Update: 'Neerschieten Abdellaoui (43) was gerichte actie van criminelen'

Update: 'Neerschieten Abdellaoui (43) was gerichte actie van criminelen'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 15:14vr 08-02-2019 om 15:14

Yassine Abdellaoui is woensdagavond neergeschoten. Dat melden 'meerdere bronnen' aan De Telegraaf. De oud-voetballer (43) is buiten levensgevaar, maar raakte wel gewond.

De politie rukte woensdagavond massaal uit voor een incident op IJburg in Amsterdam. Op de George Sliekerkade werd Abdellaoui iets voor middernacht onder vuur genomen. Omstanders hoorden meerdere schoten en zagen mannen op een scooter wegrijden. Abdellaoui lag schreeuwend op de grond en werd naar het ziekenhuis gebracht.

De recherche Amsterdam onderzoekt de toedracht van de schietpartij, meldt De Telegraaf. Abdellaoui was donderdag niet bereikbaar voor commentaar. Zijn advocaat laat weten dat hij zondag voor het laatst met de oud-voetballer contact heeft gehad en sindsdien niets meer heeft vernomen. Hij had de laatste tijd geen vaste woning, maar verbleef vaak op IJburg. Het is overigens niet zeker dat de kogels ook echter voor hem bedoeld waren.

Abdellaoui was in het verleden niet van onbesproken gedrag. De oud-speler van NAC Breda, Willem II, Rayo Vallecano, NEC en De Graafschap was elf jaar lang verdachte in een witwaszaak, maar werd in 2014 vrijgesproken. Hij kreeg een schadevergoeding van 8000 euro voor de tijd dat hij onterecht vastzat. Abdellaoui vond dat hij recht had op zeker vier miljoen euro en ging als protest in hongerstaking.

Update 8/2 15.14: De politie gaat ervan uit dat Yassine Abdellaoui het doelwit was van de kogels die woensdagavond werden afgevuurd in de Amsterdamse wijk IJburg. Dat meldt De Telegraaf. De oud-voetballer is twee keer geraakt en ligt nog in het ziekenhuis. Het gericht onder vuur nemen van Abdellaoui zou een waarschuwing zijn geweest van de criminelen.

Plaats een reactie

tikkietoe +6445
donderdag 7 februari 2019 om 13:41
gewoon een afrekening dus.
Vind ik leuk
Guntherr +1858
donderdag 7 februari 2019 om 13:42
Jeetje, heftig..
Vind ik leuk
Sooike1208 +5993
donderdag 7 februari 2019 om 14:04
Zeker heftig... maar eerlijk gezegd niet echt verrassend. Ongelooflijk dat zo’n goede voetbalker later zo’n puinhoop van zijn leven maakt
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:13
Wat heeft dat met voetbal te maken? Als jij de absolute top niet haalt, zul je na je carrière toch echt op een andere manier je centen moeten verdienen. Dat hij dan voor het boevenpad kiest, heeft toch niks met zijn voetbalcarrière te maken?
Vind ik leuk
Sooike1208 +5993
donderdag 7 februari 2019 om 14:28
Dat klopt. Maar hij had zoveel talent dat hij zich gewoon binnen had kunnen spelen en nooit meer zorgen had gehad.

En moet hem nu zien... dakloos en kogels in zijn been.
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 7 februari 2019 om 17:47
Veel van die jongens zijn snel door hun geld heen, las ik.
En dan ...
Hoop dat hij zich betert.
Vind ik leuk
Sooike1208 +5993
donderdag 7 februari 2019 om 18:02
In de tijd bij willem II ging hij al met minder frisse types om. Dat is altijd zo gebleven.

Hij had het zo goed kunnen hebben....
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 7 februari 2019 om 19:23
Ja, dom dom dom.
Snel geld pakken... geldt ook voor miljonairs,
dan word je snel eenzaam.
Vind ik leuk
G.Kopf +5708
donderdag 7 februari 2019 om 13:42
Lekker CL kijken vanuit het ziekenhuisbed.
Vind ik leuk
The Iceman +18126
donderdag 7 februari 2019 om 13:43
“Abdellaoui was donderdag niet bereikbaar voor commentaar.”

Misschien omdat hij nog geen dag geleden is neergeschoten.
Vind ik leuk
Quareck +7562
donderdag 7 februari 2019 om 13:49
Flauw hoor! Je bent niet eens in levensgevaar, neem gewoon ff je telefoon op!
Vind ik leuk
G.Kopf +5708
donderdag 7 februari 2019 om 13:59
Mietje.
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
donderdag 7 februari 2019 om 13:59
Ja, valt me wel tegen. Waarom lever je met een kogel in je reet niet ff commentaar de volgende dag?
Vind ik leuk
Uitvak030 +407
donderdag 7 februari 2019 om 15:16
Heerlijk scherp!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:44
Yassine heeft afgelopen zondag voor het laatst contact met zijn advocaat gehad. Zal vast een lieverdje zijn...
Vind ik leuk
Piranha73 +344
donderdag 7 februari 2019 om 13:46
Je verwacht het niet van die Finnen....ze geven altijd het goede voorbeeld
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
donderdag 7 februari 2019 om 14:09
Ga eens terug naar dumpert!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:50
VP: er staat onbespreken gedrag. Graag aanpassen naar onbesproken gedrag. Dank u.
Vind ik leuk
Joe Benchama +1633
donderdag 7 februari 2019 om 13:59
Doen we!
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 7 februari 2019 om 17:50
Als VP toch bezig is:
"kogels ook echter voor hem bedoeld "
echter zal moeten zijn echt.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:51
Yassine zal zich wel niet in de beste kringen begeven. Je wordt niet zomaar onder vuur genomen. Maar misschien was hij wel de verkeerde, een vergissing. Gebeurt ook nog weleens.
Vind ik leuk
Lucky Kes +7965
donderdag 7 februari 2019 om 13:54
Hij kreeg een schadevergoeding van 8000 euro voor de tijd dat hij onterecht vastzat. Abdellaoui vond dat hij recht had op zeker vier miljoen euro



Was hij daardoor een lucratief transfer misgelopen?
Vind ik leuk
B. Alrond +1891
donderdag 7 februari 2019 om 13:57
Eerder een partijtje 'bloem' uit Colombia.

En als een voetballer schreeuwend op de grond ligt is het vaak een schwalbe.
Vind ik leuk
guusje +1638
donderdag 7 februari 2019 om 14:07
Dan Lozano ook vaak neergeschoten.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:52
Getrapt en soms werd tegenstander bestraft.
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 7 februari 2019 om 17:52
Was er geen VAR bij?
Maar met een kogel zal het geen schwalbe zijn.
Vind ik leuk
The Genius +3849
donderdag 7 februari 2019 om 13:56
het feit dat hij een "permanente" advocaat heeft zegt mij al genoeg...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 13:59
Dit mannetje spoort niet, was altijd al omgeven door door een waas van criminaliteit. Zijn voetballoopbaan ook verkloot door problemen en te weinig inzet. Hij moet 't maar lekker bekijken deze prutser, geen medelijden mee!
Vind ik leuk
Il Gordo +21085
donderdag 7 februari 2019 om 14:01
Hoho, dit zijn de parels van de samenleving!
Vind ik leuk
Thobar +4659
donderdag 7 februari 2019 om 18:33
Dat zijn voetballoopbaan is verkloot heeft alles te maken met de vervolging vanwege die witwaszaak.
Vind ik leuk
Benniewies +6108
donderdag 7 februari 2019 om 14:01
Ik zeg maar niks
Vind ik leuk
Blindsy +20431
donderdag 7 februari 2019 om 14:04
'Zijn advocaat'. Goh, dat heb ik nou niet. 'Mijn advocaat'.
Vind ik leuk
Justin Kees +3507
donderdag 7 februari 2019 om 14:05
Afrekening van de Mocro maffia... of zoiets...
Vind ik leuk
Shelbourne +6189
donderdag 7 februari 2019 om 14:07
Nu zal ik wel ouderwets zijn maar ben ik de enige die geen advocaat heeft? In ieder geval niet eentje waar ik recent nog contact mee heb gehad
Vind ik leuk
Wurmpie +309
donderdag 7 februari 2019 om 14:08
Krijg je met dat soort volk weg ermee
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 14:10
Waarschijnlijk dus het verkeerde bontkraagje geraakt
Vind ik leuk
De Kleine +195
donderdag 7 februari 2019 om 14:11
Waar rook is vuur
Vind ik leuk
Manstein +159
donderdag 7 februari 2019 om 14:36
Achja geen verassing met jongens van zijn achtergrond
Vind ik leuk
Fred1975 +609
donderdag 7 februari 2019 om 14:44
Dit figuur en ook zo’n kerel als Sno hebben altijd veel geld gehad, maar het net zo makkelijk uitgegeven. Ze zijn het luxe leventje gewend en als de poen oo is stappen ze in de foute handel.
Vind ik leuk
roland64 +15
donderdag 7 februari 2019 om 14:46
Wellicht weer een afrekening door de mocromaffia.
Vind ik leuk
Tilbo1896 +406
donderdag 7 februari 2019 om 14:53
Waar rook is is vuur !!
Vind ik leuk
Couto76 +1268
donderdag 7 februari 2019 om 14:57
Nog steeds ongrijpbaar dus ....
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2258
donderdag 7 februari 2019 om 15:46
Complimenten ik schrok van het bericht en dacht dat er wel rasistische berichten zouden komen ... gelukkig niet !!
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 7 februari 2019 om 18:05
Haha, leuke reactie roermond.
Nee dat valt reuze mee, men toont zich zeer inlevend.
Ik begreep dat de s van ras een c moest zijn, niemand is zonder fouten toch?
Vind ik leuk
Ajaxroermond +2258
donderdag 7 februari 2019 om 15:46
Ja ja racistisch was verkeerd getikt
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 16:03
Mensen met een advocaat vertrouw ik standaard niet.
Vind ik leuk
pos +9955
donderdag 7 februari 2019 om 16:20
Zoiets dacht ik ook gelijk. Met een advocaat vraag je er gewoon om. Geen bericht om wakker van te leggen.
Vind ik leuk
Cookee +12956
donderdag 7 februari 2019 om 18:06
Je kunt ook door bedrijven of de overheid slachtoffer zijn, toch?
Dan is een advocaat best handig.
Vind ik leuk
Farmer +15012
zaterdag 9 februari 2019 om 19:05
Ja, Juridisch procederen is expres zó ingewikkeld gemaakt dat de gemiddelde Nederlander daar echt geen ene moer meer van snapt..

Cursus Chinees-Mandarijn schijnt makkelijker te zijn..

En gek als het klinkt, als je t mij vraagt is 'Juridisch procederen' niks anders dan dingen in wettelijke termen, net zolang doorgeneraliseren tot je een heel andere situatie hebt in de Rechtbank, dan wel een situatie die je zaak zo verdraaid....

Als je daar niet voor geleerd hebt, of geen advocaat bij neemt, ben je bij voorbaat zga kansloos in de rechtbank... Of je moet jezelf enorm goed inlezen in de materie, maar dan ben je zelf dus al 'amateur-advocaat' bv

(PS, gelezen over de aangekondigde protesten mbt een mogelijke afschaffing vd Rechtsbijstand bv...Advocaten zijn witheet!)
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 11 februari 2019 om 16:06
Het beroep van advocaat is raar... je huurt iemand in die alleen jouw kant belicht en probeert de andere kant te laten struikelen.

Naar mijn mening zou elke advocaat een eerlijk compromis moeten nastreven. Maar wellicht sla ik nu door.

Idd, vreselijk. Waar bedrijven steeds vaker niet hun plicht doen, ontneem je burgers de kans hun recht te halen... dan ben je als politicus die dat bedenkt voor mij een rat.
Sorry, ik werd boos.

Veel bedrijven zijn alleen in beweging te krijgen als je met een advocaat komt, dus dat is mijn doemscenario.
Vind ik leuk
Farmer +15012
maandag 11 februari 2019 om 16:41
Amen...
Het beroep-Advocaat, en het functioneren van de Rechtbank tegenwoordig lijkt meer op een spelletje 'Opponent misleiden en tot een procedurefout verleiden', ipv zorgen dat de waarheid op tafel komt opdat een Edelachtbare met zijn Hof daar ook een kundig oordeel over kan geven.

Eventjes logisch beredeneerd: Het presenteren van halve waarheden in een Rechtszaal, en daarmee dus een verdraaiing van het gebeurde/het perspectief...

Dat is toch niks anders dan ordinaire 'Manipulatie van de Rechtsgang' - dan in de ergste gevallen púre Meineed? (Je weet dat het anders zit, maar je zegt expres dát om de boel maar te misleiden?).

Nee, dan zegt iets mij dat het Nederlandse Rechts-systeem zwaar vercorrupteerd is... De Nederlandse Wetten zijn er niet om de Maatschappij te beschermen maar puur om de rijken hier rijk te houden.

Juridisch Procederen is een apart taaltje die je kunt vergelijken met Chinees-Mandarijn oid: Als normale burger heb je zga GEEN kans in een Rechtszaal tegen een advocaat.

En ja... Vanuit het bedrijfsleven is hun beleid gewoon heilig verklaard en mag jij als individu, ze zelf, helemaal voor 'het Bankje' slepen, met alle onkosten van dien. Deze 'bedrijfssector' is ook nog eens zo lucratief duur gemaakt dat 'Jan met de Pet' dit gewoonweg niet kan betalen.

Dat is geen rechts-systeem meer.. dat is zo krom als een hoepel. De wetten zijn er letterlijk zo voor opgesteld, dus in die zin zou het er ook op aankomen dat bv een groepje Rechtenstudenten zoiets als Examenproject neemt, dat aankaart bij bv de Hoge Raad, en dergelijke wetten herzien krijgt...
Vind ik leuk
Cookee +12956
maandag 11 februari 2019 om 19:04
Als ik in de rechtzaal woorden verdraai of verzwijg dan is dat meineed, waarvoor ik gestrafd kan worden. Deze mensen verdraaien de zaak ook terwijl ze al die tijd weten wie er fout was. Dat is net zo misdadig als meineed plegen toch?

Wat advocaten doen is vergelijkbaar met iemand die een nieuwe band om je rechterwiel zet en meteen je linksachter leksteekt.
Ze frustreren klant en rechtsgevoel aan beide zijden.

Niet alleen dat je geen kans maakt, grote bedrijven komen vaak met 3 man terwijl jij met een mannetje komt die dit er even tussendoor doet... kansloos.

Dan heb je nog te maken met welke rechter toegewezen wordt in zaken tegen een woningstichting tot 3x toe een rechter krijgen die voorzitter van een corporatie geweest is.

En dan zijn er nog de wetten, volgens wet nr zoveel heeft de huurder bijstand, maar zij beroepen zich op een andere wet en hebben met de naamgeving van dat project er al rekening mee gehouden dat ze daarmee hun klanten kansloos maken.

Een klant moet een serviceverlenend bedrijf bijna gaan zien als vijand en vooraf al daar rekening mee houden. Want als je koopt dan kan alles... service tot de voordeur.
Vind ik leuk
Romario9 +14006
donderdag 7 februari 2019 om 16:18
Frisse jongen
Vind ik leuk
Couto76 +1268
donderdag 7 februari 2019 om 16:36
Wellicht iets voor seizoen 2 van Mocro Maffia
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 16:39
Van held tot.... jammer, dat het tijdens/na zijn carrière fout is gegaan. Verkeerde vriendjes.
Vind ik leuk
deltiaan +1475
donderdag 7 februari 2019 om 16:41
lig er niet wakker van
Vind ik leuk
mcmodd +28725
donderdag 7 februari 2019 om 16:52
Omdat er nog helemaal niets van een toedracht, laat staan van bekende feiten, bekend is, is er maar één conclusie op dit moment. Niemand weet nog iets, de achtergrond van deze oudvoetballer hoeft er niks mee te maken te hebben. Voor hetzelfde geld is een Willem II-hater of een De Graafschaphater hem tegengekomen en neemt hij wraak op een door hem gemaakt doelpunt. Geduld is een schone zaak en als blijkt dat deze man ergens bij betrokken was horen we die feiten nog wel. Dan is het vroeg genoeg voor een mening, laat staan een oordeel.
Vind ik leuk
The Iceman +18126
donderdag 7 februari 2019 om 18:57
Misschien kwam hij Jan Wouters tegen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 18:11
Wie laat er middernacht z'n hondje uit...
Vind ik leuk
wiedewiede +450
donderdag 7 februari 2019 om 20:19
Die gast kon vreselijk goed voetballen. Heb enorm van hem genoten aan de Beatrixstraat. Hadden we er nu maar zo èèn.....(zucht)
Vind ik leuk
kees ee +1077
donderdag 7 februari 2019 om 21:27
. . zojuist gezien bij het nos journaal, . . en ter compensatie dat'ie in amsterdam is neergeschoten werden beelden getoond van een scorende abdellaoui in het shirt van nac en van willem 2, en beide doelpunten werden gescoord in een wedstrijd, . . tegen feyenoord !!, . . en denk niet dat dat toeval is !?, nee, . . zulke walchelijke lui hebben het bij de nos blijkbaar voor het zeggen, . . neutrale berichtgeving heet dat in 't jargon !!??
Vind ik leuk
Bizzy +22838
vrijdag 8 februari 2019 om 15:16
De lange arm van Taghi en Razzouki.
Vind ik leuk
JanTa48 +9358
vrijdag 8 februari 2019 om 15:22
Dat wist ik al van het Parool die daar al uitgebreid over geschreven had.
Vind ik leuk
Romarioo +872
vrijdag 8 februari 2019 om 15:24
Moet zoiets niet bij opsporing verzocht vermeld worden??? Of crimesite
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
vrijdag 8 februari 2019 om 15:28
Alsof alle marrokkanen op elkaar lijken.. pfff
Vind ik leuk
De Hout +2037
vrijdag 8 februari 2019 om 15:31
Van Marokkaantjes verwacht je dit niet hè...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:39
Tja,je word meestal niet beschoten omdat je oude sinasappels verkoopt....!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:41
Deze man zat een keer achter me in de arena, toen kreeg ie ruzie omdat iemand zijn baco per ongeluk omtrapte
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:43
Ik voel een nieuw boek aan komen met een cruyffiaans gezegde "Niet geschoten is altijd mis"
Vind ik leuk
wattenstaafje +23950
vrijdag 8 februari 2019 om 15:48
Tja...als je niks gedaan hebt is de kans dat ze je pakken vrijwel nihil.
Vind ik leuk
Truth +4442
vrijdag 8 februari 2019 om 15:59
Dat krijg als je stoer wil doen ...beter pattaten gaan schillen jongen !
Vind ik leuk
Harrie82 +4377
vrijdag 8 februari 2019 om 16:08
Verrassend. Waar rook is, is vuur.
Vind ik leuk
Dafkuh +200
vrijdag 8 februari 2019 om 16:13
Afgelopen zondag nog contact gehad met zijn advocaat.....heb nog nooit een advocaat gehad hahaha
Vind ik leuk
WilcoS64 +4819
vrijdag 8 februari 2019 om 16:21
Duidelijk op het verkeerde pad geraakt.
Vind ik leuk
Gilze +1314
vrijdag 8 februari 2019 om 17:41
Wat is t toch met die bekende voetballers en bekende Nederlanders
Ongelooflijk dat ze in dat vage wereldje terecht komen
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4101