'Het was geen misverstand met Frenkie, het was een slechte pass van mij'

'Het was geen misverstand met Frenkie, het was een slechte pass van mij'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 08:43zo 10-02-2019 om 08:43

André Onana wil nog niet van een crisis spreken bij Ajax na de 1-0 nederlaag tegen Heracles Almelo. De Kameroense doelman stond met een fout aan de basis van de enige treffer in het Polman Stadion.

"Ik wilde Frenkie de Jong aanspelen, maar de pass was verkeerd. Dat is mijn fout, maar dat is voetbal", laat Onana weten aan de NOS. "Soms maak je de juiste beslissing, soms niet. Het was geen misverstand met hem, het was een slechte pass en er kwam wat pech bij kijken."

Voor Ajax betekende het al het derde puntenverlies in vier duels. "Het team werkt hard, maar het was natuurlijk niet onze beste dag. Het is voor het hele team geen eenvoudige fase", stelt Onana, die beseft dat de landstitel uit zicht dreigt te raken. Als PSV zondag wint bij FC Utrecht, is het verschil met de koploper acht punten.

"We gaan vechten, alles geven en dan zullen we het zien. We hebben geen vertrouwen verloren, al is het lastig om te verliezen", stelt de doelman, die geloof houdt in een goed resultaat tegen Real Madrid. "Niemand dacht dat wij vandaag zouden verliezen, alles is mogelijk."

Poll

Is de titelrace nu gelopen in de Eredivisie?

(13179 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 10 februari 2019 om 08:50
Met Lamprou in de goal werd er in ieder geval nog 1 puntje gepakt. Tijd voor een wissel.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:50]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:00
Lampou was denk ik niet bij die pingel gekomen 😆
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Ik spring voor Lamprou, wij springen allemaal voor Lamprou.....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:05]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:16
Vanmiddig springen we weer voor onze Luuk 😍
Vind ik leuk
Mozes24 +584
zondag 10 februari 2019 om 08:51
Wat ik al eerder zei en gisteren bevestigd! Onana is GEEN topkeeper. Voor een modale club als Ajax prima maar meer niet!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:55
Ga weg man elke goede keeper maakt wel ooit een fout zelf neuer of buffon kom op fouten zijn menselijk
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:35
Zelfs Lamprou heeft wel eens een fout gemaakt al werd hem toen goed aangerekend
Vind ik leuk
G.Kopf +4476
zondag 10 februari 2019 om 08:55
Het is een keeper van 22 jaar...
Vind ik leuk
Nilsinno +571
zondag 10 februari 2019 om 09:56
Europees idd modaal extra knap overwinteren in cl wat zijn de andere nl clubs in Nederland dan wel niet
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:14
Volgens het nieuwe wereldwonder ten Hag steekt Onana er met kop en schouders bovenuit hahahahahahahahahaha Wanne lul die ten Lag
Vind ik leuk
Fritske01 +4945
zondag 10 februari 2019 om 08:51
Woensdag nog een flinke tik er overheen en er is op zeker crisis.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 08:52]
Vind ik leuk
3Bier +12930
zondag 10 februari 2019 om 09:01
Het is al crisis.
Na die 4-4 tegen Heerenveen en de matige oefenwedstrijden in Florida hadden alle alarmbellen al af moeten gaan.
Tegen Real is er niks te verliezen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:01]
Vind ik leuk
Vak-T +1577
zondag 10 februari 2019 om 09:02
Ja, dat gaat niet meer goedkomen daar met die trainer en verwende spelersgroep..... mooi dit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:52
Nou ik ben het verstouwen wel kwijt hoop heb ik nog maar beter weten in
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:56
Diep en diep triest zulke uitspraken! Hij zou zich gvd ergens in een hoek moeten gaan zitten schamen!
Vind ik leuk
Nightcrawler +6075
zondag 10 februari 2019 om 08:56
wie Geeft de jongens van VP ff een zakdoekje. 100 snottertopics over 11 over het paard getilde faalhazen
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:01
Niet, zonde van het zakdoekje.@helemaalnietsinamsterdam
Vind ik leuk
MojoRisin +14672
zondag 10 februari 2019 om 08:58
Niet onze beste dag ? Slechtste die ik me kan herinneren..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:58
Gelul, totaal geen beleving en vertrouwen in het team
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 08:58
Edit VP :Reactie verwijderd (provocatie)
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:13]
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 09:12
Waarom de term 'Drugsstad' gebruiken? Dit slaat toch nergens op?😂😂

De meeste cocaïne wordt immers onderschept in de Rotterdamse haven. De meeste drugspanden, drugslaboratoria zitten immers in Brabant.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:21
Qua drugsgebruik staat Amsterdam al jaren op de 1e plaats. Hebben ze toch nog een prijsje.
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 09:25
En dit vind je vreemd? Gezien de hoeveelheid toeristen die er rond zwerven? Gezien het feit dat er nergens in NL zoveel mensen wonen?😂 in verhouding zijn er in kleine dorpjes meer verslaafden als in Amsterdam. Maar omdat er in Amsterdam zoveel mensen zijn lijkt het al snel meer. Niet erg realistisch dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:58
Dit gaat over voetbal, toch niet over maatschappij en criminaliteit. Terug naar sport.
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 10:00
Je suggereert dat ik de eerste ben die daarover begint? Lees eens goed joh, die gozer boven me wie zijn reactie is verwijderd begon daarover. Daar reageerde ik dus op. Wel op blijven letten he, snap dat het nog vroeg is.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:05
Was niet tegen jou. Voor mij nog veel te vroeg, zondag. Zzzzzz
Nothing personal.
Vind ik leuk
mason +2385
zondag 10 februari 2019 om 09:24
En Urk en Harlingen niet vergeten. Dat zijn de havens die het minst gecontroleerd worden.
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 09:27
Maar in die Havens komt echt niet zoveel binnen als in Rotterdam. Die zijn overigens ook makkelijker te controleren omdat er simpel weg veel minder binnen komt.
Vind ik leuk
mason +2385
zondag 10 februari 2019 om 12:28
Ja rotterdam is idd massaal.
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 09:27
Het is al verwijderd door VP. Dont worry.
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 09:29
Haha gaat het niet om, maarja. Als dit jouw realiteit is, moet je dat vooral blijven denken!
Vind ik leuk
FCWijsneus +1206
zondag 10 februari 2019 om 10:29
Alsof jullie niet lopen te trollen. hypocriete ajacieden die helaas niets winnen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:07
FC Wijsneus begint, blijkbaar [want verwijderd], over -voor dit topic- totaal irrelevante maatschappelijke items. ⚽️⚽️⚽️
Vind ik leuk
GOAL! +661
zondag 10 februari 2019 om 10:37
Tot jaren 70 stond de cocainefabriek toch echt in Amsterdam.... interessant is echter niet waar, maar waarom..
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:59
Keepen en even je mond houden! Dan zien anderen niet hoe diep het probleem bij ons zit. Ook jij Onana bent iemand die met de mond altijd het verkeerde signaal weet af te geven. Hooghartig, anderen motiverend en nooit enige bescheidenheid en reflectie!
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 08:59
Achja was het een fout van Onana ja zeker. Valt hem dit aan te rekenen? Nee vind ik niet. Dit is gewoon een collectief falen met wederom weinig passie, strijd, duelkracht. Tja, op deze manier verlies je alle resterende wedstrijden joh.
Vind ik leuk
Degier +1541
zondag 10 februari 2019 om 09:35
Toch vreemd, dat hetzelfde probleem tegen Heerenveen dan volledig aan je reservekeeper wordt geweten.
Wat ik niet helemaal snap, is wat Neres heeft gedaan. Heeft ie een tuinkabouter meegenomen de kleedkamer in, dat Ten Hag hem zelfs bij een 1-0 achterstand overslaat ten gunste van Labyad?
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 09:41
Nja ik vond zijn redenatie nergens op slaan. Hij vond dat hij met schöne iemand eruit haalde voor de vrije trappen etc etc. Vandaar zijn keuze op Labyad. Begrijp er niks van, want door Van De Beek eruit te halen en geen Neres daarvoor terug, haal je alle diepgang uit je spel. En wat heeft Labyad nou bewezen de laatste tijd? Vrij weinig. Dit valt idd Ten Hag aan te rekenen. Maar dannog, het was gewoon slappe hap van de diva's gister.
Vind ik leuk
Degier +1541
zondag 10 februari 2019 om 09:51
Klopt hoor, maar Ik had Neres gebracht en Ziyech een linie laten zakken. Frenkie eruit. Dolberg erbij en Schone eruit.
Voor de rest zit er niet veel beter op de bank.
Als ten Hag ontslagen wordt, mag je me gerust voordragen als nieuwe trainer. Ik ben gezien mijn Feyenoord achtergrond alleen bang, dat ik iedere wedstrijd dan de vrouwen de wei in stuur.
Vind ik leuk
1313 +6672
zondag 10 februari 2019 om 09:58
Ik had Neres gewoon voor Tadic gebracht, en Van De Beek laten staan! Schone laten staan, en Mazraoui voor Frenkie. Want die was niet fit.

En ja, wie weet had het dames elftal van Ajax het gister wel beter gedaan. Want de duelkracht was lachwekkend te noemen gisteren!
Vind ik leuk
Romario9 +13204
zondag 10 februari 2019 om 10:28
Natuurlijk was er sprake van collectief falen, maar waarom kun je een speler een persoonlijke fout niet aanrekenen? Waarschijnlijk omdat je de speler niet wil afvallen, maar als je iemand kunt complimenteren met een schitterende redding, moet je het toch ook kunnen benoemen als iemand een blunder maakt?
Vind ik leuk
Shelbourne +5890
zondag 10 februari 2019 om 09:05
Onana is echt een topkeeper, 180 miljoen waard.
Vind ik leuk
Degier +1541
zondag 10 februari 2019 om 09:41
Was ie toch niet politiek correct, toen hij zei dat Lamprou de betere was?
Vind ik leuk
gustare +660
zondag 10 februari 2019 om 09:09
Hou maar op Onana. Gelul voor de bühne. Jullie zijn met veel bezig, behalve met alles geven om kampioen te worden. En na dit seizoen zijn de meesten, net als jij, toch weg. Dus wat kan jullie het schelen? Het druipt er van af dat het jullie geen kloot interesseert.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:11
Beste Ajax fans, er is hoop voor jullie. Papa Blind zit in de RVC. Die man heeft een visie en is een kerel met kloten. Everything is gonne be allright......
Vind ik leuk
Nr14always +1441
zondag 10 februari 2019 om 09:16
Woensdag maar die nieuwe keeper op goal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:17
Die bijna 2-0 was ook een mooie geweest Dreetje
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:18
Geloof in een goed resultaat tegen RM.? Misschien als ze allemaal diaree hebben
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:19
Het is allemaal slecht momenteel.
Spelers geven geen 100 procent meer voor de trainer en voor elkaar.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:19]
Vind ik leuk
whiskey33 +599
zondag 10 februari 2019 om 09:23
Heracles angstgegner
Vind ik leuk
mason +2385
zondag 10 februari 2019 om 09:25
Barcelona zal nu wel achter hun oren krabben, en PSG is de lachende derde. Die zijn blij dat zij geen 80 miljoen verbrast hebben haha.
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 09:27
Joh, slechte pass is nog mild. Topkeepertje 😁
Vind ik leuk
Sabau +1710
zondag 10 februari 2019 om 09:39
Nadat ajax Lamprou op een genante wijze afserveerde is dit wel een lollig stukje karma.
Vind ik leuk
Piccolo +174
zondag 10 februari 2019 om 09:44
na het verlies tegen Feyenoord vond ik al dat mijn Ajax het niet meer verdiende, dit gevoel is alleen nog maar sterker geworden. helaas
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:45
Duidelijk mag zijn dat niet de grootste concurent onze angstgegner is, maar een klein clubje uit Almelo!!!
Vind ik leuk
renemar +737
zondag 10 februari 2019 om 09:49
En het was niet zijn eerste slechte bal. Hij schoor er eentje op de adamsappel van De Ligt. Alleen een wezel stoot zich twee keer aan dezelfde steen. En hij deed het nog vaker. Ongelooflijk dat je het niet anders doet als blijkt dat het op een dag opbouwend van achteruit niet lukt. En ongelooflijk dat een trainer dan niet ingrijpt en hem daarop wijst.
Vind ik leuk
Garnaal +538
zondag 10 februari 2019 om 09:55
Normaal lach ik me als psver de ballen uit mijn broek, heb nu toch ergens een klein beetje medelijden. Ookal schrok ik de eerste seizoenshelft wel eens van het goede niveau van ajax, was toch ook wel mooi om te zien. Dat je met dit ajax 8 punten achter kan komen te staan had niemand zien aankomen. Rug rechten en knallen tegen Real, en maak daarna die competitie weer spannend! Succes Amsterdammers
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 11:46
Bedankt voor de warme woorden.... Laten we hopen dat dit zooitje ongeregeld optijd wakker wordt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:55
Hin lijkt er niet zoveel om te geven dat ie een grote fout maakte
Echte broodvoetballer die niks om de club of supporters geeft
Vind ik leuk
JoeyC +3760
zondag 10 februari 2019 om 10:00
Wel een beetje veel Ajax artikelen.
Gewoon erg knap dat Heracles heeft gewonnen en in een seizoen 4 punten heeft gepakt tegen Ajax. Gaat alleen PSV ze nadoen of verbeteren.
Edit: of niet eens als ze verliezen in de fruit arena, want dat kan ook nog.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:08]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:03
Mits psv wint , dan is het over
Vind ik leuk
Guust +6091
zondag 10 februari 2019 om 10:06
De Jong maakte alleen maar slechte passes, bij de keeper is dat funest, maar het waren meerdere passes van hem, alles bij Ajax gaat onzeker. En je voetbalt met 10 man, Tadic al weken onzichtbaar.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:14
Blind onzichtbaar sinds zijn komst naar Amsterdam.
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 11:44
Dat is natuurlijk niet zo... Het hele elftal is na de winterstop een niveau of 5 lager gaan spelen.
Vind ik leuk
Guust +6091
zondag 10 februari 2019 om 14:34
Nou dat niet, maar na de winterstop is alles en iedereen dramatisch. Die hele winterse transfers verbieden, spelers worden het hoofd op hol gemaakt. Voor 1 juni verboden om maar enig contact te hebben met een speler van een andere club, tot 1 augustus, dan moet het weer over zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:13
Gaan ze nu wekelijks tossen of Onana of Lamprou in het doel mag staan?
Vind ik leuk
Nar +757
zondag 10 februari 2019 om 11:43
Mooie woorden....ik krijg het bijna niet uit mijn strot....GEEN WOORDEN, MAAR DADEN....🤯
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:45
Daarom ook mag men De Jong NOOIT met Cruyff vergelijken want die zou al lang door hebben gehad wat Onana van plan was.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:24
Neen,Titelen is nooit de sterkste kant geweest van het nederlandsche voetbal en titels in het zuiden van het land zijn meestal afgekort en willen Eretitels...……...
Vind ik leuk
stratumseind +191852