Wormuth: 'De omstandigheden waren al niet goed voor Ajax, gunstig voor ons'

Wormuth: 'De omstandigheden waren al niet goed voor Ajax, gunstig voor ons'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 21:59za 09-02-2019 om 21:59

Frank Wormuth denkt dat zijn ploeg optimaal heeft geprofiteerd van de negatieve flow waar Ajax zich in bevindt. Heracles won op eigen veld met 1-0 van de Amsterdammers door ze simpelweg op strijdlust en inzet af te troeven.

Heracles speelde de eerste competitiewedstrijd van dit seizoen al gelijk in Amsterdam (1-1) en weet nu thuis zelfs van de Ajacieden te winnen. "Aan het begin kwamen we ze tegen toen ze nog in de Champions League-voorronde zaten", analyseert Wormuth de wedstrijden tegen Ajax voor de camera's van FOX Sports. "Dat was een gunstige situatie voor ons."

"Ook nu waren de omstandigheden voor Ajax niet goed, met de resultaten tegen Heerenveen en Feyenoord in het achterhoofd", vervolgt de Duitse oefenmeester van Heracles. "Dan zitten ze niet lekker in hun vel. Daarnaast spelen ze natuurlijk nog tegen Real Madrid op woensdag. Het zijn ook mensen, die gaan dan ook denken van: 'Ah, kunstgras, dat wordt niet fijn'. Dan brengen wij ook nog eens zo'n soort wedstrijd. Dan komt zo'n zege er wel."

Wormuth was vooral te spreken over de dappere spelopvatting van zijn ploeg. "Het had vandaag alles met moed te maken. We spelen wel vaker met risico naar voren, maar vandaag hadden we niks te verliezen en deden we het alsnog. We hebben alles eruit gehaald wat er in zat, daar ben ik heel trots op."

Plaats een reactie

TottenhamHOT +6383
zaterdag 9 februari 2019 om 22:02
Ruil hem om met Ten Hag!
Vind ik leuk
Ove +1780
zaterdag 9 februari 2019 om 22:03
Ten Hag, die raak je aan de straatstenen niet kwijt
Vind ik leuk
Henk 1971 +8387
zaterdag 9 februari 2019 om 22:45
Die kabouter wordt zo aangenomen in de Efteling voor het sprookjesbos 😉
Vind ik leuk
Biennie +1552
zaterdag 9 februari 2019 om 22:04
Maakt niet uit wie je er neer zet. Die inzet die de spelers moeten tonen horen bij de spelers zelf vandaan te komen en niet van de trainer...
Vind ik leuk
Spiegel +10898
zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
Ja en nee. Ten Hag had ook wat “grotere” spelers kunnen wisselen i.p.v. altijd maar VD Beek en Schöne.
Al is het alleen om een signaal af te geven.

Ik heb bijvoorbeeld bij Tadic alleen het idee dat hij geweldig speelt als heel Ajax swingt, maar wanneer het niet loopt, neemt hij zelden tot nooit de ploeg op sleeptouw, maar hangt ie wel de vedette uit...
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 22:10
"Ik heb bijvoorbeeld bij Tadic alleen het idee dat hij geweldig speelt als heel Ajax swingt, maar wanneer het niet loopt, neemt hij zelden tot nooit de ploeg op sleeptouw, maar hangt ie wel de vedette uit..."


Ik heb dat vaak bij Scholletje junior.
Vind ik leuk
Spiegel +10898
zaterdag 9 februari 2019 om 22:13
Dat mag jij vinden.

Ik vind dat je ook gewoon zijn echte naam kunt gebruiken i.p.v. zon kwetsende koosnaam.
Vind ik leuk
Il Gordo +17299
zaterdag 9 februari 2019 om 22:20
Oh jee. Daley Blind dan. Ik neem m'n woorden in de vorige reactie terug.

En dank. Dat ik dat mocht vinden.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:28
Ziyech na winterstop slecht.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:03
Klopt helemaal
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zaterdag 9 februari 2019 om 22:19
Juist!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 04:04
Precies dit, lekker makkelijk om ten Hag aan te wijzen. Kijk wat voor elftal er stond man.
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zaterdag 9 februari 2019 om 22:05
Ik vind het mooi dat Heracles wint, maar dat kunstgras is pure competitie vervalsing. Dat plastic moet er echt uit!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:05
Helemaal mee eens!
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zaterdag 9 februari 2019 om 22:07
Ben ik het ook mee eens..maar we verloren niet door t kunstgras..we verloren omdat we nog in de winterslaap zitten..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zaterdag 9 februari 2019 om 22:10
Klopt, alleen had de nederlaag er niets mee te maken vanavond!
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 00:08
Hmmm, vertrouwen is in Amerika niet getankt iig!
Vind ik leuk
Spiegel +10898
zaterdag 9 februari 2019 om 22:10
Wij moesten toch ook uit naar Heracles, en wonnen daar toch ook “gewoon” overtuigend?

Elke ploeg in de eredivisie moet op datzelfde kunstgras spelen tijdens de competitie, dus hoe is het vervalsing?

Kunstgras is wel kut, maar je kan pas over vervalsing spreken als er voordeel uitspreekt tov andere ploegen in de competitie.

Hier wordt niet 1 ploeg benadeeld, maar 17.
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zaterdag 9 februari 2019 om 22:21
Het is in die zin vervalsing dat de thuisspelende partij er minimaal 17x per jaar op speelt...maar voor psv en ajax zou dat geen verschil moeten maken
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:23
Dit dus.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:30
Ajax traind toch ook op kunstgras . Whats het probleem.?
Vind ik leuk
Babelagtig +1993
zaterdag 9 februari 2019 om 22:32
Er is geen probleem dat zeg ik toch al...🤣🤣
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:47
Als er 17 van de 18 ploegen benadeeld worden is het nogsteeds competitievervalsing. Nederlaag vandaag had daar uiteraard niets mee te maken, toch zou dat kunstgras verboden moeten worden. Andere landen lachen ons uit..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:14
Plastic fantastic jonge
Vind ik leuk
JWK +670
zaterdag 9 februari 2019 om 22:52
Ben je mal joh.
Toch mooi al die blessures!
Vind ik leuk
Humberto01 +790
zaterdag 9 februari 2019 om 23:33
Hou gvd op over kunstgras gezeur. Bij Ajax hebben ze op hun trainingscomplex ook een kunstgras veld. Voordat ze naar Almelo gaan kunnen ze daar 5 dagen op trainen. PSV wint in Almelo en niemand zeurt over kunstgras. Hou op met je gezeur kerel
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 00:11
Hoezo gezeur? In Europa is Nederland een lachertje met al die kunstgrasvelden. Er zijn spelers die hiervoor wegblijven die een competitie sterker maken.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:06
Hoezo lachertje?
In heel veel Europese landen spelen ze op kunstgras.
Vooral in de veel koudere gebieden.
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 14:37
En spelen die op Europees nivo ook mee om de prijzen?
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
maandag 11 februari 2019 om 19:40
Young Boys speelde CL
Vind ik leuk
Always PSV +16033
dinsdag 12 februari 2019 om 02:23
"Speelde"
Vind ik leuk
ruite083 +180
zaterdag 9 februari 2019 om 23:35
Het veld zag er echt niet uit, wat een verschrikking, daar ga als voetbal liefhebber toch niet heen.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
maandag 11 februari 2019 om 19:41
Beter dan die blubbervelden.
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:02
Een hogere begroting is veel meer competitievervalsing
Vind ik leuk
primaaa +7
woensdag 13 februari 2019 om 15:21

Voor eens en altijd moet de discussie de wereld uit dat kunstgras competitievervalsing teweegbrengt. Het aantal ploegen dat op natuurgras speelt is groter. Voor de kunstgrasploegen betekent dit dat ze per seizoen vaker moeten omschakelen. Kortom het zijn juist de kunstgrasploegen die het meeste nadeel ondervinden door te spelen op kunstgras!!!
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zaterdag 9 februari 2019 om 22:18
Het is een Duitser die hebben ervaring met doden levend te maken, dus waarom niet.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:27
Terechte overwinning. Eerder 2-0 of 3-0 dan gelijk
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
zondag 10 februari 2019 om 00:06
Niet doen zeg ik.Zeker niet ruilen zeg ik ,15miljoen erbij zeg ik ,dan is het een goede deal zeg ik.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 00:09]
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zaterdag 9 februari 2019 om 22:04
Bedankt Heracles
Vind ik leuk
MojoRisin +14672
zaterdag 9 februari 2019 om 22:04
Zeer goed gedaan hoor door deze trainer, hij wist precies wat er nodig was om een resultaat te halen..
Ook een sympathieke vent verder en vrij intelligent schat ik zo in..
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:13
En altijd zichzelf, geen gezeur tegen de scheids, altijd achter zijn spelers en eerlijk.
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zaterdag 9 februari 2019 om 22:34
Dat was ouderwetse Blitzkrieg.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:07

Is er ook leuk voetbalnieuws?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1191
zaterdag 9 februari 2019 om 22:28
Ja hoor.
Ajax verliest
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:08
Het zijn echte Anja’s
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:09
Mijn hemel en dan moet nog tegen Real Madrid woensdag en die zijn natuurlijk net op tijd weer in vorm en dat zijn wij momenteel allesbehalve 😅 Een seizoen waarin ik veel verwachte is al begin Februari klaar en dat is best balen.
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zaterdag 9 februari 2019 om 22:21
zou best kunnen dat ze dan ineens weer top spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:32
Geloof jij daarin ErikAjax? Daarvoor spelen ze toch al weken niet goed genoeg voor en Real Madrid is aardig in vorm dus dat zie ik niet zitten.
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zaterdag 9 februari 2019 om 22:47
Thuis zie ik het geen afgang worden.
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zaterdag 9 februari 2019 om 22:35
Dan zullen we toch massaal moeten gaan bidden, want zonder goddelijke interventie worden we gesloopt.
Vind ik leuk
JWK +670
zaterdag 9 februari 2019 om 22:53
Gewoon niet op komen dagen.
Dan verlies je tenminste maar met 3-0
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:57
Ja we kunnen altijd zeggen dat de selectie last heeft van de Spaanse griep 😅
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:52
nee van HIGELER griep
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:11
NERES??? 👍👍👍👍
Vind ik leuk
Ove +1780
zaterdag 9 februari 2019 om 22:12
Onana 40 miljoen waard,ha,ha 40 meloenen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:17
Dat is een belediging voor alle meloenen.
Vind ik leuk
Vamos7 +10210
zaterdag 9 februari 2019 om 22:21
Meeste Ajax leden zijn volkomen onzichtbaar...
Vind ik leuk
ErikAjax +1648
zaterdag 9 februari 2019 om 22:21
Goedenavond.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:23
👋👋👋 hoi Bien nee hoor lekker zichtbaar ook in bar slechte tijden. En jullie worden kampioen daar is ook niks op af te dingen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +16575
zaterdag 9 februari 2019 om 22:31
Nee hoor we lezen keurig mee.
Maar het was slecht vanavond en dan moet je je verlies nemen.
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zaterdag 9 februari 2019 om 23:27
Die van ons gaan morgen ook een moeilijke beurt tegemoet pietje maar je wens om eerder dan ons te spelen is niet erg succesvol, wel?
Vind ik leuk
Pietje2015 +16575
zaterdag 9 februari 2019 om 23:34
Klopt het was niet om aan te zien vanavond.
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zaterdag 9 februari 2019 om 23:37
geen excuses dit keer.....?
Vind ik leuk
Pietje2015 +16575
zaterdag 9 februari 2019 om 23:41
Voor mijn eigen clubje niet.
Dat heb jij toch ook nooit, of je nu geholpen wordt of niet.
Of je rood krijgt of niet. Of je tegen 10 man eindigt of niet.

Op naar de CL, waar Ajax hoop ik, Real de Arena uitjaagt.
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zaterdag 9 februari 2019 om 23:45
Vraagje : heb je je koelkast nog vol op dit moment ?
Vind ik leuk
Pietje2015 +16575
zaterdag 9 februari 2019 om 23:50
Natuurlijk is altijd vol.
Maar of we winnen of verliezen, een aanslag op de koelkast wordt toch gedaan.
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 00:10
Vond jij de overtreding van blind geen rood?
Vind ik leuk
Pietje2015 +16575
zondag 10 februari 2019 om 00:25
Als je goed kijkt zie je dat Blind in het kunstgras trapt en direct zijn actie stopt.
Ik vond het niet eens een penalty.
De voet van Blind raakt hem echt totaal niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:45
blind raakte de speler helemaal niet maar wel een strafschop voor Heracles .waar Ajax een zuiver strafschop werd onthouden!
Vind ik leuk
Dorzon +4631
zondag 10 februari 2019 om 10:21
Als het een penalty is. Dan is het ok rood. Dat kan niet anders. Raakt hij hem niet dan geen penalty en geen rood
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:09
Op tv toch duidelijk te zien dat ie m op de hak trapt.
Heb je geen specsavers voor nodig
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:46
rood? idioot!
Vind ik leuk
Argentario +600
zondag 10 februari 2019 om 15:58
Als die hem niet op zijn hak HD getest en uit evenwicht had gebracht dan had die waarschijnlijk geschoten . Zo recht voor t doel...penalty en rood 100%
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:49
ja Ajax een zuivere strafschop onthouden door de vag en scheidsrechter Higler
Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 10:57
Doekje nodig?
Vind ik leuk
Argentario +600
zondag 10 februari 2019 om 15:59
Hahahahaha misschien ff langs de opticien?
Vind ik leuk
Mjblinker +871
zaterdag 9 februari 2019 om 23:04
En terecht, wat een enorme prutsers🤣
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:51
hoe zo reken je nou nog niet rijk psv moet nog spelen!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +1191
zaterdag 9 februari 2019 om 22:31
Ach nu ligt het aan Ten Hag. Of aan het kunstgras. Feit is dat Ajax de hemel in werd geschreven en Petrus zei bij de poort "sorry, jullie zijn er nog lang niet, kom maar terug als jullie er klaar voor zijn"
En dat duurt nog ff kennelijk
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:34
Ajax speelde gewoon niet fel. Ik heb geen vuile broekjes gezien.
Vind ik leuk
ruite083 +180
zaterdag 9 februari 2019 om 23:27
Krijg je ook niet op plastic!!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:47
Joh
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:33
Ajax speelde. Die eerste 2 woorden van jouw post waren al genoeg geweest!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Ajax kon ook niet fel spelen daar zorgde scheidsrechter HIGLER wel voor met de vrij trappen tegen Ajax verdedigers !
Vind ik leuk
debacle +547
zaterdag 9 februari 2019 om 22:40
Ik dacht dat het niet slechter kon dan lamprou, maar onana was heel collegiaal en deelt mee in de malaise..
Woenadag gewiin die portugees op se goal aub
Vind ik leuk
repeP +2106
zaterdag 9 februari 2019 om 22:43
Kunstgras is echt wel een for van competitievervalsing. Zowel bij Excelsior vorige speelronde als nu bij Heracles was het wel erg duidelijk dat er amper snel over de grond viel te voetballen omdat het veld er stroef bleek.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 22:44]
Vind ik leuk
Argentario +600
zondag 10 februari 2019 om 16:01
Wat zeg jij nou ?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +6800
zaterdag 9 februari 2019 om 22:44
Tom Egbers niet blij in de studio net bij studio sport. Wat is er aan de hand?
Vind ik leuk
ruite083 +180
zaterdag 9 februari 2019 om 23:29
Nee dat was wel duidelijk, komt vlg,s mij uit Enschede
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:10
Egbers is geboren in Almelo.
Niet gaan beledigen hè.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 22:52
NAC is de volgende die over Ajax heen gaat walsen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:39
zit er dik in als scheidsrechter Higler weer fluit!!
Vind ik leuk
Mjblinker +871
zaterdag 9 februari 2019 om 23:03
Tegen Madrid wordt het pas echt een aanfluiting unless Madrid de boel onderschat.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:21
Kan iemand aub terugvliegen naar Amerika, teruggaan naar de trainingsaccomodatie en zoeken naar de inzet die daar is achtergebleven. Marc betaalt het overwicht.
Vind ik leuk
Ove +1780
zaterdag 9 februari 2019 om 23:48
Ze hadden er beter een paar in de Everglades achter kunnen laten
Vind ik leuk
ruite083 +180
zaterdag 9 februari 2019 om 23:30
Ze waren daar om centjes te halen, maar het gaat ze heeeel veel kosten
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:32
Niks afdingen op de overwinning van Heracles. Klasse gespeeld en meer dan verdiend gewonnen. Proficiat Almelo. Bedankt dat jullie onze fucking divas hebben laten zien hoe echte mannen een wedstrijd ingaan!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:36
en om er maar even weer over te beginnen ku(NS)tgras speelt natuurlijk ook een rol.
Net als bij autodrop. Het zou verboden moeten worden
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:54
Ja op dat kutgras kun je als echt voetballer ook niet spelen..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:36
en vergeet de scheidsrechter HIGELER niet de 2e helft elke verdedigende actie van Ajax verdedigers kreeg Heracles een vrij trap mee! ik dacht dat Higler van mannelijk voetbal hield ? kijk wedstrijd Feyenoord- Ajax waar hij bij bijna elk duel niet floot ! en Higler maar dreigen tegen Ajax verdedigers met geel
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:13
Juist wel.Vlakke ondergrond.
Ajax ka altijd uitstekend uit de voeten in Almelo.
Ze kondrn echter niet tegen dat afjagen, net als in de kuip.
Vind ik leuk
Hoekvlag +28
zondag 10 februari 2019 om 00:44
Ajax moet zich schamen, geen enkele speler van deze selectie is klaar voor de internationale top. Mentaliteit is helaas bedroevend!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:56
De slechtste trainer ajax oooooooooooooit, heeft dan ook geen enkel pluspunt.
Vind ik leuk
ritje +554
zondag 10 februari 2019 om 07:30
hallo het was een sublieme tactiek! daar kan ten Hag nog wat van leren! mvg ritje
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:25
scheidsrechter higler had de duels van de ajax verdedigers in de 2e half van wedstrijd niet telkens af moeten fluiten van de ajax spelers en elk keer een vrije trap aan Heracles geven higler hielt de Ajax verdedigers heel kort! wat die in de wedstrijd Feyenoord -Ajax gewoon liet door spelen. grijp hij hier steeds in. en dat gaf de doorslag
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:27]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:00
Ik ben blij dat het door de scheidsrechter komt, stel je voor dat het zou kunnen komen doordat de Ajaxspelers slecht speelden....
Vind ik leuk
Ton Pol1 +128
zondag 10 februari 2019 om 12:13
Famillie vsn Sjakie Swart?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws