Drenthe stopt tijdelijk met social media: 'Dan moet je een stapje terugnemen'

Drenthe stopt tijdelijk met social media: 'Dan moet je een stapje terugnemen'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 07:14vr 08-02-2019 om 07:14

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 09:00vr 08-02-2019 om 09:00

Royston Drenthe is in aanloop naar de kraker in de Keuken Kampioen Divisie tussen Sparta en FC Twente bewust niet heel actief geweest op social media. De ervaren middenvelder van de Rotterdammers stelt in gesprek met VoetbalPrimeur dat het daar nu niet het moment voor is.

Bennett van Fessem
ROTTERDAM

Sparta speelde de afgelopen vier wedstrijden gelijk en zag daardoor de achterstand op koploper Twente oplopen tot acht punten. "Het is een bewuste keuze om stil te zijn op social media", laat Drenthe weten voor de camera van VoetbalPrimeur. "Als alles koek en ei is en je wint wedstrijden, dan vind ik dat je wel mag laten weten dat het gezellig is."

"Maar op het moment dat je er voor kiest om als professional door het leven te gaan en het gaat niet zoals je wil, dan moet je een stapje terugnemen", vervolgt Drenthe. "In dit geval is het dus een bewuste keuze geweest dat ik deze week een beetje rustig ben geweest op social media."

De ervaren linkermiddenvelder probeert dan ook een voorbeeld te stellen voor zijn jongere ploeggenoten. "De trainer neemt mij kwalijk dat ik niet strenger ben in bepaalde opzichten, ook gezien mijn leeftijd. En eerlijk gezegd moet ik hem gelijk geven. De grote jongens moeten opstaan en hun stem laten gelden, zeker als de jonge jongens dezelfde fouten blijven maken."

Plaats een reactie

vrijdag 8 februari 2019 om 07:18
Als speler moet je die onzin niet lezen. Dat kost alleen maar energie. Verkeerde energie.
Vind ik leuk
G.Kopf +4345
vrijdag 8 februari 2019 om 07:41
Als niet speler ook niet. Wat een verschrikkelijk iets dat Social media.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 07:47
Het zijn maar mensjes.
Vind ik leuk
Tossa +2637
vrijdag 8 februari 2019 om 09:59
Wat doe je hier dan?
Vind ik leuk
G.Kopf +4345
vrijdag 8 februari 2019 om 10:04
Dit is 'media' met reageren als optie.
Geen social media.
Vind ik leuk
Tossa +2637
vrijdag 8 februari 2019 om 10:08
Dit is media met mogelijkheid tot reageren maar geen social media... Mmm, bijzonder. Wat is dan volgens jou de definitie van social media?
Vind ik leuk
G.Kopf +4345
vrijdag 8 februari 2019 om 10:35
Volgens mij is social media, om al je vrienden, familie en kennissen, op de hoogte te houden van je geweldige leven.
Dmv foto's, filmpjes en berichten.

Hoewel het ook wel een baan is geworden voor sommige, bv dat Instagram.

En een site als deze is gewoon over voetbal kwebbelen.

Twitter is volgens voor narcisten en zeikerds
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:43]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +4356
vrijdag 8 februari 2019 om 11:06
Dit is net zo goed een vorm van social media.
Het houdt echt niet op bij facebook en twitter en dergelijke

Twitter gebruik ik vooral voor mijn gokavonturen (rap opstellingen weten kan voordeel hebben), facebook en dat soort bagger doe ik niet aan maar ik kan echt niet claimen niet aan social media te doen.
Vind ik leuk
Tossa +2637
vrijdag 8 februari 2019 om 11:43
Een gratis tip van mij: als je social media een verschrikkelijk iets vind, verwijder je account. Maar zoek eerst even de definitie van social media op.
Vind ik leuk
G.Kopf +4345
vrijdag 8 februari 2019 om 12:06
Oké.
Instagram, Twitter en Facebook vind ik verschrikkelijk.
Dit kan nog net. 😋

Nou ik heb even gekeken en nieuwssites staan niet in het rijtje.
Vooral omdat volgens mij, wij hier kunnen reageren, alleen niet zelf kunnen topics kunnen beginnen.

Bv AD noemt nieuwssites en Social media ook apart.
Wikipedia staat het ook niet beschreven als jij volgens mij bedoelt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:16]
Vind ik leuk
Arvin +6674
vrijdag 8 februari 2019 om 12:33
Gratis tip van mij: social media is het alleen als de userbase zonder inmenging van een redactie verantwoordelijk is voor de inhoud. Dat is hier dus niet. Kan je wel bijdehand gaan doen, maar VP is geen social media.
Vind ik leuk
Tossa +2637
vrijdag 8 februari 2019 om 12:53
Dat is een mooie defitie. Alleen kan ik deze niet zo snel vinden als ik google.

Wel zie ik vaak deze: een verzamelnaam voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst van een professionele redactie, de inhoud verzorgen. Hoofdkenmerken zijn interactie en dialoog tussen de gebruikers.

Iets verder staat: onder de noemer sociale media worden oa fora geschaard.

Maar een duidelijke en eenduidige definitie is er niet.

Mijn punt was dat G. Kopf social media verschrikkelijk vind maar zich wel hierop begeeft.
Vind ik leuk
Arvin +6674
vrijdag 8 februari 2019 om 12:59
Haha ik heb de definitie ook niet van Google, maar van m'n studie en werk 😉😂. Ik heb journalistiek gestudeerd, dus ik durf stiekem wel te zeggen dat ik gelijk heb, haha. Toch, nog even een definitie:

A forum is a discussion board where users all with the same interest create topics and have conversations about anything related to that topic or niche.

A social network is a website or app where you can meet new people and socialize with your friends through private messaging, as well as sharing pictures and videos for your friends to see (and vice verse).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 12:59]
Vind ik leuk
G.Kopf +4345
vrijdag 8 februari 2019 om 15:14
Zat ik er niet ver naast.
Bedankt 😃
Vind ik leuk
JCJWZ +14403
vrijdag 8 februari 2019 om 09:38
Nou voor Drenthe is een hele week wat minder social media toch echt wel heel wat. Maar dit moet natuurlijk wel even via de media bekend gemaakt worden....
Vind ik leuk
Smithsonian +41016
vrijdag 8 februari 2019 om 07:18
Nou zijn alle twitteraars, instagrammers en facebookers teleurgesteld.

Roya toch.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 07:20]
Vind ik leuk
dhrwobo +40100
vrijdag 8 februari 2019 om 09:24
Weet iemand nog een goede kapper?
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 12:19
Tondeuse kopen bij de Kruidvat, en huppatee.
Vind ik leuk
Hansiee +0
vrijdag 8 februari 2019 om 11:00
De Koning Toto..
Vind ik leuk