Ajax heeft een 'enorm probleem': 'Het zijn gewoon elf bv'tjes, er is geen eenheid'

Ajax heeft een 'enorm probleem': 'Het zijn gewoon elf bv'tjes, er is geen eenheid'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 08:05zo 10-02-2019 om 08:05

Niemand is in staat om Ajax bij de hand te nemen als het tegen zit en dat is een enorm probleem. Dat stelt Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, na de 1-0 nederlaag van de ploeg van trainer Erik ten Hag tegen Heracles Almelo.

"Het is een dramatische en schandalige nederlaag", zegt Driessen tegen Telesport. "Vanaf de eerste minuut word je van het veld gejaagd. Dat mag Ajax niet overkomen. De titelaspiraties hangen nu volledig van PSV af: wat doen die bij FC Utrecht? Blijft het vijf punten dan is er nog een kans, al gaat dit Ajax het bij iedere tegenstander moeilijk krijgen."

"Het zijn gewoon elf bv'tjes", vervolgt Driessen. "Dat werd al geconstateerd na Feyenoord, maar dat kun je nu weer constateren. Het is totaal geen eenheid. Er staat natuurlijk ook niemand op, omdat er niet een totale acceptatie is van iedereen. Matthijs de Ligt is negentien jaar en is aanvoerder. Een geweldige speler, maar kan zo'n jongen als het misgaat bij zo'n grote club de leider spelen?"

Volgens Driessen wordt dat 'niet geaccepteerd'. "Ik vond De Ligt individueel best een aardige wedstrijd spelen, maar hij heeft het gewoon heel druk met zichzelf. Hij kan niet die hele ploeg op sleeptouw nemen. Daar zijn anderen voor, maar die verschuilen zich. Wat dat betreft heeft Ajax een enorm probleem. Dat is heel lang gemaskeerd door goede resultaten."

Poll

Is de titelrace nu gelopen in de Eredivisie?

(13179 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 08:18
Ik wens alle medewerkers van VP heel veel sterkte vandaag, dit i.v.m. the day afther...;-)
Vind ik leuk
Fce9091 +2932
zondag 10 februari 2019 om 08:21
Engels blijft moeilijk....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:22
Misschien heeft onze Feyenoord fan gisteren het grote verlies van Ajax is te groots gevierd .

Hahaha wat waren ze weer slecht he
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:57
Nederlands blijft moeilijk...... Of was jij bij dezelfde viering aanwezig. hahaha
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:59
Niet bij dezelfde viering maar wel bij een van de vele vieringen in het land . Moet zeggen het was erg gezellig en wel heel veel gelachen
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:13]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:04
Aardig wat gedronken ook zo te lezen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:29
Ik mis een komma achter ook!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:47
Rinusjeeeee je bent nog steeds een L vergeten.

Potverdriedubbeltjesnogaantoe.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:48]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:00
Verdomme pas het direct aan , had die laatste paar glaasjes gister niet moeten nemen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:02
Hahaha het is je vergeven.
Vind ik leuk
Maan88 +6598
zondag 10 februari 2019 om 13:51
Ze (de ajaciedjes) kunnen enkel nog zeiken op spelling hier! Van het spel van hun clupke valt namelijk weinig te genieten 🤣
Vind ik leuk
komoanFC +2401
zondag 10 februari 2019 om 09:57
Kan bij jou inderdaad weinig taalfouten ontdekken! 👍
Irritant hoe sommige mensen interessant willen doen vol taal- en typefouten.
Alhoewel het mij ook wel eens ontglipt door de autocorrectie.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:04
Zal je eerlijk zeggen dat het verdomd moeilijk is om met dyslectie zonder taalfouten te typen. Maar ik doe me best. Neem nou het woord verdomd. Ik wilde eigenlijk neerzetten verdomt. Ik zag geen spelfout streepje. Maar ik dacht ik Google het even. Toen zag ik dat het met een d eindigt en niet met een t. Dat vind ik best nog wel eens moeilijk aan onze Nederlandse taal.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +1096
zondag 10 februari 2019 om 12:42
Wat maakt het uit? Iedereen wilt zijn mening delen, met of zonder taal/type fouten. Als je je daarover druk moet maken, zal je missen eens moeten gaan nadenken of je de reacties wel überhaupt moet lezen. Niet iedereen is daar sterk in dat kan toch geaccepteerd worden?
Vind ik leuk
Knollie +656
zondag 10 februari 2019 om 08:51
Is toch die voetballer van Roda jc die Engels?
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 09:38
Nou ik snap het anders prima! Een hele goede morgen allemaal, ik heb heerlijk geslapen vannacht😄
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
Fce9091 +2932
zondag 10 februari 2019 om 10:00
Hopelijk straks nog beter dan. Ff douchen, scheren, AFTHershave op en hup naar Utrecht... Succes!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:01]
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 10:03
Gisteren een dikke meevaller. Vandaag wordt een hele kluif. Utrecht draait niet lekker maar blijft lastig. Wat kan het een prachtig weekend worden zeg!
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 10:39
Voor jullie wel ja, ik ben er nog steeds ziek van.
Het besef dat het nu echt voorbij kan zijn klapt er best hard in kan ik je zeggen..
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 11:06
Snap ik. Weet nog toen van Bommel terugkwam als speler en samen met Strootman op het middenveld ging spelen. PSV had dat jaar veruit de beste selectie in de ED. Toen werd Ajax kampioen. Een kampioenschap kun je niet kopen, een team samenstellen is veel moeilijker.
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 12:19
Totaal mee eens!
Al dachten Overmars en Sar daar dus duidelijk anders over.
Qua verkopen goed, maar ik heb liever minder in kas maar wel een kampioenschap!
Vind ik leuk
Vooruit +203
zondag 10 februari 2019 om 19:45
Strootman en Van Bommel samen destijds bij PSV op het middenveld. Wat we toen zagen had met voetbal helemaal niets te maken.
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 23:01
Dat vind jij, Bommel heeft bij de grootste clubs gespeeld. Dan zal hij wel niets kunnen😂
Vind ik leuk
Vooruit +203
zondag 10 februari 2019 om 23:35
Dat ben ik niet met je eens. Maar mooi was het niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:19
Supporters zoals jij , die gewoon normaal over Ajax praten , zou ik echt een kampioenschap gunnen .
Maar er lopen hier ook een paar Ajaciedjes , die hier heel de dag terecht uitgelachen gaan worden ........als ze online durven te komen
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 14:06
Dank!

Helaas gaat dat gelul over en weer, maar als Ajacied kan je nu gewoon niet meer doen dan je mond houden, vind ik.
Natuurlijk hebben wij de meeste titels etc, maar so what?
Het ziet er nu naar uit dat wij al vijf jaar op rij niks winnen... Dus fuck die prijzen uit het verleden en het meeste geld op de bank etc.
Ik word daar iig niet blij van...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:08]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:18
Ik ben 46 , in 1972 geboren , maar in die tijd is PSV vaker kampioen geworden dan Ajax .
Ajax is een prachtige club , alleen jammer dat somige supporters zich daar niet naar gedragen .

Echte supporters die vaak naar het stadion gaan , zijn ook helemaal niet blij met dat geld op de bank .
Alleen aandeelhouders en teletekst supporters worden daar blij van denk ik
Vind ik leuk
AllAdIn +22584
zondag 10 februari 2019 om 14:53
Dus dat!
Vind ik leuk
JWK +670
zondag 10 februari 2019 om 10:48
Ach joh, utreg is altijd heel nederig naar jullie toe.
0-7
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:23
ja we geven het allemaal weg toch? is dat alvast de smoes voor vandaag om je eigen onkunde weer eens goed te praten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:21
Ajax is ook heel nederig na de winterstop , 4 punten uit 4 duels , er gaat echt iets gruwelijk fout daar
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:56
Succes PSV. Jullie vinden het vast niet erg als ik voor Utreg ben vandaag.
Vind ik leuk
Always PSV +16033
zondag 10 februari 2019 om 11:01
Helemaal niet, logisch zelfs. Kan zo'n reactie wel waarderen!
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:25
dan ben je een utrecht supporter aangezien een aantal ajax supporters dat ook van utrecht supporters vind die een voorkeur hebben voor psv of is het dan weer anders.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:56
Dan ben ik voor vandaag even FC UTREG supporter.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:23
Weet je wat het is , ook al zou PSV punten verspelen vandaag , dan nog zie ik Ajax niet meer dichterbij komen .
Zo goed als het voor de winterstop was , zo slecht is het nu
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:32
Ben er bang voor ja.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:34
4 wedstrijden gespeeld en 4 punten vriend , de Graafschap doet het gewoon beter na de winterstop .
En ik heb ook niet het idee dat ten Hag het allemaal 1-2-3 gaat oplossen .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:10
Hij is natuurlijk niet het enige probleem. De meeste spelers zijn gewoon bezig met zichzelf en eventuele volgende clubs. Voor mij persoonlijk had de trainer zijn credits verloren na het verlies tegen Feyenoord. Maar je heb nog hoop dat het een offday was. Het probleem met Ajax is dat we altijd te veel sterspelertjes hebben of spelers die denken dat ze al een sterspeler zijn. Dat werkt nooit als een team omdat ze allemaal voor eigen succes gaan of zichzelf belangrijker achten dan de club. Beter heb je op papier gewoon een zwakker elftal met 4 spelers die erboven uit stijgen. Keeper, verdediger, middenvelder en een spits. Heb je zat aan. Maar bij ons lopen er gewoon te veel Wanna Be a Messi rond. En dan krijg je dit soort taferelen. Zal mij benieuwen of ze in de beker wel een beetje weerstand kunnen bieden. Maar denk dat het niet meer te redden is voor dit seizoen. En door het trainersbeleid raak je straks niet alleen 1 2 of 3 spelers kwijt maar ook jongens zoals Donnie en Neres. En logisch toch zoals Ten Hag met hun omgaat.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:14
Ik erger me het meest aan Tadic eerlijk gezegd .
De best betaalde speler , maar je ziet hem nooit als Ajax het een keer moeilijk heeft .
Hij laat het als eerste afweten , en word nooit gewisseld .
Ik heb het idee dat v/d Beek wel de strijd en passie heeft die nodig is in zulke wedstrijden .
Maar die word bijna altijd gewisseld door ten Hag .
Dus de kans is inderdaad aanwezig dat ook spelers als v/d Beek en Neres weg willen in de zomer .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:20
Je slaat de spijker op zijn kop. Dat is dus deels trainersbeleid. Al snap ik niet waarom assistenten niet eerder ingrijpen. Wat zien hun wat wij niet zien. Buiten het feit om dat ze waarschijnlijk meer verstand van voetbal hebben dan ik. En wat Tadic betreft heb je ook gelijk. Niet alleen Tadic natuurlijk de Jong en Hakim ook. We zullen woensdag zien. Je heb natuurlijk best kans dat net zoals andere clubs vleugels krijgen als ze tegen Ajax spelen de spelers van Ajax vleugels krijgen als ze tegen Real spelen. Al is het dan alleen maar om hunzelf in de kijker te spelen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:25
Tegen Real krijgt Ajax wel meer ruimte om te voetballen , en daar is Ajax goed in .
Ajax heeft voetballend de beste ploeg van Nederland , maar als je er kort bovenop zit bij sommige Ajaxspelers , dan heb je aan die spelers niet veel meer .

En het was voor mij eigenlijk wel duidelijk dat de Jong nog helemaal niet was uitgeleert in Nederland , en dat Barca nog een jaar te vroeg is .
Maar dit word nu wekelijks door hemzelf ook bevestigd met zijn matige spel .
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:28
Was niet om aan te zien. Ik ergerde me dood aan al die nonchalante ballen en passes. Er waren meer spelers die daar aan meededen. En steeds die glijdpartijen en omvallen en huilen om een vrije trap. Ga gewoon voetballen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:35
Inderdaad , al zie ik nog een heel kleine kans voor Ajax op een kampioenschap .
Het is ook niet zo dat PSV wekelijks de pannen van het dak speelt ,dus die gaan ook wel punten verspelen nog .
Maar ik ben bang dat Ajax te weinig echte mannen in het veld heeft staan
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 10:34
Dat was niet de essentie van de Boodschap..
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zondag 10 februari 2019 om 08:28
Weer een verloren seizoen en ik vind het prima hoe we (Ajax) in de zeik worden genomen. Heb alleen wel moeite met opmerkingen die nergens op slaan, ik lees soms dingen die echt nergens op slaan!

Op naar woensdag en wie weet!? Hoe je het went of keert (Ajax was schandalig slecht gisteren) Ajax zal toch de knop moeten omzetten en er voor moeten gaan tegen Real M! (Hoe moeilijk ook)

Helaas heb ik dit scenario voorspeld maar als je gaat zitten piepen vlieg je uit de CL en uit de beker! En dan.............? Idd dan zullen er een aantal mensen de verantwoordelijkheid moeten nemen voor het dramatische seizoen! Zover is het nog niet, stunt tegen Real en pak de troostprijs en verkoop alle bvtjes en bouw verder!! Aan geld op de bank heb je nu helemaal niets!!!!!!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:30
Dit is het resultaat als de spelers (Tadic, Ziyech, De Ligt) de macht hebben. En Ten Hag het laat gebeuren en er sloom naar staat te kijken....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:31]
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 08:36
Inderdaad. De heren Tadic en Ziyech mogen ook wel eens gewisseld worden. Die mogen altijd 90 minuten maar wat aanklooien.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:41
Die zijn heilig verklaard idd. Die laten elke week amper iets zien. Verschrikkelijk veel balverlies en doen bijna nooit wat goed. De enige speler die Ajax dan nog een beetje opsleeptouw probeert te nemen is Donny, maar die wordt telkens geslachtofferd door Ten Hag!
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 08:53
Inderdaad. Hoe de wedstrijd ook verloopt, over het algemeen kan je van tevoren al de wissels voorspellen. Neres komt er in voor Donny. Huntelaar voor Dolberg (of andersom).
Het is zo voorspelbaar. Net als het spel van Ajax momenteel.
Je mist gewoon snelheid en diepte voorin. En zolang ik mij kan herinneren missen we een balafpakker op het middenveld.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:01
Behalve dat Neres er niet in kwam voor Donnie.
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Daarom zeg ik, over het algemeen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:07
Begrijp ook niet waarom Donnie eruit gehaald werd en Neres weer op de bank zat.Ten Hag kan beter zijn biezen pakken en oprotten.
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:28
en huntelaar er niet uit ging voor dolberg.
donny was geblesseerd boven been
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:54
De Jong ging eruit vanwege blessure. Donnie werd opgeofferd.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:30
zo eentje die er niks van kan, maar wel elke week belangrijk is, een type Henrikx bedoel je?
Vind ik leuk
Nosje +1568
zondag 10 februari 2019 om 09:38
Helemaal mee eens. En maar klagen over Hendrikx maar dat is precies het type voetballer dat ze missen bij Ajax.
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 11:48
Zo'n figuur hadden we al eens met Anita, Enoh en Poulsen. Allemaal zijn ze kampioen geweest met Ajax. Blijkbaar zijn dat soort types onmisbaar.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:59
Precies! De manier van druk zetten klopt ook niks van en het positiespel lijkt helemaal nergens op! Dan zeggen mensen dat Frenkie veel balverlies heeft, maar als hij de bal krijgt kan de bal nergens heen.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zondag 10 februari 2019 om 10:03
Wie zou dat kunnen bij Ajax op het middenveld? Volgens mij niemand dus zal die gescout moeten worden want aan jochies van 60kilo die mooi voetballen heb je niks aan dat blijkt nu wel keer op keer!!

Type Davids moet toch te vinden zijn, gewoon afpakken en inleveren!
Vind ik leuk
De fries +1905
zondag 10 februari 2019 om 09:43
Tadic en zyech bepalen zelf de opstelling.
Die zijn dus eigenlijk trainer...
Ja je wisselt jezelf liever niet...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:03
Daarom! Er moet een keer een goede trainer komen met aanzien en gezag!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:58
We hadden Bosch toch?

Van der Sar en kornuiten bedankt.
Vind ik leuk
Kees Bman +4054
zondag 10 februari 2019 om 10:55
En dat is een van de mindere Van Beek,Schone,Huntelaar ,de ligt,tiaflico .
Vind ik leuk
twentegoal +674
zondag 10 februari 2019 om 09:14
Zyech is de meest overschatte speler van Nederland.. toen deze rotte appel bij ons opgerot was ging fct beter presteren ..
Vind ik leuk
Gutierres14 +1356
zondag 10 februari 2019 om 09:20
True
Vind ik leuk
AFP +2000
zondag 10 februari 2019 om 11:05
En wat mij betreft ook die lul van een arrogante Onana.
Waardeloze keeper. En Blind die moet echt verkocht worden.
Vind ik leuk
Garinsha +5053
zondag 10 februari 2019 om 08:57
Helemaal niet... wat praat jij nou voor onzin. Dit ligt allemaal bij de trainer. Die wilt spelers zoet houden.. ineens speelt ziyech rechtsbuiten? Donny word elke week gewisseld? Schone mag blijven staan? De jong mag blijven staan? En ik persoonlijk concludeer dat Tadic geen goeie set is die ook mag blijven staan. Iedereen praat over ziyech en tadic maar als we terug denken Van al deze jongens is De jong de persoon die Nooit is gewisseld. En doet die het nou zo goed?

Ziyech gewoon weer op zijn pos. Op het middenveld Met de jong en donny. De jong echt op 6! Niet te veel lopen met die bal. Schone heeft zijn tijd gehad.. beter word hij niet.. en neres erin. Een echte buitenspeler op de bank??? omdat ziyech daar speelt... Neee maar omdat hij (ten hag)op het middenveld geen keuzes durft te maken..
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
zondag 10 februari 2019 om 09:13
Ziyech zou ik altijd laten staan. Tadic is alleen maar met de scheids bezig en naar zijn rug aan het grijpen...die kun je weleens wisselen ja. Zal Neres het zoveel slechter doen ??
Vind ik leuk
Ale +5601
zondag 10 februari 2019 om 09:55
Neres moet altijd spelen!!!
Vind ik leuk
pietprecies +10564
zondag 10 februari 2019 om 10:07
Dat niet maar als Neres vervolgens 2x in de basis staat en er een zooitje van maakt..
Vind ik leuk
pietprecies +10564
zondag 10 februari 2019 om 10:05
Dat is wel een dingetje, TH heeft aan het begin van het seizoen een knieval gemaakt naar de spelers door meer naar ze te luisteren hoe zij willen spelen maar heeft daardoor nu, als het minder gaat, totaal geen gezag. Dan kan hij in de rust wel boos worden maar dat komt dan niet aan.
Vind ik leuk
Degier +1541
zondag 10 februari 2019 om 08:57
Voor de camera staat er ook geen boze, of teleurgestelde Ten Hag, maar een angstige trainer, die de bui al ziet hangen.
Uiteraard zijn de spelers hier debet aan. Ajax heeft last van het Feyenoord syndroom. Totaal niet kunnen opladen en bezig met andere wedstrijden. Ik verwacht dat ze het woensdag stukken beter doen, maar ik betwijfel of het genoeg is. Bovendien gaan de blessures nu ook een rol spelen. Je hebt 12 spelers die echt waardig voor de basis zijn en daarna houdt het op.
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 09:12
Dat laatste is de Ajax Directie niet helemaal met je eens ha ha
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Ale +5601
zondag 10 februari 2019 om 09:12
Ziyech en schone eruit schoppen. Dat is het probleem, al jaren. Ten Hag mag ook oprotten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Dat zei je in december ook niet
Vind ik leuk
Ale +5601
zondag 10 februari 2019 om 09:53
Zeg ik al een tijdje hoor. Toen het seizoen begon al.!! Ziyech de rotte 🍏! Schone te traag en ten Hag snapt het niet.!
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 09:58
Tadic is de ergste, geloof me, die denkt vanaf moment 1 ik ben de allerbeste, zie ook in zijn land Servië waar meneer denkt alles te moeten opeisen.

Een aanvoerder van het team gaat met Ten Hag zitten in een hotel...en niet Tadic...
Vind ik leuk
rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 09:44
Ziyech droomde verleden jaar al van een mega transfer die nooit gerealiseerd is vanwege zijn vlakke vertoning op het WK.....
De Jong lukt het wel........
Vind ik leuk
Ale +5601
zondag 10 februari 2019 om 09:55
Ja ze hadden hem gewoon er naast moeten zetten. Met zijn eindeloze en zinloze steekpasses. Gewoon een x simpel spelen als het niet loopt.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 09:56
Ziyech behouden, kijk naar de assist op Huntelaar.

Tadic, Donny Swart, Huntelaar en Lasse eruit zetten.
Vind ik leuk
Ale +5601
zondag 10 februari 2019 om 09:59
Pfff voordat er een assist komt heeft hij al 20x een foute pass gegeven! Huntelaar weg ermee! Waarom dolberg sparen??? 🙈 Begint net in vorm te raken.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 10:07
Goed lezen, Huntelaar ook uit je selectie zetten.

Gisteren had hij ala malen gewoon donkerrrrood moeten krijgen.
Vind ik leuk
Ale +5601
zondag 10 februari 2019 om 10:14
Jij ff goed lezen pik.
Vind ik leuk
j-roen11 +2002
zondag 10 februari 2019 om 09:31
Eigenlijk moet je niet willen dat die wedstrijd tegen real het probleem wederom gaat verbloemen. Ik vind het overigens ook prima dat we in de seik gezet worden, maar kan het vooral van de psv fans hebben. En beetje jammer want er zijn ook genoeg ajacieden die niet we zijn de beste roepen en altijd redelijk zijn. Dan nog moet je wat spot zeker kunnen hebben. Maar het gaat hier vaak nergens anders over dan elkaar voor lul zetten. En een grap en spot van feyenoorders snap ik ook maar als die blijven volharden is het gelet op hun eigen positie toch gewoon vrij genant. Maar zoals gezegd zou ik me vanuit eindhoven ook suf lachen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:49
Ik lach niet om andermans ellende. Ik hoop te lachen om ons succes, veel leuker.
Zet ‘m gewoon op tegen Real.
Vind ik leuk
j-roen11 +2002
zondag 10 februari 2019 om 10:23
Nee dat snap ik en daar moet je ook zeker van genieten en is volkomen terecht dat succes. Stoort me alleen enorm dat er nog steeds ajacieden (ook voor gisteren) zijn die roepen dat we alles en iedereen wel pakken. Als je al vijf jaar droogt staat en niks laat zien moet je de branie even loslaten lijkt me. Maar los daarvan gaat het om sommige mensen meer om het afzeiken van ajax (deels begrijpelijk) dan het bezig zijn met je eigen club. En wat fraai commentator en spot zoals na gisteren en een 6-2 hoort erbij uiteraard. Maar het gaat hier nergens meer over. Haha misschien is het mijn frustratie ook wel 😉
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:28
Pas als wij om 18.30 hr met 3 punten staan lach ik. Ik zit niet op boomerang te wachten. Beetje dollen okay.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:30
Beste ajacieden, ik ben een rasechte Feyenoorder al mijn hele leven lang. Ik ben in het ziekenhuis naast de Kuip geboren en heb alles meegemaakt wat er aan successen zijn geweest. Wij als Rotterdammers weten dat jullie club meer successen heeft behaald dan onze club. Daar gaat het ook helemaal niet om in de rivaliteit. Het gaat om de arrogantie van het gros van ajax supporters die altijd neerbuigend zijn t.o.v. andere clubs. Als Ajax verloren heeft ligt het altijd aan Ajax zelf en niet aan de tegenstander die nou eenmaal een betere dag had. De arrogantie zorgt er voor dat het hele land op de laatste speeldag zingt dat er in Amsterdam weer niets gewonnen is. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste!! Elke keer maar weer schreeuwen met jullie Sjakie Swart voorop dat Ajax het beste is. Nou geloof me dat het niet heel lang meer duurt eer dat PSV veel meer titels dan jullie hebben. Dus zorg allereerst eens dat er wat minder hoog van de toren geblazen wordt door spelers en supporters. De Ligt is wat dat aan gaat heel erg goed op de goede weg en ook Frenkie de Jong doet het heel goed in de media. En geloof me, ik hoop dat beide spelers een grote rol gaan vervullen bij welke topclub dan ook. Vroeger hadden we een aantal spelers bij topclubs in Europa spelen waar ik elke week naar uitkeek om ze bezig te zien en dat geldt ook voor deze 2. Maar goed, PSV wordt dit jaar weer kampioen dus daar zal geen verrassing meer uitkomen vrees ik en ik hoop voor jullie ajacieden dat het tegen RM wel goed zal gaan. Groeten uit Rotterdam Zuid.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:36]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:32
De Ajacieden zoals jij , die niet constant roepen hoe goed ze zijn , en niet denigrerend zijn naar andere clubs , zie je vandaag ook gewoon online .
De trolletjes spelen verstoppertje , dat zijn namaaksupporters , die snappen nog niet dat je je club altijd steunt , in voor en tegenspoed .

Veel succes woensdag tegen Real in iedr geval
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 10:11
Er is een wet die zegt het wordt eerst nog erger alvorens het beter word, woensdag volgt het volgende demasque, de troost is dat dit in Eindhoven ook staat te gebeuren let maar op. Echter in Amsterdam moet wat gebeuren, de kale weg, de tweede kale de laan uit trouwens, en die 2 clowns. Desnoods ook de RvC.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zondag 10 februari 2019 om 10:16
Zijn allemaal kaal bijna hahaha maar ben het wel met je eens hoor!!

Wie moet Ten Hag opvolgen (minstens tot de zomer?)
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 10:22
Ze hadden Bosz moeten terughalen, toen was de sfeer goed. En nu?, wordt lastig, ik zou in buitenland kijken in elk geval iemand die kadaver discipline terugbrengt maar ook weer zin in de bal, de goeden zijn bezet en die dit echt zou kunnen is er niet meer, ik ben hier doodziek van en dan die domme grapoen van die brabo's en uit 010 man wat een ellende.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:12
Cocu
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:26
die lees ik al een week van honderd ajax supporters in de utrecht topics en idd die slaan nergens op.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:28
Wel eindelijk een verhaal van Valentijn wat niet de plank compleet mis slaat
Vind ik leuk
Plattekar bv +32268
zondag 10 februari 2019 om 09:10
Nou het zal wel.meevallen op VP, denk ik.....In Amsterdam zijn ze er wel klaar mee😂.
En Madrid is niet echt een ploeg waartegen je ff het een en ander recht gaat zetten. 65.000 kaarten verkocht met een extra beeldscherm buiten het stadiion....het zal een knalfuif worden!
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 09:17
After, The Day After.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:44
Raar verhaal van Driessen. De teamspirit werd voor winterstop juist geroemd. Nu even wat mindere fase, gebeurt elk team. Tegen Real volgt reactie.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zondag 10 februari 2019 om 10:57
After *

Vind ik leuk
stratumseind +191850
zondag 10 februari 2019 om 12:21
Dank je, ik hoop dat die van ons wat bonuspunten mee gaan nemen uit utrecht en het liefst 3 ...maar we gaan het zien
Vind ik leuk
Dharmpie +905
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Met de medewerkers van VP hoef je echt geen medelijden te hebben.
Het verlies zal wel zuur zijn maar de extra klikken ( clicks) brengt hun veel meer dan bij een reguliere overwinning. VP wint in deze wereld altijd :-)
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zondag 10 februari 2019 om 08:20
Klopt allemaal vind alleen niet dat je mag verwachten van de Ligt dat hij dit oplost met leiderschap, al zet je Messi en Ronaldo in het veld dan nog is het ieder voor zich en God voor ons allen!!
Vind ik leuk
Degier +1541
zondag 10 februari 2019 om 09:04
Niet met je eens. Iedereen speelt in dienst van Messi en Ronaldo, omdat ze weten dat die uiteindelijk je succes bepalen. Voor wie moet iedereen bij Ajax in dienst van gaan spelen?
Je hebt sowieso al het probleem, dat Tadic en Ziyech zich de allerbeste vinden, terwijl de Jong en de Ligt volop in de schijnwerpers staan.
De enige die voor anderen wil werken is van de Beek, maar die wordt continu gewisseld en die wordt dat ook gewoon een keertje zat.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:20
Respect naar VP om kritiek tegen ajax(hun eigen clubje) te schrijven.hebben de stagiaires nog hun seizoenskaart?.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:21]
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 08:39
Positief of negatief, alle artikelen over Ajax worden het meest gelezen en het meest op gereageerd.
Mocht jij de baas zijn van VP zou jij ook de site volknallen met Ajax berichten.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:39]
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 08:57
Maar ook negatieve berichten en negatieve reacties laten staan, dat kunnen de Ajax redacteurs alleen niet
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Geen idee. Negatieve berichten genoeg te lezen. Misschien dat een aantal zich niet kunnen inhouden nu Ajax zo klote draait en dan moet er natuurlijk geprovoceerd worden.
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 09:10
Dat is andersom net zo hard. Neem een Mino Rioolrat... zie je nu niet maar verliest PSV of verliest Feyenoord dan is meneer haantje de voorste. Helaas voor hem moest die na gister weer voor een tijd onder zijn grote steen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:23
Idd, gisteren wederom gecheckt. 567 reacties maar, ratje was niet te vinden en stel dat Utrecht vanmiddag wint van psv gaat het slot van het riool weer open en heeft hij weer de grootste bek.
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 09:39
Haha idd, dan is hij de eerste in het topic die reageert. Die is ineens den Utrecht supporter geworden
Vind ik leuk
TottenhamHOT +6383
zondag 10 februari 2019 om 09:47
Word een simpele overwinning voor PSV, Utrecht draait voor geen meter en PSV is een echt team i.p.v. 11 bv’s
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:57
Je weet het nooit hè...... op papier zit het een overwinning moeten worden voor psv. Niet lullig bedoeld, maar dat gold voor Ajax gisteren ook.
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:37
en als ze niet winnen gaat hij roepen dat utrecht het alleen tegen ajax kan en dat ze de punten hebben weggegeven om ajax dwars te zitten zo voorspelbaar altijd.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:38
weerstandisgoed wel gezien ???
Of zit die weer in zijn grot
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 14:42
Ken ze niet allemaal maar nee, veel Ajacieden niet gezien, die wachten tot kwart voor 7 ongeveer
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:46
Alleen als PSV verliest denk ik .
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 15:45
Of gelijkspel en dan maakt het verlies ineens minder erg
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:35
nee hoor dan zou ik een site voor de overige clubs opzetten zonder een voorkeur en zonder de topclubs.
Vind ik leuk
derksen +9011
zondag 10 februari 2019 om 08:25
Zal wel Valentijns zijn week worden denk ik zomaar
Vind ik leuk
Blueman +999
zondag 10 februari 2019 om 08:25
Altijd leuk om de analyses van Valentijn Driessen te lezen en nu nog even wachten op de reactie van Sjaak.
Vind ik leuk
Importbrabo +1975
zondag 10 februari 2019 om 08:53
EDIT VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:27
Spelers nemen ten Hag niet meer seriues.
Daarbij klopt het van Marc ook niet door na 1 wedstrijd een andere keeper te huren.
Spelers gaan daar over praten, roddelen.
En daarbij blijf ik erbij dat ze de Jong meteen hadden moeten wegdoen in de winterstop, want ook dit geeft afgunst in een groep.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:27]
Vind ik leuk
ajax1973 +2379
zondag 10 februari 2019 om 08:27
niet zo raar als je een zwakke trainer voor een sterke maar moeilijke groep zet
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 08:28
Nigel de Jong ofzo maar terughalen. Beetje pit erin.
Vind ik leuk
Janzijnvader +16871
zondag 10 februari 2019 om 08:33
Of Demouge?
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 08:47
Voormalig topscorer ook nog, waarom niet. Resultaten in het verleden tellen bij sommige clubs.
Vind ik leuk
Mozes24 +584
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Jij hebt er verstand van😂. Hoe diep kun je zinken als Ajax zijnde. Veel poen en er niks goeds mee kunnen doen😁.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:03
Ibrahim Affelay is transfervrij.
Mooie voetballer.
Vind ik leuk
Larrush +276
zondag 10 februari 2019 om 08:28
Dat lijkt me toch echt aan Ten Hag. Maar het schijnt hem maar niet te lukken om het team voor zich te winnen!! Een slappe lul is het
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:30
ook een slappe lul is hard te krijgen!
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 08:48
Dan moet je weer aan de pilletjes, volgens mij vind de KNVB dat niet zo goed.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:29
Het zijn met name Zyech en Tadic die hierin falen, spelen beiden hun eigen wedstrijden. Achteraf(hehe) had Zyech beter afgelopen zomer kunnen vertrekken. Als er een club was die hem aanstond was dat wss ook gebeurd.
Vind ik leuk
Roel Boeli +355
zondag 10 februari 2019 om 08:34
Voetbalprimeur, Voetbalzone de NOS en FOX

Een hele, hele, hele goede morgen!

:-) :-) :-)

Laten we hopen op een nog betere zondagavond. :-)
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:07]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:36
Ajax heeft helemaal geen probleem. Het verloopt naar geheel naar verwachting en wens.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:36]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:37
Probleem is gewoon Ten Hag die zijn selectie en individuele spelers niet in het gareel kan houden. Ten Hag was zelf nooit een topspeler en weet dus ook niet hoe topspelers denken. Verders is de telegraaf natuurlijk een k*tkrant!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:42
Zwakke zak die Ten Hag die deze ploeg met diva's niet meer aan de praat krijgt. Afscheid per direct nemen is het beste. Misschien kunnen we dan nog de beker pakken. Zo doorgaan wordt een drama
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 09:02
Waarom de beker pakken? Is toch geen prijs voor Ajax? Die vieren jullie toch helemaal niet?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:35
wel ja flikker nog maar een trainertje buiten, nummer zoveel in 5 jaar, dat zal ze leren! haha
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 10 februari 2019 om 09:44
Hopelijk is dat aanbod van 1miljoen op schreuder nog geldig, beter als een ontslagvergoeding betalen. Lekker reiziger en bogarde doorschuiven nu, en als dat niks blijkt te zijn haal je van de zomer iets fatsoenlijks wat beschikbaar is. Een 6 die een mannetjesputter is en een echt scorende spits en rechtsback dat is wat er sowieso ontbreekt.
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 11:00
Er gaat veel weg dus noem de rest ook maar op. Ziyech, Tadic, Onana, de linksback speelt zich in de kijker, de Jong is al weg, Neres, van de Beek
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:44
Op een één of andere manier werd ik vanmorgen zo verschrikkelijk lekker wakker..... gisteren iets leuks gebeurt?? ;)
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 10 februari 2019 om 09:45
Denk dat je een zogeheten natte droom hebt gehad...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:57
Nope, heb vanmorgen het nieuws gezien..... het is werkelijkheid....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:46
Nou zeg, het lijkt wel of Valentijn naar mijn commentaar (op wat GJ Verbeek zegt) gekeken heeft,daarin geef ik aan dat vooral Blind en Tadic (DE ervaring) niet thuis geven als het niet loopt. Dan doe je Wöber weg, laat je Schuurs (aanvoerder van Fortuna NB.)wegrotten op de bank en Magallan had juist nu, ipv tegen Feyenoord, moeten spelen. Blind is geen CV en al helemaal niet 1 die zich onder druk uit kan spelen, Neres mocht niet weg maar krijgt weinig kans. Tja, het is best logisch. Zoals ik vooraf het seizoen al zei, er komt meer dan alleen veel geld bij kijken om kampioen te worden, veel moet meezitten, schorsing, blessure, vormverlies, juiste balans(ook qua salariëring) en dan nog de factor geluk(beslissing in jouw voordeel, van richting veranderd schot, VAR, enz.) Als dat allemaal klopt en de trainer hanteert de juiste tactiek, kan je kampioen worden. Bij Ajax klopt veel niet momenteel.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:03
Ten Hag maakt alles kapot wat lief is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:29
Je ben de eerste die blind erbij betrekt. daarvoor een like.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:41
Was niet nodig hoor, had jij ook kunnen doen. Heb je de rest wel gelezen? Klopt aardig wat ik zeg toch? Of niet.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:15
Het klopt allemaal. Maar goed om alles goed te kunnen doen is bijna onmogelijk ook voor Ajax. Op het veld moet het gebeuren. Ga maar in ter Hag ze schoenen staan. Ik zal Blind niet meer laten spelen als ik hem was. Zeker niet achterin.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:49
Wanneer gaat de Nederlandse pers eindelijk eens beseffen dat ook individueel de Ajax spelers niet zo goed zijn iedereen schrijft? Individueel zijn ze ook niet beter dan PSV alleen ze worden wel voor minimaal de dubbele prijs verkocht. Hoe kan dit?
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:05
PSV zit ook in een mindere fase maar pakken wel hun punten en zo wordt je KAMPIOEN. Mark van Bommel is een kanjer met elf tijgers en Eric ten Hopenloos is een loser met elf meisjes.
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 10 februari 2019 om 09:47
Grotere naam en goede marketing daarnaast sta je bekend als top drie leerschool voor voetbal op de planeet.
Vind ik leuk
cornelisse +248
zondag 10 februari 2019 om 08:51
Hoop onzin lees ik overal, team is gewoon hopeloos uit vorm
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 09:03
Nee, ze stegen een seizoenshelft boven zichzelf uit
Vind ik leuk
NikosMachlas +1237
zondag 10 februari 2019 om 09:49
Uit vorm? Das nog niet het ergste het is geen team, daar zit het grootste probleem. Niemand wil ongeveer een vuile meter voor een ander maken.
Vind ik leuk
cornelisse +248
zondag 10 februari 2019 om 10:58
Ja uit vorm, en uit vorm gaan spelers geforceerd individualistisch spelen waardoor het een onsamenhangend elftal wordt, begint bij sober de taken uitvoeren en van daaruit verder
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:52
Dat is niet gemaskeerd door de goede resultaten Valentijn maar door ieder gebrek aan reflectie en realiteitszin. Iets dat ons al jaren opbreekt als het even aardig gaat. Dan is WZAWZDB niet van de lucht en daaraan danken we ook ons arrogante imago. Iets wat jij je met jouw propagandablaadje zwaar mag aanrekenen want jullie zijn degene die dit proces zo ongelooflijk ar katalyseren!!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:53]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:54
Het slaat gewoon om wanneer een team denkt dat ze zo goed zijn en dus gaan denken dat je wedstrijden kan winnen met alleen voetbalkwaliteit.

Het zal altijd gepaard moeten gaan met werklust.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:54]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:54
11 LEGE B.V'tjes zul je bedoelen. Zelfs bij Feyenoord wint men meer prijzen. Benieuwd wanneer het standbeeld voor Ten Hag klaar is. Las hier nog niet zo lang geleden dat hij een perfecte trainer was nadat zijn clubje zich in een B-poule voor de 2e rond van de CL had geplaats. Real zal ze leren. De Ajax fans die een kaartje voor Real uit hebben gaan gewoon lekker op tienertour voor de kat zijn k.......
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:07
Kunnen ze na de oor assing in Madrid, uithuilen in Barcelona bij die andere meisjes.
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zondag 10 februari 2019 om 08:56
Driesen is een zure man. Natuurlijk was het een wanvertoning maar toen Ajax de poulefase CL overleefde kreeg Valentijn een orgasme. De losse verkoop van de Telegraaf schoot als een pijl omhoog. Deze man is een opportunist puur sang.

Ajax heeft nog steeds de beste materiaal van de eredivisie. Wordt tijd dat Ten Hag gaat spelen naar de mogelijkheden van zijn elftal. Daar zit de winst. Heilige huisjes om ver schoppen en pijnlijke keuzes maken vb de man van 16 mil op de bank houden, Dolberg en Neres een basisplaats geven. En niet onbelangrijk doorselecteren vanuit de jeugd. Daar is Ajax groot mee geworden.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:08
Driessen heeft al een jaar gelijk gehad met die loser van een Ten Hag. Goede journalist die Driessen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:18
Daar heeft netto geen oog voor. Tis gewoon een vies kliekje daar in amsterdam.
Vind ik leuk
J. Staatsen +6866
zondag 10 februari 2019 om 08:56
Dat heeft ook te maken met die.enorme salaris verschillen. Een.tadic die bv 4 miljoen per jaar verdient.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:02
Nu ligt het weer aan de trainer. Toen ze van PSV verloren lag het aan blessure de Ligt. Toen ze van Feyenoord verloren lag het aan blessure Taglifico, een simpele back. Een terugkerend patroon? Nu zijn het weer losse BV’tjes. Beseft nu niemand dat het bij voetbal niet alleen om techniek draait?
Vind ik leuk
Nielsk +2209
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Nee dit lag aan het kunstgras! Al veel gelezeners de scheidde bestrafte de Heraclieden ook niet steeds als een Ajax speler opcde grond ging zitten
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:04
Wat ik al zei Vol gevreten vedetten.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Laat Van Gaal terugkomen,misschien kan hij van al die bv-tjes nog een groot bedrijf maken. Als ze niet uitkijken ,lopen ze de 2e plaats ook nog mis. Echt heel erg
Vind ik leuk
whiskey33 +599
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Blind was weer super............slecht. Goede aankoop
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:16
Goeiemorgen, wat heb ik heerlijk geslapen. Op naar de 8 punten voorsprong.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:17
En als deze 11 bv tjes met 3-0 van Real winnen dan heet het dat Ajax het lek weer boven is. Maar gelukkig gaat dat niet gebeuren.
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 09:24
Dat geouwehoer van die uitgemergelde buikspreekpop van Derksen, het is heel simpel en het doet mij pijn om dit te schrijven maar in alle eerlijkheid ze zijn op bepalende momenten door de mand gevallen, en ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat Barcelona de Jong voor dat bedrag koopt, op de momenten dat hij er moet zijn laat hij het afweten. Schöne aardige gozer maar nooit meer opstellen, trager dan dikke stront. de Ligt is duidelijk te zwaar en te langzaam en zo kunnen we ff doorgaan. Onana die heeft gisteren laten zien ongeschikt voor de top.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:49]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:42
Wel vreemd dat jullie dat nu pas inzien, wij roepen dat al tijden en werden voor gek verklaard. Maar na vandaag zal er door ajax weer naar alles gewezen worden, praatgroepjes ingericht, lamprou weer afgemaakt omdat hij zo slecht was, dat de trainer natuurlijk geen blaam treft ondanks het feit dat hij er geen snars van kan. Wel wijzen naar Bommeltje omdat hij werd uitgeschakeld in de beker en cl en dat dit een van de oorzaken is waarom ajax nu zo slecht presteerd. Kan wel doorgaan, maar men is te arrogant om het objectief te bekijken. 11 bvtjes, geen witte zakdoek te zien, dus dan ook maar 67000 bvtjes op de tribune?
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 09:57
Ik roep dit al langer, zo heb ik de hele handel rond die transfer van de Jong afgekeurd, maar wellicht dacht bassie overmars laten we hem nu verkopen, nu kan het nog 😂. Lamprou is idd afgebrand en terecht maar dat geldt ook voor de rest. Oneenee moet naar de bank daar heb ik het nooit in gezien schijnbaar was ik de enige. Zo heb ik het nooit in die kale keizer en de goddelijke kale uut het oosten gezien. En wat Bommel betreft die wordt aangestuurd door Bertus die heeft een oortje in. Doet er verder niet toe, de praatjes over grote transfers zak nu wel voorbij zijn 😭😭😭, de kolerezooi van gisteren en nu staat ons woensdag een afranseling te wachten, het is verraad aan de trouwe fans, de jongens van de F Side mensen met een salaris die dure kaartjes kopen voor dat stel lapzwansen.
Vind ik leuk
Brabo79 +24
zondag 10 februari 2019 om 09:25
Deze spelersgroep vereist een andere aanpak dan wat Ten Hag er nu mee doet. We hebben leuk voetbal gezien, maar bij dit soort tegenslagen weet Erik de groep maar niet de juiste kant op te krijgen.
Tijd voor een andere trainer, die geen moeite heeft met sterke karakters en ego's.
Vind ik leuk
whiskey33 +599
zondag 10 februari 2019 om 09:28
met 80 miljoen aan aankopen nig geen kampioen wirden. Mss volgend seizoen 160 miljoen kopen, wellicht lukt her dan
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:31
Nee hoor van der Sar wil richting de 200 miljoen
Vind ik leuk
Copr +299
zondag 10 februari 2019 om 09:29
Wel fijn voor de ajax supporters dat ze het salarisplafond hebben laten vervallen. Nu kan je toch mooi spelers als Daley Blind bewonderen die 3,5 mln pj verdienen. Helemaal fijn dat hij voor dat geld er nog zeker 3 jaar rondloopt.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +766
zondag 10 februari 2019 om 09:34
Het is echt de waan van de week de ene week is alles goed en speelt iedereen de pannen van het dak en de andere week is die slecht die slecht en die slecht wat een poppenkast allemaal
Vind ik leuk
BariAFCA +431
zondag 10 februari 2019 om 09:41
De spelers moeten zich de ogen uit de kop schamen! Wanvertoning na wanvertoning en ze vinden het allemaal nog best ook. Woensdag tegen Real Madrid kunnen ze zich wel van hun beste kant laten zien, want dan kijken alle grote clubs mee en willen ze natuurlijk in “the picture” staan. Nogmaals schaam je kapot laffe spelersgroep!
Vind ik leuk
mantha +0
zondag 10 februari 2019 om 09:42
“Elf bv-tjes”.... tjongejonge wat een simpele en volkomen onterechte conclusie. Zelf zeker nooit gevoetbald ! Het zijn gewoon mensen en geen machines. Er zijn simpelweg teveel dragende spelers totaal uit vorm; niet meer , niet minder !
Interessant is om na te gaan waardoor ze al een aantal weken “uit vorm” zijn. Mogelijk heeft de trip naar America deze enorme balans-verstoring veroorzaakt; bijna “ opzeker !” De commercie is kennelijk velemalen belangrijker dan welke prijs ook 🤮
Vind ik leuk
renemar +737
zondag 10 februari 2019 om 09:46
Deze conclusie is ook onterecht.Alsof de trip naar Florida er iets mee te malen heeft. Als Tadic de pingel tegen Heerenveen benut is de wedstrijd gespeeld. Tegen feijenoord moet het na een kwartier 0-3 staan. Ook gisteren. Wat heeft die reis met de flutbal van Onana te maken. Nu krijg je een sneeuwbal effect. Het ligt aan mentaliteit en lamlendigheid van de spelers.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:51
0-3? Ajax heeft heel de wedstrijd maar 2 keer op goal geschoten.
Vind ik leuk
renemar +737
zondag 10 februari 2019 om 14:24
Heb je het eerste kwartier van feijenoord-ajax gezien? Feijenoord wist gewoon niet wat te doen. Na de 1-1 veranderde alles.
Trouwens, je kunt ook kansen missen als je niet op doel schiet, juist door dat niet te doen als de kans er is. Mss. beetje moeilijk voor je maar laat het maar even op je inwerken.
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 10:24
Wat een onzin vertel je, als de vorm er niet is, kun je toch inzet tonen, en tadic heeft wel erg weinig top wedstrijden gespeeld, is nog te lui om zijn speler na te lopen en blind is toch ook dramatisch, maar ja die staat op de verkeerde plaats
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:43
Psv de titel
Feyenoord de beker
Ajax 200 miljoen op de bank.
Vind ik leuk
renemar +737
zondag 10 februari 2019 om 09:44
Het begint allemaal bij de BV Ziyech. Wat is het een zegen als deze jongen vertrekt. Dan ng Schöne eruit flikkeren want je speelt gewoon met 9 man als de tegenstander de bal heeft. En met name Ziyech geeft de bal vaak genoeg terug.
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 10:20
Ik snap je niet ziyech werkt nog, gooi blind en tadic eruit de Groot verdieners geven niet thuis, nog erger ze zijn dramatic
Vind ik leuk
renemar +737
zondag 10 februari 2019 om 14:21
Ziyech doet aan schijnwerken. Hij doet alleen iets als hij door zijn eigen toedoen de bal is kwijtgeraakt.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 09:46
Zoals Barrie Stevens zou zeggen: vooral zo doorgaan Ajax. Vooral zo doorgaan.
Vind ik leuk
Voetbal@com +2571
zondag 10 februari 2019 om 09:52
Valentijn, eerst was het geweldig en nu is het individueel. Het is vanaf moment 1 wederom individueel bij Ajax.

Andere moeten de club op sleeptouw nemen, denkt Valentijn nou echt dat Ziyech extra voor Tadic gaat lopen en/of andersom.

Donny is jaloers op de transfer van Frenkie etc etc en de Ligt moet het oplossen...

Dat kan, zet Tadic, Donny, Lasse en Huntelaar op de tribune beste Matthijs en Ten Hag.?
Vind ik leuk
hoebie60 +200
zondag 10 februari 2019 om 10:17
Het is toch normaal dat de 2 grootverdieners na de winter niet thuis geven de rest niet 100% gemotiveerd is een kristenssen die gewoon tekort komt toch blijft opstellen, ten hag durft zelf niet op toestaan, als er zoveel ruimte achter de verdediging licht en niet neres brengt en tadic vervangt heb je of geen ballen , of je ziet het niet.
Vind ik leuk
Siemjo +302
zondag 10 februari 2019 om 10:23
Als je spelers haalt uit de P.L. voor een hoop geld en een dito salaris die door de beoordelaar een waardering krijgen van 2,4 het laagste van allemaal dan is er duidelijk iets mis. Spelers die de rest op sleeptouw moeten nemen, echter er voor zorgen dat de rest ook slechter gaan spelen. ten Hag stond er bij en keek er naar maar durfde niet in te grijpen door juist die spelers te wisselen die ver door de ondergrens zakte maar koos voor de gemakkelijkste weg.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:27
Geweldig om nu al die negatieve reacties over Ajax. Tijdens de eerste helft van het seizoen werd Ajax al ongeveer tot CL winnaar benoemd en nu kunnen ze helemaal niets meer. De waarheid zal wel in het midden liggen. Dit geeft wel aan dat je de reacties van supporters niet serieus moet nemen. Zeker de reacties van Ajax PSV of Feyenoord supporters.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:31
Mijns inziens zijn er 4 problemen:
1. Sar/Overmars hebben onderschat wat de openheid over de verkoop van Frenkie te weeg heeft gebracht. Lijkt erop dat iedereen nu met een transfer bezig is en het teambelang kwijt is.
2. Je communiceert: "we houden de groep bij elkaar" en verkoopt Wöber. Misschien was Wöber net het cement tussen de stenen. Een centrale verdediger was sowieso een must omdat Wöber geschorst is nav zijn rode kaart in CL.

3. Ten Hag heeft geen overwicht in de groep. Werd geprezen dat hij luisterde naar de spelers. De spelers lijken niet meer naar hem te luisteren

4. Gebrek aan leiderschap in de groep. Bij kwalificatie CL werd Tadic als de leider gezien. Waar is hij gebleven? Van Blind was al bekend dat daar qua leiderschap weinig van te verwachten was. Een speler op het veld die het voortouw neemt als het niet loopt (type Jan Wouters) ontbreekt al jaren.

Hopen een wederopstanding tegen Madrid als een ieder zijn ego opzij kan zetten, maar ik heb er een hard hoofd in. Het zal uit de spelers moeten komen, maar ik zie het niet meer gebeuren. Ajax is geen Feyenoord.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:36
Ja Tadic is geen leider maar een toneelspeler die een Oscar verdient. Ajax is geen team een verzameling van etalage poppen met een veel te hoog prijskaartje. Ten Hag stond er bij en keek er na.
Vind ik leuk
Reyfra +17
zondag 10 februari 2019 om 10:43
Het is een schande !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:49
Toch fijn dat Neres niet weg mocht voor 43 miljoen omdat hij een belangrijke speler is. Die jongen wilde zelf weg en hij zal er niet vrolijker op worden als hij de hele wedstrijd op de bank blijft zitten.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:53
Volkomen mee eens,
Haal Bosz maar naar Ajax
Vind ik leuk
Mr.Dee +401
zondag 10 februari 2019 om 10:56
Ik zeg dit het hele seizoen al, vanaf de aankondiging van de transfers van Tadic en Blind ben ik al van mening dat dit prima spelers zijn voor AJAX en de eredivsie, maar geen spelers die buitengewone kwaliteiten hebben, het elftal op sleeptouw nemen als het nodig is, of het team echt verder helpen. Dit is best bijzonder te noemen aangezien dit één van de hoofdredenen is waarom AJAX deze spelers heeft aangetrokken. Als alles lekker loopt kan AJAX fantastisch voetballen. Dat is ook niet gek want er zit vreselijk veel talent in de spelersgroep. Feit is; het zijn vrijwel allemaal "mooi-weer-voetballers". Uitzonderingen zijn misschien "De Ligt" en "Van de Beek" (maar die zijn te jong, te onervaren of spelen niet op de positie) om als echte kartrekker te fungeren. Ik heb me verbaasd over de overdreven lyrische commentaren van de eerste seizoenshelft, het was soms echt heel goed, maar ook best vaak redelijk matig. Tadic heeft goede statistieken qua assists en doelpunten, maar heel vaak zie je hem ook niet. Blind is natuurlijk gewoon één van de zwakste schakels bij AJAX. Je zou kunnen concluderen dat er met de gedane investeringen én de kwaliteiten in het elftal, een wanprestatie wordt geleverd als ze geen kampioen worden. Of dat dan aan de trainer, de hoge heren of aan de spelers ligt weet ik natuurlijk niet, maar je kunt wel je vraagtekens hebben bij het ontbreken van een schakel die al seizoenen ontbreekt.
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zondag 10 februari 2019 om 10:58
Met een goede trainer zou het goed komen, maar dat is ten hag niet dus ja.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:04
Meneertje Driessen !!
je hebt echt altijd wat te klagen.
Word schijtziek van je
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:19
En dan vooral ziek van die bruine tong en die smerige arm tot aan z'n elleboog.

Mooiste baan van Nederland, dat wel. Beetje wedstrijdjes kijken.. achter de schermen lopen en zo nu en dan iets opschrijven wat Stevie wonder nog kan zien..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:11
Die Valentijn Driessen lult elke week wat anders, wat een nare kerel. Een paar weken geleden zegt hij nog dat Ajax z'n goed team geworden is en nu het minder loopt zijn het 11 bv's. Zo kan ik ook een journalist worden.
Vind ik leuk
MG MG +331
zondag 10 februari 2019 om 11:36
Vertel nog eens van al die miljoenen. Ik hoor dat zo graag.
Vind ik leuk
4everfcu +5179
zondag 10 februari 2019 om 11:40
ik vraag me af hoe kostas lamprou zich nu voelt zal onana nu ook gelijk vervangen gaan worden?
Vind ik leuk
Mari +11957
zondag 10 februari 2019 om 11:51
Als ten Hag maar maatregelen durfde te nemen.
Frenkie durft hij niet te wisselen, Tadic en Zyech ook niet.
Beek, Schone Neres, de " makkelijke" jongens daarentegen wel.

Advocaat moet maar niet tekenen bij Feyenoord
Vind ik leuk
freek1958 +141
zondag 10 februari 2019 om 11:54
020 had de var tegen voor het eerst weten ze gelijk wat dat is hup psv win ma van fc uuuuuuuuuu
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 11:55]
Vind ik leuk
Truth +3188
zondag 10 februari 2019 om 12:02
Na de CL zijn ze serieus naast hun schoenen beginnen lopen maar daar verschiet ik niet van , het hoort bij de arrogante en hautaine cultuur van ajax ...11 of meer slecht opgevoede kwallen !! Ik vind het leuk die te zien afgaan ..na feyenoord nu heracles
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 12:04]
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 12:32
Onzin natuurlijk, Driessen trapt een open deur in. Voor de winterstop speelde Ajax goed tot geweldig, op Psv na.... Ik denk dat er niet 1 duidelijke leider is en dat hoort Ten Hag te zijn. Als je spelers je zo laten zakken, dan geloven je spelers niet meer in je.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:16
Ook sommige uitspraken van die man, en dan vooral die gemaakt kalme uitstraling.. ik zou daar persoonlijk niet mee kunnen. Dan nog liever een type als Verbeek die je half verrot scheld als het niet loopt.
Vind ik leuk
B H +100
zondag 10 februari 2019 om 12:42
Niemand durft iets tegen Zijech te zeggen,dan breekt de pleuris uit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:16
Maken ze van de bv's toch eenmanszaakjes.
Vind ik leuk
Raptor +187
zondag 10 februari 2019 om 15:10
Grote probleem van Ajax is dat een type Nigel de Jong missen die gif in het spel kan gooien. Zoals zo vaak gezegd+ met Ballerina´s alleen, red je het vaak niet...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:10]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:14
Vind 11 bv'tjes een beetje overdreven.. ten Hag moet gewoon wisselen als het niet loopt. Of desnoods met een paar op de bank beginnen, een tadic bijvoorbeeld
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:11
Als je het financiële deel steeds de voorkeur geeft boven het sportieve deel, dan kan het nog wel eens lang duren, voordat Ajax weer landskampioen wordt. Helaas maar waar.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws