Rosario is nu al onmisbaar: 'Vorig jaar lukte het niet, maar nu valt alles goed'

Rosario is nu al onmisbaar: 'Vorig jaar lukte het niet, maar nu valt alles goed'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 12:56za 09-02-2019 om 12:56

Pablo Rosario timmert aan de weg bij PSV. De jonge middenvelder heeft zich dit seizoen ontpopt tot een onmisbare schakel op het middenveld van de Eindhovenaren en dit past allemaal in het uitgestippelde plan van Rosario.

De middenvelder van PSV heeft na een lange voorbereiding zijn doel bereikt: een basisplaats in het Philips Stadion. "Vorig jaar is het niet gelukt om mijn doel te behalen", steekt Rosario van wal in een interview in De Telegraaf. "Ik ging toen bij mezelf te rade om het dit seizoen wél te redden. Dan is het mooi dat ik dankzij de staf en mijn teamgenoten wordt beloond voor mijn harde werk. Dit seizoen valt alles op zijn plek. Dat geeft voldoening."

"Weet je wat het is: ik stippel voor mezelf uit wat ik per seizoen in gedachten heb", legt Rosario uit. "Dan maak ik een plan. Vooral in mijn hoofd, soms schrijf ik wat op. In de Eerste Divisie heb ik geleerd wat mannenvoetbal is. Dan is er geen tijd meer voor tierelantijntjes"

Voetballen in Jong PSV was geen gemakkelijke opgave voor Rosario. "Natuurlijk niet, maar ik bleef van mezelf houden. Ik ben een binnenvetter. Maar als ik iets kwijt wil, dan heb ik goede mensen om mij heen. Tegen mijn familie en twee goede vrienden kan ik alles zeggen.”

Plaats een reactie

mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 12:59
Wat een kanjer, een mentaliteit van een getergd dier dat weet dat je alleen kunt winnen door concentratie en geduld. Ik denk dan aan een panter.
Vind ik leuk
Janzijnvader +17425
zaterdag 9 februari 2019 om 13:00
Ik denk dan aan een naakte molrat.
Vind ik leuk
Zultkop +6754
zaterdag 9 februari 2019 om 13:03
Ik denk vooral aan naakte vrouwen
Vind ik leuk
Janzijnvader +17425
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Mmmm tietjes
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:08
Bietje spits toelopen mmm
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:12
Groeten aan Jan
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:07
Ik heb nog wel een linkje dan kan je naakt vrouwen in jouw stad vinden
Vind ik leuk
Babelagtig +2659
zaterdag 9 februari 2019 om 13:26
Het is je eindelijk rinusje...ik moest een x lachen om jou👌
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:37
Ik vind liever naakte vrouwen dan dat ik naakt vrouwen vindt. Is strafbaar ook op veel momenten
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:32
Ik woon in Leeds , en geloof mij , die naakte vrouwen van hier wil jij echt niet vinden .
Vind ik leuk
chicken +15090
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
Ik aan naakte vrouwen en een panterstringetje.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 13:09
Jij en een paar anderen hieronder (door mijn commentaar zal het wel ‘hierboven’ worden, weten overal nog wel wat onzin ertegenaan te plakken hè? Zo’n bui heb ik ook wel eens, maar dit was een goedbedoelde bijdrage.
Vind ik leuk
yabba1000 +1335
zaterdag 9 februari 2019 om 13:23
ze snappen het wel gok ik maar ja het is weekend zullen we maar zeggen. Als reactie op je eerste bericht, ben ik het helemaal met je eens. kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen in de toekomst.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Wat mij betreft ontwikkelt hij zich morgen even niet ;—/))
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:23
Ik zag gisteren de uitslagen ergens van de laatste paar jaar Utrecht-PSV .
Maar daar schrok ik van , een paar hele hoge uitslagen in het voordeel van PSV .

Dat zegt natuurlijk niks voor morgen , maar Utrecht draait nu volgens mij ook niet echt lekker .
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Een hele rustige jongen met veel talent. Het is wel een onzichtbare speler, maar je mist hem pas als hij er niet in staat. Echt te vergelijken met Hendrix.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 13:11
Ik hoop voor hem en voor PSV dat hij ook door zijn spel gaat opvallen. De man heeft een heel goede techniek die hij, als hij niet te zenuwachtig wordt, uitstekend weet te benutten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:14
Precies wat je zegt. In de grote wedstrijden oogde Rosario wat nerveus en kon je zien dat zijn echte techniek niet zuiver meer was. Vooral op het begin van het seizoen was Rosario heel goed, maar de laatste tijd wordt dat wat minder. Maar dat heeft iedere jonge speler wel eens. Hopelijk haalt hij snel zijn oude niveau weer, en het liefst voor Ajax uit!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:14]
Vind ik leuk
GOAL! +679
zaterdag 9 februari 2019 om 13:26
Hij is idd nog wat wisselvallig. Heeft een (opvallend) goede techniek en een goed fysiek. Wel mag hij van mij iets constanter en wat dominanter mogen spelen, dan zou ook zijn rendement omhoog gaan en kan hij een absolute meerwaarde worden.... voor de komende 5 jaar :)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:27
100% met je eens!
Vind ik leuk
mcmodd +28786
dinsdag 12 februari 2019 om 14:45
Voor een jonge speler is die wisselvalligheid wel een kenmerk. Dat zal volgend seizoen al wel achterhaald zijn. Hij ontwikkelt zich snel, precies op tijd voor PSV volgend seizoen.
Vind ik leuk
Mario 1 +2847
zaterdag 9 februari 2019 om 13:31
Lijkt op mij , mij zie je ook niet.😀
Vind ik leuk
G.Kopf +5796
zaterdag 9 februari 2019 om 13:15
Waarom niet een vrolijke panter?
Vind ik leuk
mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 13:23
Kijk, dat kan ook, maar om te scoren moet je wel een keertje serieus zijn. Daarna mag je je terecht vrolijk voelen.
Vind ik leuk
G.Kopf +5796
zaterdag 9 februari 2019 om 13:27
Da's waar
Vind ik leuk
Mario 1 +2847
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
1e seizoenshelft zeker , naar de winterstop erg mager. Soms zelfs slecht.!!!
Vind ik leuk
Bertus +7829
zaterdag 9 februari 2019 om 14:00
Begon sterk dit seizoen maar vind hem de laatste weken minder opvalllend
Vind ik leuk
PoepWagen +2272
zaterdag 9 februari 2019 om 14:10
Ik denk dan meer aan een karper
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:01
Doet het in de ED goed. In de CL was hij matig op die goal tegen Inter na. Groot talent maar is er nog lang niet.
Vind ik leuk
MeAgain +7179
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Komt ook nog maar net kijken. Wanneer we twee á drie jaar verder zijn zullen we zien wat hij er van bakt.
Vind ik leuk
Benniewies +6173
zaterdag 9 februari 2019 om 13:05
Denk je nu werkelijk dat hij tot zijn 25e bij PSV blijft?
Vind ik leuk
MeAgain +7179
zaterdag 9 februari 2019 om 13:20
Ja
Vind ik leuk
Benniewies +6173
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Heeft een contract tot 2020
wat hij tot nu toe niet wil verlengen, is 22 jaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 13:30
Maar dat gaat hij komende zomer echt wel doen, let maar op mijn woorden.
Vind ik leuk
Benniewies +6173
zaterdag 9 februari 2019 om 13:03
Dus die is volgend seizoen weg
Vind ik leuk
Shelbourne +6210
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Goede speler, heel knap hoe hij zich in het elftal heeft gespeeld en nu al maanden zijn plek vasthoudt. Anderzijds is hij na de winter een stuk minder, net als een Dumfries en Malen bijvoorbeeld.

Wellicht dat Guti er nu meer in komt. En straks komt Ryan Thomas natuurlijk er nog bij.
Vind ik leuk
MeAgain +7179
zaterdag 9 februari 2019 om 13:05
Wanneer er een gaat of niet functioneert staat er altijd wel weer iemand anders op.
Vind ik leuk
SanKev +1064
zaterdag 9 februari 2019 om 13:15
Knap hoe hij er voor heeft gezorgd dat het heel normaal geworden is om hem op het veld te zien staan. Ben benieuwd hoe hij zich zal blijven ontwikkelen
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
zaterdag 9 februari 2019 om 13:30
Nu al minimaal 60 miljoen waard.
Vind ik leuk
mcmodd +28786
zaterdag 9 februari 2019 om 13:34
Hoho, niet direct over geld praten, hij is er nog maar net.
Vind ik leuk
Mariël +108
zaterdag 9 februari 2019 om 14:08
Vorig seizoen stond Ginkeltje gewoon op je plek hoor, niks mis mee
Vind ik leuk
rinirat +4203