Bosz hanteert Cruijff-methode: 'Zo heb ik hem getriggerd, hij is de beste speler'

Bosz hanteert Cruijff-methode: 'Zo heb ik hem getriggerd, hij is de beste speler'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 21:03do 07-02-2019 om 21:03

Peter Bosz probeert in zijn manier van coaching trucjes te gebruiken die hij van Johan Cruijff heeft geleerd. De trainer van Leverkusen probeert bij zijn nieuwe Duitse club zijn spelers te prikkelen om tot betere prestaties te komen.

Bosz heeft bij Leverkusen een middenveld gevormd met Charles Aranguiz, Kai Havertz en Julian Brandt. Toch leverde dit in de oefenduels in de winterstop nog geen zekerheid op, waarna Bosz laatstgenoemde bij zich riep. 'Ik weet niet of dit gaat lukken', zei hij volgens Voetbal International tegen zijn Duitse pupil. 'Wat denk jij?'

Brandt twijfelde niet en verzekerde zijn trainer ervan dat het goed zou komen, vertelt Bosz. "Zo heb ik hem getriggerd. Ik heb zelfs overwogen om hem aanvoerder te maken tegen Bayern München. Dat heb ik van Johan Cruijff. Hij is mijn beste speler, dus als we verliezen, dan is het zijn schuld. Want die anderen kunnen niet beter. Op die manier probeer ik hem te prikkelen."

Plaats een reactie

MojoRisin +15147
donderdag 7 februari 2019 om 21:07
Bij welke speler(s) deed Cruijff dat dan ?
Vind ik leuk
rexxo +11723
donderdag 7 februari 2019 om 21:14
Dat triggeren werkte heel goed gister in de beker tegen die 2 Bundesliga ploeg.
Vind ik leuk
Il Gordo +18605
donderdag 7 februari 2019 om 21:15
Koeman heeft-ie regelmatig op z'n flikker gegeven bij Barca.
Vind ik leuk
MojoRisin +15147
donderdag 7 februari 2019 om 21:17
Bij Romario of Stoichkov had het ook weinig zin gehad.. :)
Dacht ook aan Koeman en Guardiola..
Vind ik leuk
Il Gordo +18605
donderdag 7 februari 2019 om 21:22
Van Basten en Bergkamp zal-ie ook vast weleens getriggerd hebben. En ik geloof Stoichkov ook nog wel.

Romario niet nee, die gaf nergens een fuck om behalve vrouwen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 21:22]
Vind ik leuk
rexxo +11723
donderdag 7 februari 2019 om 21:35
Bergkamp betwijfel ik, die kwam net kijken en speelde maar 1 jaar onder JC als 17 jarige rechtsbuiten.
Vind ik leuk
Il Gordo +18605
donderdag 7 februari 2019 om 21:54
Da's waar.
Vind ik leuk
Hopaaaaa +1416
donderdag 7 februari 2019 om 23:27
Cruijf betrok Romario niet eens bij de wedstrijd bespreking en tactische besprekingen. Die moest je ook niet opzadelen met allerlei tactisch gelul.
Vind ik leuk
Mosquito +21903
donderdag 7 februari 2019 om 21:25
Denk eerder Sergi en Ferrer.
"Denk je dat het je gaat lukken de hele zijlijn te bestrijken?"
Vind ik leuk
Il Gordo +18605
donderdag 7 februari 2019 om 21:27
Ik denk het niet.
Vind ik leuk
MOKUM*** +2130
donderdag 7 februari 2019 om 21:24
Van Basten! Wanneer Ajax in 1987 de EUII cup niet zou winnen, dan kreeg hij de verlangde transfer naar AC Milan niet.
Vind ik leuk
rexxo +11723
donderdag 7 februari 2019 om 22:06
Ton Harmsen in die tijd had niks te willen. Ajax was blut en zaten te springen om centen.

Die jongens verdiende niet zoveel.
Geloof dat PSV toen het meeste betaalde

van Basten heeft volgens mij nog geen 2M gulden opgeleverd.
Vind ik leuk
El Cazador +8945
donderdag 7 februari 2019 om 21:53
Frank Verlaat
Vind ik leuk
Wazedde? +131
donderdag 7 februari 2019 om 21:09
Flink riskant wel. Moet die speler wel mee om kunnen gaan. Als je dan bevangen wordt door de druk en daardoor minder gaat spelen ben je verder van huis.
Vind ik leuk
Blindsy +18886
donderdag 7 februari 2019 om 21:11
Ik ga het meteen proberen, zaterdag as, bij mijn 4e klasser.
Vind ik leuk
Il Gordo +18605
donderdag 7 februari 2019 om 21:15
:-)
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:17
Bosz heeft in het verleden vaker als 1 x lopen filosoferen met J.C. Heeft hem zelfs nog opgezocht in barcelona om te sparren over voetbal. Mooi om te horen dit 👌🏾
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:17
leuk dat je jc probeert te dupliceren en eerlijk het zou geweldig zijn als dat zou lukken, maar johan was een icoon.die probeerde dat niet zo was hij jij peter doet r alles aan om zo te worden johan is zo geboren ik als psver denk dat johan nooit geevenaard zal worden johan is wat ze noemen (one of a kind) jammer genoeg.hij was een echte baas.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:27
Precies dit dus. Het komt allemaal zo extreem zielig en wanhopig over. Zo van ‘kijk mij nou, dit heb ik van Jopie Cruijff geboren in Betondorp te Amsterdam’.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:02
jammer dit, als hij zijn toepassing nader toe ligt weet iedereen dat hij dit van johan heeft .dus 😪😪
Vind ik leuk
Mr. O +1624
vrijdag 8 februari 2019 om 00:19
Jij, Peter, doet er alles aan om zo te worden... Pffff, heb je nog meer suggestief gelul?
Godverdomme zeg, wat kun jij onzin lullen!!!
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
donderdag 7 februari 2019 om 21:33
Bosz met z'n Cruijff......sneu voor een volwassen vent, ga eens zelf denken.
Vind ik leuk
Nr14always +4061
donderdag 7 februari 2019 om 21:37
Iedereen heeft een protagonist, jij ook, hij heeft Johan, logisch toch.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
donderdag 7 februari 2019 om 21:41
Het is gewoon zielig, een soort van tiener niveau.......ik denk voor mij zelf want ik ben volwassen.
Vind ik leuk
Nr14always +4061
donderdag 7 februari 2019 om 21:45
Dat is jouw mening en je goed recht.
Vind ik leuk
RenW +4179
donderdag 7 februari 2019 om 21:48
Heel Barca is een kopie van Johan, mag Bosz ook even.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
donderdag 7 februari 2019 om 21:53
Wat een onzin, leuk aanvallend voetbal werd door de Brazilianen gespeeld in de jaren 50 al.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 21:53]
Vind ik leuk
Mooseair +243
vrijdag 8 februari 2019 om 06:51
Koeman en Guardiola gebruiken ook wel Cruijff tactieken hoor. Je kan het ook van de andere kant bekijken. Dat ze hem hiermee eren, alleen hij heeft er niet veel meer aan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
vrijdag 8 februari 2019 om 08:32
Bosz moet eens volwassen worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:41
Het kan Peter Bosz uiteraard niet kwalijk worden dat hij de filosofie van zijn spirituele leermeester op zijn selectie projecteert.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13548
vrijdag 8 februari 2019 om 08:37
Ach, die Bosz......
Vind ik leuk
LaPulga +454
donderdag 7 februari 2019 om 22:14
Bij Rijkaard lukte het Cruijff iig niet.
Vind ik leuk
Nr14always +4061
donderdag 7 februari 2019 om 22:27
Klopt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws