:52
Twee jaar niet spelen en toch je contract uitdienen.
Ik vind het meer een soort Bogarde maar dan minder.
Vind ik leuk
robertus +2207
dinsdag 5 februari 2019 om 22:14
Mooie kerel. Kon er niet heel veel van, maar toch genoten van zijn inzet en passie.
Vind ik leuk
Bertjes +1510
woensdag 6 februari 2019 om 10:43
Jep. Verzaakte nooit, ging als de brandweer. Zulke spelers vallen bij ons altijd wel goed in het pulletje.
Vind ik leuk
robertus +2207
woensdag 6 februari 2019 om 11:42
Ja precies. Beperkingen, prima, als er maar inzet getoond wordt!
Vind ik leuk
Come on Utreg +29069
dinsdag 5 februari 2019 om 22:17
Pas 33 en helemaal weggezakt in de spelonken van het Belgische voetbal.. ongelofelijk dat hij ooit topscorer is geweest van de ED
Vind ik leuk
Sil95 +11839
dinsdag 5 februari 2019 om 22:27
Ja je vraagt je oprecht af hoe dat in vredesnaam mogelijk is geweest. In de jaren daarna geen pepernoot meer geraakt. Toch een vrij bijzonder carriereverloop.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 5 februari 2019 om 22:28]
Vind ik leuk
#Keizerout +41834
dinsdag 5 februari 2019 om 23:52
We verdedigen hier vrij slecht.
Vind ik leuk
AVDV +1235
dinsdag 5 februari 2019 om 23:57
Jaren er voor was het ook niet geweldig, hoogst aantal doelpunten in een seizoen was 16 in de Belgische tweede divisie. Ook nog 1x 12 goals op het hoogste niveau.
Vind ik leuk
Bint +225
dinsdag 5 februari 2019 om 23:10
En dan ook nog bij een club als NEC hé. Als het nou bij een Ajax/PSV/Feyenoord/AZ was geweest, maar bij een middenmotor is het des te knapper.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29069
dinsdag 5 februari 2019 om 23:31
Des te vreemder is het dat hij na dat topseizoen bij NEC nooit meer een vergelijkbaar seizoen heedt gehad.
Vind ik leuk
Bertjes +1510
woensdag 6 februari 2019 om 10:48
Nou moet ik wel zeggen dat (zeker de laatste wedstrijden toen hij met Bulyikin streed voor de gouden schoen) alle ballen op de Vleem gingen. O.a. een bal die Schöne er tegen ik meen Willem II in schoot tikte hij nog even aan om op z'n naam te krijgen, tegen Roda kreeg hij er 2 a 3 zekere goals van een teamgenoot geschonken. Als je team je zo steunt dan heb je al gauw een stuk of 5 meer dan dat je anders zou hebben.
Vind ik leuk
Tommieman +1835
dinsdag 5 februari 2019 om 22:31
Dat kon ook eigenlijk niet dat ie topscorer werd maarja ....
Vind ik leuk
Patje024 +123
dinsdag 5 februari 2019 om 22:39
Alle ballen op vleminckx haha 4 goals tegen roda toen
Inderdaad apart dat hij topscoorder werd maar wel een mooie prijs zonde van zn carriere was echt een publiekslieveling bij NEC
Vind ik leuk
Tommieman +1835
dinsdag 5 februari 2019 om 22:41
Ja als een speler ze vanuit alle hoeken en standen inschiet is t al snel een publiekslieveling natuurlijk . 😉
Vind ik leuk
Patje024 +123
woensdag 6 februari 2019 om 11:08
Onder anderen speler was buiten het veld een topgozer lekker biertjes drinken na de wedstrijd met supporters geen spelers die hun rol netjes voordoen en thuis stiekem van alles doen zo hoort het
Vind ik leuk
BT410 +301
dinsdag 5 februari 2019 om 22:38
Lucratief????
Vind ik leuk
satesaus +1331
dinsdag 5 februari 2019 om 22:42
Toen NEC nog goede zaken deed....
Vind ik leuk
Solo +11
dinsdag 5 februari 2019 om 23:08
Dat werd tijd
Vind ik leuk
Bint +225
dinsdag 5 februari 2019 om 23:11
Bij Vleminckx denk ik doorgaans maar aan twee dingen:

- Het feit dat 'ie topscorer van de Eredivisie is geweest.
- Zijn bijnaam van 'blonde werkmier'. Heerlijk.
Vind ik leuk
Het Brein +4691
dinsdag 5 februari 2019 om 23:35
Zwaar overschatte speler! Dat hij hier topscorer werd...
Vind ik leuk
De Kleine +69