Rosario is nu al onmisbaar: 'Vorig jaar lukte het niet, maar nu valt alles goed'

Rosario is nu al onmisbaar: 'Vorig jaar lukte het niet, maar nu valt alles goed'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 12:56za 09-02-2019 om 12:56

Pablo Rosario timmert aan de weg bij PSV. De jonge middenvelder heeft zich dit seizoen ontpopt tot een onmisbare schakel op het middenveld van de Eindhovenaren en dit past allemaal in het uitgestippelde plan van Rosario.

De middenvelder van PSV heeft na een lange voorbereiding zijn doel bereikt: een basisplaats in het Philips Stadion. "Vorig jaar is het niet gelukt om mijn doel te behalen", steekt Rosario van wal in een interview in De Telegraaf. "Ik ging toen bij mezelf te rade om het dit seizoen wél te redden. Dan is het mooi dat ik dankzij de staf en mijn teamgenoten wordt beloond voor mijn harde werk. Dit seizoen valt alles op zijn plek. Dat geeft voldoening."

"Weet je wat het is: ik stippel voor mezelf uit wat ik per seizoen in gedachten heb", legt Rosario uit. "Dan maak ik een plan. Vooral in mijn hoofd, soms schrijf ik wat op. In de Eerste Divisie heb ik geleerd wat mannenvoetbal is. Dan is er geen tijd meer voor tierelantijntjes"

Voetballen in Jong PSV was geen gemakkelijke opgave voor Rosario. "Natuurlijk niet, maar ik bleef van mezelf houden. Ik ben een binnenvetter. Maar als ik iets kwijt wil, dan heb ik goede mensen om mij heen. Tegen mijn familie en twee goede vrienden kan ik alles zeggen.”

Plaats een reactie

mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 12:59
Wat een kanjer, een mentaliteit van een getergd dier dat weet dat je alleen kunt winnen door concentratie en geduld. Ik denk dan aan een panter.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16861
zaterdag 9 februari 2019 om 13:00
Ik denk dan aan een naakte molrat.
Vind ik leuk
Zultkop +6369
zaterdag 9 februari 2019 om 13:03
Ik denk vooral aan naakte vrouwen
Vind ik leuk
Janzijnvader +16861
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Mmmm tietjes
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:08
Bietje spits toelopen mmm
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:12
Groeten aan Jan
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:07
Ik heb nog wel een linkje dan kan je naakt vrouwen in jouw stad vinden
Vind ik leuk
Babelagtig +1799
zaterdag 9 februari 2019 om 13:26
Het is je eindelijk rinusje...ik moest een x lachen om jou👌
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:37
Ik vind liever naakte vrouwen dan dat ik naakt vrouwen vindt. Is strafbaar ook op veel momenten
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 14:32
Ik woon in Leeds , en geloof mij , die naakte vrouwen van hier wil jij echt niet vinden .
Vind ik leuk
chicken +14012
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
Ik aan naakte vrouwen en een panterstringetje.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:42
Het panterstringetje op de grond dan, neem ik aan? Als ze het aantrekken zijn ze niet meer naakt namelijk.
Vind ik leuk
Artikia +100
zaterdag 9 februari 2019 om 14:07
Misschien heeft hij m zelf wel aan..
Vind ik leuk
mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 13:09
Jij en een paar anderen hieronder (door mijn commentaar zal het wel ‘hierboven’ worden, weten overal nog wel wat onzin ertegenaan te plakken hè? Zo’n bui heb ik ook wel eens, maar dit was een goedbedoelde bijdrage.
Vind ik leuk
yabba1000 +1314
zaterdag 9 februari 2019 om 13:23
ze snappen het wel gok ik maar ja het is weekend zullen we maar zeggen. Als reactie op je eerste bericht, ben ik het helemaal met je eens. kijken hoe hij zich gaat ontwikkelen in de toekomst.
Vind ik leuk
mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Wat mij betreft ontwikkelt hij zich morgen even niet ;—/))
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:23
Ik zag gisteren de uitslagen ergens van de laatste paar jaar Utrecht-PSV .
Maar daar schrok ik van , een paar hele hoge uitslagen in het voordeel van PSV .

Dat zegt natuurlijk niks voor morgen , maar Utrecht draait nu volgens mij ook niet echt lekker .
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Een hele rustige jongen met veel talent. Het is wel een onzichtbare speler, maar je mist hem pas als hij er niet in staat. Echt te vergelijken met Hendrix.
Vind ik leuk
mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 13:11
Ik hoop voor hem en voor PSV dat hij ook door zijn spel gaat opvallen. De man heeft een heel goede techniek die hij, als hij niet te zenuwachtig wordt, uitstekend weet te benutten.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:14
Precies wat je zegt. In de grote wedstrijden oogde Rosario wat nerveus en kon je zien dat zijn echte techniek niet zuiver meer was. Vooral op het begin van het seizoen was Rosario heel goed, maar de laatste tijd wordt dat wat minder. Maar dat heeft iedere jonge speler wel eens. Hopelijk haalt hij snel zijn oude niveau weer, en het liefst voor Ajax uit!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:14]
Vind ik leuk
GOAL! +660
zaterdag 9 februari 2019 om 13:26
Hij is idd nog wat wisselvallig. Heeft een (opvallend) goede techniek en een goed fysiek. Wel mag hij van mij iets constanter en wat dominanter mogen spelen, dan zou ook zijn rendement omhoog gaan en kan hij een absolute meerwaarde worden.... voor de komende 5 jaar :)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:27
100% met je eens!
Vind ik leuk
mcmodd +26061
dinsdag 12 februari 2019 om 14:45
Voor een jonge speler is die wisselvalligheid wel een kenmerk. Dat zal volgend seizoen al wel achterhaald zijn. Hij ontwikkelt zich snel, precies op tijd voor PSV volgend seizoen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:45
Ik vind dit nu juist een speler die op zijn best is als hij niet opvalt. Die anderen beter laat voetballen zonder dat je in de gaten hebt dat hij er staat. Hooguit bij zo'n enorm scherpe pass waarmee hij ineens iemand over dertig meter in kansrijke positie manouvreert.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:45]
Vind ik leuk
GOAL! +660
zaterdag 9 februari 2019 om 14:06
Voor die goal tegen Inter dacht ik dat ook ja. Ook zie ik hem vaak in de kleine ruimte, zich op een 'ronaldinhoiaanse' manier vrijspelen. Dus mss zit er nog veel meer in, bedoel ik hiermee.
Vind ik leuk
Kuip +9689
zaterdag 9 februari 2019 om 14:32
Nou...hij mag van mij wel wat meer opvallen. Er lopen al genoeg anonieme spelers op het veld. Maar Rosario heeft echt wel potentie om een grote speler te worden. Ik zou hem toch graag wat dominanter willen zien. Hij heeft het in zich om een ‘heerser’ op het middenveld te worden.
Vind ik leuk
Vak-T +1541
zaterdag 9 februari 2019 om 14:36
Dit is een speler die niet opvalt, maar die heel erg mist al hij niet mee doet.
Zeer knap om op die leeftijd al onmisbaar te zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:29
Zie ook reactie van Vak-T. Dat dus.

Als hij onzichtbaar is, dan heeft hij er voor gezorgd dat anderen om hem heen de mogelijkheid hebben om uit te blinken.

Niet iedereen hoeft de Messi uit te hangen.

Dit soort jongens vormen de cement tussen de bakstenen van je gebouw. Misschien niet mooi, maar wel ongelooflijk nuttig en belangrijk.
Vind ik leuk
Kuip +9689
zaterdag 9 februari 2019 om 15:33
Persoonlijk vind ik opvallend cement tussen de bakstenen nog mooier.
Vind ik leuk
mcmodd +26061
vrijdag 15 februari 2019 om 18:07
Bijvoorbeeld zo’n bolle voeg, daar ben ik gek op. Bij de juiste steensoort staat dat ontzettend mooi.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:22
Wanneer je deze jongen vergelijkt met Hendrix doe je hem echt te kort. Hendrix is namelijk de zwakste speler bij dit PSV. Dat valt alleen niet op omdat ze toch al zo verdedigend spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:26
Ben ik het niet mee eens. Hendrix lost veel op achterin bij Psv en je hebt hem echt nodig in je team. Als hij slecht speelt dan zakt hij wel vaak door zijn ondergrens, dat moet ik wel erbij zeggen. Bovendien vergelijk ik ze niet qua niveau met elkaar, maar dat ze beide onmisbaar zijn als ze niet meespelen. Hendirx is echt een ondergewaardeerde speler!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:32
Vind hem verre van onmisbaar en zeker in de ED. Hij heeft te weinig voetballend vermogen. En met Rosario heb je ook al een onderbreker op het middenveld.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:38
Dan verschillen wij hierover van mening ;) Wel zou ik graag een keer Guti op de plek van Hendrix willen zien. Zo krijg je meer voetballend vermogen want het middenveld van Psv is vaak te statisch! Hoe denk jij hierover?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:40
Hetzelfde want ik wilde eerst typen dat als je guti op zijn plek zet niemand Hendrix mist 😁
Vind ik leuk
Artikia +100
zaterdag 9 februari 2019 om 14:12
Net als bij Feyenoord in het kampioensjaar is bij PSV nu het centrale duo de zwakste schakel, wat mij betreft. Dan zijn de spelers die ervoor staan heel belangrijk, zoals El Ahmadi en Vilhena dat bij Feyenoord waren. Die ontlasten zo het centrale duo. Ik ben het met je eens dat Hendrix op een hoop vlakken tekort schiet, maar hij is verdedigend heel belangrijk, wat er ook voor zorgt dat je meer kan aanvallen.

Denk ook aan Oranje in 2010, met Van Bommel en De Jong als brekers. Toen hadden we dat ook nodig. PSV mist nu alleen een nummer 10 die zo onomstreden is als Sneijder was.
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
zaterdag 9 februari 2019 om 13:31
Lijkt op mij , mij zie je ook niet.😀
Vind ik leuk
G.Kopf +4359
zaterdag 9 februari 2019 om 13:15
Waarom niet een vrolijke panter?
Vind ik leuk
mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 13:23
Kijk, dat kan ook, maar om te scoren moet je wel een keertje serieus zijn. Daarna mag je je terecht vrolijk voelen.
Vind ik leuk
G.Kopf +4359
zaterdag 9 februari 2019 om 13:27
Da's waar
Vind ik leuk
Mario 1 +1902
zaterdag 9 februari 2019 om 13:29
1e seizoenshelft zeker , naar de winterstop erg mager. Soms zelfs slecht.!!!
Vind ik leuk
Bertus +7194
zaterdag 9 februari 2019 om 14:00
Begon sterk dit seizoen maar vind hem de laatste weken minder opvalllend
Vind ik leuk
PoepWagen +2081
zaterdag 9 februari 2019 om 14:10
Ik denk dan meer aan een karper
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 13:01
Doet het in de ED goed. In de CL was hij matig op die goal tegen Inter na. Groot talent maar is er nog lang niet.
Vind ik leuk
MeAgain +7052
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Komt ook nog maar net kijken. Wanneer we twee á drie jaar verder zijn zullen we zien wat hij er van bakt.
Vind ik leuk
Benniewies +4377
zaterdag 9 februari 2019 om 13:05
Denk je nu werkelijk dat hij tot zijn 25e bij PSV blijft?
Vind ik leuk
MeAgain +7052
zaterdag 9 februari 2019 om 13:20
Ja
Vind ik leuk
Benniewies +4377
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Heeft een contract tot 2020
wat hij tot nu toe niet wil verlengen, is 22 jaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 13:26]
Vind ik leuk
mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 13:30
Maar dat gaat hij komende zomer echt wel doen, let maar op mijn woorden.
Vind ik leuk
Naranja +916
zaterdag 9 februari 2019 om 14:34
Ik denk ook dat hij blijft, bij psv blijven ze altijd wat langer en in principe is het maar een waterdrager zoals Hendrix.
Vind ik leuk
Benniewies +4377
zaterdag 9 februari 2019 om 14:37
Rosario? De gele kaarten pakker uit eindje? Zou hem eerder gebruiken als doelpaal
Vind ik leuk
Naranja +916
zaterdag 9 februari 2019 om 14:41
Heb gisteren wel genoten van AZ. Was echt een speeltuin gisteren.
Vind ik leuk
Benniewies +4377
zaterdag 9 februari 2019 om 14:42
Ja was een lekkere pot jammer van die laatstse goal zo laat viel en onze Til was weer eens op dreef
Vind ik leuk
Naranja +916
zaterdag 9 februari 2019 om 14:53
Ja het elftal staat veel beter nu Maher terug is, dan komt Til ook beter tot zijn recht. Jammer dat Boadu er niet bij is als je dat elftal bij mekaar weet te houden dan kan je misschien zelfs voor het kampioenschap meespelen want er zit nog veel rek in.
Vind ik leuk
Benniewies +4377
zaterdag 9 februari 2019 om 16:55
Kampioen is denk ik beetje te. Maar staat nu stuk beter dan in oktober. Hoop dat we team bij elkaar kunnen houden
Vind ik leuk
Benniewies +4377
zaterdag 9 februari 2019 om 13:03
Dus die is volgend seizoen weg
Vind ik leuk
Shelbourne +5860
zaterdag 9 februari 2019 om 13:04
Goede speler, heel knap hoe hij zich in het elftal heeft gespeeld en nu al maanden zijn plek vasthoudt. Anderzijds is hij na de winter een stuk minder, net als een Dumfries en Malen bijvoorbeeld.

Wellicht dat Guti er nu meer in komt. En straks komt Ryan Thomas natuurlijk er nog bij.
Vind ik leuk
MeAgain +7052
zaterdag 9 februari 2019 om 13:05
Wanneer er een gaat of niet functioneert staat er altijd wel weer iemand anders op.
Vind ik leuk
Vamos7 +10014
zaterdag 9 februari 2019 om 13:11
Complete verdedigende middenvelder fysiek erg sterk kan ook nog een erg goed voetballen zeer complete speler..
Vind ik leuk
SanKev +1065
zaterdag 9 februari 2019 om 13:15
Knap hoe hij er voor heeft gezorgd dat het heel normaal geworden is om hem op het veld te zien staan. Ben benieuwd hoe hij zich zal blijven ontwikkelen
Vind ik leuk
stratumseind +191506
zaterdag 9 februari 2019 om 13:15
Onzen Pablo is un baasje aan het worden.
Vind ik leuk
voetbalkneus +2316
zaterdag 9 februari 2019 om 13:30
Nu al minimaal 60 miljoen waard.
Vind ik leuk
mcmodd +26061
zaterdag 9 februari 2019 om 13:34
Hoho, niet direct over geld praten, hij is er nog maar net.
Vind ik leuk
Mariël +99
zaterdag 9 februari 2019 om 14:08
Vorig seizoen stond Ginkeltje gewoon op je plek hoor, niks mis mee
Vind ik leuk
rinirat +3271