Droom komt uit: 'Kan veel leren, mogelijk nog sneller dan bij Ajax'

Droom komt uit: 'Kan veel leren, mogelijk nog sneller dan bij Ajax'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 09:52do 07-02-2019 om 09:52

Laatste update: donderdag 7 februari 2019 om 10:06do 07-02-2019 om 10:06

Frenkie de Jong denkt dat hij bij zijn nieuwe club FC Barcelona mogelijk nóg sneller een betere voetballer wordt dan in Amsterdam. De 21-jarige middenvelder zegt dat in een uitgebreid interview met Het Kontakt. 

Eind januari rondde De Jong (21) zijn megatransfer van Ajax naar Barça af. De kampioen van Spanje betaalt liefst 75 miljoen voor de international. "Het is allemaal heel mooi wat er het afgelopen jaar is gebeurd. Het is ook snel gegaan. Bij Ajax in de basis, bij Oranje en nu als duurste Nederlandse speler ooit naar Barcelona", resumeert hij.

"Maar ik moet er niet te lang bij stilstaan. Ik mag genieten, maar moet hongerig blijven en mijzelf blijven verbeteren. Barcelona is daarvoor ook de ideale club. Barça is altijd mijn droom geweest, net als elk jongetje wilde ik ook in Camp Nou spelen. Ik heb een goede kans op speeltijd en kan daar veel leren. Mogelijk nog sneller dan bij Ajax. Het spel sluit ook aan op mijn manier van voetballen."

Lees ook: De Jong: 'Nike heeft dat liever, maar ik weet niet zeker of ik het wil'ç

Poll

Gaat De Jong slagen in Spanje?

(2029 stemmen)

Plaats een reactie

Tsubamba +2496
donderdag 7 februari 2019 om 09:58
Barca had gister ook wel een Frenkie kunnen gebruiken, er liggen genoeg kansen om zichzelf in de basis te spelen..
Vind ik leuk
Lucien1978 +6454
donderdag 7 februari 2019 om 12:19
Dat ligt er waarschijnlijk aan wie er zal gaan vertrekken bij Barca.

Busquets , Arthur en Rakitic zijn toch wel zekerheidjes.

Arturo Vidal en Sergi Roberto vind ik persoonlijk geen spelers voor Barca.

Mocht een van die 3 spelers vertrekken zijn er erg goede kansen. Zo niet dan zal hij op de bank beginnen maar genoeg minuten gaan pakken .
Vind ik leuk
Nietkoeroe +3666
donderdag 7 februari 2019 om 09:59
Uitsmeren dat interview. Ik wil minimaal 30 artikelen vandaag
Vind ik leuk
thierryer +1970
donderdag 7 februari 2019 om 10:00
Zat gister even te kijken, maar wil Frenkie een basisplek afdwingen moet zn baltempo wel flink omhoog.
Vind ik leuk
Mistered +554
donderdag 7 februari 2019 om 10:05
Alsof dat zo hoog lag gisteren.....
Vind ik leuk
Echt? +5257
donderdag 7 februari 2019 om 10:19
Frenkie werd door de middenvelders van Feyenoord al aan alle kanten voorbij gelopen, die kan zijn borst nat maken in de primera division.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 12:36
Maar hij maakte gehakt van het middenveld tegen de wereldkampioen frankrijk! Dus wat wil je nu zeggen??
Vind ik leuk
Naranja +849
donderdag 7 februari 2019 om 16:16
Die gozer hoopt alleen dat hij faalt. Echt zielig ben je dan. Je hoopt als Nederlander toch dat een Bergwijn, Vilhena, De Ligt slaagt in het buitenland.
Vind ik leuk
Echt? +5257
donderdag 7 februari 2019 om 20:41
Ik hoop helemaal niet dat hij mislukt, ik gun hem het beste
Vind ik leuk
Echt? +5257
donderdag 7 februari 2019 om 20:46
Raar, gehakt niet gezien, Frenky 👓 op?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:30
Klasse reactie, inhoudelijk ook erg goed. Kun je niets beters verzinnen??
Vind ik leuk
Echt? +5257
maandag 11 februari 2019 om 07:35
Ja, 1-0 heracles👍
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14982
donderdag 7 februari 2019 om 17:52
Een speler gaat automatisch mee in het tempo van de wedstrijd, bij Ajax ligt het tempo niet altijd even hoog en krijgt Frenkie de tijd en de ruimte om rustig aan te doen. Bij Barca zal dit een heel ander verhaal zijn, daar bewegen de spelers veel meer, wordt er meer druk gezet en zal hij automatisch mee moeten in het tempo.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16851
donderdag 7 februari 2019 om 10:02
Gisteren een interview van Ron Vlaar over 15 artikelen en nu Frenkie dag! Yes!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:05
Gebleken is dat hij na de winterstop Ajax niet bij de hand kan nemen
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:05
Is ook hard nodig ook
Vind ik leuk
2cents +59157
donderdag 7 februari 2019 om 10:10
Arthur moet hij er prima uit kunnen spelen.
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
donderdag 7 februari 2019 om 11:58
Arthur is juist hartstikke goed bezig, de zwakste schakel gisteren was Rakitic die volgens mij volgend seizoen naar Italië gaat. Daar zou Frenkie dan kunnen spelen, MAAR nu was het gisteren niet eens zo'n intense wedstrijd en dat baltempo ligt al 30x hoger dan bij een wedstrijd in Nederland. Balhandeling en snelle passes zullen echt omhoog moeten wil in Spanje mee kunnen komen. Eredivisie lijkt bejaardenvoetbal als je het vergelijkt met een doorsnee wedstrijd in La Liga of Premier League.
Vind ik leuk
2cents +59157
donderdag 7 februari 2019 om 12:44
30x hoger? Onzin natuurlijk. Je bedoelt waarschijnlijk ook geen 30 en gaat vervolgens zeggen dat het is om het verschil aan te geven.
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
donderdag 7 februari 2019 om 12:52
Heb je gisteren de wedstrijd gezien? Zowel Real als Barca waren niet in hele goede doen en dan nog is de passing supersnel, iets wat je in de eredivisie nooit zal zien. Frenkie die is daar helemaal niet aan gewend en als ie dat niet snel onder de knie heeft beland ie op de bank.
Vind ik leuk
2cents +59157
donderdag 7 februari 2019 om 13:14
Ik heb gisteren gezien. Zoals ik beide ploegen heel vaak zie.

Je zegt wederom dat de passing supersnel gaat.

Als dat zo is dan moet het aantal passes dus ook super veel hoger liggen dan dat bij Ajax gebruikelijk is.

Dat is totaal niet het geval.

Ajax speelt ook in een hoog tempo, niet dat van Barcelona maar echt niet 30x langzamer.
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
donderdag 7 februari 2019 om 14:32
Het aantal hoeft niet hoger te zijn als je met 2/3 passen voor de goal staat, dat de afronding dan niet zuiver is is wat anders. Het aantal 30 kom je nu al 2x mee als argument (niet al te letterlijk nemen). A.s. dinsdag zal je live het verschil kunnen zien tussen Real en Ajax.
Vind ik leuk
2cents +59157
donderdag 7 februari 2019 om 14:41
En de rest van de tijd, als ze niet supersnel in 2/3 passes voor de goal staan passen ze of langzamer dan Ajax of staan ze bloemetjes te tellen?

Natuurlijk spelen clubs als Barcelona en Real op een hoger niveau dan Ajax. Dat betwist niemand. Maar dat betekent niet dat onze beste passer daar niet in mee zou kunnen.

Aangezien jij Arthur zo goed vindt snap ik ook wel waarom jij denkt dat De Jong het niet aankan.
Vind ik leuk
pos +9323
donderdag 7 februari 2019 om 10:12
Frenkie die vindt dat hij hongerig moet blijven. Ja dat zal niet meevallen met zo'n overvolle prijzenkast. Nou ja het draait om geld dus zijn doel is bereikt denk ik.
Vind ik leuk
Niels92 +33438
donderdag 7 februari 2019 om 10:26
Hongerig blijven door zichzelf te verbeteren, hij heeft het nergens over prijzen! Het leven draait eenmaal om geld, zijn doel heeft ie sowieso bereikt doordat zijn droom is uitgekomen, het is hem gegund :)
Vind ik leuk
Roeptoeter +12221
donderdag 7 februari 2019 om 10:17
En nog een (kleine) kans dat Isco erbij komt. Wat wil een voetballer nog meer.
Vind ik leuk
19AZ82 +1884
donderdag 7 februari 2019 om 11:59
Waar heb jij gehoord dat Isco naar Barca gaat?
Vind ik leuk
Linke loe +311
donderdag 7 februari 2019 om 10:25
En daar gaan we weer... frenkie kan er niks van die word voorbijgelopen door alle Feyenoorders..de rest vd wereld ziet het allemaal verkeerd!! We gaan het zien hoe die jongen het gaat doen daar! Ik denk fantastisch!! Maar ben het met iedereen eens ze hadden beter een vilhena of iets kunnen kopen bij Barça🤣 hou alsjeblieft op
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 10:26
Ben geen tv kenner maar liefhebber en voor altijd Ajax fan, geen domme oooeeiii aaaiii van mij. Frenkie is goed of hij gelijk in de basis komt, is daar anders spelen, maar verwacht dat Frenkie dat wel gaat lukken en snel ook. Gelukkig kan hij nog veel moois bij Ajax nu laten zien en gun hem een afscheid met een beker en het kampioenschap
Vind ik leuk
Sassefras +760
donderdag 7 februari 2019 om 10:43
Dat hij in rijtje wapenfeiten benoemt dat hij de duurste Nederlandse speler ooit is, daar hou ik niet van. Vind ik ook niet verstandig. Maak nou eerst maar eens het seizoen zo goed mogelijk af. Wat het daarna gaat worden bij Barcelona is toch echt nog gissen. Hij heeft het er ook al over misschien wel zijn hele carrière bij Barcelona te blijven. Da’s veel te ver vooruit kijken. Je moet er eerst maar zien te slagen.
(Beslist geen Frenkie-hater, maar waar ik hem eerst uitermate sympathiek vond, begint dat beeld na zijn gezeur in De Kuip en dit soort interviews toch wat af te brokkelen.)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws