'Everton en Brands zetten 'El Loco' Bielsa hoog op lijstje ondanks Spy-gate'

'Everton en Brands zetten 'El Loco' Bielsa hoog op lijstje ondanks Spy-gate'

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 09:27zo 10-02-2019 om 09:27

Director of Football Marcel Brands en de clubleiding overwegen in te grijpen bij Everton. The Toffees zien in Marcelo Bielsa een geschikte trainer, mocht Marco Silva worden ontslagen vanwege de teleurstellende resultaten, melden althans Engelse boulevardmedia.

Everton leed dit kalenderjaar al vijf nederlagen in de Premier League en lijkt naast een ticket voor Europees voetbal te gaan grijpen. Tot overmaat van ramp was Millwall te sterk in de vierde ronde van de FA Cup. Brands en de leiding van Everton hielden tot dusver vertrouwen in Silva, maar daar kan snel verandering in komen, weet onder meer The Daily Mirror.

Hoewel Everton afgelopen zomer meer dan honderd miljoen euro spendeerde op de transfermarkt, kreeg de 41-jarige Portugees zijn elftal nog niet aan de praat. Het vertrouwen brokkelt dan ook af. Bij Everton zijn ze ondertussen onder de indruk van Bielsa, die met Leeds United aan kop gaat in het Championship en eerder onder meer Argentinië en Chili onder zijn hoede had.

De ophef die ontstond vanwege 'Spy-gate' is voor Everton geen reden om af te zien van de 63-jarige Bielsa. De flamboyante oefenmeester, die de bijnaam El Loco heeft, raakte in opspraak doordat hij een spion stuurde naar een besloten training van tegenstander Derby County.

Plaats een reactie

rpaulp50 +13368
zondag 10 februari 2019 om 09:34
Eerst de Trainer daarna Brands.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5209
zondag 10 februari 2019 om 09:47
Gokje - binnenkort wordt Advocaat hier genoemd. Invloed van zaakwaarnemers.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:37
Ik zie nog steeds die opblaaspenis langskomen bij Sunderland.

"We want our Dick back!"

Zie het hem nog wel doen ook; gewoon nog een kort avontuurtje.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:50
Oh het ligt dus niet aan Brands ?
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zondag 10 februari 2019 om 10:40
Silva werd tegelijkertijd met Brands aangesteld.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:53
Ja, dus ?
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zondag 10 februari 2019 om 11:40
Valt Brands weinig te verwijten. Met dit materiaal moet men beter kunnen presteren
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:55
Kijk we komen er wel ! Dat is nu wat ik bedoel! Misschien zijn die aankopen niet zo goed, zit maar één topper tussen en dat voor al die miljoenen. Nee Brands gaat er echt niet voor zorgen dat Everton gaat aanhaken bij de top 6
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 15:20]
Vind ik leuk
Bizzy +23321
zondag 10 februari 2019 om 15:06
Vraag is of dat ooit gaat lukken. Fin verschillen zijn onderling groot.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 15:22
Denk het voorlopig niet ! Maar wanneer je zó veel geld uit mag geven, wordt dát wel van hem verwacht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:52
Wat een toptrainer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 09:58
Wat wil Everton dan? Toppers komen niet en het is allemaal B garnituur, middenmoot is waar ze thuis horen
Vind ik leuk
Smithsonian +41651
zondag 10 februari 2019 om 10:49
Lekker bij leeds blijven, wil ze zo graag weer terug in de premier.


Koeman ontslaan heeft ook echt heel veel geholpen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:57
Nederlanders in het buitenland is toch niet zo een succesformule.
Vind ik leuk
BT410 +333
zondag 10 februari 2019 om 11:32
Dan doet "Director of Football Marcel Brands" toch niet iets goed. Maar daar horen we natuurlijk niets over omdat het een kaaskop is!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws