Ontketend United en opgeleefde Pogba ook te sterk voor Fulham en Babel

Ontketend United en opgeleefde Pogba ook te sterk voor Fulham en Babel

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 15:22za 09-02-2019 om 15:22

Manchester United heeft zaterdag een eenvoudige zege geboekt op Fulham in de Premier League. Paul Pogba was opnieuw de grote man bij de ploeg van interim-manager Ole Gunnar Solskjaer. De formatie van Ryan Babel werd met 0-3 verslagen.

Met het oog op de Champions League-confrontatie met Paris Saint-Germain hield Solskjaer onder meer Marcus Rashford en Jesse Lingard op de bank, maar het deerde United geen moment. Na veertien minuten opende Pogba de score door uit een moeilijke hoek knap raak te schieten. Halverwege de eerste helft verdubbelde Anthony Martial de score na een fraaie solo vanaf eigen helft.

De wedstrijd was na 65 minuten definitief gespeeld, toen Pogba een strafschop verzilverde. De Franse middenvelder toonde daarmee opnieuw aan dat hij helemaal is opgeleefd sinds het vertrek van José Mourinho. Hij was sinds het ontslag van de Portugees goed voor acht goals en vijf assists in elf duels. United dendert bovendien door onder Solskjaer, die al acht zeges en één gelijkspel behaalde in de Premier League. Daardoor klimt zijn ploeg naar plek vier.

Ryan Babel had een basisplaats bij Fulham, maar werd na 77 minuten gewisseld. De Nederlander kon het verschil ook niet maken tegen United. De problemen voor Fulham zijn groot: de Londenaren staan negentiende. De achterstand op nummer zeventien Burnley bedraagt zeven punten.

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 15:32
Lekker weer 3 punten voor United, jammer dat Mourinho het verziekt heeft voor het kampioenschap.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:34
Dat hadden ze toch nooit behaald met dit elftal.
Ja, het zit nu even. Maar Liverpool en City zijn vele malen beter.

Tegen de Spurs was het ook al een godswonder dat ze 3 punten pakten.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:35]
Vind ik leuk
navidos +177
zaterdag 9 februari 2019 om 15:35
City is qua selectie zeker beter Liverpool zeker niet. We zullen het zien want ze zijn over drie weken aan de beurt.
Vind ik leuk
Artikia +97
zaterdag 9 februari 2019 om 15:48
Liverpool niet? Pogba, De Gea en Martial zijn wat mij betreft de enige spelers die beter zijn dan de spelers van Liverpool op hun posities. Daarentegen heeft Liverpool Van Dijk, TAA, Robertson, Salah en Firmino. De overige posities zijn wel aardig gelijkwaardig denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:04
Dan doe je spelers als Matic, Rashford en Lindgard toch tekort en vergeet een Alexis in vorm ook niet. Als Mourinho dit elftal vanaf het begin in z'n kracht had laten spelen(automatismen, flow, geloof) hadden ze zeker een kleinere achterstand. Ik geloof ook niet in op het nippertje winnen, De Gea is de laatste weken weergaloos maar is sowieso een topkeeper en zolang jij wel scoort en je tegenstander niet(ook al sta je 70 minuten onder druk) heb je het beter gedaan. United heeft in principe gewoon een titelwaardige selectie.
Vind ik leuk
Artikia +97
zaterdag 9 februari 2019 om 17:11
Alexis is al tijden niet meer in vorm. Lingard, Rashford en Matic zijn zeker goede spelers, maar bij Liverpool loopt minstens gelijkwaardig materiaal rond. Bij Liverpool vind ik de enige zwakke schakel de CV die naast Van Dijk staat, al doen Matip en Gomez het niet onaardig. Bij United missen ze een goede rechtsbuiten, een écht goede centrale verdediger en de spits en backs vind ik ook niet bijzonder. Shaw en Dalot zijn wel grote talenten, maar moeten zich nog flink ontwikkelen.

Ze hebben wel een degelijke ploeg waar ze mee om de CL plaatsen kunnen vechten, maar ik vind het geen titelwaardige selectie. Daarvoor missen ze wat mij betreft kwaliteit in de aanval en de verdediging.
Vind ik leuk
Truth +3184
zaterdag 9 februari 2019 om 15:57
Velen malen beter ja wat moet ik daarop zeggen ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:24
Nou, bedenk eens wat leuks.
Vind ik leuk
Truth +3184
zondag 10 februari 2019 om 13:51
Ik ben net bezig aan iets leuks met moeder de vrouw ...😂😂😂😜😜😋😋😋
Vind ik leuk
power +6935
zaterdag 9 februari 2019 om 16:00
Ze zijn heel stuk beter gaan voetballen, dat is wel duidelijk vind ik. wereld verschil tussen United van Mourinho en nu.
Vind ik leuk
rexxo +6747
zaterdag 9 februari 2019 om 15:59
Als ze slim zijn proberen ze het met de “Baby Face Assassin” de komende tijd.

Een nieuwe grote trainersnaam wil meteen andere spelers.

Selectie is zo slecht nog niet.
Vind ik leuk
psvfan1913 +5758
zaterdag 9 februari 2019 om 16:08
United heeft nog niet een selectie zoals die van city hoor. Dalot is (nog) niet goed genoeg, Jones is niet goed genoeg, rechtsbuiten hebben we een probleem Mata en Lingard vind ik allebei niet goed genoeg. Volgend seizoen:

De Gea
Dalot-Lindelof-Koulibaly/De Ligt-Shaw

Herrera-Matic-Pogba

Aankoop-Rashford-Martial


En dan nog minstens een back-up voor Shaw/Dalot. Maar eigenlijk zie ik liever een andere rechtsback dan Dalot.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:09]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:26
Het is een tijdelijke opleving van Manchester United. Ze denken dat Mourinho de oorzaak van alle problemen was. Maar de diepere oorzaak is heel anders. Het is bergaf gegaan sinds ze in Amerikaanse handen zijn gekomen. Ze proberen Man Utd te runnen als een amerikaans football team. En dat werkt niet in Europa.

Het is wachten op het moment dat ze weer instorten. Solskjaer is slechts een voorbijganger en geen structurele verbetering. Als 2 van de grotere topmanagers van het voetbal (van Gaal en Mourinho) het niet lukt om deze club weer op de kaart te zetten, dan is er echt iets anders aan de hand. Ik zie het wel, maar de meeste nog niet. Ik zal wel weer de hoon over mij heen krijgen vanwege deze reactie. Maar visionairs worden zelden gewaardeerd tijdens hun leven.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 17:27]
Vind ik leuk
navidos +177
zaterdag 9 februari 2019 om 21:36
“Maar visionairs worden zelden gewaardeerd tijdens hun leven” hahahaha. Ik ga niet eens meer inhoudelijk reageren op deze post.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:25]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:32
Closing in...Too late, too little.Pun intended.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:37
Wat een teringzooi is het daar bij Fulham, het is net februari en nu al bijna 60 tegengoals, degradatie is vrijwel onafwendbaar.
Vind ik leuk
Koeien +3281
zaterdag 9 februari 2019 om 16:31
mja, ze spelen wel om te winnen en dat is misschien ook het probleem. Ik had meer het omgekeerde verwacht van Rainieri. Ook lijken ze teveel afhankelijk van Mitrovic die niet aflevert.

Ik ken weinig Engelse liefhebbers die ze het niet gunnen, maar er moet inderdaad iets spectaculairs gebeuren willen ze erin blijven.

Was in elk geval leuk om Babel even in actie te zien. Hij heeft echt een gave om z'n team in de juiste versnellling te zetten.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28948
zaterdag 9 februari 2019 om 15:38
Sollskjaer is lekker bezig daar! En Pogba begint de grote belofte in te lossen. Ongelofelijk hoe belangrijk de keuze van de juiste coach is!
Vind ik leuk
Vamos7 +9832
zaterdag 9 februari 2019 om 15:39
Volgens Johan Derksen maakt een coach niets uut, maar dat wordt wek onderschat.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28948
zaterdag 9 februari 2019 om 15:42
Die lult vaker in de ruimte. Sinds Mourinho weg is, draait Pogba op volle toeren. Geen toeval!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 15:59
Zelfs Shaw begint weer te voetballen dus, Mourinho is eigenlijk een hele slechte trainer.
Vind ik leuk
TheMariner +3908
zaterdag 9 februari 2019 om 16:10
Zegt ook iets over de spelers natuurlijk. Blijkbaar is een vervelende coach een reden om te verzaken. Ze kunnen nu opeens wel alles geven voor de supporters die veel geld betalen voor de club waar hun ziel en zaligheid zit.
Vind ik leuk
Truth +3184
zondag 10 februari 2019 om 13:49
Wat ik de spelers verwijt is dat ze de macht hebben om een coach buiten te werken maar terloops wel vergeten dat ze niet voor een coach spelen maar voor United ...ze hadden evengoed kunnen spelen zoals ze nu doen en dan was er mss nog kans ...en gewoon naar de directie kunnen stappen met hun klachten .
Vind ik leuk
Nr14always +1326
zaterdag 9 februari 2019 om 15:46
Die dooie Scandinaviër gaat met ze naar de sauna voor bonding en daarna kopje muntthee en dan knuffelsessie, dit houdt ook niet lang aan.
Vind ik leuk
kees ee +772
zaterdag 9 februari 2019 om 15:49
da's nou ook weer geen geweldige prestatie denk ik ??
Vind ik leuk
Nr14always +1326
zaterdag 9 februari 2019 om 16:11
Het is altijd maar tijdelijk, die Portugees is een zieke pathologische narcist dus zijn ze ff happy dat ebt ook weer weg, het blijven zwaar overbetaalde kinderen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:13]
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:04
Goed om te zien dat meneer Pogba zijn draai weer heeft gevonden nadat meneer strontzak Mourinho zijn ontslag vergoeding heeft genomen. Wat betreft Manchester United hadden ze meneer Skolskjaer 2 seizoenen geleden al op de loonlijst moeten zetten.
Vind ik leuk
Shelbourne +5856
zaterdag 9 februari 2019 om 16:22
Ik heb weinig met de club United maar ik vind hem wel mooi dat Mourinho zo te kijk wordt gezet. Mister big mouth bakte er niks van en de eerste beste oud speler met amper ervaring als trainer maakt er een swingend elftal van.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:36
Meneer Skolskjaer is een kind van de club dus die heeft naar mijn mening meer feeling dan een passant zoals meneer strontzak Mourinho die alleen zijn zakken komt vullen. Natuurlijk heeft hij ook succes gekend met Inter, Chelsea en Real Madrid. Maar nadat de roem in zijn hoofd was gestegen was het over. De spelers moeten het doen, want de trainer loopt geen meter laat staan dat hij een doelpunt zou maken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 17:35]
Vind ik leuk
TheMariner +3908
zaterdag 9 februari 2019 om 16:48
Chelsea zal morgen moeten winnen van City om de 4e plek. Morgen maar eens duimen voor Hazard en co. YNWA.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3048
zaterdag 9 februari 2019 om 16:54
Jammer dat Mourinho het niet meer mee kan maken.
Vind ik leuk
Savior +1444
zaterdag 9 februari 2019 om 16:54
Hopen dat ze geen nieuwe trainer gaan halen want dit loopt lekker, leuk om naar te kijken. Zo zie je maar dat een trainer wel veel invloed kan hebben!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:15
Wat zullen die gasten blij zijn dat ze van die lul van een Mourinho zijn verlost.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws